main
side
curve
  1. In Memory of LAJ_FETT: Please share your remembrances and condolences HERE

Ang. Hemsidan

Discussion in 'Archive: Sweden' started by Vargman77, Jun 27, 2004.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Enji

    Enji Jedi Grand Master star 6

    Registered:
    May 14, 2002
    Nu finns det bilder från Göteborgsmässan 04, pannkakspartyt 03 och Rocky Horror-festen 04 uppe på sidan.

    Men, jag har snott en del bilder från er, kära FFS:are, och jag vill bara kolla att det är okej? (Ja, jag vet, man ska fråga i förväg, men, uhh... jag liksom kom inte att tänka på det innan jag la upp dem.)

    Detta gäller Berg, Rep, JediLynx och Rogue Fan, men ni andra får gärna ge ert medgivande (eller nekande, men då blir jag ledsen... :p) till att era bilder används ni också, om ni har några. :)
     
  2. Enji

    Enji Jedi Grand Master star 6

    Registered:
    May 14, 2002
    Hjälp!

    Som ni säkert sett så finns det en liten poll på hemsidan, och som ni säkertockså sett ser den väldigt konstig ut, eftersom å, ä och ö inte vill funka i den.

    Är det nån som vet hur jag gör för att å, ä och ö ska funka??

    Om det hjälper att få tillgång till Bravenet-kontot där pollen ligger uppe kan jag PM:a lösenordet och pw till det.
     
  3. Enji

    Enji Jedi Grand Master star 6

    Registered:
    May 14, 2002
    Hörrni sötnosar! Framför allt sötnosarna i Göteborg...

    Som ni säkert märkt är det rejält överslag åt Stockholmshållet när det gäller bilder och info om möten. Detta eftersom de flesta bilder jag har är från möten jag varit med på, och det är ju i Stockholmstrakten...
    För att råda bot på detta skulle det vara roligt om jag kunde få lite bilder från möten i Göteborg. :)

    Och återigen, vill ni ha bilder på presentationen, säg bara till. Eller om ni vill ändra nåt i presentationen, eller vad som helst. Skriva här eller PM:a mig! :)

    Och nya människor som inte står med på hemsidan får såklart jättegärna skriva en presentation som jag kan lägga upp... :)
     
  4. Zareb

    Zareb Jedi Youngling

    Registered:
    Nov 28, 2004
    woot! klart man vill vara med på sidan... ;)

    Riktigt förnamn: håller mej till Zareb här på nätet... :p
    Stad: Vallentuna
    Födelseår: 1983
    Tillhörighet: Prisjägare
    Favoritkaraktär: Boba Fett såklart!
    Presentation: Är arbetssökande.
    Älskar katter. Nej, stryk det: Dyrkar marken katterna går på.
    Samlar på stora nallar, olika sorters ljus samt kattsaker.
    Älskar att bygga hemsidor. Anser att användning av MIDIs på hemsidor borde vara belagt med dödstraff.
    Knaprar gärna frusna ärtor som godis framför datorn.
    Gillar fotografering.
    Kan ej leva utan musik.
    Fick ett överkast med Rosa Pantern-motiv vid fyraårsåldern och använder det fortfarande.
    Var så lik Lotta på Bråkmakaregatan som liten så morsan bestämde sej för att om de sökte en Lotta då de skulle spela in filmerna så skulle hon dra dit mej.
    Såg OT-filmerna i sen helhet så sent som i Augusti 2004.
    Anser tidiga mornar borde förbjudas.
     
  5. Enji

    Enji Jedi Grand Master star 6

    Registered:
    May 14, 2002
    Jag var in på din hemsida, Zareb, och jag säger bara wow... mycket snygg! FFS hemsida känns verkligen liten och amatörmässig i jämförelse... [face_blush]

    Har lagt upp din profil nu iaf. :)
     
  6. Zareb

    Zareb Jedi Youngling

    Registered:
    Nov 28, 2004
    oooh [face_blush] tackar
     
  7. Imperial-Invasion

    Imperial-Invasion Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Jan 19, 2002
    Jag var med på den tidigare listan, få jag vara med även på den nya?. :)

    Här kommer i så fall lite information.

    Riktigt Namn: Annika
    Födelseår: 1974
    Tillhörighet: Imperiet
    Favoritkaraktär: Stormtrooper/Clonetrooper
    Presentation: Jag är en sprallig och liten (1.67 cm lång) tjej på 30 år som gillar Science Fiction och Fantasy. Har en hel hög med böcker i just dessa genrer. Mina 5 favoritböcker är utan inbördes rangordning:

    1. The Hobbit (J.R.R. Tolkien)
    2. American Gods (Neil Gaiman)
    3. Jonathan Strange & Mr Norrell (Susanna Clarke)
    4. Lady of Avalon (Marion Zimmer Bradley)
    5. Heir to the Empire (Timothy Zahn)

    Vidare så gillar jag även film, dock har jag inte så många. Mina 5 favoritfilmer är utan inbördes rangordning:

    1. Star Wars - A New Hope
    2. The Nightmare Before Christmas
    3. Lord Of The Rings - The Two Towers [Extended Version]
    4. Alien
    5. La Cité des enfants perdus (The City of Lost Children)

    Vidare så har jag två katter som jag gillar att gosa med och på den lilla fritid jag får efter allt pluggande är avklarat så gillar jag att umgås med mina vänner, baka, resa, lyssna på riktigt tung musik och att bara slappna av och läsa en riktigt god bok.
     
  8. Enji

    Enji Jedi Grand Master star 6

    Registered:
    May 14, 2002
    Självklart! :D
    Slänger upp din presentation när jag får tid... troligen imorgon. :)
    Förresten måste jag bara säga att du har FANTASTISK boksmak. American Gods och Jonathan Strange & Mr Norrell tillhör mina absoluta favoritböcker med... [face_love]
     
  9. Dark-Olsson

    Dark-Olsson Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Mar 23, 2004
    Antar att det är dags för mig nu..

    Riktigt förnamn: Christian Olsson (jaa trestegs hopparen :) *ironi*
    Stad: Mellerud
    Födelseår: 1988
    Tillhörighet: Prisjägare
    Favoritkaraktär: Hmm alltid olika.. men jag säger R2-D2 just nu
    Presentation: Hmm kommer tyverr inte ihåg när jag såg en star wars film för första gången. Men jag ansåg mig själv som ett star wars fan år 2003 :) Sen dess ser jag filmerna om och om, läser en del star wars böcker eller spelar star wars spel. That's it.
     
  10. Kohrath

    Kohrath Jedi Youngling star 2

    Registered:
    Jan 1, 2004
    Enji: Angående tecknen.

    Testa och använda å istället för Ã¥, ä istället för ä och ö istället för ö, sÃ¥ kanske det funkar..

    EDIT: Såg att detta redan var fixat i pollen.. nåja.. :)
     
  11. DARTHLARS

    DARTHLARS Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Mar 12, 2002
    Mm.. Jag fixade. Man skulle ställa in teckenuppsättning i inställningarna till tjänsten som har den.
     
  12. Enji

    Enji Jedi Grand Master star 6

    Registered:
    May 14, 2002
    Japp, massor av tack till DL för det! [:D]

    Imperial-Invasion och Dark-Olsson, era presentationer är nu uppe. Hoppas de blev rätt... skrik annars. :)
     
  13. Imperial-Invasion

    Imperial-Invasion Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Jan 19, 2002
    Det ser bra ut, tack så mycket. :)


    En liten sak till bara.
    Finns den tidigare hemsidan fortfarande kvar?.
     
  14. Enji

    Enji Jedi Grand Master star 6

    Registered:
    May 14, 2002
    Ja, det gör den. Den finns att beskåda här: http://web.telia.com/~u12900070/

    Vill man se en riktigt gammal version finns den här:
    http://www.geocities.com/malinemilsson2001/

    Jag vet dock inte hur länge till de kommer ligga uppe, det beror på Vargman och emilsson, som har hand om de gamla versionerna...
     
  15. Imperial-Invasion

    Imperial-Invasion Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Jan 19, 2002
    Härligt.... :D att dom finns kvar alltså. Minnen från en svunnen tid. ;)
     
  16. emilsson

    emilsson Force Ghost star 6

    Registered:
    Oct 5, 1998
    Några kanske har observerat att det dykt upp reklam i olika former på hemsidan. De reklamlänkar som ligger längst upp går inte att göra något åt. Däremot har jag stängt av alla pop ups så de ska inte dyka upp i fortsättningen.
     
  17. Enji

    Enji Jedi Grand Master star 6

    Registered:
    May 14, 2002
    Vill man absolut inte se de små reklamlänkarna kan man gå till adressen http://www.monostar.net/enji/ffsweden/ istället.
     
  18. Sith_Lord_Linkoping

    Sith_Lord_Linkoping Jedi Knight star 5

    Registered:
    Jan 19, 2001
    Alla som är nya här på forumet kanske vill passa på att skriva lite om er själva. Den här tråden passar perfekt till det. :)
     
  19. SingleStar

    SingleStar Jedi Youngling

    Registered:
    May 18, 2005
    Jag är en av de få bland dagens SW-fans som har levt under den mörka tiden, d.v.s. tiden innan SW fanns.
     
  20. Zaphod Beeblebrox

    Zaphod Beeblebrox Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Aug 26, 1999
    Det tror jag inte
     
  21. SingleStar

    SingleStar Jedi Youngling

    Registered:
    May 18, 2005
    De flesta SW-fansen i dag är yngre än 28 år.
     
  22. Vargman77

    Vargman77 Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Mar 18, 2002
    jag fanns med innan Star Wars fanns. För jag är född i början av 1977 och SW kom inte förrän efter jag var född. Dock kommer jag inte ihåg mörkret innan sagan började..
     
  23. Magnusidious

    Magnusidious Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Mar 14, 2005
    Håller med Vargman. Du har så fel SingleStar. Jag är jämngammal med Vargman och såg A New Hope när jag var 7. Innan dess hade jag sett foton och lyssnat på soundtracket till ep. 6. Efter det var jag fast. Star Wars och i synnerhet Darth Vader var det bästa som fanns och det tycker jag fortfarande. Lägg då till alla som är ca 10 år äldre än mig och fick se Star Wars på vita duken under sena 70- och tidiga 80-talet som barn. Många av dessa är fortfarande fans än idag.
     
  24. SingleStar

    SingleStar Jedi Youngling

    Registered:
    May 18, 2005
    Men har ni minnen från tiden innan Star Wars rockade världen hur världen gestaltade sig då?
     
  25. Jedi-W

    Jedi-W Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Mar 14, 2002
    Jag har tydliga minnen av att James Bond var det coolaste som fanns innan 1977. Dessutom lekte inte jag och mina kompisar någonting som var det minsta sci-fi anknytet innan dess. Jag var 8 år när ANH kom men tyvärr fick jag inte se SW på bio förrän -83, ROTJ.
    Men då blev jag å andra sidan ordentligt hooked på SW!! :)

    Kommer också ihåg att jag gillade Månbas Alpha men när tusan var det den serien gick?
     
Thread Status:
Not open for further replies.