main
side
curve
  1. In Memory of LAJ_FETT: Please share your remembrances and condolences HERE

AOTC DVD

Discussion in 'Archive: Denmark' started by Krede, Oct 30, 2002.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Paranorina

    Paranorina Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Nov 14, 2001
    Generalt har figurene i SW en tendens til at forandre sig hvert 10. år. Bare se på Jabba. I TMP er han fed, i ANH er han tynd og i ROTJ er han smællerfed!
     
  2. Skar Kjoil

    Skar Kjoil Jedi Youngling star 2

    Registered:
    Jan 16, 2000
    I "From Puppets To Pixels" siger Lucas noget i starten om at han ikke synes at lyssværd-kampene havde været så vellykket og at han gerne ville kunne lave dem helt i CGI, han siger noget der hentyder til det. Det synes jeg ville være en tåbelig ide, og Ewan Mcgregor beviste i TPM at det ikke er nødvendigt. Han var for fed med det lyssværd og jeg var lidt trist over at han/Hayden ikke fik lov til at tage det endnu videre i den stil, især efter man havde hørt så meget om at Anakin skulle være endnu bedre. Tror det var Nick Gillard der sagde det. Men hvad fanden? Der er jo stadig "The Duel Of All Duels" at se frem til i Episode 3.

    Pointen er jeg håber ikke Lucas går for langt med CGI. Jeg vil ikke sidde og se Obi-Wan og Anakin slås og vide det er CGI. Jeg er ligeglad med mulighederne.

    Ewan kan sagtens, så må Hayden bare følge med!!
     
  3. snailwalker_DK

    snailwalker_DK Jedi Master star 4

    Registered:
    Jan 21, 2002
    prøv at kigge lidt på lederen af bankklanen i AoTC. Han ser vildt fake ud, man kan se han er CGI. Ved ikke om det var fordi det skulle gå hurtigt??
     
  4. Paranorina

    Paranorina Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Nov 14, 2001
    Det er egntlig ikke at GL bruger CGI der ireterre mig, det er mere når kan *se* det er CGI... *ISÆR* på steder hvor det er unødvendigt at bruge Fks Clonetrooperne og Yoda. Hvis man ikke ku gemmenske det var CGI måtte han sq lave hele filmen i CGI for min skyld.

    EDIT: Prøv at tænk på hvis det var GL der havde lavet LOTR... så ville orkerne garenteret ha været CGI, hvor lidt ville det lige holde?
     
  5. Skar Kjoil

    Skar Kjoil Jedi Youngling star 2

    Registered:
    Jan 16, 2000
    Til alle de store kampscener i AOTC kan jeg dog godt forstå han brugte CGI istedet for klontropperne. Yoda generede på intet punkt mig, grafisk-mæssigt. Men der var mange af Jedieren i arenaen (aliens) som var lavet med CGI og det behøvede de ikke være. Dexter Jettster var også genial flot. Der var meget få steder at CGIen generede mig, men Yoda var på en måde et skræmmende billede af at man måske kan gå for vidt. Yoda's kamp var fed nok, men det strækkede éns fantasi til hvor man sidder og tænker "var det virkeligt vigtigt eller var det bare for at blære sig?"

    Måske er jeg den eneste person i verden som aldrig har behøvet at se Yoda slås?
     
  6. Paranorina

    Paranorina Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Nov 14, 2001
    Nej!

    Jeg forstår det ikke... Først står Dooku og Yoda og bruger lidt force powers på hinadnen og da de indser at de ikke kommer nogen vejne med det beslutter de sig for at kæmpe med lightsaber... som de i øvrigt heller ikke komme rnogen vejne med, Dooku stikker bare af. Jeg er overbevist om at den kamp var rent gejl, og det ødelage lidt Yodas skrøbelige image. Så dog meget sjovt ud....
     
  7. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    Gaddammit, det beviser bare at man ikke kan gøre alle tilfredse. Jeg synes personligt at Yoda's lyssværds duel var det fedeste ved hele filmen. En sand mester kan håndtere alle aspekter ved det at være Jedi også at svinge lyssværdet...

    Grunden til at det virker morsomt at han pludselig går beserk er at det var så uventet. Ingen havde regnet med det, men det var jo supergodt lavet, og det opvejer den lidt kedelige og korte Anakin vs. Dooku kamp.

    Det cementerer også Yodas status som den bedste Jedi af alle, det var måske nok at vise at han kan løfte en X-wing ud af en sump for 20 år siden, men når man ser på resten af Jedierne er der brug for at vise at Yoda er "the man" i alle aspekter af det at være Jedi.
     
  8. Paranorina

    Paranorina Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Nov 14, 2001
    Hehe fair nuff Krede.

    Dont let the hate destroy you! :p
     
  9. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    [face_blush]
    æh, sorry... håber ikke jeg lød sur. Jeg prøver bare at retfærdiggøre min yndlings aotc scene.
     
  10. snailwalker_DK

    snailwalker_DK Jedi Master star 4

    Registered:
    Jan 21, 2002
    hmm Yoda siger jo i ESB at størrelsen er ligemeget, så er det da mærkeligt at han har så svært ved at hive x-wingen op af sumpen, eller holde den stolpe oppe i AotC som er ved at smadre Anakin og Obi, er det ik rigtigt :)
     
  11. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    Det har du helt ret i, det har nærmere noget at gøre med mængden af Midiclorians man har i blodet.

    TPM's forklaring lyder netop på at det er disse Midiclorians der gøre folk i stand til at bruge kraften - så jo flere jo bedre.
     
Thread Status:
Not open for further replies.