main
side
curve
  1. In Memory of LAJ_FETT: Please share your remembrances and condolences HERE

Aan welke Jedi (EU en films) hebje een t*fushekel?

Discussion in 'Archive: BeNeLux' started by CLONE_COMMANDER, Oct 6, 2003.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sith Bane

    Sith Bane Jedi Grand Master star 6

    Registered:
    Dec 14, 1999
    :eek: Blijf ademhalen!!

    ;)
     
  2. Pepijn

    Pepijn Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Jun 28, 2002
    Callista? Zeker weer zo'n Expanded Universe-Nepper? Ja gek,zeg...

    Ik heb sowieso een beetje een aversie tegen de meeste Jedi, laat staan diegene die zijn uitgebroed in de duistere dieptes van de misvormde breinen van derderangsschrijvertjes....
     
  3. jedi-master_solo

    jedi-master_solo Jedi Youngling

    Registered:
    Feb 29, 2004
    1e post

    ik heb de grootste hekel aan die uil achtige jedi council ben ff z`n naam kwijt

    verder vind ik elke jedi/sith cool

    (Callista is een personage uit het boek het doemwapen)
     
  4. Pelly-Welly

    Pelly-Welly Jedi Knight star 6

    Registered:
    Jan 10, 2004
    *shudder* Ik heb vandaag het Doemwapen nog eens gelezen. Waarom is Callista zo....raar? Ik weet niet, ik vind haar nog al een ongevoelig rotkreng *bitchfight met Callista*
    O, vanaf nu respecteer ik Yoda, want hij kickt toch wel grote anus ;)
     
  5. Tatooine_Fireman

    Tatooine_Fireman Jedi Padawan star 4

    Registered:
    May 16, 2003
    Jaaa!! Ik heb het Doemwapen ook een paar keer gelezen. Best een leuk boek, maar Kevin J Anderson blijft kan echt alleen maar over de Death Star en andere rip-off's schrijven.
     
  6. Pelly-Welly

    Pelly-Welly Jedi Knight star 6

    Registered:
    Jan 10, 2004
    KJA denkt dat "bad-guys" alleen bad kunnen zijn met een superwapen.
    Zahn, daarentegen, maakt een bad-guy die nu eens niet alleen puur slecht is en met een superwapen door the galaxy raast (go Thrawn go!). Ik bedoel, zijn bad-guys zijn niet alleen maar slecht, maar hebben ook andere karakter eigenschappen. En Zahn bewijst dat een bad guy ook zonder wapen veel kan doen.
    Trouwens, wast het niet in t Doemwapen dat een paar Jedi brats Pellaeon's complete vloot het stelsel uit slingerden? Is dat niet een beeeeetje vergezocht van KJA? Zahn zei namelijk dat 'sommige' *kuchKJAkuch* schrijvers de Jedi overdreven veel macht gaven.
    Misschien is dat het? in 'sommige' boeken van de EU hebben de Jedi zoveel macht, dat ik ze spontaan ga haten.
    Sith, aan de andere kant...hehehe ;)

     
  7. Sith Bane

    Sith Bane Jedi Grand Master star 6

    Registered:
    Dec 14, 1999
    "Het Doemwapen!?"

    :eek: Ik vind het al een prestatie dat jullie de boeken in het Nederlands kunnen lezen, ik ergerde me kapot aan de soms gare vertalingen. Ik koop ze nu alleen nog maar in het engels.

    Trouwens, "Darksaber" klinkt toch veel cooler dan "Het Doemwapen"!?

    :p
     
  8. Pelly-Welly

    Pelly-Welly Jedi Knight star 6

    Registered:
    Jan 10, 2004
    Tja. Er zijn geen engelse SW boeken verkrijgbaar hier. Een paar SW boeken in het Nederlands zijn hier wel in de bieb...dus...
    Maar je hebt wel gelijk, ergens (niet in Darksaber) werd Chewbacca vertaald met ''Pruimtabak'' eh? nee?
     
  9. Sith Bane

    Sith Bane Jedi Grand Master star 6

    Registered:
    Dec 14, 1999
    Dat heb ik gelukkig nog niet gezien, Pelly-Welly.

    Voorbeeld:

    Een "Rijkssterrendestroyer" En nee, das niet eens een grapje. :p Dan lees ik liever Imperial Stardestroyer.

    Ze zijn in Amsterdam en Den Haag in de American Bookshops te krijgen, maar ja, als je in Meppel zit wordt dat nog lastig. En via het internet zijn ze vast ook wel te krijgen.

     
  10. Pepijn

    Pepijn Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Jun 28, 2002
    Het allervetste vind ik nog wel EU: the final solution. Waar alle dode Death Stars en Sun Crushers gefuseerd worden tot een wapen en alle derderangsbadguys tegelijkertijd op de fire-button drukken en het hele Expanded Universe opblazen.
     
  11. Sith Bane

    Sith Bane Jedi Grand Master star 6

    Registered:
    Dec 14, 1999
    Niet in elk boek zit een superwapen; valt allemaal best wel mee. :p
     
  12. jedi-master_solo

    jedi-master_solo Jedi Youngling

    Registered:
    Feb 29, 2004
    idd niet in elk boek
    maar als je engelse sw boeken wilt hebben moet je naar de wat betere boekhandels

    of gewoon ff naae rotterdam
    schuin tegen over de dump 2000 zit der 1 ik zoek wel ff de straat op
     
  13. jedi-master_solo

    jedi-master_solo Jedi Youngling

    Registered:
    Feb 29, 2004
    volgens mij is het
    Yendor,
    Kleine Hoogstraat 1

    ben denk een keertje of 100 geweest ze hebben best wel mooie spullen ook qua boeke en "speelgoed"
    verder hebben ze ook alle andere ding die met hobby`s te maken hebben
     
  14. Pelly-Welly

    Pelly-Welly Jedi Knight star 6

    Registered:
    Jan 10, 2004
    In Meppel is inderdaad geen SW boek te krijgen (serieus niet)
    Maar www.bol.com verkoopt de engelse boeken wel :) En als ik nog een keer in R'dam kom zal ik daar eens kijken ja. *denkt: woonde ik maar niet in Meppel of tenminste vlakbij een grote stad*
    grootadmiraal klinkt trouwens ook niet. Grand Admiral lijkt mooier...in mijn brein dan.
     
  15. Apophis

    Apophis Jedi Padawan star 4

    Registered:
    May 26, 2002
    Zahn zei namelijk dat 'sommige' *kuchKJAkuch* schrijvers de Jedi overdreven veel macht gaven.

    Ik bewonder Zahn zijn werk en vind al zijn boeken heel goed, maar hij heeft wel een serieus ego.
    Omdat hij zichzelf zo geweldig vindt, houdt hij maar weining rekening met andere auteurs en zet alles naar zijn hand.
    En dan nog kritiek hebben op mede-auteurs ...
     
  16. Pepijn

    Pepijn Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Jun 28, 2002
    Geef hem eens ongelijk? Ik vind dat je best wel ego mag hebben, als je ergens goed in bent. En ook kritiek hebben op vakgenoten hoeft niet per se een slechte eigenschap te zijn.
     
  17. Apophis

    Apophis Jedi Padawan star 4

    Registered:
    May 26, 2002
    Is een beetje respect dan al zoveel gevraagd ?
     
  18. Pepijn

    Pepijn Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Jun 28, 2002
    Nee, maar dat hoeft elkaar toch niet gelijk uit te sluiten?
     
  19. Apophis

    Apophis Jedi Padawan star 4

    Registered:
    May 26, 2002
    Het veranderen van verhaallijnen en personages van andere auteurs opdat het jou beter uitkomt, vind ik van weinig respect getuigen ...
     
  20. Pepijn

    Pepijn Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Jun 28, 2002
    Boeiend, het is toch maar EU. George Lucas heeft het ook zo gedaan dat de verhaallijnen van auteurs (waaronder Zahn) niet mee kloppen. En misschien heeft hij niet alles gelezen, wat ik me best goed voor kan stellen...
     
  21. Apophis

    Apophis Jedi Padawan star 4

    Registered:
    May 26, 2002
    Hij wist best waar hij mee bezig was ...
    Anders schreef hij niet over die personages.
     
  22. Pelly-Welly

    Pelly-Welly Jedi Knight star 6

    Registered:
    Jan 10, 2004
    Lucas heeft (zover bekend) niks van de EU gelezen. Het schijnt dat hij weigert de EU als ''canon'' te beschouwen. Basically: hij negeert de EU, en daarom kloppen dingen in de EU heel vaak niet met de prequels.
    Hoewel ik vind dat sommige auteurs betere ideeen (met stipjes, k- toetsenbord doet het niet goed) hebben dan Lucas. Dus misschien moet Lucas zijn hoofd een keer uit de wolken halen en anderen laten meehelpen.
    Bijvoorbeeld: ESB kickt grote kont, en die is niet zoals de prequels ''directed by George Lucas'' maar ''directed by Irvin Kershner''
    OK, het verhaal is nog altijd van Lucas. Maar...ligt het nu aan de director...*denkt*
     
  23. Tatooine_Fireman

    Tatooine_Fireman Jedi Padawan star 4

    Registered:
    May 16, 2003
    Niet alle EU zuigt. (vinnik) Ik vind de Thrawn trilogie nl weg goed, en die kleine continuiteits fouten neem ik op de koop toe.
    De Jedi Academie trilogie is best aardig, maar wordt errug overdreven, en idd, weer een supwerwapen.
    Ik vinnet niet erg om de boeken in het Nederlands te lezen, de vertalingen zijn best te doen, en mijn Engels is nou ook weer niet helemaal perfect. Trouwens, Chewie werd in de eerste versie van de OT boeken ook echt vertaald als "Pruimtabak." Andere leuke vertalingen: "X vleugeljagers", "Planetenvernietiger" en "Sateliet des doods." ;)
     
  24. --Darth_Dude--

    --Darth_Dude-- Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Jan 6, 2004
    PRUIMTABAK!! WHAHAHA

    dat is lol... hoe dan ook ik heb een hekel aan Kyle Katarn. Hij roeleerde als badass mercenary, maar toen hij permanent Jedi werd in Jedi Outcast, toen ging et fout...

    die gozer loopt altijd met zn losse nekveter, en heeft zelfs in Jedi Academy geen andere outfit aan... wat een Jedi zeg... ik vind em een huiler hij kan echt nix...
     
  25. Jango_The_Badass

    Jango_The_Badass Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Feb 17, 2004
    Nou , ik heb zo'n hekel aan mace ( met zijn paarse gay zwaard :p) , ow en wie is syfo-dyas eigenlijk???
     
Thread Status:
Not open for further replies.