main
side
curve
  1. In Memory of LAJ_FETT: Please share your remembrances and condolences HERE

AOTC billetter til salgs, Trondheim!

Discussion in 'Archive: Norway' started by Christoffer, Apr 29, 2002.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Christoffer

    Christoffer Jedi Youngling

    Registered:
    Apr 29, 2002
    Siden noen av mine venner meldte avbud, har jeg noen billetter til overs til Verdenspremieren på Nova 1 16.mai. Det er gode billetter(lå i kø i et og et halvt døgn for å få de :) ) og jeg er interessert i å selge dem til en overkommelig pris.

    Ta gjerne kontakt på christof@stud.ntnu.no hvis du er interessert!!
     
  2. Adali-Kiri

    Adali-Kiri Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Jul 31, 2000
    Heh. Fristende, men jeg har ikke økonomi til det så seint på semesteret. Satt bare ei natt i kø og måtte nøye meg med Prinsen 5, men det er da en knallfeit THX-sal! Helt i midten på rad 3 er glimrende der, så jeg trur jeg står over tilbudet. Sikkert ikke spes vanskelig å kvitte seg med sånn godis uansett. :)
     
  3. Christoffer

    Christoffer Jedi Youngling

    Registered:
    Apr 29, 2002
    Jeg har en billett igjen til overs nå, så hvis noen er interessert i å få med seg verdenspremieren på nova1, 16.mai, så ta kontakt med meg.
    Du kan få billetten for 250 kr.
    (christof@stud.ntnu.no)
     
  4. Adali-Kiri

    Adali-Kiri Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Jul 31, 2000
    Jævla svartebørs-hai...
     
  5. HenrikSolberg

    HenrikSolberg Jedi Youngling star 2

    Registered:
    Mar 19, 2002
    Svarte-b¿rs dritsekker er u¿nsket... Dra til mordor med deg... Eller Imperial Palace p? Coruscant om du foretrekker det....
     
  6. Machine

    Machine Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Nov 4, 2001
    Litt tamt å kjøpe billetter til kameratene sine også melder kameratene avbud etterpå, håper du selger de for dem og ikke for deg selv. Uansett burde du ikke selge de noe særlig over den opprinnelige prisen, da kan det hende det kommer fler av disse anti-svartebørs folka. Sjøl mener jeg at det er greit å selge dem bare du ikke tjener noe stort på det.
    Det er forskjell på å prøve å kvitte seg med noen ekstra billetter, og å selge de for å tjene seg feit på det.
     
  7. Christoffer

    Christoffer Jedi Youngling

    Registered:
    Apr 29, 2002
    Henrik Solberg, fiks tegnsettet ditt din dust, før du lirer ut av deg slikt tåpelig og useriøst svada, slik at jeg i det minste sparer de ekstra sekundene det tar å tyde kråketegnene dine, et tidssløseri av samme karakter som resten av kommentaren din.

    Hold deg til noe du forstår, som f.eks Power Rangers.
     
  8. HenrikSolberg

    HenrikSolberg Jedi Youngling star 2

    Registered:
    Mar 19, 2002
    Beklager... Innlegget ble skrevet på skolen hvor jeg bruker en I-Mac med Internet Explorer 4.5.

    Jeg står imidlertidlig plass på at svartebørs-haier kan dra til mordor...

    Er det noe som kan kalles svada så er det dine påstander om at jeg har peiling på Power Rangers. Hvis du leser den aktuelle tråden, så vil du se at jeg ikke har en peiling på det...

    "The dark side clouds everything"
     
  9. Adali-Kiri

    Adali-Kiri Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Jul 31, 2000
    Okay, rolig folkens... [face_plain]

    Det var kanskje jeg som starta det her da jeg sa, sitat "Jævla svartebørs-hai". Det var egentlig litt humor bak den, men dog; Må innrømme at jeg syns det er kjipt å selge billetter 150% dyrere enn man kjøpte dem.

    Selv hadde jeg en kompis som uteblei fra premieren på TPM i Colosseum. Jeg solgte billetten for akkurat det den hadde kosta meg. Det handler om to ting - 1) respekt for medfansen din, som kanskje ikke har vært så heldig å få premierebillett, og 2) at jeg ikke har noen rett til å tjene penger på Star Wars. Noen vil sikkert kalle meg dum, men sånne ting er viktigere for meg enn 150 stål ekstra i lommeboka.

    Typen som kjøpte billetten trodde jeg hadde verdens kjipeste plasser siden jeg ikke ville tjene penger på å selge. Dere skulle sett trynet hans da han benka seg ved siden av meg midt inne på Colosseum. Bare så trist at man automatisk mistror mennesker som ikke viser motiver for egen vinning...

    Hvis man selger billetter for mer enn de kosta, må man nok regne med at folk kaller det svartebørs.
     
  10. Christoffer

    Christoffer Jedi Youngling

    Registered:
    Apr 29, 2002
    At folk kaller det svartebørs, har jeg ingen problemer med, det er et begrep jeg overhodet ikke har noe imot. Men når jeg får slengt adjektiver som drittsekk og 'jævla hai' etter meg da ser jeg rødt.

    Dette er en billet jeg har stått 30 timer i kø for, og ser da ikke noe galt ved å kreve et lite mellomlegg fra en eventuell tredjeperson som har sjansen til å få billetten opp i hånden uten annet offer.

    Her hadde jeg muligheten mellom å finne en eller annen kamerat som ikke er spesielt star wars interessert og gi billetten til, eller gi en dedikert star wars fan sjansen til å bli med på denne store anledningen. Jeg tenkte jeg skulle prøve det siste alternativet først, fordi jeg føler at denne kinosalen på verdenspremieren bør være full av forventningsfulle og spente star wars fans.
     
  11. HenrikSolberg

    HenrikSolberg Jedi Youngling star 2

    Registered:
    Mar 19, 2002
    Jeg hater folk som prøver å tjene penger på George Lucas sitt mesterverk... Det er det verste jeg veit, og jeg bare sier fra hva jeg mener om det...

    Beklager hvis uttalelsene ble litt krasse Christoffer. Men det å stå 30 timer i kø for billetter gir ikke anledning til å selge billettene for det tredobbelte, eller hvor mye det blir...

    Star Wars er George Lucas, så pengene bør havne i den lommen...

    Jeg er helt enig i at at kinoene i kveld bør være fulle av folk sånn som blant annet oss ved dette forumet, men jeg er derimot ikke enig i at det gir deg anledning til å selge billettene for 250 kr...

    Den ekte fansen er ikke ute etter å tjene penger på StarWars... Det er det jeg vil fram til...

    Jeg søker fred Christoffer...
     
  12. Machine

    Machine Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Nov 4, 2001
    jeg mener ikke å være slem eller ekkel, bare litt morsom, så jeg lurer på om det er flere som har sett avateren til Christoffer. Det er en Trade Fed. fyr :)
    sorry
    kos dere med filmen i dag eller når dere skal se den
    :)
     
  13. Christoffer

    Christoffer Jedi Youngling

    Registered:
    Apr 29, 2002
    Hehe, artig poeng Machine. :)

    Henrik; Om jeg ikke er enig, så respekterer jeg ditt synspunkt.

    "Star Wars er George Lucas, så pengene bør havne i den lommen..."
    Din lojalitet for George Lucas er imponerende, selv føler jeg, og jeg tror mange med meg, at GL har forrådt fansen sin på sine eldre dager med den vanvittig kommersielle Episode I, og jeg tenker da naturligvis på den ekstremt barnslige og dårlige rollefiguren Jar-Jar. GL har vel noe sånt som 30Mrd kroner på kontoen sin, så de x kronene han får i lommen for hver billett han selger til denne filmen må jaggu være nok.

    "men jeg er derimot ikke enig i at det gir deg anledning til å selge billettene for 250 kr..."
    Det er ikke annet enn vanlige markedskrefter da, det er ikke som om jeg sitter på alle billettene og selger dem for blodpris da, som en annen monopolvirksomhet. Det er tilbud og etterspørsel, hvis ingen er villig til å gi 250kr for den, så selger jeg den ikke for 250kr, slik som i dette tilfellet, da den til slutt endte opp hos en venn av en venn av meg.

    Og at den ekte fansen ikke er ute eter å tjene penger på Star Wars, vel, hva med alle disse samlekortene da som folk selger for dyre dommer, også på dette forumet. Jeg tror igrunn ikke det å drive handel med Star Wars produkter har noen sammenheng med, eller er i konflikt med hvorvidt ens følelser for Star Wars universet er ekte eller ikke.
     
  14. Machine

    Machine Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Nov 4, 2001
    okei, er det noen som synes synd på meg? jeg kjøpte billett for en måned siden til visningen i kveld klokken halv ni, men jeg er så kvalm at jeg ikke orker å gå. Så da sitter jeg her med en billett til 70kr. Lurer på hvor mye den er verdt om en ti års tid?
    Heldigvis har jeg screenplayet, tegneserien og romanen så jeg klarer nok vente litt til med å se filmen.
     
  15. Christoffer

    Christoffer Jedi Youngling

    Registered:
    Apr 29, 2002
    Jeg synes synd på deg, for jeg har nettopp vært å sett den nå, og den var meget kul!

    Billetten ville jeg absolutt tatt vare på ja, en ubrukt verdenspremiere-billett må vel være en stor sjeldenhet!
    Du får starte en tråd om 10 år, 'AOTC billett til salgs' og se hvor mye du får... :)
     
  16. Machine

    Machine Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Nov 4, 2001
    skal jeg gjøre :)
     
Thread Status:
Not open for further replies.