main
side
curve
  1. In Memory of LAJ_FETT: Please share your remembrances and condolences HERE

Attack of the Clones

Discussion in 'Archive: Norway' started by Karoline, Dec 15, 2001.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Karoline

    Karoline Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 18, 2001
    22 april begynner de å selge biletter i kr.sand :( jeg må misse en tentamen.
     
  2. Mhirth

    Mhirth Jedi Youngling star 2

    Registered:
    Nov 12, 2000
    Noe må man vel ofre Karoline :D
     
  3. Steos

    Steos Jedi Youngling

    Registered:
    Sep 29, 2001
    Har heldigvis helt fri i tiden rundt premieren og 22. april :)

    Kommer garantert ikke til å få billett til visningen den 15.....

     
  4. Adali-Kiri

    Adali-Kiri Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Jul 31, 2000
    Trondheim Kino annonserte i dag verdenspremiere 16.mai!
    Visste at dette 22.mai-tøvet ikke ville holde. :D
     
  5. HenrikSolberg

    HenrikSolberg Jedi Youngling star 2

    Registered:
    Mar 19, 2002
    Dette sto på filmweb i dag...


    Kilde: Fox Film
    Den 15. mai 2002 kl. 18.00 er "The Force" tilbake på Colosseum kino i Oslo - dagen før den offisiell verdenspremieren 16. mai!

    Adm. Dir Bjørn Jacobsen i 20th Century Fox fikk nettopp bekreftet at Oslo får vise den andre episoden av George Lucas' saga, Star Wars, onsdag 15. mai. Det vil si at Oslo-publikummet får mulighet til å se Star Wars: Episode II Klonene angriper før den offisielle verdenspremieren i USA og Europa 16. mai.
    Grunnen til dette er at forestillingen den 15. mai i Oslo vil være en veldedighetsforestilling hvor billettinntektene går til "Natteravnene". Mannen bak suksessen Star Wars, George Lucas, har oppfordret premierelandene til å arrangere en veldedighetsvisning hvor inntektene skal gå til arbeid for barn og ungdom.



    STAR WARS: EPISODE II KLONENE ANGRIPER har offisiell Norgespremiere 22. mai

    Filmweb presiserer: I går annonserte Fox Film og Oslo Kinematografer at veldedighetsforestillingen med inntekt til "Natteravnene" skulle være den 16. mai. Denne er altså flyttet til den 15. mai. Billettsalget til denne forestillingen starter den 22. april kl 0800 på Colosseum Kino og deretter åpnes det for salg på Filmweb (www.nettbillett.no) kl. 1200 samme dag. (gjelder Oslo)

    Irriterer meg at jeg har tverrfaglig tentamen mandag 22. april, så jeg får ikke vært i Oslo og stå i kø om morgenen... Får heller bestille biletter på nettet klokken tolv... Har tilgang til nettet under tverrfaglig tentamen se...

    FÃ¥r sikkert ikke med meg visningen den 15. da...
    Skikkelig surt... Hadde vært fett og sett filmen før amerikanerne...
     
  6. Karoline

    Karoline Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 18, 2001
    Det stod på tfn også! Og det var signert Fredrik, det kunne vel ikke være Fredrik alias Plo Coon? :D
     
  7. Plo_Coon

    Plo_Coon Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Oct 29, 2001
  8. Machine

    Machine Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Nov 4, 2001
    jeg skal kjøpe biletter på fredag, da blir de lagt ut for salg her i byen (kongsberg) det er såpass liten by og veldig få som gidder å se SW så det er ikke noe vits å stå opp klokka fire trur jeg. Desutten ligger Kinoen 3 meter unna skolen (kødder ikke).
     
  9. Karoline

    Karoline Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 18, 2001
    Kult.
    Jeg fikk vite at de skulle ha førpremiere den 16 i kristiansand for to dager siden eller noe sånt, og her sitter jeg med biletter. :eek: :D Wohoo!

    Det var et innlegg i Fevennen (Vestagder lokalavis) om noen russ som hadde sittet i kø foran Krsand kino i 60 timer (de var to plasser foran meg), noen som så det?
    Hvordan var det å sitte i kø i Bergen for de som måtte ha gjort det? Jeg hørte et intervju av bergenske star wars fans på P4, og det hørtes gøy ut. På absolutt på tv2 i går var det om star wars fans på colosseum, noen som var der?
     
  10. Adali-Kiri

    Adali-Kiri Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Jul 31, 2000
    Jeg satt i kø på Nova Kinosenter i Trondheim fra søndag kveld til mandag morgen og er stolt eier av premierebilletter! :D

    Men 2 ting irriterer meg---

    1) Alle dustene i kø som bare syter og klager over hvor elendig SW har vært etter 1980, at de hata TPM inderlig, og at de tror AotC kommer til å suge så jævlig at kloden kommer til å riste ... og som LIKEVEL SITTER I KØ FOR Å KJØPE SEG PREMIEREBILLETTER!!! Hjelp! Kan man ikke la sånne raringer som meg (som likte TPM og tror AotC kommer til å sparke balle) få ha moroa si i fred??? :mad:

    2) Denna greia med å ha Norgespremiere 22.mai, men så likevel vise filmen ET PAR GANGER på verdenspremieren ei uke tidligere er helt vill. Jeg kunne fint klart meg uten å sitte i kø. Kunne gått og kjøpt billetter utpå dagen og sett filmen en gang på kvelden 22.mai. Helt greit for meg. MEN - jeg kan jo selvsagt ikke leve med at jeg ikke får se filmen før EI UKE ETTER andre gode norske SW-fans! Ergo MÅ jeg sette meg i kø, for disse stakkars forestillingene blei jo utsolgt på null komma nada. Litt over 700 billetter fantes i Trondheim til den 16.mai - de som ikke får labben på en av dem må altså vente ei uke. Det er IKKE rettferdig!!!

    Okay, nå skal jeg kule av litt...
     
  11. Machine

    Machine Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Nov 4, 2001
    Øyh! Trondheim, fiiiin by det. Enig med deg at det er alt for mange av de som syter over TPM at det er så dårlig og at TESB er så jævli bra, og at de sitter i kø for å få med seg tidenes værste film (ironi, eller noe sånnt). Joa TESB er bra den, ikke bedre eller værre en de andre.Jeg ser detpå en måte at hver film er en slags ingrediens i en større greie. Det er veldig få som har favorittingrediens i sjokolade.
     
  12. Plo_Coon

    Plo_Coon Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Oct 29, 2001
    Det var en veldig intelligent metafor den med sjokoladen! :)

    Er fullstendig enig, jeg elsker de nye filmene, men på en annen måte enn de gamle.
    Trenger ikke si mer enn det, machine sa det som trengs å si.
     
  13. Machine

    Machine Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Nov 4, 2001
    er det noen som veit om NRK2 viste Across the Stars i går? eller viser dem det i dag, jeg så slutten av Stereo i går da den ene programlederen sa "og for de som tror vi er sponsa av Fox...May the force be with you"
    Så hva betyr det? viste dem det i går, eller viser dem det i dag...
    Skal sjekke nrk.no jeg.
     
  14. Jedi_Yorkstah

    Jedi_Yorkstah Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Sep 11, 2001
    Må bare fortelle om noe merkelig. Lille Sogndal har faktisk verdenspremiere på AOTC den 16 mai. Det er ganske utrolig at ett sted med 4-5000 innbyggere får lov til å ha verdenspremiere på en såpass stor film. Men siden jeg da får anledning til å se filmen fortest mulig, så klager jeg ikke. Noen billettkø var det heller ikke.
     
  15. Machine

    Machine Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Nov 4, 2001
    Dæven døtte, ja ja, George Lucas oppfordra til å sette opp en forhåndspremiere til veldedighet så det er antageligvis det folka i den lille plassen har bestemt. Likevel er det veldig bra gjort.
     
  16. Adali-Kiri

    Adali-Kiri Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Jul 31, 2000
    Sogndal, heh? Gikk på videregående der. Har bodd mesteparten av livet mitt i Aurland. :)

    Mediene driver med vranglære rundt dissa premieredatoene for tida. Leste på nrk.no i dag at verdenspremiere på filmen er 17.mai, men at Norge på grunn av nasjonaldagen har fått lov til å vise den før alle andre 16.mai...snakker om å drive desperat historie- og faktaforfalskning på en idiotisk avgjørelse. Det der er nesten til å bli sint av... [face_plain]
     
  17. Machine

    Machine Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Nov 4, 2001
    Vel jeg kjøpte billetter kl 0900 i dag tidlig, som den første her i byen, med 22000 innbyggere. Det var ikke kø i det hele tatt. 16. Mai kl 20:30, trodde ikke at de skulle vise den her i byen den 16 men det skal dem visst likevel. Jippiiii.
     
  18. Machine

    Machine Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Nov 4, 2001
    En ting jeg har lurt på, hordan uttaler man Dooku?
    Forslag:
    duku
    dukø
    doku
    dukju
    ???
    noen som har bedre forslag eller veit hvordan man uttaler det?
    Uansett får vi vite det om 10 dager.
     
  19. Joey7F

    Joey7F Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Apr 18, 2000
    Jeg tro Dooku er uttalet "DÃ¥ku".

    Fordi jeg snakke norsk ikke nok let me tell you in English:

    Dough + Cool - L

    or for simpsons fans

    D'oh + Caramba + - aramba + abu - ab

    --Joey
     
  20. Dreadlocked_Wookiee

    Dreadlocked_Wookiee Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Oct 7, 2001
    I råklippningen av filmen, som jag fick se på ett licensmöte i december, uttalades namnet "Dough-KOO".
    En kort obetonad första stavelse, och en lång betonad andra stavelse.
     
  21. Machine

    Machine Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Nov 4, 2001
    vel, jeg blei litt klokere ihvertfall, takk.
     
  22. Machine

    Machine Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Nov 4, 2001
    på www.episodeii.com kan en laste ned dialogklipp, i den ene blir Dooku nevnt, dem sier "duku" men det er en tysk dubbing så jeg tror jeg får vente til jeg ser filmen. Det er ikke så viktig for meg å ha helt riktig uttale på ting, men akkuratt det ordet her irritert meg i et par dager fordi jeg har lest romanen.
     
  23. Dreadlocked_Wookiee

    Dreadlocked_Wookiee Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Oct 7, 2001
    Med svensk stavning skulle det bli nåt i stil med "dåu-KOO" ...
    Det lustiga är ju att "dåu" ska vara kort och obetonat, och "KOO" ska vara långt och betonat ... alltså egentligen tvärtemot hur det stavas!
    Man skulle ju kunna tro att "Doo" ska vara långt och att "ku" ska vara kort, men så är det alltså inte! :D

    Detta uttal användes alltså i den råklippning av filmen (ca 30 minuter lång) som jag såg på ett möte för de nordiska licensinnehavarna i december.
    Namnet nämndes både av berättarrösten (jo, filmen hade en berättarröst som berättade allt som hände i filmen) och några av skådespelarna (däribland Ewan McGregor).

    Du kan läsa mer om mötet på min hemsida.
    Scrolla ned till "STAR WARS nr 1 * 2002" så hittar du en länk till rapporten ... det finns inga spoilers i den!
     
  24. dod

    dod Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Apr 16, 2002
    Er det noen som har lagt merke til at filmen varer 2t og 27 min?? Er det ikke George Lucas som absolut skal ha filmene så nerme 2t som mulig? (Ikke at de ekstra 27 min gjør noe, jo mer, jo bedre...)
     
  25. Christoffer

    Christoffer Jedi Youngling

    Registered:
    Apr 29, 2002
    Jeg har hørt at rulleteksten etter filmen er hele 6 min, men dette er vel den lengste Star Wars filmen som er laget så langt ja.
     
Thread Status:
Not open for further replies.