main
side
curve
  1. In Memory of LAJ_FETT: Please share your remembrances and condolences HERE

April fool?

Discussion in 'Archive: Sweden' started by Vargman77, Mar 31, 2003.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Vargman77

    Vargman77 Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Mar 18, 2002
    Idag är det ju den första april..
    Sett några bra / dåliga aprilskämt?


    Dela med dig här då..

     
  2. Queengodess

    Queengodess Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Jul 18, 2000
    Är det det? *ger Vargman en genomträngande blick* Är det verkligen sant, det?

    Hjälp. *ser sig misstänksamt omkring* Hjälp. Hjälp.

    DN påstod att de ska bygga sandstränder på Skeppsholmen och nu letar efter sand med rätt nyans. Jag är tveksam.
     
  3. Swedish_Jedi

    Swedish_Jedi Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Jul 15, 2002
    jag ahr inte blivit lurad ännu..men kkl e bara 09.35 så jag ahr gott om tid att bli lurad :)
    mig e det enkelt att lura..något som jga alltid går på är när någon säger att det e läxa lr något och jag inte vetat om det...då går jag hem pluggar på och sedan visar det sig att det inte var läxa....elaka klasskompisar jag ahr :(
     
  4. Jedi-W

    Jedi-W Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Mar 14, 2002
    När jag skulle lämna barnen på dagis idag så fick vi klättra in genom fönstret för "dörren hade gått i baklås".

    Barnen tyckte det var kul i alla fall, fast det var nog ingen av oss som blev särskilt lurade.
     
  5. Aprentize

    Aprentize Jedi Master star 4

    Registered:
    Jan 15, 2002
    stod i tidningen att folk dör av gräsbränder över hela landet, och att man ska behöva gå i skolan på kristna röda dagar om man inte e med i svenska kyrkan.... båda är väl förmodligen sant men mig lurar dom inte!
     
  6. DARTHLARS

    DARTHLARS Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Mar 12, 2002
    Ett april-skämt i SF's annons i dagens DN:

    "Att varken kunna se eller förstå är inte särskilt trevligt. Det är inte så farligt när det handlar om en annonsrubrik, men den som betalat för en biobiljett har lätt att hålla sig för skratt.

    Därför inför vi nu på SF Bio nu en regel som biobesökare av normallängd längtat efter sedan stumfilmens dagar: ett förbud mot långa personer i salongen. Det kan kännas hårt för dig som är lång, det vill säga över 190 cm. Därför är förbjudet heller inte totalt: vissa föreställningar på torsdagar är helt tillägnade er långa. (på www.sf.se/lang kan du som är lång läsa mer om vad som gäller.)

    Veckans övriga dagar får du försöka hålla huvudet högt ändå."

    Dessutom i DN, så har tecknarna för Nemi och Pondus tecknat varandras serier ... Nemi stannar hemma och lyssnar på Vikingarna iklädd rosa träningsoverall istället för att gå på koncert med "Satans-smurferna"... [face_laugh]

    Aprentize: Det där om gräsbränder är sant. TV-meteorologerna har varnat för det i en vecka nu.
     
  7. Aprentize

    Aprentize Jedi Master star 4

    Registered:
    Jan 15, 2002
    lät för jävla idiotiskt för att kunna vara sant...bränna lite gräs o dö... LOL! röka gräs har jag hört är farligt, men detta är ju löjligt!

    läste förresten SFs annons oxå. höll på att skratta ihjäl mig!

    lyckades även lura dark_overlord i morse att vi inte fick åka på lajv. fick ett hårt slag i bröstet men de vare värt [face_mischief]
     
  8. Sith_Lord_Linkoping

    Sith_Lord_Linkoping Jedi Knight star 5

    Registered:
    Jan 19, 2001
    Brukar aldrig gå på några Aprilskämt så jag kommer väl billigt undan i år med. :D
     
  9. emilsson

    emilsson Force Ghost star 6

    Registered:
    Oct 5, 1998
    Leksands IF har gett ut ett pressmeddelande om att de ska bygga en mobil ishall. Man tar helt enkelt med sig hemmahallen och kan därmed spela matcher på olika orter i Dalarna.

    Det roar mig att folk gått på det (jodå, det finns såna) :D.
     
  10. Leto

    Leto Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Feb 19, 2002
    Sydsvenskan hade en bra för några år sen om att Pepparholmen, ön som byggdes för Öresundsbron, skulle bli ett skatteparadis med hotell och mini!golfbana. Hade hela förstasidan på B delen, var så snyggt gjort så det tog ett tag innan man tänkte till lite ;)
     
  11. _Madeleine_

    _Madeleine_ Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Jul 17, 2002
    Här stod det i tidningen att systembolaget skulle ha storrea mellan 8.00 och 09.30.
    Bahaha, dte var NÄSTAN så att jag övervägde att skippa sovmorgonen och åka ner till stan för att se alla som stod och bankade på dörrarna ;)

    Sen hörde min kompis på P3 i morse att någon hade sagt att Fame inte skulle få tävla i shlager em bara för att svt inte tyckte låten var bra nog.
    Hon gick på det och kom till skolan brett leende eftersom hon hatar Fames låt.
    Sen när jag berättade för henne att det troligen var ett aprilskämt blev hon mer eller mindre förkrossad :D

    Jag däremot, är för smart för att bli lurad. :D
    Okej, jag erkänner att jag blev rätt lurad när mamma imorse stormade in i mitt rum och gormade om att det stod en helikopter på taket, men vaddå jag var ju knappt vaken. :D
     
  12. Vargman77

    Vargman77 Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Mar 18, 2002
    Jag hörde med på radion om FAME och polaren fick på det stenhårt.. Sedan bad jag honom tänka på dagens datum så lugnade han sig...

    Hörde sedan på radion att "Svenska elever är sämst i EU och Regeringg har därför planer att dra in påsklovet för att det skall kunna pluggas ordentligt och bättra på vår placering". Arbetskompisen gick på det igen och blev jätteirriterad.. "Klart ungarna skall ha lov annars orkar de ju inte med" o.s.v. Fick påminna honom igen :)
     
  13. Cobblestone

    Cobblestone Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Jul 30, 2002
    hej.
    jag har försökt lura folk.
    men det har bara gått i baklås, den person som jag vill lura ringer och kommer på oväntat besök och förstör hela planen...
     
  14. JediLynx

    JediLynx Jedi Knight star 5

    Registered:
    Sep 2, 2000
    Titta, jag har en stjärna! :)

    //skärmdump
     
  15. DARTHLARS

    DARTHLARS Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Mar 12, 2002
    Vad hemskt. Nu kan inte alla längre se när man har skrivit 1138 meddelanden :(

    En länk: Top 100 April Fool's Day Hoaxes of All Time. En del är rätt kul. Man förundras över hur dumma folk kan vara som går på vissa av dem.
     
  16. JediLynx

    JediLynx Jedi Knight star 5

    Registered:
    Sep 2, 2000
  17. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Hehehe, jag hade ganska så kul i JCcomms igår, det var en hel del folk som gick på det.

    *tittar på sin stjärna*

    och jag har inget liv.
     
  18. Aprentize

    Aprentize Jedi Master star 4

    Registered:
    Jan 15, 2002
    obi anne va e de för yber stjärnor du o emilsson har?
     
  19. emilsson

    emilsson Force Ghost star 6

    Registered:
    Oct 5, 1998
    Vi har postat mer än 10 000 gånger, därav denna stora überstjärna.
     
  20. JediLynx

    JediLynx Jedi Knight star 5

    Registered:
    Sep 2, 2000
    Hehe, jag gick inte på det OA, men jag håller med om att det var kul att följa de som faktiskt gjorde det. ;)
     
  21. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Det var faktiskt fler som gick på det än jag trodde folk skulle göra.
     
Thread Status:
Not open for further replies.