main
side
curve
  1. In Memory of LAJ_FETT: Please share your remembrances and condolences HERE

Celebration i London, 13-15 juli 2007!

Discussion in 'Archive: Sweden' started by Enji, Jul 22, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Jedi-W

    Jedi-W Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Mar 14, 2002
    Bilder, bilder!!

    Såg på CR:s sida att det verkar ha varit en höjdarmässa. Bättre än CIV enligt dom. Stämmer det?
     
  2. Berg

    Berg Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Nov 16, 2002
    nej knappast.
    Men de var ju allmänt negativa till CIV.

    CIV. Inga köer stort område därmed inte så trångt. mera prylar i affären. fler och bättre föreläsningar. osv.

    CE. Långa köer, du skulle sett lördagen. De hade ingen koll på hur man skulle organisera köer, security personalen var usel. CIV hade bättre och fler föreläsningar men Visst Mark Hammil slår dem alla så där var CE bättre. CE hade några riktigt bra T-shirts som inte fanns på CIV de ska de ha credit för.
    Tack vare Belgarna utklassade CE CIVs fan-builds. (jag menar Snowspeder, AT-AT, insidan av Falcon och mer)
    På CE var man tvungen att gå ut från mässan för att ta sig till den andra föreläsningssalen, om man nu hittade dit. Och på lördagen var det omöjligt att komma in igen.
    Jag hittade aldrig till fan-launch eller samlar-föreläsninarna. Jag hittade aldrig var de delade ut schemat. Jag fick den av en vänlig person som hittat 2 st på ett bord.
    CE hade en dock riktigt bra mötes-pub efter mässan. Där var det mycket bra drag så det slår CIV och kanske till och med var bättre än CIII "The Rams"

    Min sammanfattning är med mer organisation och mer/bättre utrymme kommer kanske CEII slå CV Men de sakerna är otroligt viktiga.

     
  3. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Håller med Berg, det fanns fler roliga föreläsningar på C4, men Mark Hamill slår ju det mesta.

    Mina bilder ligger här iallafall.
     
  4. DARTHLARS

    DARTHLARS Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Mar 12, 2002
    "Bättre än C.IV" har jag hört (sett) andra skriva på andra forum också.
     
  5. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Man kommer inte ifrån att det är en annan skala för amerikanska och europeiska mässor, men det betyder ju inte att man inte har kul på båda två.
     
  6. Berg

    Berg Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Nov 16, 2002
    Jasså det har jag ingen förståelse för. CIV varade i 5 dagar och det var lagom. CE varade i 3 dagar och jag tyckte det hade varit lagom med 2 för det fanns inte mer att se. Jag hängde mest i vollenteer-hallen och snackade med olika 501:st under söndagen tills det var dags att dra till flyget.

    Och visst OA har lite rätt i att man kanske inte ska jämföra US/EU mässor. Det är stor skillnad på publiken.
     
  7. Anneleia

    Anneleia Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Feb 9, 2004
    Kan ju inte jämföra med något, men jag tyckte det var rörigt, trångt(kan bero på att vi hade barnvagn med oss) och svårt att hitta runt i lokalen. Kan tillägga att vi var där på lördagen.

    Det första vi gjorde var att gå runt kanten av lokalen, vilket gjorde att vi helt plötsligt utan förvarning stod i en fålla, med tröjor och andra Celebration-souvenirer runtomkring. Det tog en stund innan vi kom underfund med var vi var - det fanns inga skyltar. Kom dock därifrån med en t-shirt och en pin :)

    Sen tog det nästan en timme innan vi hittade Fan Force-bordet och då hade Jonathan tröttnat och protesterade hela tiden, så jag fick bara en liten pratstund med OA innan jag var tvungen att sälla mig till resten av min familj och gå därifrån.

    Tog dock några få bilder. Jag lägger upp dem så fort jag kan.
     
  8. Berg

    Berg Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Nov 16, 2002
    Att stå på en scen inför 2000 personer.

    Jag fick möjligheten att komma upp på scenen under Anthony Daniels show.
    Jag skulle leda publiken att hylla AD på samma sätt som Ewokerna. och på samma sätt som man gjorde i CIV.

    Storyn går så här.

    Jag satt på den 4 eller 5 raden framför scenen. AD blev presenterad och publiken jublade apploderade när han kom in. Detta tyckte han var "Så kul" att han var tvungen att göra det igen. så han gick ut och blev återigen presenterad. Publiken gjorde samma sak som tidigare och efter apploderna klingat av så frågade han publiken om de kom ihåg hur Ewokerna hyllade C3PO i ROTJ. Ingen verkade göra någenting så jag visste vad han var ute efter (inte bara pga att man kommer ihåg scenen) utan också att jag hört av OA vad som hände i L.A
    Så jag vevade helt sonika men händerna som Ewokena och AD sa direct du där kom upp på scen och visa vad du nyss gjorde. Så jag gick upp och gjorde vad han sa.

    lite bevisbilder.
    [image=http://i149.photobucket.com/albums/s74/Bergelv/SW/CE/DSC00592.jpg]
    [image=http://i149.photobucket.com/albums/s74/Bergelv/SW/CE/DSC00590.jpg]
     
  9. Anneleia

    Anneleia Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Feb 9, 2004
    Mina få (9st) bilder finns här: http://s209.photobucket.com/albums/bb125/Lillgiraffen/
     
  10. Dark Lady Mara

    Dark Lady Mara Manager Emeritus star 7 VIP - Former Mod/RSA

    Registered:
    Jun 19, 1999
    Got a number of pictures of Swedes (and others) here: http://www.flickr.com/photos/bethgabor/sets/72157600853630699/
     
  11. Qui-Gina-Jinn

    Qui-Gina-Jinn Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Jun 2, 2003
    Det var jo vældig hyggeligt at møde Jer igen, Johanna og Berg :D

    Berg, jeg vidste ikke at du kom, men det var fedt at du var på scenen ;)
     
  12. timbolton

    timbolton Jedi Grand Master star 5

    Registered:
    Mar 14, 2003
    Just travelling round the European boards, saying "hi" to everyone who attended CE :D

    Hi! ;)
     
  13. Jedi-W

    Jedi-W Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Mar 14, 2002
    Lysande Berg! :)

    Skönt på något vis att höra att inte man valde helt fel när man åkte till CIV trots allt. Fast jag hade gärna tagit båda ändå...man kan ju aldrig få nog. ;)
     
  14. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Nej, nog är det beroendeframkallande med mässor. Så nu är det väl bara att försöka få ihop pengar till att åka på Jedi-Con i påsk i Düsseldorf.
     
  15. Berg

    Berg Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Nov 16, 2002
    Fotade mina halsband från CIII CIV CE ;)


    [image=http://i149.photobucket.com/albums/s74/Bergelv/SW/Fanforce%20Sweden/Celebration.jpg]
     
  16. Sith_Lord_Linkoping

    Sith_Lord_Linkoping Jedi Knight star 5

    Registered:
    Jan 19, 2001
    Läckert. :D

    Är det en dörrmatta dom ligger på? Den var ochså snygg.
     
Thread Status:
Not open for further replies.