main
side
curve
  1. In Memory of LAJ_FETT: Please share your remembrances and condolences HERE

Announcement regarding updated FF Rules

Discussion in 'Archive: Denmark' started by Obi Anne , Aug 9, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    So after a long process we have finally managed to get the various guidelines and traditional rules of FanForce into one document that can be found here: FanForce Rules

    None of this is new, it's just that this is the first time that we've actually written them down, and now we finally have a place that we could reference to. I think one important thing is that we are from now on going to be stricter about how you keep your chapter official. Most importantly you are now required to have three announced meetings each year in order to stay official, you should hold elections for CR every year (even if it's only one candidate) and the CR should log in weekly, unless they have informed the FF staff that they are going to be away.

    If you have any questions feel free to ask or talk to me about it.

    Johanna
     
  2. Qui-Gina-Jinn

    Qui-Gina-Jinn Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Jun 2, 2003
    *ser trist på den seneste måneds 'aktivitet'*

    Er bange for at vi ikke forbliver officielle ret længe :( :_|
     
  3. Darth-Floyd

    Darth-Floyd Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Apr 5, 2003
    Ja, det er trist, jeg har virkelig haft mange gode timer på FFDK
     
  4. Mr_Mundi

    Mr_Mundi Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    May 24, 2002
    Det er vel meget simpelt. Det er jo bare at arrangere nogle møder - om der så "kun" er 2 personer tilstede ved de møder er vel ligegyldigt, så længe møderne er officielle.

    Det er vist nemmere at bevare ststus som officiel end at skulle generhverve status som officel på et senere tidspunkt - hvis jeg ikke tager fejl.

    Jeg synes også, at det vil være super ærgeligt, at miste det officielle status, da det så om muligt vil være endnu sværere at tiltrække nye postere.

    For mit eget vedkommende må jeg sige, at jeg kigger stadig herind dagligt, men det bliver stadig sværere at mobilisere interessen til at skrive noget med den lave aktivitet der er herinde.
    Men hvis jeg har mulighed for det, så er jeg selvfølgelig med på nogle møder for at bevare vores del af forummet.:)
     
  5. Qui-Gina-Jinn

    Qui-Gina-Jinn Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Jun 2, 2003
    Personligt er jeg parat til at gøre stort set hvadsomhelst for at bevare det danske board. Ville virkelig hade at miste det!

    Problemet er bare at jeg ikke aner hvad jeg/vi kan gøre for at få banket liv i stedet her igen, når så mange er forsvundet. Dog kunne man nok få fat i dem hvis det endelig var - og hvis de overhovedet har interesse i at få det her op igen...

    Møder er jeg helt klart frisk på - ville elske at være sammen med jer igen. (og skal der iøvrigt ikke være min. 3 for at et møde gælder? Ellers har Glenn og jeg vist haft MANGE møder da vi stadig var sammen ;) :p )

    (gah - sidder pt. på Carlsberg Camping på Tåsinge og skriver på verdens langsomste computer - den kører win 98 og er år og dag om at loade en side!!)
     
  6. Mr_Mundi

    Mr_Mundi Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    May 24, 2002
    Tja, det kan godt være, at man skal være mindst 3 til hvert møde.
    Jeg havde ellers også lige i tankerne, at du og Glenn blot kunne "stå for møderne".
    Men hvis det kræver 3 personer, så er jeg da som sagt interesseret i at gøre en indsats for at bibeholde forummet i en officiel stand.:)
     
  7. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Det ska vara minst 3 personer på mötena, men ett möte behöver ju inte vara komplicerat. Det räcker med att ta en kopp kaffe tillsammans eller något sådant. Enda saken är att ni behöver meddela det först här på forumet, och gärna till mig.

    Jag vill också att ni ska vara kvar, vill inte förlora er som officiella. :_|
     
  8. Qui-Gina-Jinn

    Qui-Gina-Jinn Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Jun 2, 2003
    Ja, hvis vi stadig havde været sammen ;)
    Han har vist stort set ikke været her siden....


    Og Johanna - tak for sympatien. HÃ¥ber virkelig at vi kan forblive aktive...

    (ps. - er hjemme igen - rart med en computer der ikke er fra stenalderen ;) )
     
  9. Mr_Mundi

    Mr_Mundi Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    May 24, 2002
    Sorry, det var jeg ikke klar over.

    Det kan selvfølgelig godt blive et problem at holde møder med 3 personer, hvis vi kun er 2 regelmæssige besøgende på forummet.[face_worried]
     
  10. Qui-Gina-Jinn

    Qui-Gina-Jinn Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Jun 2, 2003
    Sorry, det var jeg ikke klar over.
    Det er helt i orden - vi kan stadig snakke sammen, så no harm done :)

    Det kan selvfølgelig godt blive et problem at holde møder med 3 personer, hvis vi kun er 2 regelmæssige besøgende på forummet. [face_worried]
    Pjat med dig :p

    Og i øvrigt er vi vel tre, hvis altså Pink bliver hængende også...


    /Edit: efter 4 år her kan jeg STADIG ikke finde ud af markup koder :oops:
     
  11. Mr_Mundi

    Mr_Mundi Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    May 24, 2002
    Jeg tror desværre ikke, at Pink har tid til møder og sådan.
    Vi har haft nogle rigtige hyggelige stunder, men da han har familie nu, så er det naturligvis det der kommer først.

    Men vi kan da bare få Obi Anne med. Der står vel ikke noget om, at det kun må være danskere til mødet, så længe det er dansk arrangeret, så er det vel fint nok.:p
    Kom nu Obi Anne, de 350-400 km kan du da godt lige klare nogle gange om året for os.[face_batting] [:D] :p
     
  12. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Såklart jag gör, om ni betalar. ;) Resan i sig har jag inget problem med. Om det är några svenskar som åker till Malmö har ni min tillåtelse att kidnappa dem.
     
  13. Qui-Gina-Jinn

    Qui-Gina-Jinn Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Jun 2, 2003
    Arh, kom nu Johanna - den smule penge :p
    Det ville, bortset fra det, være vædldig hyggelig hvis du kom forbi!!! Det går ikke at ses så sjældent!


    Vi må få gjort de Skånske/Malmø'ske svenskere danske, så de kan komme her....

    (Så længe de lover ikke at kaste med muffins! ;) )
     
  14. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Skåne borde ändå tillhöra Danmark, jag byter det gärna mot Färöarna.
     
  15. Paranorina

    Paranorina Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Nov 14, 2001
    Denne genoplivning af FFDK har min fulde MORALSKE støtte, men jeg gider altså ikke tage helt til Djæveløen for et 4-personers møde :p

    Viste I forøvrigt at Krede er blevet gift?
     
  16. Qui-Gina-Jinn

    Qui-Gina-Jinn Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Jun 2, 2003
    Ej, kom nu Para! SÃ¥ langt er der da heller ikke...

    Godt at se dig igen!

    /Edit: Vidste at han skulle det, men ikke hvornår det skulle være - udover her i sommer...
     
  17. Mr_Mundi

    Mr_Mundi Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    May 24, 2002
    Halløjsa Par. Godt at høre fra dig igen.:)
    Hvem er den 4. person i omtalte 4-personers møde?:confused:

    Hvis du er interesseret i at bibeholde FFDK som et officielt FF-chapter, så må vi vel alle gi' os i retning, at nogle møder holdes i Odense (hvis du stadig bor der) og nogle i København - og måske i Malmö til Sci-Fi convention.
     
  18. Qui-Gina-Jinn

    Qui-Gina-Jinn Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Jun 2, 2003
    Gætter på at den fjerde der tænkes på er Pink...

    Odense ville ikke gøre mig noget - det tager jo ikke ret lang tid med toget...

    Og jeg tager også gerne til Malmö, især hvis der er ordentlige gæster. Ved dog ikke hvornår der sker noget i Malmö igen - det næste ser ud til at være i Stockholm i november...
     
  19. Mr_Mundi

    Mr_Mundi Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    May 24, 2002
    Der plejer at være convention i Malmö hvert forår - tidligere sidst i april/først i maj, men i år var der byttet om på Malmö og Göteborg, så conventionen i Malmö blev holdt i marts.

    Jeg plejer selv at være i Malmö hvert år og det har jeg ingen planer om at lave om på uanset hvilke gæster der kommer. Jeg tager dog lige så meget derover for at møde nogle at sælgerne, som jeg kender.

    Det vil være rigtigt rart, hvis Pink havde tid til at komme til nogle møder, men indtil han selv brkræftiger det, så er det ikke noget jeg regner med.
    Vi kunne måske også bare få Pink til at oprette profiler for de to drenge, så kunne de holde de obligatoriske møder internt - det skal jo bare annonceres her på forummet og eventuelt til Obi Anne. Hvis han sørger for møderne, så kan vi andre holde gang i forummet, og så er betingelserne for et officielt forum opfyldt.[face_thinking] [face_batting] ;)
     
  20. Paranorina

    Paranorina Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Nov 14, 2001
    Altså hvis jeg skal være helt ærlig, så kan jeg ikke se meget ide i at holde kunstig liv i et forum, der praktisk talt ikke ER liv i.

    Jeg ville også selv ønske at der kunne komme liv i FFDK igen, og gerne med en masse nyt blod, men dette virker bare ikke som måden at gøre det på. Hvis det er tilladt at reklamere for FF'er i de internationale foraer, så ville det måske være en bedre ting at bruge sin energi på. vi har ligget døde siden post-ROTS månederne, så det er ikke fordi vi ikke har haft tid nok til at gøre noget i.

    Hvis dette forum reelt set ikke har brugere nok til at kunne arrangere et træf uden "tvang" fra reglerne, så er eksistensberettigelsen til det måske ikke så stor i det hele taget.
     
  21. Mr_Mundi

    Mr_Mundi Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    May 24, 2002
    Det vil jeg sådan set give dig fuldstændigt ret i.
    Og egentlig har jeg lidt svært ved overhovedet at se logikken i, at man absolut skal holde møder for at kunne kalde sig et "officielt forum". Det er et Star Wars forum, ikke en kaffeklub.

    Jeg må dog nok sige, at hvis vi mister vores officielle status, så holder jeg nok op med at frekventere dette site. Selv om jeg ikke poster ret meget mere, så er den danske del stadig årsagen til min fortsatte tilstædeværelse.
    Andre fora fokuserer mere målrettet på mine interesser inden for Star Wars, så dem vil jeg så nok vælge i stedet.
     
  22. Qui-Gina-Jinn

    Qui-Gina-Jinn Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Jun 2, 2003
    Det er jo fordi FanForce handler om at møde andre folk, ikke bare online.

    Jeg tror nu ikke jeg vil holde op med at komme her - det har jeg mødt for mange dejlige FF mennesker til. Men det vil bestemt ikke være det samme uden at have 'vores' lille forum, hvor inaktivt det så end måtte være. Det giver på en eller anden måde en form for tilhørsforhold, som jeg nok ville komme til at savne hvis jeg mødes med resten af europæerne igen (hvilket jeg bestemt planlægger at gøre).
     
  23. Mr_Mundi

    Mr_Mundi Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    May 24, 2002
    SÃ¥ er jeg jo et helt forkert sted. Jeg troede det handlede om at snakke Star Wars med andre folk uanset hvor i verdenne de er.
     
  24. Qui-Gina-Jinn

    Qui-Gina-Jinn Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Jun 2, 2003
    Det gør det jo også!
     
  25. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Det är därför det är skillnad på FanForce och JediCouncil. JediCouncil är till för att snacka Star Wars oavsett var man befinner sig, FanForce är till för att få folk att träffas i "real life" också.
     
Thread Status:
Not open for further replies.