main
side
curve
  1. In Memory of LAJ_FETT: Please share your remembrances and condolences HERE

17 mai- opplevelser

Discussion in 'Archive: Norway' started by Karoline, May 19, 2003.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Karoline

    Karoline Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 18, 2001
    Jeg syntes dette fortjente en egen traad, i og med at nasjonaldagen er saa stor her (eh, der?) til lands. Dessuten er jeg nogenlunde sikker paa at det er masse morsomme historier fra nasjonaldagen vaar. Iskrem, poelse og oel er en tvilsom kombinasjon, og etterfulgt av tyngre festing aner jeg mangt en artig opplevelse, selv blant nerder som oss :p Fyr loes!


    Som dere antageligvis vet (grunnet overdrevet skryting fra min side) er jeg da i england, og her feiret jeg ogsaa 17. Mai. Dagen begynte bra, vi er 16 norske her borte, og de fleste moette opp for en ekte, go-norsk frokost hos en klassekamerat som heter Maria. Alle kjoepte litt mat hver og tok med, hvilket resulterte i matorgie. Noen hadde ogsaa noregske godsaker som ikke finnes i dette godeste land (brunost, makrell i tomat, leverpostei, etc) saa det var saa ekte norsk som man kan faa det. Jeg tok med eplejuice. Improviserte norske flagg var da kakeflagg som noen delte ut. Vi spiste, hoerte paa musikk og spilte gitar i et par timer (jeg og en annen diskuterte hvem som var best av the White Stripes og Radiohead. Jeg stod bestemt ved at White Stripes var best, og diskusjonen inspirerte og stimulerte min motstander til den grad at stolkasting var inne i bildet.)

    Deretter dro man til byen og kjoepte varm kakao paa Starbucks Coffee og vindushoppet.


    Senere paa kvelden dro man paa byen og tok kakeflagget med seg. Bedre sjekketriks finnes ikke i England. Ikke det at noen faktisk kjenner igjen det Norske flagget. Ikke det at jeg like godt kunne gaatt med det ukrainske flagget og fremdeles sagt at jeg var norsk. Men de ser et flagg som ikke er engelsk og skjoenner at her kommer noen fra den store, ymse verdenen som heter "foreign", og spoer saa hvor man kommer fra. Sier man saa norge, bruker man resten av kvelden paa aa laere vekk norske fraser som "hvilken vei til stranden?" og "jeg har en potet i buksa".
    Vi avsluttet kvelden paa nattklubb, i alkohol-taake. Alt i alt, en artig 17. mai feiring.
     
  2. Joey7F

    Joey7F Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Apr 18, 2000
    "jeg har en potet i buksa"

    LOL, lighende til når jeg var lære Spansk vi alltid sier "Tengo un gato en mis pantalones" hvilken oversette til "Jeg har en katt i buska".

    Ønske freia salg Melkesjolade her. Kanskje, jeg husket feil, men jeg synes det var bedre en sveitsisk sjokolade.

    Oh, jeg nesten glemt, min syttende mai opplevelsen: Jeg vekke nesten til klokken tolv, og for frokost/lunsj jeg funnet noe Jarlsberg sveitisk ost men fordi jeg er ikke 21 år gamle jeg kan ikke kjøp ringnes.

    Min var veldig kjedelig :p

    --Joey

    --Joey
     
  3. dod

    dod Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Apr 16, 2002
    Da fattern og mesteparten av familyen var hjemme i sverige på en slags 17.mai feiring, og bestemor var på sjukehuset (sammen med resten av familyen)og morra mi insisterte på å se på flest mulig 17.mai-tog, var det bare en ting å gjøre: Dra til en kamerat og spille Freelancer og se på Starwars til det ble natta.

    Beste 17.mai Ever!

    Joey: Freia sjokoldade blir en vanesak hvis du spiser det ofte, jeg mener sveitsisk er best. Eller den svenske Mara-ett-eller-annet.
     
  4. Karoline

    Karoline Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 18, 2001
    Paa andre spraak:
    Ich habe eine kartoffel im meine hose.
    J'ai une pomme du terre dans mon pantalon.

    Beklager. Intern humor.

    Edit: Naar det gjelder sjokolade er Belgisk konge. Believe me, her snakker du med en profesjonell sjokoholiker :p
     
  5. dod

    dod Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Apr 16, 2002
    Belgisk må prøves...
     
  6. glennth

    glennth Jedi Youngling star 2

    Registered:
    Sep 30, 2002
    dod: Sjokoladen du tenker på er Marabou, og den er jo skikkelig crap iforhold til Freia. Der Freia smaker sjokolade, smaker Marabou syntetisk og med mer plastaktig konsistens. :)
    *Nekter å dra frem perverse "smaken er som baken" analogier"* :D

    Redigert for tyrkleifer.
     
  7. dod

    dod Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Apr 16, 2002
    Marabou, ja. Da er vel 'syntetisk og med mer plastaktig konsistens' noe for meg, da... sikkert fordi jeg har spist for mye freia i det siste...
     
Thread Status:
Not open for further replies.