AOTC = THE GREATEST MOVIE EVER!!!!!!!!!!!!!!!!

Discussion in 'Norway' started by Jedi_DaMap, May 16, 2002.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Jedi_DaMap Jedi Knight

star 1
    Har akkurat vært og sett Attack of the Clones! :D ! :D ! :D !

Den... Er... Så... JÆVLA... BRA!!!!!!!!!!!!!

<SWEEEEEEEEEEEEEEEEET>

SO... GOOD...

AAAAAAARRRRRGGGGHHHH!!!!!!!!!!

:D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D
  2. Mhirth Jedi Knight

star 2
    Indeed :)

Yoda var konge
  3. Joey7F Jedi Master

star 4
    Jeg synes AOTC er bedre enn Empire! Tusen ,og 138, Takk GL ;)!

Imiterlid, jeg tro at Norsk FF er Vingslaffri for en uken mer riktig?

--Joey
  4. Steos Jedi Padawan

AOTC er en fantastisk film!!!!

Må se den igjen, nå!

Bra atmosfære i Edda kino i Haugesund før filmen også, Ep I musikken og to stykk leid inn og kledd i vanvittig gode stormtrooper kostymer og to andre jedier som hadde en fektekamp (som ikke var så god) foran lerretet. Alle som kom inn fikk ett CCG kort....

morsom kveld....
    Høydepunkt: Yoda, og den påfølgende publikumsreaksjonen
  5. Christoffer Jedi Knight

Dette var en fantastisk filmopplevelse!!!
    Utrolig bra stemning på Nova her i Trondheim, og spesielt artig var det når det ble sagt noe sånt som; 'In time you will be invincible' og det ble oversatt med 'Til slutt vil du bli usynlig'!! Hele salen brøt ut i full latter over den store blunderen. :)

Yoda var selvfølgelig utrolig kul i denne filmen, men noe av det jeg koste meg mest med var den geniale måten Palpatine manipulerer alle rundt seg fra begynnelse til slutt. Og spesielt fornøyelig var det når han delte sitt syn på demokrati med senatet, og hele kinosalen humret med onde glis fra øre til øre.. ;)
  6. Machine Jedi Knight

star 1
    knall
    Dagbladet har bæsja på tilhengerfestet (igjen). De gir filmen 2, greit nok det, det driter jeg i, men når de i tillegg har det på forsida og har to sider inne i avisa om filmen så er det noe gæli. De hadde også noen sider med Uncle George for ca. ei uke siden.
  7. Karoline Jedi Master

star 4
    :eek:

:D

Kritikere; gå og ta dere en bolle.
  8. Jedi_DaMap Jedi Knight

star 1
  9. LightForce Jedi Padawan

Så den 16. mai og kommer til å gjøre det mange ganger til!!!!! :)

Fikk meg en god latter da Palpatine sier: "I love democ....."

Det var virkelig vært å stå i kø utenfor Colosseum!
  10. Karoline Jedi Master

star 4
    Jeg skal se den igjen i morgen! :D
    *mumler* gleder meg gleder meg gleder meg gleder meg....

Jeg har ikke helt fått sortert alle synsinntrykkene, så jeg vil vente litt med å si noe om filmen. Men jeg vet såpass; den fortjener ikke all den dårlige kritikken den har fått. De slakter den som en overfladisk actionfilm, laget som ungdomsfilm, men den er så mye MER. Kyniske som de er, ser de ikke det. *frustrert*
  11. dod Jedi Knight

star 1
    Det var fin-fin semning her i Tønsberg også. Ved flere anledninger brøt publikum ut i en dempet latter, fks: Palpatines "I love democ"-somenthing, Anakins kommende "usynlighet" og en annen liten textblunder; når den blå texten "For lenge siden, i en galakse langt, langt borte" (ja, på norsk)hadde de geniale texterne funnet på å texte dette(fremdeles på norsk)...

Første gang jeg har vert på en premiere der alle klappet, helt spontant, etter filmen.

Yoda var suveren, ja.

Skal se filmen en gang til. Eller to. Eller ... Hvor mange ganger blir den sendt??

12. Audunfy Jedi Knight

star 1
    The joy of storytelling.

Jeg liker at de har med det som er på kanten av det de nesten får til av animering. Alt for historia.

..siste 50 suser jo bare avgårde...

Alt begynne rå stemme. Likte Jinns stemme inniblant alt helvettet der..

Fikk en god del inspirasjon vi gitt. Biblioteket vårt går ned på tegnebrettet igjen for småjusteringer.
  13. Sjefen Jedi Knight

star 1
    AOTC er den beste Star Wars filmen til nå. Helt utrolig bra. Jeg så den digitalt her i Bergen, og det var sinnsykt bra bildekvalitet. Jeg synes synd på de som ikke får se filmen digitalt, dere går glipp av noe stort.
  14. Audunfy Jedi Knight

star 1
  15. Christoffer Jedi Knight

Ja.. Forhåpentligvis har de største kinoene i landet fått digital visning innen 2005, vi kan ihvertfall håpe.
  16. Karoline Jedi Master

star 4
  17. Adali-Kiri Jedi Master

star 4
    Sjefen; Noen aning om hvor lenge Bergen vil vise den digitalt? Skal en tur ute i Juni en gang.

Jeg syns AOTC sparker seriøs balle. Den var mer brutal enn jeg trodde, og scenene på Tatooine var jo hjerteskjærende. La dere merke til den voldsomme versjonen av The Emperor's Theme som spiller da Anakin tilstår mordene for Padme...? Uæh, det var jævlig... :(

McGregor er superb her - han har gjort Kenobi til SIN figur, ikke en kopi av Guiness. :)
    Ellers er selvsagt Lee og McDiarmid suverene.

Jeg syns Lucas leverer en del veldig bra regi her. Han får mye bedre prestasjoner ut av skuespillerne sine enn i TPM, uten å nå helt opp til Peter Jackson. Men det er heller ingenting her som er så dårlig levert som scenene fra rådsmøtet hos Elrond i Ringenes Herre...det var værre enn mye rart Lucas har gjort, etter min mening.

Et grep som overraska meg var at Lucas for første gang i en Star Wars-film har tillatt at personer gråter så tårene triller. Det er nytt! Og veldig bra å ha i en så seriøst dyster film. Helt fra det første terroristsmellet på Coruscant sitter uhyggestemningen som et skudd.

På minussida er det spesielt to ting som plager meg. For det første burde selv Lucas ha skjønt at personer i rustning ser 10 ganger bedre ut enn de animerte Clone Troopers...bevegelsene er vanvittig urealistiske. Samtidig må Yoda være tidenes achievement i computeranimering, uten at ILM står i fare for å få noen Oscar av den grunn. For det andre syns jeg Portman leverer en skuffende innsats...til å være så erfaren syns jeg at hun gir ferske Christensen uhyggelig lite drahjelp i de tunge scenene...hun er stiv som en stokk, både i kropp og ansikt...trekker ikke en mine mens han emosjonerer seg til tårer. Det er rett og slett for dårlig.

Men alt i alt - Star Wars er hjemme igjen, og som jeg har trodd hele tida - EpIII kommer til å knuse alle... :D
  18. Joey7F Jedi Master

star 4
    [sigh]Tre mer årer...[/sigh]

Jeg kan ikke vente for Novembre 26.

GL: Mer Yoda, er du snill :D

--Joey

Thread Status:
Not open for further replies.