main
side
curve
  1. In Memory of LAJ_FETT: Please share your remembrances and condolences HERE

2010 CR val

Discussion in 'Archive: Sweden' started by Lexi, May 29, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lexi

    Lexi Jedi Master star 4

    Registered:
    Oct 9, 2002
    Lite sent om sider är det dags för ett nytt CR val.

    För att inte bryta den fina traditionen, som går flera år tillbaka, så har kandidater en vecka på sig att anmäla intresse. Därefter blir det val och själva röstningen sker som vanligt via PM till någon utomstående. Vem den utomstående blir meddelar jag i god tid innan själva valet.

    För att summera:

    30 maj - 6 juni: Kandidater anmäler intresse
    7 juni - 13 juni: Val
    Någon gång efter det: Vi har en ny CR!



    Vad gör en CR? Eftersom Enji var så bra på att förklara det, använder jag hennes ord igen:

    [blockquote]En CR ska hålla lite ordning på forumet och se till att JC's och FF's regler följs. Bryter nån mot dessa kan CR varna och kanske även kontakta en mod för att få lite ordning.

    En CR bör se till att det hålls lite möten (jag har varit ruskigt dålig på detta på sista tiden), men en CR ska inte ENSAM behöva ansvara för att möten blir av (det vore orättvist.)

    Som CR får man tillgång till CR-forumet här på JC. Där diskuteras problem, nya idéer, och ibland även en del strunt med andra CRs och moddar. Som CR bör man gå in där minst en gång i veckan för att ha lite koll på vad som händer. Det är också bra om man besöker FF Communications regelbundet, och gärna även JC Communications där det ofta finns info om vad som kommer hända på forumen.

    I den händelse att en journalist eller liknande vill skriva om FFS eller ha kontakt så är det oftast CR som blir tillfrågad. Så det kan ingå kontakt med journalister, även om det väl mest var runt RotS.

    Det finns en CR Code of Conduct som man som CR måste följa, den finns [link=http://boards.theforce.net/fanforce_communications/b10021/27174190/p1/?0]här[/link].

    EDIT: Kan väl skriva nåt om vad man får som CR. Det är inte så mycket.
    Tillgång till CR-forumet, sitt namn i blått och en titel, tillgång till statistik över forumet (yay...) och så kan man posta var 15:e sekund istället för att behöva vänta en minut. That's it. Inga modkrafter alltså, om nu nån trodde det. wink[/blockquote]
    [hr]

    Eftersom jag har tyckt att det var roligt att vara CR har jag bestämt mig för att ställa upp igen, men jag hoppas såklart att flera vill anmäla intresse.
     
  2. Lexi

    Lexi Jedi Master star 4

    Registered:
    Oct 9, 2002
    Jag vill bara påminna alla det idag är sista dagen att anmäla sitt intresse.

    Röstningen börjar imorgon och NYCitygurl är snäll nog att ställa upp som rösträknare. Det är alltså henne ni ska PM:a rösterna.

    Jag kommer tyvärr att vara iväg på semester när röstningen är avslutad, men NYCitygurl kommer att skriva här i tråden vem som blir nästa CR.
     
  3. Lexi

    Lexi Jedi Master star 4

    Registered:
    Oct 9, 2002
    Idag börjar röstningen! Glöm inte att skicka ett PM till NYCitygurl.

    Kandidaterna är:
    Lexi

    Det går även bra att rösta blankt. För att fälla kandidaten krävs att minst 50% av rösterna är blanka.

    Så... sätt igång och gör era röster hörda!
     
  4. NYCitygurl

    NYCitygurl Manager Emeritus star 9 VIP - Former Mod/RSA

    Registered:
    Jul 20, 2002
    Congratulations to Lexi for winning re-election as CR!!
     
  5. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Grattis!
     
Thread Status:
Not open for further replies.