main
side
curve
  1. In Memory of LAJ_FETT: Please share your remembrances and condolences HERE

Celebration i London, 13-15 juli 2007!

Discussion in 'Archive: Sweden' started by Enji, Jul 22, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Så nu är datumen satta till 13-15 juli. Sen kommer det nog troligen att bli det årliga FFE-mötet dagarna innan dessutom.

     
  2. Enji

    Enji Jedi Grand Master star 6

    Registered:
    May 14, 2002
    Hmm, så det ser ut att bli en resa till London sådär 9-16 juli då... :)
     
  3. DARTHLARS

    DARTHLARS Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Mar 12, 2002
    Själva nyheterna, för de som missat dem: ;)
    http://www.starwars.com/community/event/celebration/news20060925.html

    Det har kommit upp en site, men den innehåller ingen info än så länge:
    http://www.celebrationeurope.com

    Har någon börjat kolla på hotell/vandrarhem än?

    Edit:
    En länk till hotellbokning: http://www.eco.co.uk/ECO/main.nsf/webpages/bookhotel?opendocument

    Hotell Ibis nära mässan blev fullbokat direkt.
    Jag delar gärna rum med andra för att få ner priset. Jag vill stanna på FanForce Europe-mötet också, men vi vet ännu inte vilka dagar (före eller efter) som det kommer att vara.

    Edit:
    Om man bokar hotell så måste ens betalkort gälla till efter juli 2007.
    (det gör inte mitt, jag måste förnya det)
     
  4. DARTHLARS

    DARTHLARS Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Mar 12, 2002
    Jag bumpar upp den här tråden för att säga att jag söker fortfarande efter rumskompisar.
    Jag vill gärna boka rätt snart. Jag vill bo på ett hotell och inte ett vandrarhem. Dessutom vill jag stanna tillräckligt länge för att kunna turista lite i London och besöka FanForce Europe-mötet.

    Ju tidigare vi bokar, ju närmare mässan och ju billigare kan vi få det.
    Det viktigaste är att boka mässdagarna, sen borde man kunna ändra bokningen när man vet lite mer om vilka extra dagar man ska stanna.
     
  5. Enji

    Enji Jedi Grand Master star 6

    Registered:
    May 14, 2002
    Mässan har flyttats! Istället för Earl's Court kommer CE hållas på ExCeL, som är Londons största mässcenter. Det ligger på andra sidan stan från Earl's Court, men är även det lätt att nå med tunnelbanan och den sk. DLR (Dockland's Light Railway). :)

    Mer info finns här.

    ExCeLs hemsida

    Dessutom så är biljetterna till mässan planerade att släppas i slutet av November, wee! :D
     
  6. Berg

    Berg Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Nov 16, 2002
    Jaha där ser man....
    Jag vet att det kan vara svårt med ekonomin men finns det någon plan för när det börjar bli dags att skaffa flygbiljetter till CE också? Jag bor nog med 501:st under CE men finns det något planerat över ett ev FFE-möte?
     
  7. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    I Europe general finns det en poll om FFE-mötet ska hållas före eller efter CE, det lutar åt veckan före. Jag har för tillfället inga möjligheter att lägga ut pengar på någonting för CE, men jag ska dit på något sätt. Det är dock möjligt att min ekonomi inte kommer att tillåta att jag är där mer än över själva mässan. Det betyder också att en eventuell resplanering ligger en bit in i framtiden.
     
  8. DARTHLARS

    DARTHLARS Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Mar 12, 2002
    Det finns lågprisflyg till/från London, så jag tror inte det är någon större brådska just nu med att boka resan.

    Däremot är det snart dags att köpa biljetter och boka hotellrum. Från press-releasen:
    Celebration Europe tickets and Celebration Europe accommodation packages are scheduled to become available around the end of November.

    Enligt en arrangör som postat på ett annat forum så ska det bli speciella rabatter också för utställare och frivilliga. Jag hoppas att 501st Legion och Rebel Legion räknas bland dem eftersom jag vet att båda grupperna har en hel del redan planerat för CE. Jag delar gärna rum med en eller ett par killar från 501st'a (förutom rebellerna Jedi-W och Vargman77).

    Jag tänker absolut turista lite när jag ändå är i London, och jag hoppas att kunna göra en del av det tillsammans med andra FanForce'are som en del av FFE-mötet.
     
  9. Enji

    Enji Jedi Grand Master star 6

    Registered:
    May 14, 2002
    Hmm, uppenbarligen är tunnelbanelinjen ut till mässan Jubilee line... om jag inte minns fel är det Londons djupast belägna linje, som jag älskar att åka för man får gå ner så djupt. :p

    Det enda jag vill se i London är British Museum (ett av mina favoritmuseer i världen! En tripp till London är inte komplett utan att gå dit!) och Imperial War Museum, som jag inte besökt på 10-15 år. :)
     
  10. Jade_trs

    Jade_trs Jedi Master star 2

    Registered:
    Jul 7, 2002
    Största anledningen för mig att åka till London är ett ordentligt besök på Tate modern.
     
  11. Queengodess

    Queengodess Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Jul 18, 2000
    Hm, tydligen har de en Harry Potter konferenes den 19-22 juli... Jag undrar om jag har råd att hänga kvar i London för att gå på den...
     
  12. Celebrion

    Celebrion Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Sep 27, 2005
    Hmmm, dito...
    Borde fixa en del om man ska på den också... :/
     
  13. Malos

    Malos Jedi Youngling star 1

    Registered:
    May 23, 2005
    Åh, jag vill också dit :(
    Men ni får se till att ta en massa bilder när ni är där! :)
     
  14. DARTHLARS

    DARTHLARS Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Mar 12, 2002
    Biljetterna kommer till salu snart (om några timmar). Men man behöver inte köpa direkt och överbelasta servern. Biljetterna kommer att räcka till alla.
    Priset för ett tredagarspass (vuxen) blir £53.50, vilket är 733 SEK i dagens kurs.

    Edit: Hade skrivit "Boka inte alla på en gång"... Näe, det vore lite dyrt. :p
     
  15. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Har inte råd just nu, men det verkar ju vara ett bra pris iallafall.
     
  16. Anneleia

    Anneleia Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Feb 9, 2004
    Jag vill jättegärna åka. Det verkar inte helt omöjligt, men ekonomin efter jul får avgöra.
     
  17. Railok_

    Railok_ Jedi Youngling star 1

    Registered:
    May 1, 2005
    Tror nog det blir en resa till London och Celebration.
     
  18. vaderian

    vaderian Jedi Master

    Registered:
    May 22, 2005
    Skulle jättegärna åka, har varit avstängd från omvärlden i 4 månader nu och hade ingen aning om att något sådant här hade kommit upp, men det är ju 30:årsjubileum i år. Hoppas att det inte är för sent. Men man vill ju inte åka själv riktigt fast det verkar som att många andra svenskar ska åka. Skulle gärna hänga på några som vill stanna ett par dagar och turista lite.
    Hoppas att det kommer iväg jättemånga!
     
  19. DARTHLARS

    DARTHLARS Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Mar 12, 2002
    Jag såg att STAR WARS: THE EXHIBITION kommer att vara i London 5:e Maj - 1:a September, dvs. en tid både före, efter och under Celebration Europe. Inträde £16.50 . :(

    Edit: Ja, tyvvär är inträdet så mycket som 16.50 PUND.. usch ja. Dubbelt så mycket som samma siffra i dollar. Ungefär 230 kr i svenska pengar.
     
  20. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Ja, det låter som något man definitivt vill se när man ändå är där.
     
  21. Berg

    Berg Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Nov 16, 2002
    ja den vill jag se.. tyvärr var det 16,50 pund inte dollar
     
  22. DARTHLARS

    DARTHLARS Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Mar 12, 2002
    London Symphony Orchestra har en gratis Star Wars-koncert på fredagen kl 19.30 utomhus i Canary Wharf ! :D läs mer här.

    Canary Wharf ligger inte jättelångt ifrån ExCel. Det är några stationer med DLR eller två stationer med tunnelbana från Canning Town.
     
  23. Jade_trs

    Jade_trs Jedi Master star 2

    Registered:
    Jul 7, 2002
    Åh vad coolt, värt att åka till London bara för det ju.
     
  24. Jade_trs

    Jade_trs Jedi Master star 2

    Registered:
    Jul 7, 2002
    Nu börjar det ju närma sig lite. Är det någon som har konkreta planer på att åka dit?
    Min plan har varit att flyga så billigt som möjligt med Ryanair och bo på vandrarhem.
     
  25. DARTHLARS

    DARTHLARS Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Mar 12, 2002
    Hehe.. jag har hittat en paketresa med båt, tåg och hotell, men inte köpt den än. Tar bara 20 timmar i varje riktning och kostar dubbelt så mycket som flyg, men men...
    Jag kan i alla fall ta med mig mycket baggage och hur mycket vätska jag vill som inte behöver vara i förslutna påsar. :p
     
Thread Status:
Not open for further replies.