main
side
curve
  1. In Memory of LAJ_FETT: Please share your remembrances and condolences HERE

Celebration IV 24-27 maj 2007 i Los Angeles (hemma igen)

Discussion in 'Archive: Sweden' started by Obi Anne , Apr 25, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Enji

    Enji Jedi Grand Master star 6

    Registered:
    May 14, 2002
    Si, det låter utmärkt. :)

    När ska vi ha deadline?
     
  2. Enji

    Enji Jedi Grand Master star 6

    Registered:
    May 14, 2002
    Hmm, här var det aktivt... ska vi säga en deadling i slutet av september? Är det för tidigt för folk?

    Jag tror inte vi ska vänta ALLT för länge med att boka ett andra hotell, eftersom semestern för amerikanerna har börjat vid det laget och det kanske kan bli fullt på vissa populära hotell fort.

    Btw, jag lånade lite reseböcker på bibblan häromdan, och Lonely Planet rekommenderar Orchid Suites. Jag är verkligen inne på det stället... :D
     
  3. Berg

    Berg Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Nov 16, 2002
    Det är en del frågor ang C4 som ska behandlas i ett möte mellan LFL, Gen Con, och 501st. Mötet ska äga rum i dagarna så jag tycker att Enjis förslag är helt ok.
     
  4. Jedi-W

    Jedi-W Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Mar 14, 2002
    Instämmer.
     
  5. Celebrion

    Celebrion Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Sep 27, 2005
    Tyvärr måste jag nog meddela sällskapet att det bara kommer bli en vecka i det stora landet i väster för min del... Varken pengar eller tid kommer nog räcka till för en längre vistelse...
    Men en vecka kommer nog räcka, misstänker jag...
     
  6. Jedi-W

    Jedi-W Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Mar 14, 2002
    Vilka dagar/datum har du tänkt dig att stanna?
     
  7. Celebrion

    Celebrion Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Sep 27, 2005
    Det blir veckan vi har bokat redan, har jag ett jobb vid det laget kan det nog vara svårt att få ut semester längre... :( Och har jag inte ett jobb vid det laget så kommer jag inte ha råd att åka överhuvudtaget... Ond cirkel...
     
  8. Enji

    Enji Jedi Grand Master star 6

    Registered:
    May 14, 2002
    I brist på mer info... GenCon har iaf lagt ut på sin hemsida att C4 ska äga rum! Nu väntar vi bara på att det ska komma en länk med "registration"... ;)
     
  9. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Jag gjorde en sökning på flygbiljetter för skoj skull, och om vi har tur och priserna håller så kan man nu komma undan med en biljett för 5,500 till LA. Anledningen är tydligen att US Airways har startat en linje mellan Arlanda och Philadelphia som verkar vara betydligt billigare och än att flyga över London eller Paris. Vet dock inte om det är ett introduktionspris, eller om det är en prissättning som kommer att närma sig de andras snart.

    Det kanske börjar bli dags att tänka på inhandlande av flygbiljetter snart.


    edit/ flygningen sker med en Boeing 767, inte jumbojet, och mellan Philadelphia och LA ingår ingen mat i priset. Den sträckan tar ca 5 timmar.
     
  10. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    I C4-forumet har det börjat pratats om att tisdagen innan själva mässan, vår första dag i LA, så kan det bli en helt inofficiell FF/JC-dag på Disneyland. Vi tar oss helt enkelt dit så många som möjligt och har en heldag tillsammans.
     
  11. Jedi-W

    Jedi-W Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Mar 14, 2002
    Vet inte om det är deadline idag eller inte men jag tänkte i alla fall meddela att jag kör som Celebrion, alltså en vecka. Hoppas det inte ställer till något i planeringen.

    Disneyland låter ju kanon...men det slukar nog en del pengar. Fast det kanske det kan vara värt.
     
  12. CaptainWolff

    CaptainWolff Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Aug 28, 2005
    Jag antar då att vi räknar med att anlända till LA på måndagen den 21 för vi hinner/orkar kanske inte gå på disneyland precis efter vi hoppat av flyget.

    Nu när september är slut borde vi nog se till att boka flyget och hotel för de som stannar längre. Eftersom tisdagen den 22 är vår första dag i LA så antar jag att det blir en extra vecka efter messan och inte före.
     
  13. Enji

    Enji Jedi Grand Master star 6

    Registered:
    May 14, 2002
    Jag kan inte köpa flygbiljetter riktigt än, jag har inga pengar till det just nu. Å andra sidan ska jag ju krångla och ha annan hemresa än ni andra...

    Ska kika lite på hotell. Efter att ha läst en massa guideböcker och kikat på nätet vet jag inte riktigt längre om vi vill bo i Hollywood. Det är uppenbarligen lite nergånget efter mörkrets inbrott, med droger och sånt. Istället kommer jag kika på hotell i Santa Monica, som verkar utmärkt för att det 1)ligger vid havet så man kan gå och bada om man inte har nåt bättre för sig 2)har urbra shopping och restauranger 3)anses vara ett mycket säkert område. Därifrån kan man ju sen åka till typ Hollywood och sånt över dan.
     
  14. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Vad sägs om att sätta lite deadlines!

    Beslut om hotell för veckan efter C4: Jag föreslår den 15 oktober. Det är två veckor dit iallafall.

    Flygbiljetter: När tror folk med dåligt om pengar att de kan köpa biljetter? Eftersom vi inte kommer att resa exakt samtidigt måste vi nog börja höra med resebyråer om bästa möjliga biljett.
     
  15. CaptainWolff

    CaptainWolff Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Aug 28, 2005
    Jag bifaller.

    Om det är möjligt är det nog en bra ide att sätta en deadline för biljetterna också.
    Hur ska vi sen göra rent praktiskt? alla skickar pengar till en person som sedan bokar alla biljetter?
     
  16. Enji

    Enji Jedi Grand Master star 6

    Registered:
    May 14, 2002
    Så gjorde vi förra gången ja, och det är väl troligen det som är lättast att geonföra praktiskt sett.

    Har kikat runt lite och billigaste biljetterna jag hittat hittills ligger på omkring 5300 kr. De datum jag kikat på då är för de som stannar i två veckor, men det kan väl inte skilja så mycket egentligen... går vi via en resebyrå för att folk åker lite olika tider blir det väl antagligen lite mer, men det är ju fortfarande inte så mycket för en flygresa till USA. Jag hade räknat med omkring 7000.
     
  17. Jedigrandmaster

    Jedigrandmaster Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Dec 3, 2004
    Okej, vi bestämmer hotell till den 15. Jag kan bestämma biljetter när som helst, för på något konstigt vis har 13000 kr letat sig in på mitt konto.
     
  18. Jedi-W

    Jedi-W Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Mar 14, 2002
    Jag skulle ju gärna flyga från Landvetter (Göteborg), verkar finnas biljetter från 5600:- ungefär.

    Är det någon mer som har närmast till Landvetter eller är det Arlanda som gäller?
     
  19. Jedigrandmaster

    Jedigrandmaster Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Dec 3, 2004
    Enligt min syrra är det helt omöjligt att ta sig runt i L.A. såvida man inte hyr en bil (kollektivtrafiken lär vara usel). Så, är det någon som har körkort?
     
  20. Jedi-W

    Jedi-W Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Mar 14, 2002
    Jag har. Fast skall vi ta oss runt gemensamt får vi väl hyra en minibuss. Oavsett vilket så lär det ju tulla på ekonomin med bilhyra, bensin och parkeringsavgifter.

    Dela taxi kanske kunde vara ett alternativ?
     
  21. Enji

    Enji Jedi Grand Master star 6

    Registered:
    May 14, 2002
    Dela taxi bör väl inte gå på allt för mycket. Borde funka. Vi skulle ju kunna hyra en minibuss eller så för nån dag om man vill åka lite längre...

    För de flesta av oss är det väl lättast att flyga från Arlanda, antar jag.

    Ska kika lite på hotell nu...
     
  22. Jedigrandmaster

    Jedigrandmaster Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Dec 3, 2004
    Hejhopp! Ursäkta att jag inte hjälpt till att leta hotell, men jag har varit upptagen med plugg och systerdotter de senaste veckorna. Är det inte dags att boka nu? Är det någon som har några bra idéer?
     
  23. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Biljetterna släpps på måndag!!! Direkt från SW.com

    Priset för 4 dagar är 110$, vilket inte är så dåligt. För att få komma in den femte dagen behövs också hyperspace-medlemsskap, vilket jag har för mig kostar 20$.
     
  24. Celebrion

    Celebrion Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Sep 27, 2005
    Appropå det, hur många är vi som vill komma in den femte dagen? Kanske bra att ta reda på innan man springer och registrerar sig...
    Rent spontant känner jag "JAAAAA!!!" inför specialbehandlingar så här...
    Ni som var där senast; Är det värt de extra pengarna för en extra dag?
     
  25. Charlii

    Charlii Jedi Youngling star 3

    Registered:
    May 16, 2005
    Om du inte vill betala så får du väl tigga till dig någon av dom fribiljetter som vi medlemmar får. (Se OA's länk)


    /Charlii
     
Thread Status:
Not open for further replies.