AOTC affischen

Discussion in 'Sweden' started by simme, Apr 18, 2002.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. simme Jedi Knight

star 1
    Hej!
    Är det någon som vet var man kan få tag på affischen här i Sverige till en rimlig pris? Jag hade beställt den från Movie Art i Göteborg, men nu fick jag reda på att dom kan inte få tag på den i formatet 70x100 cm som alla dom andra affischerna är utan bara i 64x99 cm. Visserligen bara för 99 kr men vill man ha samma storlek som dom andra ...'

Kal
  2. Sith_Lord_Linkoping Jedi Grand Master

star 5
    Just nu vet jag faktiskt inte.
    Jag fick av någon lustig förklaring med mig en AOTC poster senaste gången jag var på bio. ;)
    Men det ställe som jag vet om är ju samma ställe du provat essemposters.se alltså Movie Art.

NÃ¥gon annan som har tips ??.
  3. wishnud Force Ghost

star 4
    Det var = . så nära att jag baxade en när dom skulle byta ut på rigoletto. Men så kom det en läskig person = vakt så jag ångrade mig :/

Annars så kan man köpa dom för en 5:a styck på biografer.
  4. Sith_Lord_Linkoping Jedi Grand Master

star 5
    Jag fick med mig min när jag var och såg på LOTR senast.
    När filmen var slut så var det helt öde och tomt så jag kunnde bara inte låta bli att ta med mig en hem.
  5. Maladour-Fei Jedi Grand Master

star 5
    De borde dyka upp under sommaren på movieart... Jag har svårt att tänka mig att de inte ska ge ut en affisch i den storleken även till AOTC...
  6. _SithSpawn_ Jedi Master

star 4
    Gäller det att man kan köpa dem för en 5a på alla biografer eller endast på ett fåtal?
  7. wishnud Force Ghost

star 4
    I stockholm brukar det gå, men det är tyvärr bara när filmen har slutat gå på biografen.
  8. Sith_Lord_Linkoping Jedi Grand Master

star 5
    Har inte köpt någon här i LKPG.
    Men jag har hört lite av varje.
    En del har kostat typ 50-100:- och en del säljer dom inte alls.
  9. Aprentize Jedi Master

star 4
    ja frågade på filmstaden i göteborg o dom sa att dom inte har rätt att ge vidare dom. lucasfilm e den moderna gestapo nu för tiden...
  10. Vargman77 Jedi Master

star 4
    Och te episode I hade de ju skurit sönder alla planscherna för att de inte skulle bli stulna...
  11. simme Jedi Knight

star 1
    Jag mätte min TPM affisch som jag köpte i USA och den var också 60x90 cm. Jag köper den nya i samma format och förhoppningsvis är nästa film också i samma storlek.
  12. Dreadlocked_Wookiee Jedi Knight

star 1
    Jag var och hälsade på min chef idag (på Egmont Serieförlagets Star Wars- och superhjälteredaktion) och gick därifrån med ett exemplar av postern stickandes upp ur ryggsäcken ... :D

Han hade en hel bunt, så chansen är ganska stor att de kommer att säljas till en billig penning på vår öppet hus-dag 15 juni (om han nu inte tänker lotta ut dem i SW-serietidningen).
  13. wishnud Force Ghost

star 4
    Dreadlocked_Wookiee: Du är svensk, inte nog med det utan du är Janne också! :)

Öppethus, var när??
  14. menilma Jedi Master

star 4
    ja, berätta var detta ska inträffa. säljs det AotC affischer tittar man nog in :D
    är det förresten DEN janne? ho, coolt ;)
  15. wishnud Force Ghost

star 4
    Jopp, det är DEN janne ;)
  16. Dreadlocked_Wookiee Jedi Knight

star 1
    Det är jag som är Janne, ja ... om jag är DEN Janne eller inte vet jag faktiskt inte (det finns ju en och annan Janne i vårt avlånga land ... däribland min egen chef, herr Eriksson)! ;)

För att svara på frågorna:

VAR?
    Egmonts Star Wars- och superhjälteredaktion på Brunnsgatan 8 Stockholm.
    Jag vet ju inte om ni bor i Stockholm eller känner till staden väl, men närmaste T-bana är Hötorget (eller möjligtvis Östermalmstorg).
    Brunnsgatan är en parallellgata till Kungsgatan, så om man kommer från Hötorget är det enklast att hitta dit om man går förbi Rigoletto och McDonalds på Kungsgatan och sedan tar vänster runt hörnet vid Norrlandsgatan och sedan vänster igen upp på Brunnsgatan (eller så kan man gena upp till Brunnsgatan via "knarktrappan" från Kungsgatan, men det är inte lika trevligt). Redaktionen ligger på höger sida av Brunnsgatan, i samma port som Marionetteatern.

NÄR:
    Lördag 15 juni, kl 12-16.

Priserna är mycket förmånliga. ALLA tidningar kostar 20 kr styck, oavsett tjocklek (köper man tio tidningar eller mer får man ytterligare rabatt). Samma pris gäller amerikanska tidningar.
    Album och böcker kostar mellan 50 och 90 kr.
    Leksaker brukar kosta 90 kr, liksom t-shirts och videofilmer.
    Andra prylar kostar alltifrån 1 kr (diverse affischer) till 500 kr (en stor byst av Spawn).

Hur mycket Star Wars-grejer som kommer att finnas till salu vågar jag inte svara på just nu.
    De svenska serietidningarna från de senaste åren finns ju där, och några amerikanska nummer bör vi också kunna erbjuda.
    Tidigare har vi bla. sålt rollspelsböcker, actionfigurer + rymdskepp, LEGO och plastljussablar.
    Och som sagt, filmaffischerna kanske kommer att säljas där (knappast för 1 kr, men säkerligen billigt ... 20 kr, kanske).

Jag skulle dock tro att utbudet kommer att domineras av Spider-Man-grejer eftersom den filmen har premiär i anslutning till öppet hus-dagen.
    Men jag ska försöka kolla upp hur utbudet ser ut när det börjar närma sig (jag är ju frilansare, och jobbar hemma, så jag är bara på redaktionen högst en gång i veckan).

EDIT:
    Jag pulade ihop en liten karta om nån vill se var redaktionen ligger.
    Den gröna linjen går från den närmaste tunnelbaneuppgången, via Norrlandsgatan, och in på redaktionen där jag står och väntar! :D
    Den röda linjen går via trappan, upp på Regeringsgatan, och fram till Brunnsgatan 8.

(Obs! Eftersom bilden ligger på Pajassagen måste man dra och släppa länken i ett nytt fönster eller lägga till ett frågetecken efter "jpg" ...)
  17. wishnud Force Ghost

star 4
    Snygg karta!

Det är klart att jag kommer dit, jag bor i stockholm men har aldrig lärt mig att hitta inne i stan.
    Men med hjälp av den oerhört välskrivna kartan så kommer det inte bli ett problem.

Priserna låter helt underbara.
  18. SkywalkerX Jedi Knight

star 3
    Jag önskar så att jag kunde komma...
  19. Sith_Lord_Linkoping Jedi Grand Master

star 5
  20. Dreadlocked_Wookiee Jedi Knight

star 1
    *svimmar vid åsynen av priserna*
  21. wishnud Force Ghost

star 4
    :eek: hur kan man ta sådanna rövar priser!
Thread Status:
Not open for further replies.