main
side
curve
  1. In Memory of LAJ_FETT: Please share your remembrances and condolences HERE

Ang. Hemsidan

Discussion in 'Archive: Sweden' started by Vargman77, Jun 27, 2004.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Enji

    Enji Jedi Grand Master star 6

    Registered:
    May 14, 2002
    Back on topic... ;)

    Det verkar som om ingen av våra omlänkningsadresser (kickme.to/ffsweden och www.fanforce.se) länkar till rätt sida... de som har hand om detta kanske vill fixa det? De länkar nämligen båda till den gamla sidan på monostar, som inte fungerar som den ska och inte heller är uppdaterad. Den nya sidan ligger på http://home.student.uu.se/n/nija8092/ffs/ och ingen annanstans. :)

    Den är visserligen inte heller särskilt uppdaterad, men iaf lite mer aktuell och alla bilder funkar på den.

    Nya medlemmar är också mer än välkomna att skicka in en liten presentation av sig själva, så ska jag fixa upp den när jag får tid. Vad som ska vara med i en presentation kan ni se genom att titta på andras presentationer på hemsidan. Man får skriva hur långt eller kort man vill... :)
     
  2. Jaide

    Jaide Jedi Master star 4

    Registered:
    Nov 27, 2004
    Kan man få ändra sin beskrivning?
     
  3. Celebrion

    Celebrion Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Sep 27, 2005
    Hehehe, bättre sent än aldrig, här kommer en presentation av mig!

    Riktigt förnamn: Niklas
    Stad: Uppsala/Enköping
    Födelseår: 1985
    Tillhörighet: Old Republic
    Favoritkaraktär: Anakin Skywalker, R2D2 och Archchancellor Palpatine
    Presentation: På grund av mitt sena födelseår har jag aldrig fått se OT på bio utan fått nöja mig med halvtaskiga VHS-versioner, dock upptäcte man redan då att det var bra filmer man såg. När sedan Episod 1 kom blev man lite mer biten, vid Episod 2 var fördärvningen ett faktum.
    Dock hade jag ingenstans att göra av mitt nya intresse och det svalnade lite och Tolkien fick lov att ta över.
    Sent omsider kom man dock till Uppsala Universitet och på konstiga vägar kom man i kontakt med FFS;arna i staden, fanatismen flammade upp igen och här är jag nu.

    Som person skulle nog de flesta beskriva mig som 'trevlig, men komplett galen' och jag skulle vara den första att hålla med.
    Sanity is over-rated, madness is much more fun!
     
  4. Zaphod Beeblebrox

    Zaphod Beeblebrox Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Aug 26, 1999
    Hur kommer det sig att länken "FanForce Swede: The Unknown Regions" leder till en sida som inte finns?
     
  5. Charlii

    Charlii Jedi Youngling star 3

    Registered:
    May 16, 2005
    Sidan finns fortfarande, det är bara domännamnet som någon glömt att betala för...


    /Charlii
     
  6. Zaphod Beeblebrox

    Zaphod Beeblebrox Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Aug 26, 1999
  7. Enji

    Enji Jedi Grand Master star 6

    Registered:
    May 14, 2002
    Och på tal om hemsidan... finns det nån kunnig liten människa som vill ta över den? Jag har liiiite svårt att uppdatera den då jag inte har någon dator. Vore ju kul med en bra hemsidan.
     
  8. Charlii

    Charlii Jedi Youngling star 3

    Registered:
    May 16, 2005
    Jag har, vill jag minnas, redan erbjudit mig att göra just det. Men då vill jag gärna ha lite hjälp först. Vad vill vi ha på en hemsida? Hur ska den se ut? osv...

    Att skapa och administrera är den lätta biten, att veta vad man ska göra är den svåra.


    /Charlii
     
  9. Malos

    Malos Jedi Youngling star 1

    Registered:
    May 23, 2005
    Vad är det för något som förväntas göras av den som tar över sidan? Bara ladda upp och uppdatera sidan med jämna mellanrum? För i så fall så kan tänka mig göra det.

    Uppdatering:
    Jag har knåpat ihop en idé till FFS hemsida nu under helgen. Blev ganska nöjd med designen, så den som skulle vilja får gärna utveckla den vidare. Länk till sidan Endast en del länkar fungerar. Håll till godo!
     
  10. Jedi_Sith_CHAN

    Jedi_Sith_CHAN Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Oct 25, 2005
    Bra att någon kan ta ansvaret på sina axlar.
     
  11. Zaphod Beeblebrox

    Zaphod Beeblebrox Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Aug 26, 1999
    tog du bort min fina dala-ATAT :(

    Skoja ba ;)

    Stilig sida!
     
  12. Jedi_Sith_CHAN

    Jedi_Sith_CHAN Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Oct 25, 2005
    Jag tycker detsamma, det är bara synd att inte alla länkar funkar...
     
  13. Celebrion

    Celebrion Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Sep 27, 2005
    Mycket tjusigt! :D
     
  14. Charlii

    Charlii Jedi Youngling star 3

    Registered:
    May 16, 2005
    Om det finns intresse (och möjlighet) så tar jag gärna och knåpar ihop en lite effektivare baksida till det hela efter påsk eller så. En sida som är enkel att uppdatera har lättare att undvika samma öde som drabbat den gamla...


    /Charlii
     
  15. Enji

    Enji Jedi Grand Master star 6

    Registered:
    May 14, 2002
    Mycket snyggt, Malos! :)

    Det som främst behöver göras är väl mest att få upp sidan igen, att den faktiskt uppdateras och inte som nu, ligger totalt i dvala. Det som ska vara på den är väl det som är nu, ungefär. Om folk har bra idéer om mer saker så är ju det jättebra. :)

    Det vore underbart om den kunde göras så att mer än en person har möjlighet att uppdatera den, inte som den gamla som jag plitade ihop för hand i Anteckningar och som jag var tvungen att gå in och skriva om för hand varje gång den skulle uppdateras... lite jobbigt. Särskilt när man som jag är urkass på html... ;)
     
  16. Enji

    Enji Jedi Grand Master star 6

    Registered:
    May 14, 2002
    En liten sak som vore skoj att ha på hemsidan är ju länkar till artiklar om FFS. Här är ett par stycken:

    SvD 19 maj 2005 - Intervju med mig och Kee.
    Dagens bok 11 feb 2006 - Recension av Fans, där FFS nämns. (Läs sista stycket, det är så sött... [face_love])
    DN 13 maj 2005 - Från köandet i Stockholm. FFS nämns inte vid namn, men OA intervjuas och FFS är gruppen av "unga kvinnor"... ;)
    UNT Fredag 13 maj 2005 - Intervju med OA, samt massa annat allmänt SW. (PDF-fil)
    svt.se 9 sept 2005 - Inte mycket, men vi nämns iaf...
    Sydsvenskan 25 sept 2005 - Ännu en recension av Fans där vi nämns.

    Det var de jag kunde hitta efter en snabb liten koll med Google. Det finns ju fler artiklar om FFS och folk från FFS som vimlar omkring på nätet, det vore kul att ha de mer samlat, så om folk hittar några kan de ju posta länken. :)


    EDIT: Slänger in en länk till, bara för att jag kan...
    Uppsalatidningen 27 nov 2005 - Intervju med nördar i Uppsala (PDF-fil, artikeln återfinns på sid 34)
     
  17. Jade_trs

    Jade_trs Jedi Master star 2

    Registered:
    Jul 7, 2002
    Vilken tidnings webtv var det ni blev intrevjuade av under köandet?
     
  18. Enji

    Enji Jedi Grand Master star 6

    Registered:
    May 14, 2002
    Aftonbladet... det hade jag alldeles glömt bort. Det är ju när jag står och viftar med en plastljussabel och ser helfånig ut. :p
     
  19. Zaphod Beeblebrox

    Zaphod Beeblebrox Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Aug 26, 1999
    Ytterligare en artikel.
    Visserligen mest om mig, men jag är ju en deal av FFS ;)

    http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=257&a=85329
     
  20. Enji

    Enji Jedi Grand Master star 6

    Registered:
    May 14, 2002
    Oja! Alla artiklar med FFS:are och SW-anknytning är finfint! :D Kul med en artikel som har ett par år på nacken också.

    Jag hade tråkigt, så jag letade efter fler artiklar... här har vi en köande Vargman:

    GP 2 maj 2005

    EDIT: Den har väl inte med FFS att göra, men vi var där... Utställning på Leksaksmuseet i Stockholm

    EDIT igen: En till artikel om Fans, där FFS nämns. SvD 15 sept 2005. Hehe, jag är verkligen uttråkad, det här inlägget kommer nog redigeras mer... ;)

    EDIT 3: Inget om FFS, men är inte detta boken som Wolvie är med i? SvD 2 jan 2003

    EDIT 4: Inte ett dugg med FFS att göra, men det är sent och man hittar ibland rätt skojiga saker när man rotar runt på nätet... rykten som visade sig vara fel är ju alltid kul! Klick!

    EDIT 5: Inte direkt en välgjord site, men jag ääälskar deras beskrivning av FFS... ;) Klick!
     
  21. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Japp, det där är boken med Wolvie, och ett stort antal personer som postade allmänt på JC-sidan i början av 2000-talet.
     
  22. Jedi_Sith_CHAN

    Jedi_Sith_CHAN Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Oct 25, 2005
    Enji, vem på bilden är "den köande Vargman"?
     
  23. Enji

    Enji Jedi Grand Master star 6

    Registered:
    May 14, 2002
    Herr Vargman77 aka Johan Bjärsborn, sitter längst till höger på bilden. Noterade precis att även Aprentize nämns i texten. Där ser man.
     
  24. Pontus_Windu

    Pontus_Windu Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Mar 21, 2005
    Nu ska Pontus som behållt länken sen den kom posta den här! Alltså Aftonbladets webbtv. http://www.aftonbladet.se/atv/player.html?catID=29&clipID=762 <---Klick
     
  25. Vargman77

    Vargman77 Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Mar 18, 2002
    Aprentize är även med på bilden... mittenfiguren...
    Samt att James Jackson har jag för mig har reggat sig här ån gång med...
    Så alla tre är ffsare
     
Thread Status:
Not open for further replies.