main
side
curve
  1. In Memory of LAJ_FETT: Please share your remembrances and condolences HERE

!!!!!

Discussion in 'Archive: Sweden' started by Jedi_Mystic, Jul 20, 2002.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. J_a_w_a

    J_a_w_a Jedi Youngling star 2

    Registered:
    Mar 14, 2002
    Har aldrig hört talas om det du sa... :eek:

    MÃ¥ste ladda ner programmet genast! :)
     
  2. _Madeleine_

    _Madeleine_ Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Jul 17, 2002
    nu fick jag plötsligt en storebror-ser-dig-känsla...*ser sig skrämt omkring i det mörka rummet*
     
  3. tsifnori

    tsifnori Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Jun 2, 2002
    Tja.. Som Maldour-Fei sade, en tråd om vad som helst som spårade ur.. Jag postade ett seriöst inlägg iaf. Men visst. Läs och begrunda. Jag har gjort mitt, sen är det upp till er om ni vill hoppa över till den tråden.
     
  4. Vargman77

    Vargman77 Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Mar 18, 2002
    Det är ju inte bara "nedladdning av saker man måste betala för" utan det finns även "nedladdning av sånt som är gratis elelr shareware". Visserligen har jag sett ett par exempel på copyrightmaterial som blivit nedladdat men det finns som sagt var även free och shareware... Även på dessa program...
     
  5. Maladour-Fei

    Maladour-Fei Jedi Knight star 5

    Registered:
    Oct 17, 2000
    Om det är freeware eller shareware så behöver man ju inte kazaa eller direct connect för att ladda hem det för då finns det alltid på företagets hemsida.
     
  6. Vargman77

    Vargman77 Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Mar 18, 2002
    Kan vara svårt att hitta saker..
    Exempelvis om folk sitter och programmerar själva så kanske man inte hittar det på deras hemsidor eftersom man inte hittar hemsidorna... :)

    Eller om man gör demotejp med låtar som man vill sprida över internet o.s.v. (polaren gjorde det så säg inte att musiker inte sprider sina låtar med p2p progs).
     
  7. Killkenny-Kenobi

    Killkenny-Kenobi Jedi Youngling star 3

    Registered:
    May 9, 2002
    Men de senaste avsnitten av mupparna har jag inte fått tag i någonstans. Så de måste jag ju ladda ner!
     
  8. Maladour-Fei

    Maladour-Fei Jedi Knight star 5

    Registered:
    Oct 17, 2000
    Att sprida sin egen musik P2P är inget fel men jag undrar hur effektivt det är... Det är ju inte speciellt många som råkar söka på ens gruppnamn eller låttitel... Jag ska erkänna att vi kört lite så oxo men det fungerade inget vidare vad jag märkte... Jag orkade inte med morpheus och alla dess spywares så jag la ner...

    Någon annan som har några bra tips på hur man som musiker kan sprida sina demoinspelningar på nätet?
     
  9. Kuang-Eleven

    Kuang-Eleven Jedi Youngling star 3

    Registered:
    May 7, 2002
    www.mp3.com torde vara den mest "lönsamma" platsen att sprida sin musik på.. du får ofta svar från folk och kommentarer osv..

    För att citera första inlägget "Diskutera allt möjligt på den här tråden..." Hur i allsin dar kan de isf spåra ur?? Tråden per deffinition tillåter ju allt... nu tycker jag folk skall sluta gnälla o va tysta om de inte har nåt vettigt att säga (alltså sluta gnäll o skriv nåt intressant ist)..

    Såvida DC och Kazaa osv är till för att sprida piratmaterial.. tja.. då får vi nog ta o förbjuda cd brännare, ftp siter, disketter, vänner, bbs'er, forum o allt annat som oxo bidrar till detta.. att kazaa osv används för detta ändamål är väl kännt.. men alla använder det kanske inte för det... det finns en hiskelig massa gamla tv serier osv som inte längre skyddas av upphovsrätten eller blivit släppt fria på kazaa.. detta är bland annat ett av de stora användningsområdena för det..
     
  10. Killkenny-Kenobi

    Killkenny-Kenobi Jedi Youngling star 3

    Registered:
    May 9, 2002
    En annan bra site är ju www.vitaminic.se
    Där för man en registrerings kod för varje MP3 låt man lägger upp, om nån snor den så har man koden med datum och allt så man kan ta det vidare till domstol!! Mycket trevligt faktiskt. Dock är de väldigt petiga med kvalitén på MP3:n...
    Man kan lägga upp gratis musik, eller ta betalt för låtarna.
    mp3.com är ju bra, men det strular rätt mycket nuförtiden
     
  11. Maladour-Fei

    Maladour-Fei Jedi Knight star 5

    Registered:
    Oct 17, 2000
    Schyst! :) Ska kolla upp vitaminic! :)
     
  12. Killkenny-Kenobi

    Killkenny-Kenobi Jedi Youngling star 3

    Registered:
    May 9, 2002
    Gör det, hoppas du har ett bra MP3 kodar program bara...
     
  13. Maladour-Fei

    Maladour-Fei Jedi Knight star 5

    Registered:
    Oct 17, 2000
    Inga problem... vilken kvalité vill de ha? 195 eller högre?
     
  14. Killkenny-Kenobi

    Killkenny-Kenobi Jedi Youngling star 3

    Registered:
    May 9, 2002
    Kommmer inte ihåg riktigt faktiskt. Men det står ju på deras hemsida
     
  15. Aprentize

    Aprentize Jedi Master star 4

    Registered:
    Jan 15, 2002
    "Jag ska minsann tala om att jag hittade både "Empire strikes back" och "A new hope" på Kazaa och de var verkligen perfekt ljud-och bildkvalité på filmerna...sånt blir man lycklig av=D "


    _Madeleine_ , du kan lätt bli bannad för den kommentaren, bara så du vet.
     
  16. Killkenny-Kenobi

    Killkenny-Kenobi Jedi Youngling star 3

    Registered:
    May 9, 2002
    Precis, de filmerna laddar man inte ner. De har man orginal!
     
  17. Maladour-Fei

    Maladour-Fei Jedi Knight star 5

    Registered:
    Oct 17, 2000
    En hel skog med versioner faktiskt....
     
  18. Vargman77

    Vargman77 Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Mar 18, 2002
    En hel skog med variationer? ?

    Jag har bara två versioner.. OT och SE
    Vilka övriga versioner har du? :)
     
  19. Maladour-Fei

    Maladour-Fei Jedi Knight star 5

    Registered:
    Oct 17, 2000
    Den första releasen, sedan kom en release med "digitally enhanced sound" och sedan kom SE. Sedan har man ju både widescreen versioner och vanliga 4:3 och dessutom textade och icketextade...
     
  20. Vargman77

    Vargman77 Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Mar 18, 2002
    Den med bättre ljud kan jag väl tänka mig att jag har då eftersom den är orginal men rätt ny kopia (widescreen utan text) samt SE (svensk text icke widescreen) samt SE (med Episode II sneak preview svensk text och widescreen (tror jag men jag har inte kollat på den ännu)...
     
  21. Maladour-Fei

    Maladour-Fei Jedi Knight star 5

    Registered:
    Oct 17, 2000
    Ja, det börjar plocka på ganska snabbt... Tre versioner av alla OT filmerna och redan tre olika kopior av TPM (inte kopior utan tre olika format eller vad man ska säga), en engelsk och en svensk widescreen vhs samt DVDn... AOTC blir det nog bara DVDn av.... till att börja med...
     
  22. emilsson

    emilsson Force Ghost star 6

    Registered:
    Oct 5, 1998
    Jag satsar på att få tag på en engelsk version av AOTC i widescreen.
     
  23. _Madeleine_

    _Madeleine_ Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Jul 17, 2002
    Oh hjälp! ska inte hända igen...*skäms över mitt misstag*
     
  24. _Madeleine_

    _Madeleine_ Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Jul 17, 2002
    när jag ändå håller på, var läsar man egentligen forum-reglerna här? jag menar, så att man inte gör bort sig mer än vad man redan gjort... :)
     
  25. emilsson

    emilsson Force Ghost star 6

    Registered:
    Oct 5, 1998
    Vänta ett tag så ska jag leta upp dem åt dig.
     
Thread Status:
Not open for further replies.