main
side
curve
  1. In Memory of LAJ_FETT: Please share your remembrances and condolences HERE

Sweden Celebration Europe II

Discussion in 'Nordic Countries Discussion' started by f.nyman, Feb 8, 2013.

  1. f.nyman

    f.nyman Jedi Padawan

    Registered:
    Feb 7, 2013
    Hej!

    Någon härifrån som planerat att åka på CE2?

    Kommer från Sundsvall och kommer att åka själv. Biljetter är klara, både för event och resa- bor på Mercure Plaza..Åker ner fredag till måndag. Längtar något oerhört till juli, det blir första gången jag åker på ett Celebrations.

    /Fredrik
     
  2. DARTHLARS

    DARTHLARS Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Mar 12, 2002
    Jodå. Jag räknar med att det blir en hel bunt med svenskar ska dit, men de enda svenskar på det här forumet som jag har sett skrivit att de ska dit är du, jag och Obi Anne. Jag skyller bristen på inlägg om CE2 mer på att folk varit borta från det här forumet än att deras intresse för Star Wars har minskat.
     
  3. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Som sagt jag kommer att vara där, måndag-måndag. Ska passa på och besöka lite trevliga gruvor och industrimuseum när jag är där också. Jag ser fram emot den första mässan på länge när jag inte har ansvar för något särskilt utan bara kan gå omkring och ha kul.

    Sen börjar jag förstås få problem redan nu med att bestämma vilka dräkter jag tar med. DL kommer du att åka tåg?

    Jag bor på Ruhr Hotel, och där finns det ett gäng andra svenska inbokade också, men de postar inte på det här forumet. Annars vet jag att Mövenpick hotell är lite av centrum för Nordic Garrison.
     
  4. DARTHLARS

    DARTHLARS Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Mar 12, 2002
    Japp, jag funderar på att ta en lite längre semester i Tyskland i sommar och turista i någon eller några andra städer på vägen, men jag har inte bestämt vilka ännu. En svårighet är att tåg inte går att boka med längre framförhållning än tre månader.
    Jag bokade mitt hotellrum innan jul, på ett hotell i centrala Essen, och redan då såg det ut som om de bra rummen höll på att gå åt. Det som var viktigt för mig var jag kunde få Wifi och frukost utan att det kostar för mycket, samt att det hade fått bra betyg på nätet. Wifi och frukost verkar kosta extra på nästan alla hotell.
     
  5. f.nyman

    f.nyman Jedi Padawan

    Registered:
    Feb 7, 2013
    Vore kul med lite sightseeing med, då jag aldrig varit i Tyskland. Annat än på flygplatser.. :) Tyvärr finns inte tiden till det, men jag får leva med att andas Star Wars en hel Weekend! *lycka*

    Obi Anne du som varit med ett tag, vad är det du ser fram emot mest med CEII? Har du några tips och idéer på vad man, som jag är, nybörjare ska tänka på? Hur är organisationen kring Celebrations osv?

    /F
     
  6. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Det man ska vara beredd på att är bli överväldigad. Känslan av att se Star Wars, och andra Star Wars-fans, vart man än vänder sig är otrolig. Själv ser jag mest fram emot att träffa en hel del vänner som jag har lärt känna genom Star Wars, och kanske gå på några föreläsningar, samt kostymtävlingen. Det jag inte längre är så intresserad av är autografer och att shoppa, även om det brukar bli en del inköp i alla fall. Programmet för hela Celebration kommer att släppas i förväg. Det jag brukar göra är att jag tittar över det i förväg och gör ett schema över det jag absolut helst vill se. Man kan inte se allt, så det gäller att bestämma vad som känns viktigast. Sen är det beroende på lokaler, och vad det är för programpunkt, ifall man måste ta med i beräkningen att det går åt en hel del tid att köa. Exempelivs har man fått köa många timmar för att se George Lucas, jag har hellre sovit än köat hela nätterna så jag har aldrig sett honom, å andra sidan har det gått att slinka in precis innan det börjar på andra programpunkter. Om det kommer någon stor skådespelare kan det vara värt att räkna med mycket kötid.
     
  7. Zapdos

    Zapdos Force Ghost star 5

    Registered:
    Jan 7, 2013
    Da tror jeg kanskje at jeg drar likevel. Siden det andre eventet ble utsolgt
    Når kan man kjøpe billetter?
     
    CaptainRegor likes this.
  8. DARTHLARS

    DARTHLARS Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Mar 12, 2002
    Biljetter finns att köpa nu. Det är bra att boka hotell så tidigt som möjligt också.
     
    Zapdos likes this.
  9. f.nyman

    f.nyman Jedi Padawan

    Registered:
    Feb 7, 2013
    Man går bara och längtar. Hela tiden sedan allt blev klart med flyg, hotell och event biljett! :) Spännande nu när det pratas om vilka som är klara för ep. VII. ;) ..O m det nu stämmer.

    Drömma går ju.
     
  10. DARTHLARS

    DARTHLARS Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Mar 12, 2002
    Sådär, så har jag bokat tågresa till Essen också ... Jag kommer att besöka Hamburg, Amsterdam och Eindhoven också.
     
  11. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Ska du stanna till på de platserna? När kommer du till Essen?
     
  12. f.nyman

    f.nyman Jedi Padawan

    Registered:
    Feb 7, 2013
    När planerar alla att åka ned? Själv åker jag fredag morgon från Arlanda. :)
     
  13. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Jag kommer att vara där hela veckan.
     
  14. DARTHLARS

    DARTHLARS Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Mar 12, 2002
    Jag ska ankomma till Essen Hbf kl tre på torsdagen. Jag tänkte gå direkt till hotellet för att lämna mina grejor och sen ut och turista lite i stadskärnan. Gruvor och industrimuseum är jag inte så intresserad av. ;)
     
  15. CaptainRegor

    CaptainRegor Jedi Master star 3

    Registered:
    Nov 15, 2012
    Bra! Join us! 3 Svensker og 2 Nordmenn da?
     
  16. f.nyman

    f.nyman Jedi Padawan

    Registered:
    Feb 7, 2013
    Synd man var så snabb att boka fre-mån...Hade varit trevligt att komma ned redan onsdag eller torsdag. Dricka ett par öl & möta upp andra. :)
     
  17. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Det är sånt man lär sig. :) Min första celebration i USA var jag bara där på själva Celebration och sen åkte jag hem, gångerna efter det har jag (och resesällskapet) insett att åker man så långt vill man göra annat än bara vara på mässa.

    Det kanske vore värt att starta en tråd i Celebration-forumet om möjlighet att träffa varandra? Förut har det varit lättare, när vi har haft ett eget fan table, men så är det inte i år.
     
  18. f.nyman

    f.nyman Jedi Padawan

    Registered:
    Feb 7, 2013
    Hade det varit en mässa i USA eller liknande, då hade jag definitivt bokat extra dagar...

    Tycker jag absolut vi ska! :) Kan underlätta en hel del i umgänget..Framförallt för oss noobs som aldrig gjort en Celebration förut... :)
     
  19. DARTHLARS

    DARTHLARS Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Mar 12, 2002
    Jag har planerat att spendera lite extra tid efter mässan istället för innan. Mitt tåg dårifrån går inte förrän kl 18 på måndagen.
     
  20. Zapdos

    Zapdos Force Ghost star 5

    Registered:
    Jan 7, 2013
    Nei, blir nok ikke noe av dette. Er alt for mye som skjer i sommer som jeg må rekke over som det er. Dere får kose dere, da
     
  21. DARTHLARS

    DARTHLARS Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Mar 12, 2002
    Hälften av alla jag såg äta frukost på mitt hotell nu i morse hade Star Wars-tröjor på sig, och hotellet ligger inte ens särskilt nära mässan. Bara en sån sak. :)