main
side
curve
  1. In Memory of LAJ_FETT: Please share your remembrances and condolences HERE

Ang. Hemsidan

Discussion in 'Archive: Sweden' started by Vargman77, Jun 27, 2004.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sith_Lord_Linkoping

    Sith_Lord_Linkoping Jedi Knight star 5

    Registered:
    Jan 19, 2001
    Bara petar upp den här tråden. :)
    Tänkte om någon som är ny här har lust att vara med på ett hörn.
     
  2. JediPrincess_Annelie

    JediPrincess_Annelie Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Aug 19, 2004
    Jag är ny och är gärna med på ett hörn!
    Eh, av vad?

    *Läser hela tråden och går in på hemsidan för efterforskningar*

    Ok! Jag förstår och vill fortfarande gärna vara med på det där hörnet...

    Riktigt förnamn: Annelie
    Stad: Halmstad
    Födelseår: 1984
    Tillhörighet: Neutral
    Favoritkaraktär: Han Solo och Prinsessan Leia. Som ett par, menar jag.
    Presentation: Råkade zappa förbi början av ANH när den visades på dansk(!) TV för ett par år sedan. Fastnade och glömde helt bort vad det var jag tittade på egentligen. Är även besatt av Arkiv X sedan sju år tillbaka. Jag läser biomedicin i Lund, tycker om Dorothy Parker och tål inte trångsynta människor.


    - JP_A
     
  3. Anneleia

    Anneleia Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Feb 9, 2004

    Förnamn: Anneli

    Stad: Tierp

    Födelseår: 1973

    Tillhörighet: ?

    Favoritkaraktär: Luke Skywalker (vars efternamn jag, när jag var liten, uttalade som det stavas. Inget jag är stolt över idag. ;))

    Presentation: Född och uppvuxen i Vagnhärad i Södermanland. Bor numera med min fästman i Tierp. Mitt första möte med Star Wars var i slutet på 1970-talet och jag har varit ett stort fan sen dess. Jag älskar sci-fi och fantasy och förutom Star Wars är vampyrer ett favoritämne på film och i böcker. I den verkliga verkligheten läser jag till arkeolog och samlar på delfiner.
     
  4. Lars_Muul

    Lars_Muul Jedi Grand Master star 6

    Registered:
    Oct 2, 2000
    Du måste ha ett jäkla stort badkar, Anneleia!
     
  5. Lars_Muul

    Lars_Muul Jedi Grand Master star 6

    Registered:
    Oct 2, 2000
    Vad händer med hemsidan? Är det försent att ändra favoritkaraktär? Om det går, får det bli Anakin istället för Luke.
     
  6. Enji

    Enji Jedi Grand Master star 6

    Registered:
    May 14, 2002
    Jag undrar också lite hur det egentligen går med uppdateringarna... antar att Vargis "snart" betyder ungefär samma sak som mina "snart" när jag ska uppdatera fic. ;)
     
  7. Vargman77

    Vargman77 Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Mar 18, 2002
    Den sista veckan har handlat om att fixa klart saker till lajvet. (Jag åker iväg på det idag och kommer hem på söndag). När jag kommer hem så kommer det ta ett par dagar innan febern har lagt sig (lika bra att utgå från dåligt väder / att man blir sjuk så man inte blir ännu deppigare när det är så ;)

    Fast därefter nån gång hoppas jag få upp lite nya folk och pres på sidan.
     
  8. Lars_Muul

    Lars_Muul Jedi Grand Master star 6

    Registered:
    Oct 2, 2000
    Cool.

    Ha ett bra layv :)
     
  9. Enji

    Enji Jedi Grand Master star 6

    Registered:
    May 14, 2002
    Härligt! Ha det kul på lajvet och försök att inte bli alltför sjuk. ;)
     
  10. Jedi_Emilie

    Jedi_Emilie Jedi Youngling star 2

    Registered:
    Aug 19, 2004
    Vet inte om det är för sent att vara med på ett hörn men jag gör ett försök iallafall. :)

    Riktigt förnamn: Emilie
    Stad: Halmstad
    Födelseår: 1987
    Tillhörighet: Rebell
    Favoritkaraktär: Luke
    Presentation: Har älskat Star Wars sedan min äldre syster (JediPrincess_Annelie) drog in mig till hennes rum och sa ?den här filmen (ANH) bara måste du se!? För övrigt läser jag naturvetenskapligt program på gymnasiet, drömmer mardrömmar om volleyboll och älskar böcker, te, och the X-files.
     
  11. DOK

    DOK Jedi Youngling star 2

    Registered:
    May 23, 2002
    Hmmm...jag tror det är dags att putta upp den här tråden lite grann.....
     
  12. JediSara

    JediSara Jedi Grand Master star 5

    Registered:
    Aug 1, 2004
    Jag vill oxå vara med!!

    Riktigt förnamn: Sara
    Stad: Härnösand
    Födelseår: 1989
    Tillhörighet: Rebell
    Favoritkaraktär: Luke
    Presentation: Okej.. Jag såg Star Wars för första gången i maj 2002 då Tv4 visade fyra filmer på lördagarna. Sen dess har jag varit fast. Annars gillar jag musik. Jag går i en musikklass på min skola och tycker att det är jättekul!
     
  13. Enji

    Enji Jedi Grand Master star 6

    Registered:
    May 14, 2002
    För er som tycker att det går segt med hemsidan, hav tålamod! Massiva uppdateringar är på gång! Jag sitter just nu och skriver och plitar och försöker klura ut hur sjutton html egentligen fungerar... ;)
     
  14. -lurvas-

    -lurvas- Jedi Youngling

    Registered:
    Nov 8, 2004
    Hoppas att det inte är för sent...

    Riktigt förnamn: Anton
    Stad: Lund
    Födelseår: 1990
    Tillhörighet: Rebell
    Favoritkaraktär: Han Solo
    Presentation: Hmm.. såg RotJ 1993 hos en kompis..
    fattade nog inte så mycket.. men jag kommer iallafall ihåg "Björnkriget" :)
     
  15. Enji

    Enji Jedi Grand Master star 6

    Registered:
    May 14, 2002
    Det är aldrig försent. :)

    Vill man lägga till nåt i sin presentation, skriva helt ny eller vad som helst, skriv bara i denna tråd så fixas det nästa gång hemsidan uppdateras. Samma sak om det finns tips på vad som ska vara med på sidan och liknande.

    Jag jobbar som sagt för fullt just nu, jag hoppas den uppdaterade versionen kan komma ut snart... :)
     
  16. Enji

    Enji Jedi Grand Master star 6

    Registered:
    May 14, 2002
    Jag tänkte att de som vill kan ju ha med en bild av sig själva på sin presentation på hemsidan... om ni vill ha en bild, maila isf över bilden ni skulle vilja ha till mig så ska jag fixa det. Min mail finns i min profil. :)

    Fler tips om vad som ska vara med på sidan? OA tyckte att en kalender där vi kan anteckna vad som är på gång vore bra, och det vore kul om vi har lite fler idéer. Jag har också funderat på att det vore ju kul om flera personer skrev små korta rapporter från våra möten, som man kunde lägga upp... :)

    Just nu håller jag på att designa om siten lite smått. Blir inga stora förändringar, men den görs om litegrann... :)
     
  17. Enji

    Enji Jedi Grand Master star 6

    Registered:
    May 14, 2002
    Kära FFS:are! Jag behöver hjälp! Jag behöver Old Republic-loggan i bra kvalitet, alltså den som ser ut nästan som imperie-loggan. Jag hittar den bara i ytterst små versioner, och jag behöver en version som är stor och tydlig att jobba med.

    Help me FFS:ers, you're my only hope!

     
  18. Enji

    Enji Jedi Grand Master star 6

    Registered:
    May 14, 2002
    Ja, umm, det är jag igen som flyr från tentaplugg... [face_blush]

    Hemsidan är i det närmaste klar att läggas upp nu, det enda som ska fixas är ett par presentationer. Så, jag behöver fortfarande antingen en bra version av Old Republic-loggan, eller ett bra tips på en annan logga som jag kan ha för de som vill vara neutrala... det ska vara en logga som syns bra som siluett.

    Vidare så behöver de som vill ha ett foto till sin presentation maila ett sådant till mig. Än så länge är det bara jag och Wish som har foto på sin... ;)

    Och återigen, tips, idéer och sånt emottages gärna! :D
     
  19. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Det är du som har digitala photon på mig. Om jag ska vara normal så tycker jag photot på mig från Paris, du vet vilket jag menar skulle vara bäst.
     
  20. Enji

    Enji Jedi Grand Master star 6

    Registered:
    May 14, 2002
    *blåser i papptrumpeten*

    Tada! FFS uppdaterade hemsida ligger numera uppe... dock är adressen inte fixad än, så ni får glatt traska iväg till http://www.monostar.net/enji/ffsweden/ för att se den.

    Nu vill jag ha kommentarer. Är den gräslig? Lättbegriplig? Fungerar länkarna? Är det några bilder som inte syns? Anything, säg vad ni tycker!

    Ang. förstasidan så ska jag fixa "på gång"-loggan så den ligger rakt över texten, just nu tror jag den gör det endast i 800x600.

    Det vore också väldigt bra om alla kunde kolla igenom sin presentation och kolla så att allt stämmer och är ok, inklusive den lilla länken som ska gå till er profile på forumet. Jag hoppas allt är rätt, men jag är för trött just nu för att kolla... :p
     
  21. emilsson

    emilsson Force Ghost star 6

    Registered:
    Oct 5, 1998
    Nu leder kickme.to/ffsweden till enjis nya version :).
     
  22. Jedi_Emilie

    Jedi_Emilie Jedi Youngling star 2

    Registered:
    Aug 19, 2004
    Impressive.......most impressive!

    Mkt snyggt, allt jag funkade som smort.

    EDIT: "Allt jag funkade som smort" -så heter det inte ens lite. Jag är trött och menade: allt jag testade funkade och min presentation stämde och allt var mkt mkt bra, hat of for Enji!!
     
  23. Vargman77

    Vargman77 Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Mar 18, 2002
    instämmer med föregående skrivare.
    Klart godkänd sida...
     
  24. DOK

    DOK Jedi Youngling star 2

    Registered:
    May 23, 2002
    Helt OK sida, Enji. Snyggt jobbat.
     
  25. Enji

    Enji Jedi Grand Master star 6

    Registered:
    May 14, 2002
    Thanks darlings, ni är för snälla... [face_blush]

    Hemsidan är nu uppdaterad med lite fler bilder, ännu fler är på väg! Dock har jag ju mest bilder från möten jag varit med på, så om nån har bilder de vill se på hemsidan så tar jag gärna emot dem. (Jag förbehåller mig rätten att skala ner bilder som är stora.) :)
     
Thread Status:
Not open for further replies.