main
side
curve
  1. In Memory of LAJ_FETT: Please share your remembrances and condolences HERE

Celebration IV 24-27 maj 2007 i Los Angeles (hemma igen)

Discussion in 'Archive: Sweden' started by Obi Anne , Apr 25, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Jedigrandmaster

    Jedigrandmaster Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Dec 3, 2004
    Nu har jag (äntligen) köpt biljetter till C4!

    Så vi är överens om att byta till det billigare hotellet?

    (En fråga bara, OA sa att hon bokat 21-28 maj, är det inte bättre med 22-29 (eller 21-29) eftersom celebrations sista dag är den 28? Annars blir vi väl tvugna att flytta våra saker innan sista mässdagen.)

    Angående San Fransisco: Visst skulle det vara kul att åka dit också, men eftersom det tar ett tag att åka fram och tillbaka känns det inte så bra att slösa massa tid på det. Jag tror det finns tillräckligt att göra i LA.
     
  2. Berg

    Berg Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Nov 16, 2002
    Jag tycker att vi flyger tur & retur LA. Sen får vi se. Jag vill nog gärna göra trippen LA skrämmer mig mer och mer ju mer man läser om det. Man får ingen bra bild av LA om man snackar med folk som varit där.
     
  3. Jedi-W

    Jedi-W Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Mar 14, 2002
    För min del räcker LA alldeles utmärkt.

    Har också en känsla av att det är en rätt otäck stad om man befinner sig i fel kvarter.
     
  4. Charlii

    Charlii Jedi Youngling star 3

    Registered:
    May 16, 2005
    Eeh, ja det kan ju tyckas...
    OA skulle boka samma dagar som jag tidigare hade bokat på det andra hotellet, men av någon anledning verkar hon inte ha gjort det.


    /Charlii
     
  5. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Jag har bokat 21-29, vad ni ska vara petiga med detaljer. :p
     
  6. Enji

    Enji Jedi Grand Master star 6

    Registered:
    May 14, 2002
    Psst, hon hade bokat till 28:e först, men fixade till den lite häromdan. ;)

    Den uppfattning jag har fått av LA av att ha läst ett antal reseguider och hört vad folk som bor där säger så är det att det finns områden man ska undvika, men annars är stan helt ok. Som i alla storstäder ska man vara lite försiktig, men att kalla staden farlig är att ta i. ;)

    San Fransisco ska ju dock vara betydligt trevligare... och så har de söta spårvagnar.
     
  7. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Psst, Nina, du skulle ju inte säga något. [face_shhh]
     
  8. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Nu sätter jag en stenhård deadline för flygbiljetter till onsdag den 22 november. Charlii har gått med på att stå för insamlandet av pengar och inköpandet, så innan dess bör pengar alltså finnas inne på hans konto. Eftersom priserna verkar ligga på ungefär 5.500 så föreslår jag att vi sätter in 6000 så att det finns en marginal, när det är många biljetter som ska beställas kan priserna riskera att gå upp ytterliggare.

    För dem som inte har möjlighet att få fram pengar i nuläget gäller det att ordna biljett själv, dock meddelar vi ju naturligtvis när vi åker så att man kan få samma förbindelse.
     
  9. Jedi-W

    Jedi-W Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Mar 14, 2002
    Kanon Charlii!

    En liten fundering bara, jag har ju tänkt att jag skulle flyga från Landvetter. Bokar du det också?
     
  10. Charlii

    Charlii Jedi Youngling star 3

    Registered:
    May 16, 2005
    Jag står för bokning av gruppresan, vill ni "krångla" så är det nog smidigare om ni gör det själva. Nu är det Johanna som har kollat priser och sånt, så hon får återkomma med detaljerna.
    Ni som ska med får pm:a mig med alla nödvändiga personuppgifter (kom ihåg att dubbelkolla passen hur namnet är skrivet) så återkommer jag med kontonummer att sätta in pengar på...


    /Charlii
     
  11. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Eftersom vi troligen åker via London borde dock inte vara något större problem att ansluta sig till oss där, det går väl en del flyg mellan Landvetter och London kan man tänka sig.
     
  12. Jedi-W

    Jedi-W Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Mar 14, 2002
    En snabb check på Landvetter-LA visar att det verkar vara billigare att flyga via Frankfurt, London alternativet finns också men lite dyrare. Fast jag kan ju kolla igen när jag vet vilken flight ut från London ni hamnar på och se om jag kan boka in mig på samma.

    Fast jag får väl fundera på om det kanske är enklare att åka med resten av gänget.
     
  13. Enji

    Enji Jedi Grand Master star 6

    Registered:
    May 14, 2002
    22 november... *får panik* Hmm, jag är inte säker på att jag fixar det. Isf får jag fixa min resa på egen hand antar jag.
     
  14. Jedigrandmaster

    Jedigrandmaster Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Dec 3, 2004
    Vad behövs för personupggifter, Charlii?
     
  15. Charlii

    Charlii Jedi Youngling star 3

    Registered:
    May 16, 2005
    Förnamn, efternamn så som dom är skrivna i passet först och främst. British Airways kräver inget annat, men ifall det blir något annat så kan det behövas typ födelsedatum eller nationalitet också (även om jag förutsätter att alla är svenska medborgare...)



    /Charlii
     
  16. Berg

    Berg Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Nov 16, 2002
    Passet ja.. hur är det med det behöver man ett sånt dära nytt pass för att åka till USA?
     
  17. Enji

    Enji Jedi Grand Master star 6

    Registered:
    May 14, 2002
    Bäst att kolla upp det...

    EDIT: Okej, kollade upp passen. Såhär står det på polisens hemsida:


    [blockquote]Aktuella passregler för USA-resa

    Svenska medborgare får resa till USA som turister utan visum om vistelsen inte överstiger 90 dagar. Förutsättningen är att den resande har ett pass som uppfyller USA:s krav:

    Passet ska vara maskinläsbart (ha två tryckta rader med namn och siffror längst ner på personsidan).

    Pass som är utfärdat från och med den 26 oktober 2005 måste dessutom ha ett digitalt integrerat foto.

    Inget visum krävs för:

    Svenskt så kallat EU-pass med vinröd pärmsida. Samtliga uppfyller ovanstående krav.


    Svenskt pass med blå pärmsida, utfärdat av polismyndighet, som har två tryckta rader med namn och siffror längst ner på personsidan. Dessa pass är maskinläsbara och har utfärdats före det datum då krav på digitalt integrerat foto infördes.


    Provisoriskt pass av den nya typen som uppfyller ovanstående krav.


    Visum krävs för:

    Svenskt pass med blå pärmsida, utfärdat av utlandsmyndighet, som saknar de två tryckta raderna längst ner på personsidan.

    Provisoriskt pass av den gamla typen som saknar de två tryckta raderna längst ner på personsidan.

    Allmänt gäller att pass ska vara oskadat och får till exempel inte vara försett med egna anteckningar på sidorna avsedda för in- och utresestämplar.[/blockquote][hr]

    Verkar inte vara några konstigheter, eller ändringar sen sist vi åkte. Har man ett vinrött pass (och det har väl de flesta nuförtiden?) så är det ok.
     
  18. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Hurra vad bra, slipper man bekymra sig över det iallafall.

    Sen så är det ju bra att kolla om ens hemförsäkring har reseförsäkring också. Kom på det eftersom jag måste betala min försäkring den här veckan, och jag skaffade min hemförsäkring inför C3-resan och såg till att ha en rejäl reseförsäkring i den.
     
  19. Charlii

    Charlii Jedi Youngling star 3

    Registered:
    May 16, 2005
    Kan man ens ha ett blått pass längre? Började inte dom röda utfärdas typ 95...

    Nåja, jag skulle bara be alla som ska skicka pengar till mig om att PMa mig när ni gjort det. Om ni gör överföringen idag eller senare så finns risken att det slöa banksystemet inte hinner notera överföringen innan onsdag. Jag tänker inte lägga ut pengar som vi inte gjort upp betalningen av.


    /Charlii
     
  20. Charlii

    Charlii Jedi Youngling star 3

    Registered:
    May 16, 2005
    Hurra! Nu är biljetterna bokade!

    Det blir BA via London som tidigare diskuterats. Vi flyger från Arlanda klockan 07.10 den 21/5 och återkommer 19.55 den 5/6. Hela kalaset går på 5225 kr. Hör av er till mig hur ni vill ha tillbaka det som blev över från era preliminärbetalningar.

    All info on resan kan ni hitta på www.checkmytrip.com, kod YICDZ7.


    /Charlii
     
  21. Jedigrandmaster

    Jedigrandmaster Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Dec 3, 2004
    Wohooo! Vi ska till Celebration IV!!!!!!!!!
     
  22. Charlii

    Charlii Jedi Youngling star 3

    Registered:
    May 16, 2005
    Vill uppmärksamma alla på att det har blivit en mindre ändring i tidtabellen. Tydligen har något geni räknat ut att vi kommer att bli minst fem minuter försenade på vägen hem från LA och därför har vi bokats om till en senare flygning till Arlanda. Fråga mig inte hur dom tänkt där...


    /Charlii
     
  23. Jedi-W

    Jedi-W Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Mar 14, 2002
    Tjohooo! Flygbiljett bokad, pass förnyat!! [face_dancing]
     
  24. Jedigrandmaster

    Jedigrandmaster Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Dec 3, 2004
    Har vi hotell för andra veckan än?
     
  25. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Nej, vi har ännu inte något bestämt vad gäller tiden efter själva C4.

    Sen är det nu bestämt att det blir en FF/JC-resa till Disneyland på onsdagen den 23, alltså dagen innan själva mässan drar igång. Disneyland är ganska dyrt, men jag vill definitivt dit. För er som är intresserade så finns diskussionstråden här
     
Thread Status:
Not open for further replies.