main
side
curve
  1. In Memory of LAJ_FETT: Please share your remembrances and condolences HERE

Celebration III 21-24 April 2005, Indianapolis (Indianapolis - här kommer vi!)

Discussion in 'Archive: Sweden' started by Obi Anne , Jan 24, 2004.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Det är nu officiellt att celebration III kommer att vara i Indianapolis, och att den är utökad till 4 dagar, jämfört med celebration II. Den officiella bekräftelsen kan ni läsa här


    För er som undrar vad celebration är; det är helt enkelt ett SW-party som Lucasfilm ordnar inför episode III. Gäster på CII inkluderade Carrie Fisher, Hayden Christensen, ja i stort sett alla som har medverkat i någon av filmerna, eller EU. Det här är den största mässan man kan åka på som SW-fan.

    FanForce kommer antagligen också att ordna ett separat party någon av dagarna, och ha ett bord där man kan träffa FF:are från hela världen.

    Jag ska dit! :D :D :D
     
  2. Vargman77

    Vargman77 Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Mar 18, 2002
    Jag skulle verkligen vilja dit men det ligger lite för mycket pengar ien sån resa för att jag skall kunna medverka.
     
  3. Berg

    Berg Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Nov 16, 2002
    Jag ska dit
     
  4. Enji

    Enji Jedi Grand Master star 6

    Registered:
    May 14, 2002
    Oooh, äntligen bekräftat! :D

    I'll be there, om jag så ska råna en bank för att kunna åka...
     
  5. Erbos

    Erbos Jedi Grand Master star 3

    Registered:
    May 13, 2002
    Hur mycket kostar det ungefär att åka dit?
    Skall vi ordna någon resa tillsammans på FanForce Sweden?
    Jag vill gärna hänga med, hoppas bara att jag har pengar och plats att sova.
    Hur långt innan Episode I och II var de andra celebration?
    Det enda tråkiga är ju att det kanske krockar med köning för Episode III. *blir tveksam till att åka*
     
  6. Enji

    Enji Jedi Grand Master star 6

    Registered:
    May 14, 2002
    Plats att sova ja. Det är en god idé att boka hotell i mycket god tid, eftersom fancluben uppenbarligen bokar de närmaste och sen lär väl rum gå åt ganska fort. Om man inte snyltar hos nån liten Indy såklart... ;)

    (Ni tror väl inte att vi tog Indy Knights som vårt twin chapter utan anledning??? ;))
     
  7. DARTHLARS

    DARTHLARS Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Mar 12, 2002
    Argh. Celebration III är något som jag verkligen vill åka på.. men, jag är rädd att jag fortfarande är en fattig student då.
     
  8. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Jag tycker vi sätter vår kära CR på att snylta rum hos våra kära FF-kompanjoner.

    Vad det gäller pengar så verkar det som att de som åkte på CII i genomsnitt gjorde av med 1000-1500$, inklusive inträde, mat, FF-party, inhandling och sådant. De resor jag har kollat upp verkar ligga på mellan 4000-6000 med SAS till Indianapolis.

    Personligen skulle jag gärna försöka boka rum på ett av huvudhotellen, men då måste vi nog boka redan i vår, det är dyrare men med dubbelrum så borde man komma ner i rimligt pris. Skulle kännas skönt att inte behöva transportera sig alltför mycket.
     
  9. EMERALD_GREENE

    EMERALD_GREENE Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Jul 23, 2001
    UH HUH, WE BAD, WE KNOW IT!!!! [face_devil] :p :D
     
  10. Erbos

    Erbos Jedi Grand Master star 3

    Registered:
    May 13, 2002
    Skall man räkna med en totalkostnad på ungefär 20 000:- ??
     
  11. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Det är nog en ganska så rimlig summa, det är ju alltid trevligt om man håller sig inom budget dessutom.
     
  12. Aprentize

    Aprentize Jedi Master star 4

    Registered:
    Jan 15, 2002
    rent ekonomiskt vid den tidpunkten kan jag faktiskt utan problem åka till celebIII, men frågan man tyvärr måste fråga sig i det här läget är: Är detta det bästa jag kan hitta på för 20 000 kr? Tyvärr blir svaret nej. Hur mycket jag än vill åka så är det helt enkelt ett för stort företag. Jag muckar från lumpen precis i dom dagarna (därav bristen på pengabrist) o att då de första man gör flyga iväg till staterna med allt vad det innebär blir för mycket...
     
  13. Enji

    Enji Jedi Grand Master star 6

    Registered:
    May 14, 2002
    Jag och OA pratade en hel del om C3 igår, och vi är överens om att vi vill stanna lite fler dagar än enbart själva mässan, dels för att förbereda sig lite så man inte har enorm jetlag under mässan, dels för att det känns lite fånigt att åka till USA och knappt se nåt av stället förutom en mässhall... ;)

    OA föreslog att man stannar måndag-måndag (mässan är torsdag-söndag), och jag tycker det låter bra. Synpunkter? (Från de som gärna vill åka med oss, då ;))
     
  14. Erbos

    Erbos Jedi Grand Master star 3

    Registered:
    May 13, 2002
    Just nu känner jag likadant Aprentize. Vi får väl se hur det känns senare i vår. Annars blir det en lång och rolig kö istället ;)
     
  15. Berg

    Berg Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Nov 16, 2002
    Jag kan nog redan nu säga att jag ska dit och om OA/Enji leker rajserlajter så blir det fin fint.
     
  16. Aprentize

    Aprentize Jedi Master star 4

    Registered:
    Jan 15, 2002
    faktum är att ni inte behöver oroa er för jetlag om ni åker med tiden, då är det snarare tiden som anpassar sig till er istället för att ni måste anpassa er till tiden. Det var iaf min erfarenhet när jag åkte till New York, vi åkte vid 10 på morgonen och var framme runt 10 på morgonen samma dag, sen var jag totalt slut vid 9 tiden på kvällen och sov som en stock tills 9 tiden nästa morgon, vilket är en perfekt tid att vakna utvilad om man vill hinna med en hel dag, i rätt tidsperspektiv :)
     
  17. Erbos

    Erbos Jedi Grand Master star 3

    Registered:
    May 13, 2002
    Exakt vad hade ni tänkt att göra förutom att gå på mässan? Se någon annan stor stad eller bara vara i Indianapolis?
     
  18. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Ok, vi har fått veta att det går att fixa ett fyrabäddsrum för 279$ per natt, det är 70$ per person eller ungefär 500-600 kr (beroende på dollarkursen). Hotellet är the Westin, som ligger på mässan och det är väl så nära man kan komma. Om vi är fyra som vet redan nu att vi ska åka så tycker jag att vi ska ta och boka rum så fort som möjligt.
     
  19. Erbos

    Erbos Jedi Grand Master star 3

    Registered:
    May 13, 2002
    Skulle gärna boka in mig hos er redan nu, men jag har fortfarande inte bestämt mig om jag skall åka. Skulle fortfarande gärna vilja veta vad ni har tänkt att göra där förutom att gå på mässan? Jag skulle personligen gärna besöka New York eller nått några dagar innan. Men det kanske jag är ensam om?
     
  20. Queengodess

    Queengodess Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Jul 18, 2000
    Tja, som OA och Enji redan vet ar jag pa, och raknar med att de raknar in mig i sina planer... ;)

    Stannar garna en vecka, men hoppas att det inte krockar med biljettslappet. Sa, bara att leta reda pa pengar... Hmmm...
     
  21. Vader_Darth

    Vader_Darth Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Mar 14, 2002
    Har man pengar och inte för mycket i plugget så visst hänger man med då. Gäller att spara en liten slant nu ;)
    Alltid trevligt när fler åker osv.
    Men hur min ekonomi ser ut just då kan jag ej svara på.
    Sedan biljettsläpp oxå är ju viktigt, men man får se vad som händer helt klart.
     
  22. Enji

    Enji Jedi Grand Master star 6

    Registered:
    May 14, 2002
    *petar upp tråden*

    Okej, det är som så att the Westin som Johanna talade om tidigare i den här tråden verkar vara fullbokat, men jag tror Johanna har kollat upp lite andra hotell. De flesta hotell tillåter inte bokningar mer än ett år i förväg, men det innebär att vi bör boka nån gång i april iaf, om vi vill få tag på bra rum nära mässhallarna.

    Så, vi tänkte som så, att om ni vill bo med FF Sweden under C3, så bör man anmäla detta i denna tråd eller i PM till mig eller OA så snart som möjligt, så vi kan boka rum sen när de släpps i april. Vi tänkte sätta en deadline för att anmäla sig till den sista mars, sen får man ju jättegärna åka med oss dit och gå med oss, men rum får man fixa själv. :)

    Hittills är det såvitt jag vet dessa som verkar vilja åka med oss:

    Enji
    Obi Anne
    Kee
    Berg
    Aurra?

    Vi kommer antagligen försöka boka så billigt som det går utan att dra ner för mycket på komfort och närhet till mässan.

    Hoppas vi får ihop en bunt personer från FFS, det vore jätteroligt! :D

    EDIT: Biljetterna till C3 släpps inte förrän i slutet av sommaren, och då kommer även fler hotellrum släppas. Men vi tänkte boka rum redan nu i april, sen kan vi ju alltid boka av dem om det skulle vara mer fördelaktigt att boka rum i slutet av sommaren...
     
  23. Erbos

    Erbos Jedi Grand Master star 3

    Registered:
    May 13, 2002
    Jag kommer förmodligen inte kunna hänga med. Brist på pengar. Skulle jag ändra mig så hör jag av mig. :)
     
  24. Cobblestone

    Cobblestone Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Jul 30, 2002
    jag jobbar på att få ekonomiskt stöd av mina föräldrar i 18årspresent, jag tror att det kommer gå. i sådana fall kommer jag också vara intresserad :)
     
  25. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Ok, alla som vill vara med och boka ett rum nu i April. Titta på den här sidan. Det är en lista över hotell och liknande i hela Indianapolis. När ni tittar ska ni tänka på att hitta ett ställe som ligger downtown, gärna att det står att det är i närheten av Indianapolis Convention Center. Om ni hittar något bra ställe skriv det här, vi borde försöka boka i nästa vecka, de flesta öppnar sina bokningssystem 50-52 veckor i förväg.
     
Thread Status:
Not open for further replies.