main
side
curve
  1. In Memory of LAJ_FETT: Please share your remembrances and condolences HERE

Celebration IV 24-27 maj 2007 i Los Angeles (hemma igen)

Discussion in 'Archive: Sweden' started by Obi Anne , Apr 25, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Ryktet går igenom fan-världen att det är mer eller mindre klart att det blir att resa till Los Angeles omkring 5 eller 24-27 maj 2007 för den som vill vara med på nästa celebration.

    Varför LA?
    Vad finns det då för bevis för att det skulle kunna vara LA som är aktuellt?
    1 LA har varit med i alla diskussioner om eventuell plats, ändå från början
    2 Det har varit allmänt känt att LFL har besökt och undersökt LA convention centre ett flertal gånger
    3 Någon skådespelares agent har tydligen försagt sig om att skådespelaren i fråga skulle finnas på plats i LA för celebration nästa år
    4 Det starkaste beviset är att en person ringde upp LA convention centre för att höra vilka bokningar som fanns för maj nästa år, och fick svaret att än så länge fanns det två, en elektronikmässa och Star Wars celebration

    Resa
    En snabb koll på biljetter till LA visar att prisläget är ungefär en tusenlapp dyrare än det var till Indianapolis. För det som är intresserade ska man nog räkna med en prislapp ca 6500-7000 t/r. Jag hittade inte heller några direktflyg från Stockholm, utan det blir mellanlandning någonstans i antingen Europa eller USA.

    Boende
    Om man klickar på den här länken och sedan söker på downtown så verkar det finnas allt ifrån motell för 45$ natten till lyxhotell för 300$ natten. Det verkar gå att få sviter från cirka 100$/natt och uppåt. Ett flertal amerikaner klagar på att hotellen ska ligga långt bort, men det verkar inte vara längre än max 10 minuters gångväg från de flesta. Personligen är mitt enda krav på boende att det ska finnas än rejäl frukost.

    Återigen är det ju så att ingenting är bekräftat än, men det verkar väldigt troligt att det blir LA. Är man intresserad av att åka kan det vara bra att se över ekonomin redan nu, förra gången hade man ju lite längre tid på sig att planera det hela.

    edit/ uppdaterat med 5 maj som alternativt datum.
     
  2. Celebrion

    Celebrion Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Sep 27, 2005
    Dags att börja leta extraknäck med andra ord...
    Det här kommer bli ett tufft år... Ska försöka komma iväg till Gotland i sommar igen också, går en 4-5000 bara där...

    Vad gäller boende vill jag, förutom frukost, gärna ha ett väl fungerande badrum som man slipper dela med 30 andra...
     
  3. Zaphod Beeblebrox

    Zaphod Beeblebrox Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Aug 26, 1999
    Det skulle vara vänligt om ni insatta talade om för oss midre insatta exakt vad Celebration IV är.
     
  4. Vader_Darth

    Vader_Darth Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Mar 14, 2002
    Vad ska man säga.
    Alltid trevligt med info om vad som händer.
    Hoppas du håller oss uppdaterade OA eller om du har någon länk där de pratar om C4.

    Vad C4 är hmm, du kan jo kolla denna sida för info om C3. Klick!
    Men typ det största du kan vara på om du är Star Wars fan, med över 30k besökare varje dag.
    Skådespelare från filmerna som skrev autografer. Många utställare som sålde prylar etc.
    Även berättar folk som varit med och gjort filmerna om olika saker.
    En viss GL dök oxå upp på C3.

    Jo är väl lika bra att börja spara en liten slant då så man har råd med resan.
    Har för mig att jag spendera ca: 15k vid C3, med allting inräknat.

    Ifall ni bestämmer er att ni ska ditt så räkna inte ut mig.
    Jag är jvligt sugen att åka på C4 och ska försöka göra allt jag kan för att komma iväg.
    Det är jo bäst att man är ute i god tid som förra gången då vi beställde biljetter 1 år i förväg.

    Krav på hotell är väl inte så mycket för mig.
    En gångväg på 10 minuter är inget enligt mig men förstår amerikanerna.
    Sedan är en rejäl frukost viktigt och glöm inte en toaster, hur ska vi annars bränna bagels ? :p ;)

    Som sagt vore bra om man fick löpande information eller länk till där de diskuterar.
    Allt pga att man ska kunna börja planera och diskutera tidigare.
     
  5. DARTHLARS

    DARTHLARS Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Mar 12, 2002
    Jag kommer inte att slänga ut en massa pengar den här gången.[face_blush]

    Inte långt efter att C3 avslutades, så gjordes C3-forumet om till ett generellt Celebration-forum. Det är väl där på JC/FF boards som det är meningen att man ska snacka C4 antar jag.
    OBS: Varning för förrädisk banner. ;)
     
  6. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Tråden där alla rykten och diskussioner om CIV finns hittar man här

    Nu har Jedi_Dajuan ringt LA convention centre och hon hävdar att de har bokat 5 maj för celebration.
     
  7. Jade_trs

    Jade_trs Jedi Master star 2

    Registered:
    Jul 7, 2002
    LA är ju betydligt mer intresant ur turistsynpunkt än vad Indianapolis var. Får nog ta en ordentlig funderare om det blir där. Annars vet jag inte om jag är så intreserad igentligen, C3 lät ju som det mest var köande.
     
  8. Berg

    Berg Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Nov 16, 2002
    Jasså LA... Det verkar kul.
     
  9. Jedigrandmaster

    Jedigrandmaster Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Dec 3, 2004
    Jag skulle gärna åka till C4, om det nu blr något. Problemet är bara att det inte verkar som om jag får något sommarjobb och därför inga pengar.
     
  10. Enji

    Enji Jedi Grand Master star 6

    Registered:
    May 14, 2002
    Jade: det var en hel del köande på C3, men å andra sidan var det väldigt roligt att bara gå runt också och träffa folk, man var ju inte tvungen att gå in på alla arrangemang. Det fanns en hel del saker också som det inte var kö till.
    Well, det var ju stooor kö på morgonen för att komma in på mässan, men om man tog det lite soft och väntade ett tag och inte nödvändigtvis ville in när de öppnade var det oftast ingen kö.

    Dags att börja spara pengar! För har man en gång varit på en Celebration kan man inte tänka sig att stanna hemma...
     
  11. Jedi-W

    Jedi-W Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Mar 14, 2002
    Jag är sugen på att åka den här gången. Har dessutom aldrig varit i USA så det vore en bonus.

    Misstänker dock att CIV blir en något svalare tillställning än CIII, den låg ju trots allt innan premiären, den här gångem finns det väl inte så mycket som skall hypas.
     
  12. Zaphod Beeblebrox

    Zaphod Beeblebrox Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Aug 26, 1999
    SW 30 år kanske?
     
  13. Cobblestone

    Cobblestone Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Jul 30, 2002
    köer på c3? kommer jag inte alls ihåg :p
     
  14. Vader_Darth

    Vader_Darth Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Mar 14, 2002
    Bara för att du oxå fick se GL utan att behöva köa och en annan satt ute hela natten och frös.
    Fråga Kee om vi frös eller inte ? :p

    Men att köa är väl trevligt då vet man att man gör något som man sedan kommer uppskatta.
    Sedan känns det inte så jkla drygt när man väl köar och efteråt är man glad att man gjorde det pga att man fått se det man velat se.
     
  15. Queengodess

    Queengodess Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Jul 18, 2000
    Frös är ett alldeles för svagt ord för att beskriva den otroliga köld som attackerade mina känsliga sinnen denna förbannelsens könatt! Men, det var det värt...

    Men hur ska man få ihop pengar till flygbiljetten i tid...?
     
  16. Jedigrandmaster

    Jedigrandmaster Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Dec 3, 2004
    Wohoooo!

    Okej, då har man altså ett år på sig att skaffa pengar...
     
  17. Enji

    Enji Jedi Grand Master star 6

    Registered:
    May 14, 2002
    Äntligen officiellt! :D

    Hmm, pengar...
     
  18. Jedi-W

    Jedi-W Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Mar 14, 2002
    Låter ju klockrent. Större och bättre än CIII om man får tro texten.

    Jaha, då får man väl kolla upp sitt medlemskap i officiella SW-fan club:en nu då... :)
     
  19. Enji

    Enji Jedi Grand Master star 6

    Registered:
    May 14, 2002
    ...liksom 95% av alla som kommer gå på mässan. ;)

    Så, vilka här är det som planerar att åka? Vi borde nog börja tänka på att boka hotell snart.
     
  20. Berg

    Berg Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Nov 16, 2002
    Jag ska dit. men jag vet inte om jag åker med er eller Nordic Garrison ännu.
     
  21. Vader_Darth

    Vader_Darth Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Mar 14, 2002
    Hmm, skönt att de äntligen släppt info om när det skall vara.

    Var väl inte den bästa tidpunkten då man antagligen har massa tentor och annat skit i just den perioden.
    Visst det finns alltid omtentor det är sant ;)

    Men jag får väl tänka på saken ett tag och se vad som händer.
    Förstår att ni måste boka hotell och annat snarast då man måste vara ute i god tid annars är det kört.

    Finns andra planer i min skalle som kostar pengar som jag tänkte göra.
    Men sugen det är jag helt klart och man får väl se vad som händer.
     
  22. Malos

    Malos Jedi Youngling star 1

    Registered:
    May 23, 2005
    Jag skulle väldigt gärna vilja åka, men jag känner nog ingen som skulle kunna tänka sig att hänga med och tyvärr så är jag nog för liten för att åka själv.
    Ni som åker får ha det så kul :)
     
  23. Queengodess

    Queengodess Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Jul 18, 2000
    Vi kan ta hand om dig Malos. Vi är väldigt...moderliga.

    Jag ska åka. Har ingen aning om hur jag ska få ihop pengar till en flygbiljett...men, jag ska åka.
     
  24. Jedigrandmaster

    Jedigrandmaster Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Dec 3, 2004
    Jag följer med! Vissligen har jag inga pengar, men det ska väl gå att fixa på något sätt. I värsta fall får jag väl ta studielån (vilket jag inte gör i vanliga fall eftersom jag fortfarande bor hos mina föräldrar). Hur mycket pengar tror ni behövs?
     
  25. Vader_Darth

    Vader_Darth Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Mar 14, 2002
    Svårt att säga på rak arm tyvärr Jedigrandmaster.
    Har för mig jag hade med allt runt 15k, men som sagt svårt.
    Sedan vet man jo int hur mycket det kostar etc.
    Men minst 15k lär gå åt om man säger så.
    Vet int va de övriga som var med på CIII gjorde av med.
     
Thread Status:
Not open for further replies.