main
side
curve
  1. In Memory of LAJ_FETT: Please share your remembrances and condolences HERE

Bio

Discussion in 'Archive: Sweden' started by Zaphod Beeblebrox, Sep 22, 2004.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Zaphod Beeblebrox

    Zaphod Beeblebrox Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Aug 26, 1999
    Då Film-tråden har utvecklats till ett tillhåll för avancerade cineaster ( ;) ) så skapar jag en ny tråd för mer "aktuella" filmer.
    Det vill säga de som går på eller snart kommer på bio.

    Det finns även utrymme för biografdiskussioner här.

    Till sist kan jag bara säga att jag hoppas att tråden får förbli öppen.
     
  2. Sith_Lord_Linkoping

    Sith_Lord_Linkoping Jedi Knight star 5

    Registered:
    Jan 19, 2001
    Då Film-tråden har utvecklats till ett tillhåll för avancerade cineaster

    Ohhhhhhhhh, så fint det låter. :D

    Själv blir det nog till att gå på bio i helgen, det är dags för det eftersom det är otäckt länge sedan senaste gången.

    Så vilken var den senaste filmen ni andra såg på bio och var filmen bra ??.
     
  3. Leto

    Leto Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Feb 19, 2002
    Senaste bio-filmen var nog Kill Bill 2 om jag minns rätt. Men imorrn ska jag till Lund och se Fantastisk Filmfestvals andra kortfilmspass. Filmer som Gunnar fångar en uggla, The Return of Peg Leg Pete och Daylight Ghost. Den sista ska tydligen handla om ett homospöke som går in i killarnas omklädningsrum...

    Kommer nog bli skoj.
     
  4. Zaphod Beeblebrox

    Zaphod Beeblebrox Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Aug 26, 1999
    Det senaste jag såg på bio var Eternal Sunshine of the Spotless Mind.
    En strålande film.
    Har ni inte sett den än så gå och gör det.
    Tycker jag.
     
  5. Sith_Lord_Linkoping

    Sith_Lord_Linkoping Jedi Knight star 5

    Registered:
    Jan 19, 2001
    Senaste filmen på bio var King Arthur.
    Den var helt okej och det finns en härlig känsla av matiné över hela filmen.
    Fast jag kommer ha svårt att ta Stellan Skarsgård på allvar efter denna roll.
    Jag kommer bara se ett stort fejkat skägg varje gång jag ser honom framöver. :D
     
  6. Jedi_Emilie

    Jedi_Emilie Jedi Youngling star 2

    Registered:
    Aug 19, 2004
    Senaste filmen jag såg på bio var Fahrenheit 9/11. Första dokumentären jag sett på bio, fullsatt på en onsdag. Annorlunda upplevelse, roligt (satiriskt) på vissa ställen och väldigt skrämmande på andra.
     
  7. Lars_Muul

    Lars_Muul Jedi Grand Master star 6

    Registered:
    Oct 2, 2000
    Jag ska se Man on Fire ikväll(förhandsvisning). Vi får se om den är nåt att ha.
    Sen ska jag gå på Alien vs Predator nån gång i veckan också!
     
  8. Jedi-W

    Jedi-W Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Mar 14, 2002
    Senaste jag såg på bio var Kogänget...
     
  9. Zaphod Beeblebrox

    Zaphod Beeblebrox Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Aug 26, 1999
    Gör inte det!
    The Incredibles är mycket mer värt pengarna.
    Vad som helst är mycket mer värt pengarna!
     
  10. Leto

    Leto Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Feb 19, 2002
    Om det är AvP du menar så håller jag helt med, ingen bio i världen kan rädda den filmen, synd för den kunde ju ha varit så bra. Bara alla serier om samma tema håller mycket högre standard.
     
  11. Ravn

    Ravn Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Jan 5, 2004
    den ÄR bra.
     
  12. JediAlle

    JediAlle Jedi Youngling

    Registered:
    Nov 11, 2004
    fan prövar se den men det gick inte så bra
     
  13. Lars_Muul

    Lars_Muul Jedi Grand Master star 6

    Registered:
    Oct 2, 2000
    Man on Fire var bra. Jag gillar okonventionella filmer :)

    Alien vs Predator var OK, tyckte jag. Jag satt och gapade över Alien-effekterna. Sanslöst! Det var det snyggaste jag nånsin har sett. Även grymma actionscener.
    Dock var storyn alldeles för stressad. Av nån outgrundlig anledning skulle de ha ner filmen till under en och en halv timme, så helt plötsligt var man i filmens klimax utan att förstå varför.
    Sen blev jag väldigt, och glatt, överraskad när jag kom ut från biografen - Det hade börjat snöa. Jag älskar snö! :)
     
  14. Effe

    Effe Jedi Youngling star 3

    Registered:
    May 8, 2002
    Var och såg Phantom of The opera för några dagar sedan och måste säga att den var mycket bra, riktigt bra musik, men ett par små sake rjag retar mig på dels e många karaktärer mycket ytliga men framför allt så känns det som stycken saknades från själva musikalen, kunde inte sätte fingret på vad precis efter men när man lyssnade på soundtracket dagen efter insåg man att det verkar som en hel scen är borttagen från filmen. Men jaja kan varmntr ekomendera filmen för folk som gillar musikaler, skräck (okey kanske inte en jätte skräckis), kärlek eller bara gillar bra film.

    Annars ser jag nu fram emot En långvarig förlovning som går upp om en månad, en fransk film från samma regisör som gjorde amelie.
     
  15. emilsson

    emilsson Force Ghost star 6

    Registered:
    Oct 5, 1998
    Nu har jag också sett Phantom of the Opera. Överlag var det en bra filmatisering av musikalen. Scenograferna och manusförfattaren ska ha pluspoäng för att de rättat till jättemissen i scenen där Christine står vid sin faders grav genom att ta bort alla hänvisningar till hur långt hon sörjt och årtal.

    En liten miss var dock att operahuset inte alls liknar Opera Garnier där berättelsen utspelas. Jag tycker de kunde ha försökt göra exteriören lite mer lik förlagan.Å andra sidan är jag nog skadad av alla timmar jag tillbringat på den gamla Parisoperan :).

    (fick också ett gott skratt av fåren som dök upp under baletten :D)

    Slutomdömet blir i alla fall fullt godkänt.
     
  16. Enji

    Enji Jedi Grand Master star 6

    Registered:
    May 14, 2002
    Har också sett den nu (tillsammans med emilsson) och jag gillade den här filmen skarpt... liksom fröken emilsson är jag en sån där konstig Fantomen-galning, så det var underbart bara att få se min favoritmusikal igen... [face_love] Senast jag såg den var i Stockholm, och det var ju ett tag sen den slutade gå där... och innan dess var det London typ 94 eller nåt. :p

    Anyway... jag tycker skådespelarna gjorde väldigt bra insatser, och de hade bra flyt i berättandet. Det kändes dock väldigt kul att gå och se en film där man kunde typ alla repliker redan innan de sa dem... ;) Praktiskt också att kunna alla sånger, särskilt de där alla sjunger samtidigt, det är ju nästan omöjligt att höra vad de sjunger.

    Malin my dear, nu MÅSTE vi sätta fart på vårt lilla projekt! Marx awaits us! :D
     
  17. Erbos

    Erbos Jedi Grand Master star 3

    Registered:
    May 13, 2002
    Jag håller med Effe om det mesta han hade att säga. Jag tycker dock inte att den var väldigt bra, men bra va den. Det tycker jag hade mer att göra med att det var en bra musikal från början. Det är roligt att se att den visuella stilen är många gånger tagen direkt från Moulin Rouge när den filmen har lånat bitar av sin handling från Phantom. :)
     
  18. Queengodess

    Queengodess Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Jul 18, 2000
    Jag har också sett Phantom... (med Enji och Emilsson ;) ) och skulle lämna ett objektivt, jag-sysslar-minsann-med-film-så-jag-vet-vad-jag-pratar-om,
    '-jo-det-gör-jag-verkligen-omdöme men jag är så kär i the Phantom att jag inte kan tänka klart... [face_love]

    Har dock fortfarande svårt att förstå vad han ser i Christine...men, det är i och för sig inte helt lätt att begripa när man såg musikalen på scen heller. (Eller när man läser Maskerade. Eller hör Malin och Li sjunga...)

    Jag vill se den igen. Det var helt klart bra mycket bättre än Alexander, som var något av en besvikelse.
     
  19. Imperial-Invasion

    Imperial-Invasion Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Jan 19, 2002
    Jag tänker också se Phantom of the Opera. Frågan är bara om jag ska gå och se den på bio eller om man lika gärna kan vänta tills den kommer på dvd och hyra den då istället. :confused:
     
  20. Queengodess

    Queengodess Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Jul 18, 2000
    Se den på bio. Helt klart värt det. Med så fina miljöer och musik är det definitivt bättre att se den på storduk med bra ljud.
     
  21. Imperial-Invasion

    Imperial-Invasion Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Jan 19, 2002
    ~läser uppmaningen från Queengodess och beslutar därefter att se filmen på bio~ :D

    Det var faktiskt ett tag sedan som jag var och såg en film på bio, så det låter faktiskt som en riktigt trevlig idé att gå och se Phantom of the Opera på bio och bara få fly verkligheten för en liten stund.
     
  22. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Var och såg Hajar som hajar igår. Skulle ha sett Superhjältarna men vi hade läst fel i bioprogrammet. Det var en helt okej film, inget särskilg och inget man behöver lägga biopengar på.
     
  23. Queengodess

    Queengodess Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Jul 18, 2000
    The Incredibles (Superhjältarna) är dock helt okej... Inte så bra som jag väntat mig, men jag hade helt fallit för total-hypen som rådde i England, så det kanske inte var så konstigt att jag blev lite besviken. Fast det är inte nödvändigt att se den heller på bio - här i Sverige visas ju inte en viss trailer framför den...
     
  24. Darth_Shadash

    Darth_Shadash Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Dec 25, 2004
    The Incredibles vill jag se [face_rofl])))) Den verkar tuff ;)
     
  25. Noobie_Wan_Kenobi

    Noobie_Wan_Kenobi Jedi Youngling star 2

    Registered:
    Feb 3, 2004
    Jag rekomenderar The Phantom Of The Opera. 1943 års version! Garanterat bättre än den moderna musikalsmörjan. :)

     
Thread Status:
Not open for further replies.