main
side
curve
  1. In Memory of LAJ_FETT: Please share your remembrances and condolences HERE

AOTC DVD

Discussion in 'Archive: Denmark' started by Krede, Oct 30, 2002.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Skar Kjoil

    Skar Kjoil Jedi Youngling star 2

    Registered:
    Jan 16, 2000
    Jeg har region 2 og skallen er afgjort med. Jeg sad og var helt spændt på når den skulle komme, men den var der.
     
  2. Paranorina

    Paranorina Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Nov 14, 2001
    Ok så det er altså sådan lidt fifty-fifty om man har for skalden med hvis man køber R2 udgaven ?=/

    Skar, Det er DK vesionen du har ikke?

    EDIT: Svar mig! :p
     
  3. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    Nu er jeg fuldstændigt forvirret... Please Skar, sig at det er den danske R2.

    Hvor har du købt den?
     
  4. Paranorina

    Paranorina Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Nov 14, 2001
    Help us Skar Kjoil, you are our only hope...!
     
  5. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    Ok så det er altså sådan lidt fifty-fifty
    Ja det ser sådan ud... Jedi_Wannabee har lige oplyst mig at hans er en almindelig dansk R2 dvd. Så der er vel ikke andet for end at åbne den og håbe på det bedste...

    Men det er godt nok for underligt at de udsender to forskellige danske versioner.

    EDIT: jeg spurgte lidt rundt omkring, også på dvdmagasinet.dk og her var der en der skrev at skallen IKKE er klippet ud. se
    her

    Læg mærke til at det tilsyneladende er en bruger fra Jylland. Så vidt jeg husker er Skar også bosat i Jylland? så det kan eventuelt være at de har fået en anden version?! Mens vi på djævleøen har fået den klippede version.
     
  6. Paranorina

    Paranorina Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Nov 14, 2001
    Jamen jamen jamen... Hva så med os på Fyn???
     
  7. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    Det er et godt spørgsmål... Strange and disturbing this puzzle is.

    Jeg håber I alle vil skrive om jeres version er klippet eller ej.

    Det kunne være interresant at se om det passer at der er forskellige versioner i omløb, alt efter hvor man befinder sig i landet.
     
  8. Paranorina

    Paranorina Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Nov 14, 2001
    Jeg ska ud og købe den i dag og så hjem og se den med nogle venner, ska nok rappotere tilbage når det er gjort. Lige nu sidder jeg og drikker fredags bajere på arbejdet :)

    Go weekend!
     
  9. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    Cool, det lyder godt Par. Jeg tror desværre ikke jeg får den set i aften, da jeg lige er blevet inviteret i biffen, men den skal helt sikkert tjekkes ud imorgen :) Så må det bære eller briste.
     
  10. Skar Kjoil

    Skar Kjoil Jedi Youngling star 2

    Registered:
    Jan 16, 2000
    *bøvser lige endnu en julebrygsbøvs*

    Min region 2 er den danske udgave, forstået på den måde den har dansk tekst for og bag, "klonernes angrib" og alt det der. Jeg forudbestilte den hos dvdoo.dk for nogen måneder siden.

    Må jeg lige sige jeg var lidt skuffet over den anden dvd, den med extraerne? Ben Burtts dokumentar var meget sjov alligevel. Zam Wessel's skuespiller skulle indtale grynt og stønnen og spurgte til sidst "what kind of movie is this?"

    Blooper-reelen var okay sjov. Mest Hayden's falden hele tiden og Jango's lille fejltrin. Også Natalie's første scene. "Let go of me!" Jeg kan godt forstå de scener der var klippet ud, men hvis "Dooku Interogates Padme" havde været ligeså godt skrevet som den var i bogen ville den have været perfekt. Der fik man virkelig indblik i Imperiet's start og også Dooku's svingen mellem god og ond.

    Alt i alt en genial DVD. Jeg kunne slet ikke sove i morges fordi jeg vidste den ville ligge i postkassen når jeg stod op. Har set DVD siden da.

    Hygge, folkens!
     
  11. snailwalker_DK

    snailwalker_DK Jedi Master star 4

    Registered:
    Jan 21, 2002
    hmm, i hvilken scene er skallen, for jeg har også været så "dum" at købe R2 udgaven??

    SÃ¥ at Obi nikkede Jango en skalle i ekstramaterialet.

    Ved ikke om i kunne huske at der var beep lyde på i den danske udgave af tpm, i dokumentaren The Middle. Det var hære øv :(
     
  12. Paranorina

    Paranorina Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Nov 14, 2001
    Jeg har købt R2 DK udgaven i Odense... og skallen *VAR* med!

    :D
     
  13. snailwalker_DK

    snailwalker_DK Jedi Master star 4

    Registered:
    Jan 21, 2002
    hvor er den dumme skalle henne???
     
  14. Paranorina

    Paranorina Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Nov 14, 2001
    I kampen på Kamino mellem Obi-wan og Jango.
     
  15. Mr_Mundi

    Mr_Mundi Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    May 24, 2002
    "Skallen" er også på min R2-DVD, selv om jeg ikke ved om man kan kalde det en skalle. Jango's hoved går tydeligvis forbi Obi-Wan's hoved og ned mod dennes skulder, selvom Obi-Wan's hoved dog kastes tilbage.

    Anyway på R2-DVD'en sker det i kapitel 26 i tiden 59:13. Og på R1-DVD'en sker det også i kapitel 26 dog i tiden 1:01:46. Jeg går ud fra, at tidsforskellen skal tillægges, at det er forskellige formater - PAL og NTSC.
     
  16. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    Yes! Jeg var osse heldig! Skallen ER med.
    Jeg tilgiver dig Par, ;) The emperor IS as forgiving as I am.

    Jeg ved ikke om den findes længere henne pga. PAL formatet, for filmen er jo den samme som i biffen, det er ikke som TV hvor NTSC viser næsten 30 billeder i sek. hvorimod PAL kun viser 25. En Biograf film er altid optaget med 24 fps. Det burde heller ikke gå langsommere af den grund.

    Jeg tror at afhænger af ens dvdafspiller og at der måske er sort skærm, før filmen begynder, i knap 2 sek længere på NTSC udgaven.

    nothing to worry about....
     
  17. Paranorina

    Paranorina Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Nov 14, 2001
    Hæh... Jeg glæder mig til at høre hvad for unikke extrascener Lilu fik med på sin DVD ;)


    ...Ok gammel joke men stadig klassisk!
     
  18. Skar Kjoil

    Skar Kjoil Jedi Youngling star 2

    Registered:
    Jan 16, 2000
    Jeg har fundet en fejl! I arena-kampen når man ser Ki-Adi Mundi ombord på gunshipet har han tydligvis et blåt lysværd men hvis man spiler lidt tilbage til lige efter gunshipene og Yoda ankommer, er der et klip af Padme som skyder, med Ki-Adi Mundi i baggrunden lige bag hende og han har tydligvis et GRØNT lyssværd!

    Jeg elsker at kunne se slow-motion på DVD ;-)
     
  19. snailwalker_DK

    snailwalker_DK Jedi Master star 4

    Registered:
    Jan 21, 2002
    jeg fik også skallen med :D

    Hold kæft et fedt billede, men lyden halter lidt. Ekplosinoslyden der kommer da Padmes skib sprænger i luften, lyder meget mere metallisk end i biografen. Og de seismiske bomber lyder heller ikke så fedt.

    Og det er ikke mit lydsystem der er noget i vejen med :(
     
  20. Jedi_Wannabee

    Jedi_Wannabee Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Apr 2, 2002
    Nu skal jeg lige have det helt på plads..

    Den "skide" skalle..

    Er det Jango Fett som nikker Obi en skalle eller er det Obi som nikker Jango en skalle???

    PÃ¥ 59:15 i kap 26 nikker Jango Obi en skalle.. Er det den???

    Please help me..

    Jedi_Wannabee
    Daniel
     
  21. Mr_Mundi

    Mr_Mundi Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    May 24, 2002
    Jeg er rimeligt sikker på, at det er omtalte "skalle", som alle taler om (eller næsten alle). Men hvis der tales om en anden "skalle", så vil jeg da også gerne vide hvor i filmen den findes (kapitel/tid).

    Med hensyn til tidsforskellen, så har jeg ladet mig fortælle, at det skyldes, at R1 er i NTSC-format og R2 er i PAL-format. Det var altså ikke så meget et spørgsmål, som en konstatering, men hvis andre har en anden forklaring, så er jeg da selvfølgelig åben for forslag.
    Den samme afvigelse gør sig i øvrigt gældende i E.T., hvor tidsforskellen på de 2 formater frem til rulleteksten er på ca. 4½ minut. Både Star Wars og E.T. blev afspilllet på en og samme DVD-afspiller i begge formater.

    Det kan være, at Ki-Adi Mundi har et særligt signal-lyssværd :p . Lige efter Count Dooku har sagt "Then, I'm sorry old friend" og Super-Battledroids'ene hæver deres våben igen, så kan man se Ki-Adi Mundi bag Padme med et blåt lyssværd, og senere, som du siger Skar, med et grønt og så et blåt lyssværd. Det kan være, at lyssværdet skifter farve, når det er i aktivt brug ;) - eller måske ikke :p
     
  22. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    Ja, Jango nikker Obi en skalle. Det klip i dokumentaren hvor Obi nikker Jango en skalle er vist bare for sjov.

    Jeg ved godt alt det dér om at R2 er PAL og R1 er NTSC, og det er lidt underligt med tidsforskellen, men som sagt har det ikke have noget at gøre med selve formatet - den eneste forskel på NTSC og PAL er billedfrekvensen og farverne når vi taler film.

    Der må være en slags længere introduktion, eller de dér FBI warnings må stjæle et par sekunder.

    Anyway, så er det superfedt at se filmen igen, jeg så lige blooperne som jeg syntes var ret morsomme. Apropos så blev kl. 11:38 da jeg blev færdig med at skrive dette. ;)
     
  23. Mr_Mundi

    Mr_Mundi Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    May 24, 2002
    Jeg har overhovedet ikke medregnet introduktionen eller FBI-warnings - kun selve filmen fra kapitel 1 af 51.
    Efter endnu en kontrol af begge versioner, kan jeg så konstatere og meddele, at der frem til kapitel 50 (rulleteksterne) er ca. 5½ minuts forskel på de to versioner.
    Og nok en ting tidsforskellen opstår ikke på et sted, men gradvist over hele filmen.

    (Nedenstående er en kort oversigt over hvilken tid hvert kapitel begynder på i henholdsvis R1 og R2)

    Kapitel -- R1 ---- R2
    1 ------ 00:00 - 00:00
    2 ------ 00:24 - 02:21
    3 ------ 01:51 - 01:44
    4 ------ 04:23 - 04:10
    5 ------ 07:00 - 06:43
    6 ------ 10:29 - 10:02
    7 ------ 14:20 - 13:43
    8 ------ 21:35 - 20:40

    Og sådan fortsætter det gennem hele filmen. Så med al respekt for din teori Krede, så vil jeg være meget interesseret i en anden, som kan forklare ovenstående ?[face_plain]
     
  24. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    Nu har jeg ikke mulighed for at checke det selv så ok, jeg gir' mig, men jeg fatter ikke en brik.

    NTSC og PAL burde ikke have nogen forskel, hvad angår frames pr. second, da filmen er optaget med 24 fps.

    Men fair nok. Det er vel også ligegyldigt hvis der er tale om en gradvis forkortelse af filmen og ikke en nedklippet udgave.
     
  25. snailwalker_DK

    snailwalker_DK Jedi Master star 4

    Registered:
    Jan 21, 2002
    hmm lyder meget mærkeligt :(
     
Thread Status:
Not open for further replies.