Celebration IV 24-27 maj 2007 i Los Angeles (hemma igen)

Discussion in 'Sweden' started by Obi Anne, Apr 25, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Charlii Jedi Knight

star 3
    Nu är vi anmälda...

Jag för övrigt i kontakt med SF-bok idag. Dom kommer inte att få in Sacrifice innan vi åker.

/Charlii
  2. Obi Anne FF admin Celebrations, Europe

Administrator
    star 7
    Misstänkte det.

Har vi förresten en plats över i laget? Grand_Admiral_Grant från Holland letar efter möjlighet att ansluta sig till något lag.
  3. Charlii Jedi Knight

star 3
    Nej, tyvärr, vi är ett fullt lag.

/Charlii
  4. Jedi-W Jedi Master

star 4
    Jag flyger ju hem den 29:e så minus mig på SF-resan... :_|

Är gärna med och tävlar!
  5. Jedigrandmaster Jedi Master

star 3
    Jag skulle också vilja vara med och tävla. Det första laget med Charlii och dom är ju fullt, men vi kanske kan starta ett till, om det fortfarande går att anmäla fler lag.

Mindre än en vecka kvar innan vi åker, förresten!
    Några frågor:
    När och var ska vi träffas på flygplatsen?
    Är det nån som har koll på handbagageregler? Är det inget bagage alls som gäller till USA?

Jag återkommer när jag kommer på fler frågor...
  6. Jedi-W Jedi Master

star 4
    Såvitt jag kan förstå så är det max 8kg handbagage i liten väska som gäller, precis som vanligt, men flytande grejer bärs separat i plastpåse.

Kolla om USA undantag och om handbagage.

På min biljett vill dom att man skall checka in 3 timmar innan avgång! :eek:

Det skulle bli 03.45 för min del... :(
  7. Queengodess Force Ghost

star 4
    Jag brukar inte hamna framför datorer, det är bara när jag pratar med galna fransyskor...

*rynkar pannan* Och vad var det för fest i torsdags egentligen? Det har jag redan glömt...

Nevermind. Jag tar gärna en av platserna i Johanna och Bergs bil, om det finns några kvar.

Jag vill också gärna se POTC den 23... Har hört att det går att boka via fandango.com (tror jag att adresssen var). Om de som vill följa med säger till kan jag försöka fixa biljetter, om det går.

8. Jedigrandmaster Jedi Master

star 3
    Jag kollade på Britsh Airways hemsida och det verkar vara följande som gäller för handbagage:

UK Department for Transport restrictions relating to size and number of cabin bags

Restrictions relating to the size and number of bags allowed through security search remain in place for all air travellers departing a UK airport.
    Passengers must comply with UK Department for Transport restrictions, which are:

ONE cabin bag, no bigger than 56 cm x 45 cm x 25 cm (approximately 22 inches x 17.5 inches x 9.85 inches).

Jag har inte hittat några speciella regler för resor till USA, utom följande om vätska på flygplanet:

Liquid Policy from USA and Canada
    The Transportation Security Administration in the USA and the Canadian Air Transport Security Authority relaxed the restrictions in September 2006 on the carriage of liquids through airport security searches on flights departing airports in the USA and Canada.

Customers may take with them in their cabin bag limited quantities of liquids, gels and aerosols, including travel-size toiletries such as shampoo, suntan lotion, creams, toothpaste, hair gel and hair spray.
    Containers holding liquids must not exceed three American ounces or 90ml.
    Liquid containers must be carried in a separate clear plastic zip-top bag that does not exceed 20 cm x 20 cm or 8 inches x 8 inches or quart size.
    Items must fit in the bag comfortably and the bag must be completely closed.
    At the security search, the plastic bag must be removed from the cabin bag and x-ray screened separately.
    Customers carrying liquids may be subject to secondary searches before boarding.

9. Charlii Jedi Knight

star 3
    På våra biljetter står det att vi ska checka in två timmar innan avresa, så vi tar väl antingen bussen från Uppsala vid 03.30 eller 04. (ja herregud vad lite man får sova den här helgen)

Jag vill också på bio! Boka biljett åt mig med!

Var det inte personalfest i torsdags?

Vad har vi nu sagt angående bilar?

/Charlii
  10. Jedigrandmaster Jedi Master

star 3
    På tal om bilar, hur många av oss är det egentligen som har körkort? Jag har det i alla fall inte.

Hmmm... Jag det blir till att stiga upp tidigt för att hinna till flyget, och jag får väl stiga upp ännu tidigare om jag ska åka ända från Örebro. Skulle det vara möjligt att jag sov över hos nån av er Uppsalabor natten innan eller så?
  11. Berg Jedi Knight

star 3
    Jag vill se piraten:

När det gäller bil så är det så här.

Jag har hyrt en bil modell större. Men jag räknar med packning så finns det plats för 4 ink mig.

Jag lovade Nina och Johanna för ett tag sen att de har sin plats i bilen men då var vi bara 3 som ville till SF.

Och om man ska gå på ordningen tog Kee den sista.

Det går att hyra bil i USA om man är under 25 men med ett tillägg. Jag minns inte var det var men jag tror inte det var så stor grej.
    Eftersom det är 3st kvar så kan man då tänka sig att ni hyr en mindre bil. (packning kan vi stuva mellan bilarna).

Alternativt att ni åker via bussarna.
    men det vore bra om det bestämdes mycket snart eftersom Johanna bokar rum för sista natten innan avfärd.
    Jag antar att W´s rum ska bokas av då.
    Som sagt ingen var med på MSN även om den var lite snabbt ordnat. Så därför blev det så här.

12. Charlii Jedi Knight

star 3
    Nu vill jag inte vara sån, men när frågan togs upp för ett par sidor sedan så anmälde jag mig innan både Nina och Kee...

Jag har körkort, men avskyr att köra bil. Men visst, en bil till måste fixas. Var hyrde du din?

/Charlii

Edit: En annan sak man kan fundera på är väl iofs. att inte ta med all packning till SF, visst måste det gå att låsa in saker på flygplatsen i upp till en vecka?
  13. Berg Jedi Knight

star 3
    Visst kanske sant: Förutom Nina.

Jag hyrde min här pga att jag är lat kanske kan bli biligare någon hos lokala förmågor.

Att köra bil i USA ska inte vara så svårt enlig källor jag har. Inte där vi ska vara i alla fall. Visst USA är stort och det är väl inte lätt överallt, New York kan jag tänka mig är lite småknepigt

Packning på flygplats.. jag vill i alla fall inte låsa in min av vissa orsaker men med deras hysteriska rädsla för bomber & granater så undrar jag om det går.

Sedan antar jag att packningen kommer att av någon underlig anledning växa påvägen till, under och kasnke även från SF.
  14. Charlii Jedi Knight

star 3
    Sant, tänkte inte på deras terroristhysteri...

Om jag förstår den där sidan rätt (vilket absolut inte är säkert) så kostar det runt hundringen extra om man är under 25. Vilket kanske är överkomligt.

En mindre bil är troligtvis också lättare att få tag i, så vi kanske inte behöver boka så hemskt långt i förväg? Vad vill folk åka med? Vilka är med och betalar? Frågor, frågor...

/Charlii
  15. CaptainWolff Jedi Knight

star 1
    Jag vill också med på potc.
    Jag har också körkort, men det är kanke att föredra att någon över 25 kör, om det är någon här som har körkort.
    Om man åker bil så kan man ju göra andra utflykter om vi vill göra saker på vägen. Jag antar att alla som åker med i bilen delar på betalning av bil och bensin?
  16. Jedigrandmaster Jedi Master

star 3
    Visst delar vi på bensin och alla andra kostnader om vi hyr bil. Eftersom inte har körkort och alltså inte kan köra någonting alls kan jag betala extra i stället. Annars verkar det rätt okej med Grayhound-bussar mellan L.A och San Francisco om ni med körkort tycker att det är för jobbigt att köra. Det tar ju ungefär en hel dag att åka mellan städerna.

Hur är det förresten med mobiltelefoner? Det kan vara bra att kunna hålla kontakt om vi delar upp oss under resan. Vilka har mobiler som funkar i USA och går det att ringa mellan mobilerna? Min mobil funkar tyvärr inte, det har jag redan kollat.
  17. Charlii Jedi Knight

star 3
    Min telefon ska fungera, men jag har beställt ett nytt abonnemang, så den lär antagligen lägga av mitt under resan...

/Charlii
  18. Obi Anne FF admin Celebrations, Europe

Administrator
    star 7
    Min mobil funkar inte, den funkar knappt utanför Sverige ens.
  19. CaptainWolff Jedi Knight

star 1
    alla mobiler med trippelband fungerar i usa
  20. Charlii Jedi Knight

star 3
    Fast vissa kontantkort fungerar bara inom sverige...

/Charlii
  21. Jade_trs Force Ghost

star 2
    Tips är ju att ni köper kontantkort där, blir betydligt billigare än att ringa via sverige.
  22. Queengodess Force Ghost

star 4
    Kiri, du får gärna sova hos mig natten innan - jag kommer att hysteriskriva ett pm som ska in på måndag, men kommer hem på kvällen någon gång så fixar jag en obekväm madrass och frukost... :p

Få se - jag, Berg, Charlii och Wolf vill se Potc. Jag kollar om jag kan boka fyra biljetter. Uppdatering: verkar som det är ganska fullt den 23, men den 24 kan vi nog få biljetter på en biograf som inte ligger allt för långt ifrån vårt hotell. Låter det bra?

Dessutom kan jag hälsa från Nina - och meddela att hon inte följer med till USA. (Vilket betyder att jag får plats i Bergs bil även om Charlii kräver en plats.)

23. Jedi-W Jedi Master

star 4
    Jag vill också med på bio!! 24:e helt OK. :)

Sedan har jag bestämt mig för en tur till Universal Studios den 22:e eller 23:e istället för SW-maraton eller Disney. Någon som vill hänga på?

Har vi/någon/Charlii avbokat Mikyiko (ellervaddethette) hotellet?

MSN: henrik_sam(snabelA)hotmail.com
  24. Jedi-W Jedi Master

star 4
    Någon som är sugen på en dagstripp till San Diego? Jag kan fixa hyrbil.
  25. Berg Jedi Knight

star 3
    Ok Ingen Nina. Nåväl trist men jag antar att det finns en orsak.
    Löser inte problemet med 2 bilar men den lilla bilen blir allt mindre.

Min mobil funkar i USA. Jag blev varse det under C3 när en fördetta kolega ringede mig kl 4 eller 5 på morgonen och undrade om jag ville byta jobb. Jag hade sovit i ca en timme eller så efter ha varit på puben med några roliga snubbar i från Hawaii (501).

Jag skrev ut ett schema ifrån hyperspace idag. Jag har inte tittat på den ännu. Verkar inte vara lika organiserat som inför C3 men det är nog inget problem igentligen eftersom inget gick som man tänkt sig på C3 ändå. Jag minns att Engelsmannen var coolast och jag tror han han med mest av alla.

jag borde nog göra ett litet eget schema W verkar ju hinna med en resa har man tid med det?

Thread Status:
Not open for further replies.