main
side
curve
  1. In Memory of LAJ_FETT: Please share your remembrances and condolences HERE

*boze blik*

Discussion in 'Archive: BeNeLux' started by Pelly-Welly, Sep 12, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Pelly-Welly

    Pelly-Welly Jedi Knight star 6

    Registered:
    Jan 10, 2004
    Ik ga nu eens even heel kwaad zijn op dit landje. Of dorp. Allereerst vandaag bijna doodgereden door een of andere snotneus in een BMW (geleend van pappa?), die het rode licht niet zag. In het ziekenhuis aangekomen op de schenen gereden door stomme *** bejaarde in *** scootmobiel. Stomme bejaarden die maar op die rotdingen door de stad crossen en denken dat ze overal voorang hebben, en VOORAL zeiken over hoe slecht je het hebt.

    Bij bloedprikken prikte die n00b mis, waardoor ze de spier oid raakte. (Maar dat kan gebeuren. Kan ik mee leven :p)

    Bij het terugfietsen met zere arm kwam er VMBO volk aan wat me eerst uitmaakte voor [persoon die geld vraagt voor sex] omdat ik "aan de verkeerde kant van de weg fietste" (Niet, dus, maar voor dat soort mensen is het enigszins moeilijk te begrijpen, zeker. Ik laat me niet alles zeggen door zo'n VMBO ventje.), waarna me nog werd gevraagd of ik schurft had (Nee. Infectie in mijn arm die van binnenuit komt, dwz niet besmettelijk, maar ook moeilijk er weer uit te krijgen) Ik heb zo'n hekel aan dat volk. Verschrikkelijk. Wetende dat IK later meer belasting zal betalen dan zulke...
    Terwijl probleemjongeren een gratis reisje krijgen van de overheid. Want als probleemjongere of VMBO'er krijg je nu eenmaal meer. Kijkt u eens naar de prachtige bezuinigingen binnen het VWO. Stort nog wat extra in de hel (OOK voor sommige leerlingen daar) die VMBO heet.

    WAAROM?

    Moet ik dan verdorie ook maar probleemjongere worden? Dan krijg ik gratis reisjes...bijstand..en wat al niet meer. VWO is duur, Uni nog veel duurder. Hier in Nederland heb je [bliep] altijd profijt als je maar hard schreeuwt en rommel schopt. Waar slaat dit op? Krijgen wij gratis reisjes? Nee. Studeren, en onze ouders maar betalen...dan werken voor die honden die weigeren iets te doen. Want zo gaat het, niet?

    Gij, regering, waar bent U?

    Weest optimistisch?

    Ha. We zijn allemaal vastgeketend in een voortdurende maalstroom van hypocrisie, luiheid en gebrek aan creativiteit.

    Bah.

     
  2. Mrs_Anakin_Skywalker

    Mrs_Anakin_Skywalker Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Dec 3, 2005
    Ik had hem een ram verkocht, maar ja, ik moet wat aan mijn agressiviteit doen [face_whistling]


    Maar inderdaad, die probleemkinders krijgen snoepreisjes terwijl de rest boven de boeken moet hangen [face_frustrated]
     
  3. Pelly-Welly

    Pelly-Welly Jedi Knight star 6

    Registered:
    Jan 10, 2004
    Ik lees het net even over...ik heb verder niks tegen het VMBO. Maar, naar mijn ervaringen, de meesten zijn onbeschoft, lomp en gewoon...bah. Ik kan er niet goed tegen in ieder geval.

    Ik kan sowieso niet tegen "ignorance". Ik heb er zo de schurft (ha. ha. ha. :p) aan.

    En ja, het beleid van De Balk slaat ook nergens op. Ik zou zo'n snoepreisje ook wel leuk vinden, maar ja, ik ben geen "probleemjongere" [face_plain]

    edit: Agressie en woede zijn verspilde energie. :) Maar wel lekker soms.
     
  4. Mrs_Anakin_Skywalker

    Mrs_Anakin_Skywalker Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Dec 3, 2005
    Disobedience wordt beloond. [face_frustrated]

    Ik zou zeggen: 2 daagjes papier prikken.
    In een pretpark waar de hardwerkende jongeren een dagje naar toe mogen dan.
     
  5. Pelly-Welly

    Pelly-Welly Jedi Knight star 6

    Registered:
    Jan 10, 2004
    Oh, en ik solliceteerde bij de Pet's Place: "Met jouw opleiding kan dat niet, hoor, daar moet je een andere opleiding voor hebben gedaan."





    Toen wilde ik graag met dingen gooien. :)
     
  6. Mrs_Anakin_Skywalker

    Mrs_Anakin_Skywalker Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Dec 3, 2005
    Zijn alle leuke banen nu voor VMBO's weggelegd :eek:


    Je had wat moeten gooien, lucht op O:)
     
  7. Pelly-Welly

    Pelly-Welly Jedi Knight star 6

    Registered:
    Jan 10, 2004
    Ik weet zeker dat je met gymnasium alsnog geen hokken kan verschonen...dat is een kunst, zie je. Dat is veel te moeilijk voor mij, hoor. :eek:

    Ik kan niet echt een baan vinden, ik heb scoliose (sexy :p) en mag dus geen zware dingen tillen, etc. Achter de kassa kan wel, maar vakken vullen weer niet. Ook heb ik niet zo heel veel tijd, het examenjaar is druk.

    En dan ben ik "binnenkort" 18, dan moeten ze me meer betalen, dus nemen ze liever jongere mensen aan. [face_plain]
     
  8. Mrs_Anakin_Skywalker

    Mrs_Anakin_Skywalker Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Dec 3, 2005
    Probeer een drogisterij, zoals de Etos of Kruidvat. En meld wat je wel en niet kan doen :)
     
  9. Pelly-Welly

    Pelly-Welly Jedi Knight star 6

    Registered:
    Jan 10, 2004
    Kruitvat in Meppel is evil. Maar Etos kan ik wel proberen. Eerst de *slik* Super de Boer.

    Ergste bij Pet's Place: ik snap wel waarom iemand voor het werken met dieren een opleiding nodig heeft...maar zij weten net zo goed als ik dat ze die dieren daar als handelswaar (dingen, dus) behandelen. Smerig.
     
  10. Mrs_Anakin_Skywalker

    Mrs_Anakin_Skywalker Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Dec 3, 2005
    Als je al je leven lang met dieren leeft, telt dat dan niet :eek:

    En kledingswinkels?
     
  11. Pelly-Welly

    Pelly-Welly Jedi Knight star 6

    Registered:
    Jan 10, 2004
    Ik maak al jaren konijnenhokken, en nu rattenkooi, schoon. :p

    Kledingwinkels hier zoeken vooral vast personeel.

    edit: Zo hoog is de nood niet, er zijn gewoon een aantal dingen (Ferplast Jenny rattenkooi voor 94,50 :p) die ik graag zou willen kopen. Maar sparen helpt ;)
     
  12. Mrs_Anakin_Skywalker

    Mrs_Anakin_Skywalker Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Dec 3, 2005
    Een woord:
    BBL :p

    Het is tijd om een auto te kopen, voor sier :cool: En ik kan nu naar LA zonder me ouders lastig te vallen.


    En sparen helpt O:) Spread the word, save your money!
     
  13. Tatooine_Fireman

    Tatooine_Fireman Jedi Padawan star 4

    Registered:
    May 16, 2003
    Pelly, dus volgens jou: VMBO leerling == probleemjongere?
    Terwijl VMBO leerlingen waarschijnlijk op het moment wel een (bij)baan hebben, en niet incashen van studiefanciering.
    Niks persoonlijks hoor, maar ik zelf (VBO/Mavo'er) heb zo'n gruwelijke hekel aan dat neerkijkende gedrag van iedereen die Havo en hoger doet. Kom met beide benen op de grond, we hebben elkaar later allemaal weer nodig.
     
  14. Pelly-Welly

    Pelly-Welly Jedi Knight star 6

    Registered:
    Jan 10, 2004
    Ik kijk er niet op neer, zoals ik zei, in mijn ervaring krijg ik niks dan negativiteit van die mensen. DAAR kijk ik op neer, ja. Altijd commentaar, altijd een grote bek...en dan zullen wij het gedaan hebben? Ha.

    Ik zei ook niet dat het probleemjongeren waren. Ik zei dat probleemjongeren snoepreisjes kregen van onze regering. En dat dat oneerlijk is.

    Daarbij zei ik dat er meer subsidie in het VMBO wordt gepompt, terwijl er op het VWO ineens wordt bezuinigd. Oftewel: ik kan niet meer fatsoenlijk mijn Latijn, Nederlands en Wiskunde doen, omdat er niet genoeg uren zijn. Door bezuiniging. Mijn vriendin heeft hierdoor een uur Grieks, terwijl ze 3 uur zou moeten hebben. Dat kan, zeker in je examenjaar, gewoon niet.

    Mijn banduur OT is geschrapt voor bezuinigingen. Ik moet 30 regels Latijn per week vertalen, ik doe een uur over een zin. Dit kan dus niet.

    Ik snap niet waarom "zij wel" en "wij niet". Zij hoeven al minder te betalen (aangezien ze maar tot hun 16e op de middelbare zitten, en dan "nog even" verder), dus waarom? Daar kan ik pisnijdig van worden. Zeker gezien het tekort aan Beta-studenten vind ik dit heel vreemd van kabinet Balkenende...
    En dan is de...attitude..van de VMBO'ers die ik tegenkom de druppel die de emmer doet overlopen. Wat zulk soort taal, om niks, pik ik echt niet. Ik laat me niet voor h**r uitschelden. [face_plain] ZEKER niet door zo'n stel.

    Ook vind ik het oneerlijk dat ik later meer belasting zal moeten betalen. Mijn opleiding kostte al meer, waarom dan dit ook nog?

    edit: De oude MAVO was qua niveau overigens anders dan het huidige VMBO. Wat hier ook het probleem is. Ik ken niemand die "neerkijkt" op de MAVO. Het VMBO, however, is zo..anders. Als ik er op zou zitten zou ik ook zwaar gefrustreerd raken. Je leert niet echt veel meer, je krijgt te horen dat je "maar snel moet gaan werken", je raakt nu niet echt gemotiveerd om verder te studeren. Wat dat betreft kan ik de frustratie (?) van die mensen begrijpen, maar alsnog is dat geen reden om rotzooi te gaan trappen of wat dan ook.
     
  15. Elfsheen

    Elfsheen Jedi Knight star 5

    Registered:
    Feb 9, 2003
    Ach ja daarom hebben ze baseball bats uitgevonden. Werkt altijd en misschien valt er dan nog wat hersenen op zn plaats

    Maar in iedergeval *hugs*
     
  16. Mrs_Anakin_Skywalker

    Mrs_Anakin_Skywalker Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Dec 3, 2005
    Mag ik mijn nichtje even een boze blik toewerpen?

    Zij was 15 en probeerde (met mij en een stel anderen) The Grudge 2 in te komen. Zij zaten allemaal te treuzelen en ik wilde me kaartje alvast hebben. Ik koop dat ding en dan gaat de rest van de meute ook maar eens een kaartje kopen. Zij komt (met haar kinderlijke gedrag) dus niet door de controle en ik was de enige, omdat de rest ook niet met paspoort of ID was gekomen, met een kaartje.

    Dus ik heb me kaartje maar weggegeven [face_plain]

    Samen uit, samen thuis.
     
  17. Pelly-Welly

    Pelly-Welly Jedi Knight star 6

    Registered:
    Jan 10, 2004
    Ze dachten dat ik 15 ofzo was bij de AH. Het is 2006, ik ben ondertussen bijna 18, mevrouw. Ja, nee, het is werkelijk 2006 xD. (Ze had mijn ID wel gezien, maar ze kon of niet rekeken, of liep een beetje achter)

    ID-checks gebeuren haast nooit bij de AH..dan doen ze het een keer, en gaat het nog fout ook xD

    Heb mijn ID altijd in mijn portomonnee, dus altijd bij me :)
     
  18. Pepijn

    Pepijn Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Jun 28, 2002
    Wel mee eens, eerlijk gezegd. Bij geesteswetenschappen valt dit gedrag nog wel mee, maar er zijn van die elitaire kringetjes waar het belangrijker is wat je vader op zijn bankrekening heeft staan dan wat je zelf aan bijbaantjes gedaan hebt. (Wat volgens mij in redelijk veel gevallen nihil is, maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.)
     
  19. Mrs_Anakin_Skywalker

    Mrs_Anakin_Skywalker Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Dec 3, 2005
    Ik was nog wat vergeten te vertellen...

    me nichtje zat me ook nog eens even uit te lachen in mijn gezicht. Ik had haar een klap op haar neus wil geven. Had ik eigenlijk ook moeten doen, want ik kon lekker naar huis lopen, langs het station alleen 's avonds.

    Wat een rare mensen die je ziet lopen :rolleyes: Iemand maakte nog rare sissende geluiden naar me. [face_plain]

    Maar, ik was nog terug gegaan om me ID te halen. Maar ik was de enige van de 4 die niet gecontroleerd werd.
     
  20. Grand_Admiral_Grant

    Grand_Admiral_Grant Ex-Mod star 6 VIP - Former Mod/RSA

    Registered:
    Nov 30, 2004
    Sissende geluiden?

    [image=http://home.hetnet.nl/mr_8/120/l.houtvast/slang/img/mowgli_kaa.jpg]

    :eek:
     
  21. Mrs_Anakin_Skywalker

    Mrs_Anakin_Skywalker Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Dec 3, 2005
    Nee, die man was echt sissende geluiden naar me aan het maken.


    Het was sissen, niet slissen
     
  22. Grand_Admiral_Grant

    Grand_Admiral_Grant Ex-Mod star 6 VIP - Former Mod/RSA

    Registered:
    Nov 30, 2004
    dus jij bent bang van iemand met een spraakgebrek?
     
  23. Pelly-Welly

    Pelly-Welly Jedi Knight star 6

    Registered:
    Jan 10, 2004
    Ik loop liever ook niet 's nachts over straat om besist te worden door enge mannetjes :p
     
  24. Grand_Admiral_Grant

    Grand_Admiral_Grant Ex-Mod star 6 VIP - Former Mod/RSA

    Registered:
    Nov 30, 2004
    Ach, zoiets loopt toch altijd met een sisser af. :p
     
  25. Mrs_Anakin_Skywalker

    Mrs_Anakin_Skywalker Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Dec 3, 2005
    Nog wat, geef ik mijn kaartje weg aan iemand en ik word niet eens bedankt :rolleyes:

    Ja, tip voor mezelf: niet alleen 's avonds door het centrum en station lopen.
     
Thread Status:
Not open for further replies.