main
side
curve
  1. In Memory of LAJ_FETT: Please share your remembrances and condolences HERE

AOTC DVD

Discussion in 'Archive: Denmark' started by Krede, Oct 30, 2002.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mr_Mundi

    Mr_Mundi Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    May 24, 2002
    Jeg vil da gerne give Jer ret i, at jeg synes også, at det virker højest mærkeligt.
    Og for at være sikker på, at det ikke var min afspiller, som, på en eller anden forunderlig vis, forårsagede det, så har jeg lige afprøvet begge DVD'er i en anden maskine af et andet mærke, og den viste det samme - 5½ minuts forskel i tiden fra kapitel 1 til rulleteksterne begynder.
     
  2. Paranorina

    Paranorina Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Nov 14, 2001
    Tænkte på om der er nogle der ved hvor man finder 327 henne i AOTC? Jeg ved at når Padme falder ned i sandet og triller rundt sq mønstet hun laver forestille 1138, men 327.... hvor bist du?
     
  3. snailwalker_DK

    snailwalker_DK Jedi Master star 4

    Registered:
    Jan 21, 2002
    hørte at Lucas og Co. sagde at der ikke var et 1138 tegn i sandet.

    327 ??
     
  4. Paranorina

    Paranorina Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Nov 14, 2001
    Tallet 327 som går igen i alle SW filmene (vistnok).
     
  5. snailwalker_DK

    snailwalker_DK Jedi Master star 4

    Registered:
    Jan 21, 2002
    er det ikke 1327 ??

    Men jeg ved i hvert fald hvad du snakker om nu Panorina, min hjerne var bare lige slået fra :)
     
  6. Paranorina

    Paranorina Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Nov 14, 2001
    En anden sjov fejl min kæreste bemærkede da vi så den i går: I scenen hvor Ani og Padame besøger Lars homested og Padme siger "stay with the ship R2" står der i de danske undertekser :"Bliv ved skibet R4" PINLIGT!!
    :D
     
  7. snailwalker_DK

    snailwalker_DK Jedi Master star 4

    Registered:
    Jan 21, 2002
    ja lagde også mærke til det. Det er sikkert Lasse Smith der har oversat den, han oversatte også 1erens bog og da TPM kom på tv2. Han kaldte det for kapselracere
     
  8. Lord_Coras

    Lord_Coras Jedi Knight star 5

    Registered:
    Oct 26, 2001
    1138 er IKKE i det f-pokkers sand. Det er her. Fra officielle kilder: "In the dim lighting, you can more clearly see the red LED lights at the back of the clone trooper's helmets. The LEDs identify the clones by number: in truth, they all read "THX-1138," though this is completely illegible."

     
  9. snailwalker_DK

    snailwalker_DK Jedi Master star 4

    Registered:
    Jan 21, 2002
    hmm ser meget utydeligt ud . Er ikke hel sikker på den :(
     
  10. Skar Kjoil

    Skar Kjoil Jedi Youngling star 2

    Registered:
    Jan 16, 2000
    Sjove ting jeg har lagt mærke til:

    Hver gang Obi-Wan får en drink, både i Episode 4 og Episode 2, ender han med at hugge armen af en eller anden! Jeg tror han har et drikke-problem. Dexter er vist nok heldig de der Jawa Juice er alkohol frie, men på den anden side har han jo fire arme.

    I scenen hvor Dooku går forbi med sit følge og Obi-Wan gemmer sig, prøv at kigge på hans ansigstudtryk. Altså Obi-Wan's. Han ser meget komisk ud.

    Lige siden Obi-Wan tager giftpilen ud af Zam, går han rundt med den i hånden ret meget. Når han besøger Dexter står han bare med den i hånden. Burde han ikke være lidt mere forsigtig? Den kunne jo stadig være giftig. De har nok klippet en masse nærbilleder ud af hans hænder som er fyldt med plastre og rifter. Sikkert derfor han har svært ved at holde fast i lyssværdet i kampen mod Jango.
     
  11. snailwalker_DK

    snailwalker_DK Jedi Master star 4

    Registered:
    Jan 21, 2002
    hold kæft hvor er den fed den film. Synes Hayden spiller kanon godt. Når Anakin og Palpatine snakker får jeg gåsehud. Sætninger som "I slaughtered them like animals" og "I love democracy". Scary glæder mig kanon meget til ep 3!!
     
  12. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    Helt sikkert! Hayden spiller utroligt godt, mine to yndlingsscener er hvor han fortæller Padmé om hvordan han slagtede Tusken Raiderne & den efterfølgende scene hvor de begraver hans mor.

    Han er helt sikkert den rigtige til den krævende rolle. Efter min mening klarer han sig bedre en Natalie Portman som kan virke en smule uoverbevisende i nogle scener (scenen ved ildstedet).

    Til gengæld spiller hun overdrevet godt da hun fortæller Anakin at hun elsker ham. Det er hendes bedste skuespil til dato.
     
  13. snailwalker_DK

    snailwalker_DK Jedi Master star 4

    Registered:
    Jan 21, 2002
    jep lucas har været mere heldig med denne her film end TPM, hvad angår casting...
     
  14. Skar Kjoil

    Skar Kjoil Jedi Youngling star 2

    Registered:
    Jan 16, 2000
    Jeg tvivler på jeg er den første til at opdage dette, men i den scene hvor man ser klonerne sidde og spise i deres røde dragter, er der INTET på deres tallerkener. Man kan især se det på den klon til venstre's tallerken. Lama Su er nok nærig, det er nok for at undgå at de bliver ligeså buttet som Jango.
     
  15. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    Ha ha ha Skar, det havde jeg ikke lagt mærke til :D

    De spiser i det hele taget ikke særligt meget i Star Wars. Padmé er osse lidt nærig med at servere frugt til aftensmad....hmmm

     
  16. Paranorina

    Paranorina Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Nov 14, 2001
    Jeg undrer mig stadig over hvorfor de bruger kniv og gaffel til at æde en pære med, som om det ikke er slemt nok der er nogle menensker der bruger kniv og gaffel til at æde bananer og kyllingelår med, men en PÆRE!???!!!
     
  17. snailwalker_DK

    snailwalker_DK Jedi Master star 4

    Registered:
    Jan 21, 2002
    Hvem siger det er en pære Pan, det kan være at overfladen er ætsende så de bliver nødt til at bruge kniv og gaffel...

    Ved godt den ikke helt holder, men hva faen skulle jeg ellers skrive :D
     
  18. Paranorina

    Paranorina Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Nov 14, 2001
    Du sq skrive:

    Det ved jeg sørme ikke Par, endnu engang er det lykkes dig takket være din enorme visdom at finde en point der ikke kan ignoreres. Jeg kan kun håbe på en dag at blive bare halvt så klog som du. JEg synes Paranorina sq være admin.
     
  19. Lord_Coras

    Lord_Coras Jedi Knight star 5

    Registered:
    Oct 26, 2001
    An admin? I'm out of for a little while and everybody gets delusions of grandeur.
     
  20. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    Ætsende pærer....sikkert ;) Men i kraft at jeg ikke kan finde på noget bedre selv, er den godtaget. Det kunne også være at det bare er en "Nabooiansk" tradition? eller måske et levn fra da Padmé var dronning?

    og Par, jeg tør slet ikke tænke på hvad der ville ske hvis du var administrator :eek:



    :p

    En anden ting der har undret mig: hvorfor hopper Obi-Wan gennem vinduet efter den droid? Hvad havde han egentligt regnet med?

    "Damn! I forgot we were on the 1024'th floor!"
     
  21. Paranorina

    Paranorina Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Nov 14, 2001
    Krede, jeg er da allerede admin på TB remember? [face_devil]


    [face_plain]


    Anyway...
    Jeg har vel regnet med at Obi-Wan ville se hvor droid'en fløj hen og på den måde opsøge gerningsmanden.
     
  22. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    Krede, jeg er da allerede admin på TB remember? :eek:

    Så må jeg hellere opføre mig pænt i fremtiden...

    nå - back to topic - hvad syntes I om extra materialet? Jeg havde set frem til deleted scenes, men blev lidt skuffet. Det var dog godt at scenerne var taget ud for de var ærligt talt lidt kedelige.

    Scenerne med Padmés familie, og scenen hvor hun og Anakin snakker i soveværelset er så U-starwars som noget kan være - kulissen ligner jo et almindeligt hus, måske lige bortset fra de holografiske billeder.

    Men man sidder i det mindste ikke tilbage med en følelse af at de burde være i filmen, som med mange af de fraklippede scener i TPM.

    Det er forresten også første gang vi ser en almindelig dør med håndtag i Star Wars universet.... jeg troede alle havde de dér seje døre der glider ind i væggen eller loftet.
     
  23. Paranorina

    Paranorina Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Nov 14, 2001
    Jeg er enig i dig mht til de extra scener. Det var da meget sjovt at se Padme's fammilie men det mindede mest om en scene fra en chick-flick. De andre scener var også ok men som sagt så kan de sagtens undværes.

    Jeg så også nogle af dokumenter filmene. Jeg er normalt ikke meget for den slags da det stort set bare er lange reklamer for den film man lige har købt, de minder meget om de der "bag lærredet" udsendelser de vist sender på Zulu, hvor instruktøren og skuespillerne bruger en halv time på at forklare om hvorfor deres film er så fantastisk og banebrydene mens de viser en masse clips (læs: spoilers) fra filmen. Men nu ga jeg dem så en chance aligevel da jeg trods alt ikke KUN har haft negative erfaringer med documenties. Bla er der noget virkeligt kræs for en gammel Marvel-fan på Spider-Man dvd'en.
    Jeg har set det meste af "From puppets to pixels" og det var faktisk ret sjovt at se hvordan de lavede CGI Yoda, jeg fik faktisk en smule mere respekt for ham.
    Så så jeg de der Futurets...et eller andet hvor man ka få filmen forklaret som en historie, kærligheds histrie, eller action film. Fik kun set den første færdig... karekter: Hmm tja... bob-bob, føler ikke rigtig jeg har lært noget her.
    TV-Spotsne under trailerne var faktisk kanonfede! Jeg grinte lidt til allersidst i R2-D2'en. Fik selv kun set Jango'en da de kørte på tv.
     
  24. snailwalker_DK

    snailwalker_DK Jedi Master star 4

    Registered:
    Jan 21, 2002
    ja synes at dokumentarerne er på star wars dvd erne er kanon gode.

    I forhold til alt det andet lo** jeg har set på andre dvd film, hvor det var tydeligt at se at det ikke var noget der var lavet til dvden men derimod til fjernsynet...

    Savnede lidt en the middle dokumentar... :(
     
  25. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    Ja, dokumentarerne er faktisk rigtig gode, det er fedt at der ikke er sådan en voice-over amerikaner der forklarer hvad der sker...

    Og der er heller ikke så meget af det der praleri om hvor fantasktisk denne film er, og hvor imponeret instruktøren var af skuespillerne og omvendt, som du beskriver Par. Det er jo rigtig rart. Det er der ofte alt for meget af.

    Tv-spot'sne er fede, specielt den som er lidt en parodi på Spiderman trailerne.

    "This summers biggest action hero....Yoda"

    Det er for fedt :D

    Jeg var selv lidt skeptisk da jeg hørte at Yoda ville være 100% cgi, men nu synes jeg at han ser bedre ud end i TPM.... der var altid noget der ikke så helt rigtigt ud ved ham...tror det var hans hage og de store hvide bakkenbarter han lige pludselig havde.

     
Thread Status:
Not open for further replies.