main
side
curve
  1. In Memory of LAJ_FETT: Please share your remembrances and condolences HERE

Alla spoilerjunkies, Nått ni märkte att ni inte visste?

Discussion in 'Archive: Sweden' started by Aprentize, May 19, 2002.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Aprentize

    Aprentize Jedi Master star 4

    Registered:
    Jan 15, 2002
    Själv visste jag inte att dooku avslöjar för obiwan att sidious styr senaten, de va nog de ja blev mest förvånad över.
     
  2. Lars_Muul

    Lars_Muul Jedi Grand Master star 6

    Registered:
    Oct 2, 2000
    PÃ¥ tal om ingenting: Du ser verkligen ut som Saesee Tiin!

    :D
     
  3. Aprentize

    Aprentize Jedi Master star 4

    Registered:
    Jan 15, 2002
    hahahaha.. va i ?? ja identifierar mig med honom krafigt bara... de allt... haha
     
  4. Lars_Muul

    Lars_Muul Jedi Grand Master star 6

    Registered:
    Oct 2, 2000
    Jag läste att han koncentrerar sig som bäst i extrema hastigheter. Stämmer det in på dig?

    EDIT: Ska nog lämna den här tråden snart....
     
  5. Aprentize

    Aprentize Jedi Master star 4

    Registered:
    Jan 15, 2002
    jajamen. Sätt mig i en kanon o tänd på så ska jag nog lösa problemet med perpetum mobile!
     
  6. Kinyo

    Kinyo Jedi Youngling

    Registered:
    May 19, 2002
    Det med att dooku skulle ha berättat för obi-wan att sidious styr senaten tolkar att han inte är den som är ledaren, utan finns i bakgrunden. Gör inte ni det?
     
  7. Jedi-W

    Jedi-W Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Mar 14, 2002
    Jag är väl ingen tung spoilerjunkie men överraskades i alla fall av R2:s raketer och Dex.
    Handlingsmässigt var det väl det faktum att Dödsstjärnan redan var utvecklad och att Sidious låg bakom båda sidorna av kriget.

    Är det förresten någon mer än jag som spekulerar om att Sifa-Dyas var Darth Maul?
     
  8. Kuang-Eleven

    Kuang-Eleven Jedi Youngling star 3

    Registered:
    May 7, 2002
    Ok.. jag kanske inte lyssnade.. men sa dom inte att Sifa-Dyas lärde upp yoda? Om dom sa det så är det smått omöjligt att Darth-Maul var Sidious apprentice eller?
     
  9. Killkenny-Kenobi

    Killkenny-Kenobi Jedi Youngling star 3

    Registered:
    May 9, 2002
    Namnet: Attack of the clones, var ju ganska förvirrande med. Jag trodde inte de skulle stå på de godas sida faktiskt.
     
  10. JediLynx

    JediLynx Jedi Knight star 5

    Registered:
    Sep 2, 2000
    Det enda vi vet om Sifo Dyas är att han var med i Jedirådet med dog innan händelserna i TPM. Alltså kan det inte vara han som beställde klonarmén för tio år sedan. Förmodligen dödade Sidious honom och använde hans namn när han beställde armén från Kaminoieanerna.
     
  11. Aprentize

    Aprentize Jedi Master star 4

    Registered:
    Jan 15, 2002
    ja tror att sifa-dyas blev ond. "dödad" och "gången till den mörka sidan" är ju i stort sett samma sak för en jedi, "from a certain point of view". Ja tror inte bara sidious använde sifa-dyas namn, ja tror han ÄR SIFA DYAS!
     
  12. Erbos

    Erbos Jedi Grand Master star 3

    Registered:
    May 13, 2002
    Die Jedi Dogs och att Qui-Gonns röst hördes var väl ungefär det enda jag inte visste.
    Sedan var det väl massa små saker som att hur Jangos "bomber" lät. Det var faktist en rolig överaskning. Och ja just det ja, "The shroud of the dark side has fallen", är varken med i boken serietidningen eller det manus som ligger på nätet.
     
  13. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Jag tror att Dooku dodade Sifa-Dyas och sen akte till Kamino och latsades att det var han.
     
  14. Kuang-Eleven

    Kuang-Eleven Jedi Youngling star 3

    Registered:
    May 7, 2002
    Håller nog med OA för en gångs skull..
     
  15. Lars_Muul

    Lars_Muul Jedi Grand Master star 6

    Registered:
    Oct 2, 2000
    Heter det inte Sifo Dyas?
     
  16. emilsson

    emilsson Force Ghost star 6

    Registered:
    Oct 5, 1998
    När jag såg filmen i lördags så skrev de Sifa-Dyas i översättningen.
     
  17. Lady__Vader

    Lady__Vader Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Nov 4, 2001
    Jag vet att min teori (som de flestas) är mycket långsökt..

    Men tänk om Sifa-Dyas är Sidious? Det är ett antal bokstäver som är likadana. *lol* Ja långsökt med andra ord.
    Men eftersom Yoda o de andra säger att Sifa-Dyas dött långt före än de 10 år sedan han satt i jedirådet. Tänk om det var så att Sifa-Dyas gått över till den mörka sidan, bytte namn till Darth Sidious..

    Nej jag ger upp, han heter ju Palpatine för fasiken. *lol* iofs kan ju också Palpatine vara ett taget namn...

    Men det mest troliga är väl att Sifa-Dyas är en vanlig Jedi-snubbe som blivit dödad, sen har någon av sitherna, åkt till Kamino och beställt klonerna i Sifa-Dyas namn. Ja låter mest troligt det.
     
  18. JediLynx

    JediLynx Jedi Knight star 5

    Registered:
    Sep 2, 2000
    Men hur sjutton klarade han av att vara både Palpatine och Jediriddare samtidigt??? Såvida han inte gick omkring med en Musse Pigg-mask framför ansiktet. Annars är det en ganska kul teori...
     
  19. Kuang-Eleven

    Kuang-Eleven Jedi Youngling star 3

    Registered:
    May 7, 2002
    Sifa-Dyas kan inte vara sidious... tänk på att Yoda o co träffar palpatine dagligen...
     
  20. Kobbelito

    Kobbelito Jedi Youngling

    Registered:
    May 15, 2002
    De lär knappast träffat palpatine varje dag för 10 år sedan...
     
  21. Aprentize

    Aprentize Jedi Master star 4

    Registered:
    Jan 15, 2002
    Ja tror inte längre sidious är sifodyas (sifa dyas i svenska översättningen, men sifO dyas överallt annars) utan ja har en annan liten teori. Sifo-Dyas var en zabrak, låt oss säga att han är nära släkt med Eeth Koth. Båda var/är jedi. Sifo-Dyas var en medlem i jedirådet. Nån gång för tio år sedan blev han föförd av den mörka sidan, ändrade namn och tatuerade sig över hela kroppen. Jupp. Darth Maul. Det är olikt lucas att lägga in en sådan tillsynes oviktig karaktär utan anledning.
     
  22. Lady_Kat

    Lady_Kat Jedi Master star 2

    Registered:
    Feb 13, 2002
    Jag visste inte mycket om Dooku. Det var väl det mest överraskande.

    :)
     
  23. Maladour-Fei

    Maladour-Fei Jedi Knight star 5

    Registered:
    Oct 17, 2000
    Jag var ju inte spoilad för fem öre men att Jango dog var en riktig chock! Att Zam dog så snabbt var oxo inte speciellt väntat. Med tanke på hur mycket Lucasfilm har pushat för sina prisjägare så var man inte alls berädd på det. Kul!
     
Thread Status:
Not open for further replies.