main
side
curve
  1. In Memory of LAJ_FETT: Please share your remembrances and condolences HERE

*boze blik*

Discussion in 'Archive: BeNeLux' started by Pelly-Welly, Sep 12, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Grand_Admiral_Grant

    Grand_Admiral_Grant Ex-Mod star 6 VIP - Former Mod/RSA

    Registered:
    Nov 30, 2004
    Ach, dan zul je tenminste genoeg vrijwilligers hebben om je in te zepen. :p
     
  2. Pelly-Welly

    Pelly-Welly Jedi Knight star 6

    Registered:
    Jan 10, 2004
    *slaat Erwin met opgerolde krant* Shoo.

    De buren die bij ons onder de kap zitten (twee onder één kap woning) zijn wel ok, de buren aan de andere kant...o_O eng. bah.
     
  3. Grand_Admiral_Grant

    Grand_Admiral_Grant Ex-Mod star 6 VIP - Former Mod/RSA

    Registered:
    Nov 30, 2004
    Buren, op het platteland? o_O
     
  4. Pelly-Welly

    Pelly-Welly Jedi Knight star 6

    Registered:
    Jan 10, 2004
    Ja, een beetje net zoals de mensen die naast je in een hol wonen, zoals in Eindhoven.
     
  5. Grand_Admiral_Grant

    Grand_Admiral_Grant Ex-Mod star 6 VIP - Former Mod/RSA

    Registered:
    Nov 30, 2004
    Zolang er maar bier is...
    [image=http://i21.photobucket.com/albums/b257/Grandadmgrant/grolsch9sd.jpg]
     
  6. Mrs_Anakin_Skywalker

    Mrs_Anakin_Skywalker Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Dec 3, 2005
    Mijn zus heeft AL mijn msn gesprekken van zondag gelezen [face_plain]
    ALLES weet ze nu!
     
  7. Grand_Admiral_Grant

    Grand_Admiral_Grant Ex-Mod star 6 VIP - Former Mod/RSA

    Registered:
    Nov 30, 2004
    LOL! Kinky details FTW :p
     
  8. Mrs_Anakin_Skywalker

    Mrs_Anakin_Skywalker Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Dec 3, 2005
    *zucht*

    Het verhaal wordt beter, ik kan me nu dus op mijn werk gaan douchen.
    Lang leve de nachtdiensten uit het jaar 0.
     
  9. Pepijn

    Pepijn Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Jun 28, 2002
    Bedoel je daarmee dat ze in het jaar 0 nog geen sloten op de badkamers hadden?
     
  10. Mrs_Anakin_Skywalker

    Mrs_Anakin_Skywalker Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Dec 3, 2005
    Een slot? Niet eens, je loopt gewoon naar de zolder en daar staat dat ding.
    Gelukkig komen er amper mensen daar.
     
  11. Pelly-Welly

    Pelly-Welly Jedi Knight star 6

    Registered:
    Jan 10, 2004
    [face_dancing] Go Rita xD

    :p de VVD als partij is misschien niet geweldig, maar Rita's laatste verbod...daar ben ik het wel mee eens ^^ Voordat ik voor racist of wat dan ook wordt uitgescholden: 1) in Turkije is het voor vrouwen in hoge (bestuurs)functies verboden een hoofddoek te dragen. 2) Als ik naar hun land ga zal ik zeer zeker een burka dragen (of wat ze maar willen) omdat dat bij hun cultuur hoort, en ik vind dat je je dan ook moet aanpassen. Dat is niet meer dan normaal. In Nederland dragen "we" echter geen burkas, dus ik vind dat jij je, als (strenge) moslimvrouw, dan OOK aan moet passen en het op openbare plekken gewoon niet moet doen. Wat je in huis doet is jouw zaak. Voor mijn part draag je helemaal niks o_O

    Zo ^^ En nu hopen dat de SP niet alle macht krijgt en Friesland eens even een jaartje onafhankelijk wordt (met importbelasting, 19% belasting, etc etc) om te kijken of ze dan nog zeuren.

    edit: Ik mag Friesland niet zo omdat Friezen altijd irritant in hun eigen taal (en dan heel hard) tegen elkaar praten, ook als er "zo'n Hollander" (pardon? Waar kom jij vandaan?) bijstaat. Limburgers praten toch ook niet plat Limburgs, en zetten ook niet alles in hun dialect (Fries is een dialect, ja, zeker geen eigen taal.) op verkeersborden o_O Ik ga toch ook niet in plat Drents praten als er iemand van buiten Drenthe bijstaat (ik kan sowieso geen Drents :p)

    edit2: En dan nog eens het gebruik van proefdieren voor make-up, anti-rimpel creme en dat soort troep verbieden. (Ik ben er sowieso tegen, maar met medicijnen tegen bijv. kanker en aids snap ik ook wel dat het soms gewoon niet anders kan.) Ik vind het walgelijk dat wij shampoo testen op dieren....wij als mens moeten het toch hebben...laten wij het dan lekker in onze ogen ipv onschuldige ratten- konijnen- en hondenogen spuiten. o_O

    En de bio-industrie...vind ik ook niks. Maar die kan je niet afschaffen, helaas.
     
  12. Sith Bane

    Sith Bane Jedi Grand Master star 6

    Registered:
    Dec 14, 1999
    :eek: Racist!

    ;)

    Nee hoor, ik begrijp jouw redenatie wel en ik ben het er tot op zekere hoogte wel mee eens, maar voor zover ik het begrijp heeft dit ook te maken met het moslim geloof. Gaan we hierna verbieden dat mensen een kruis aan een kettinkje mogen dragen? Is natuurlijk wat minder ingrijpend dan een bhurka, tuurlijk. Maar verder heb je er toch weinig last van? Ik begrijp het argument wel dat het integratie belemmert, maar ik denk dat dit de verstandhouding tussen moslims en andere Nederlanders geen goed doet. En waarom zou je je aanpassen aan een land waar je je totaal niet welkom voelt?

    Dus ik begrijp de redenatie wel, maar ik blijf er toch zo mijn twijfels bij hebben.
     
  13. Pelly-Welly

    Pelly-Welly Jedi Knight star 6

    Registered:
    Jan 10, 2004
    Dat welkom voelen is ook een soort vicieuze cirkel: men voelt zich niet welkom, vlucht naar eigen cultuur (dus bhurka), hierdoor weer minder aansluiting bij de nederlander, dus weer minder welkom...

    Tja. Ik zie het zo: tot zekere hoogte zul je gaan moeten integreren. Natuurlijk hoef je geen boerenkool te eten, klompen te dragen en iedere dag over het toch oh-zo-slechte weer te zeiken, maar zoiets "extreems" als een burka kun je gewoon beter niet dragen. Dat hoort hier nu eenmaal niet zo. Het wordt hier op de prijs gesteld als je het niet doet. Kwestie van beleefdheid. Op openbare plekken moet je zo'n kledingstuk gewoon niet dragen, dat is de NL cultuur niet, en je bent nu, helaas, (dat meende ik. NL is k..) in Nederland, dus je zal je tot zekere hoogte moeten gaan aanpassen, hoe vervelend dat ook is.

    Het is niet zo dat ik me eraan erger, maar ik vind wel dat ze het eigenlijk niet zouden moeten doen. Het geeft wel een grote onwil aan: "ik probeer niet te integreren". Moeten wij ze tegemoet komen? Natuurlijk, zoiets komt altijd van beide kanten. Ik snap hun woede ook, dat het hun verboden wordt zo'n ding te dragen...maar luister eens: dan had je niet naar NL, een westers, niet-islamitisch land moeten komen. Een hoofddoek kan je wel dragen, doe dat dan.

    Dan de VMBO/HAVO (?) lerares die geen hand wilde geven aan mannen. Nog zoiets. Ik snap dat ze dat vanuit haar geloof niet mag, maar...als lerares zul je toch eens handen moeten schudden (ouderavonden, bijvoorbeeld), en in Nederland wordt het handenschudden gezien als beleefde groet, als je dat niet doet is dat toch vrij onbeleefd. Again: je zult je in een vreemd land toch altijd enigszins moeten aanpassen. Anders moet je er niet naartoe gaan.

    Ita est. :p
     
  14. Grand_Admiral_Grant

    Grand_Admiral_Grant Ex-Mod star 6 VIP - Former Mod/RSA

    Registered:
    Nov 30, 2004
    Pfff, ik kan me over wel geen hoofddoekje niet echt druk maken, er zijn belangrijkere dingen in deze wereld die de aandacht nodig hebben.
     
  15. Mrs_Anakin_Skywalker

    Mrs_Anakin_Skywalker Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Dec 3, 2005
    Daar zijn de TBS-ers voor :p

    Nee, ik ben het met je eens. Maar de Partij voor de Dieren heeft behalve wetten voor dieren niks inhoudelijks, behalve een bijeengeraapt partijprogramma zolang ze maar mee kunnen doen voor de dieren.
     
  16. Pelly-Welly

    Pelly-Welly Jedi Knight star 6

    Registered:
    Jan 10, 2004
    Een bhurka is wel even wat anders dan een hoofddoekje, Erwin ;)

    Partij voor de Dieren..tja..allemaal wel leuk en aardig, maar ze hebben idd totaal geen standpunten op het gebied van terrorisme, belasting etc etc. Beetje jammer xD

    Die trut van de PvdA (nummer 38 op de lijst.) die gister bij Dit was Het Nieuws zat was ook vreselijk, trouwens ^^
     
  17. Mrs_Anakin_Skywalker

    Mrs_Anakin_Skywalker Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Dec 3, 2005
    Een bhruka komt eerder richting zwart tafellaken.

    Zag laatst ook een D'66 promotiebus in Amersfoort, foto's maken van het campagneteam [face_plain]
     
  18. Grand_Admiral_Grant

    Grand_Admiral_Grant Ex-Mod star 6 VIP - Former Mod/RSA

    Registered:
    Nov 30, 2004
    Bij sommige van die vrouwen ben ik blij als ze een bhurka gaan dragen.

    Laten ze nou eens bij de echte problemen van deze tijd beginnen: vanmorgen om 5 uur kon ik nergens meer een biertje gaan drinken.:( We hadden nog dorst met z'n tweeen en we konden alleen maar ergens een fles wijn regelen (en dat waarschijnlijk alleen maar omdat zij z'n kort rokje aanhad). Ik haat wijn. Dus kon ik het weer met zwerversbier uit de nachtwinkel doen. [face_frustrated]

    Daar moeten ze eens iets aan doen!
     
  19. Pelly-Welly

    Pelly-Welly Jedi Knight star 6

    Registered:
    Jan 10, 2004
    o_O Zelfs in Meppel zijn er genoeg clubs etc (dus: bier) rond die tijd nog open, Grant, valt me van Eindhoven tegen. (Zonder flauw te zijn.)
     
  20. Pepijn

    Pepijn Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Jun 28, 2002
    Ik denk eigenlijk dat dat meer zegt over wie die clubs binnenlaten dan over hun sluitingstijden... :p
     
  21. Mrs_Anakin_Skywalker

    Mrs_Anakin_Skywalker Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Dec 3, 2005
  22. Pelly-Welly

    Pelly-Welly Jedi Knight star 6

    Registered:
    Jan 10, 2004
    [face_love] Mijn ratje kwam me net een stukje van haar koekje brengen, gek beest. Ik legde het weer terug (ik ben niet zo van de rattenkoekjes met kalkoensmaak :p) maar ze kwam het weer terugbrengen ^^ Raar.
     
  23. Mrs_Anakin_Skywalker

    Mrs_Anakin_Skywalker Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Dec 3, 2005
    Wat schattig! Apporteren voor ratjes!


    Raar verhaal en geheel mijn schuld....
    Het laaste kwartaal heb ik wel eens een dagje gespijbeld en mijn mentor heeft laatst ook gebeld naar huis. Maar mijn begeleidster op het werk kreeg dus nascholing van dezelfde mentor :eek:

    Ik zat al zo van: kut, kut, kutkutKUT!
    Ze komt dus terug van die cursus, loopt naar me toe en zegt:"Ja, waar was je die woensdag eigenlijk?" Maar voordat ik kon antwoorden zei ze al:"Ik wist dat je een wortelkanaalbehandeling een tijdje geleden heb gehad, dus ik heb haar dat maar verteld"

    Dusssssss, mijn begeleidster heeft dus glashard over mijn spijbelen gelogen tegenover mijn mentor :D
     
  24. Pelly-Welly

    Pelly-Welly Jedi Knight star 6

    Registered:
    Jan 10, 2004
    Mentors zijn enge wezens. Behalve de mijne. Die zegt dat je lekker in het café moet gaan zitten zuipen als je even geen zin hebt om te werken. En hij mag geen les aan de onderbouw geven omdat hij ze haat. xD

    Stukje koek ligt er nog steeds. Rat beledigd omdat ik het niet opat geloof ik o_O
     
  25. Pepijn

    Pepijn Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Jun 28, 2002
    Ja ik vind het ook vrij ondankbaar van je. Zeker voor die rat. Ik bedoel het zijn wel de zwaksten van de samenleving!
     
Thread Status:
Not open for further replies.