main
side
curve
  1. In Memory of LAJ_FETT: Please share your remembrances and condolences HERE

Celebration IV 24-27 maj 2007 i Los Angeles (hemma igen)

Discussion in 'Archive: Sweden' started by Obi Anne , Apr 25, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. CaptainWolff

    CaptainWolff Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Aug 28, 2005
    Jag tycker att det vore väldigt roligt att åka till Disneyland. Det är lika bra att se så mycket som möjligt om man ändå åker till USA.
    Borde vi inte bestämma vad som ska hända andra veckan ganska snart?
     
  2. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Det börjar närma sig...

    Just nu verkar det som att planerna ligger på att lämna LA tisdagen efter mässan för att ta oss till San Francisco, innan vi åker tillbaka till LA för att flyga därifrån. Inget närmare sagt dock än så.

    Vad gäller själva C4 har det börjar komma lite nyheter om vilka gäster som kommer dit, störst hittils är Carrie Fisher och Anthony Daniels. Det går redan nu att boka autografbiljetter via Official Pix, och vill man ha Fishers eller Daniels så bör man nog göra det. Det går också att boka tid i affären om man vill vara garanterad att komma in där en viss tid.

    FF/JC planerar som sagt Disneyland onsdagen den 23, jag tänker åka dit iallafall. Det krockar mot att samma dag kommer att vara ett megamaraton med ep. 1-6 (beräknat till ca 17 timmar) i mässhallen. Biljetterna är gratis om man har C4-biljetter, och kan bokas.

    För mer information om vad som händer kan det vara bra att besöka C4-forumet
     
  3. Jedigrandmaster

    Jedigrandmaster Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Dec 3, 2004
    Jag känner nästan mer för maraton än Disneyland. Någon mer som hellre går på det?
     
  4. Jedi-W

    Jedi-W Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Mar 14, 2002
    Jag är också mer inne på maraton än Disney. Fast jag har inte bestämt mig än.
     
  5. Jedigrandmaster

    Jedigrandmaster Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Dec 3, 2004
    Det är begränsat med platser, så om någon mer vill gå får vi nog bestämma det rätt snart.
     
  6. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Ja, det är nog ganska bra att boka biljetter tidigt. Jag åker till Disneyland iallafall.


    Sen har jag fått tipset av en kompis som varit där att i San Francisco ska man gå till Pir 39 och äta "clam soup", det är tydligen otroligt gott.
     
  7. Jedigrandmaster

    Jedigrandmaster Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Dec 3, 2004
    Så alla är för att vi åker till San Fransisco? Jag tycker egntligen att det är lite onödigt, eftersom det väl tar ungefär en dag att åka mellan LA och San Fransisco, men om alla andra tycker det antar jag att jag får hänga på. :)
     
  8. Charlii

    Charlii Jedi Youngling star 3

    Registered:
    May 16, 2005
    Jag stödjer idén att åka till San Fransisco, det verkar mycket roligare än LA. Dessutom är det aldrig fel med en liten road trip...


    /Charlii
     
  9. CaptainWolff

    CaptainWolff Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Aug 28, 2005
    Hur skulle vi ta oss til San Fransisco om det är så att vi bestämmer oss för att åka dit? Har någon en idé om vad det skulle kosta?
    Jag tycker att disneyland låter mer lockande än ett starwarsmaraton. Titta på sw kan man göra i sverige, men det är inte alltid man kan åka till disneyland.
    Vet ni som varit på C3 hur pass svårt det är att ta sig in i affären om man inte bokar biljett?
     
  10. Jedigrandmaster

    Jedigrandmaster Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Dec 3, 2004
    Hmmm... Det är faktiskt mindre än två månader kvar tills vi åker och jag har börjat drömma läskiga mardrömmar om att jag springer till flygplatsen för att åka till LA och plötsligt kommer på att jag glömt att packa. Hur som helst skulle det kännas rätt skönt med lite stukturering på resan nu.

    Är det någon som har tid/vet hur man gör för att boka hotell? För det känns verkligen som om vi borde ordna det nu, och jag har varken tid eller vet hur man gör. (Jag har visst tjatat om det här förut, ursäkta om jag verkar gnällig ;) )

    Och hur är det med flygbiljetterna? Är det någon som har hand om dem eller hur funkar det?
     
  11. DARTHLARS

    DARTHLARS Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Mar 12, 2002
    Whoa! Ken Colley (Admiral Piett) kommer.
     
  12. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Han är helt klart den intressantaste av gästerna. Än så länge är det han och Bonnie Piesse (Beru) som jag är intresserad att ta autografer av, i övrigt tycker jag det är lite för mycket ewok nr 3 från vänster och liknande.
     
  13. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Om man har lust att hjälpa FanForce under C4 finns det flera möjligheter. Främst av allt är att vi kommer att ha ett bås i fan-avdelningen. Båset behöver bemannas under hela tiden som mässan är öppen. I C4-båset kommer det att finnas ett schema där man kan skriva upp sig för ett pass i taget, förra gången var ett pass ca 2 timmar. Jag kommer att stå där en hel del, det var jättekul på C3 att träffa människor från JC/FF och båset blev lite av en samlingsplats när man inte hade lust att stå i kö eller bara glida runt.

    En andra möjlighet att hjälpa till är att i båset så kommer vi att ha lite flyers och annat gratismaterial att dela ut, men sånt är ju egentligen inte gratis. Om man känner att man har möjlighet att hjälpa till så får man gärna skicka en liten donation till stlouisfanforce@gmail.com och nämna att det rör FF-bordet vid C4. Även om man inte själv kan åka till C4 har man alltså chansen att hjälpa FF en smula.

    Sen börjar uppdateringarna om vad som händer ramla in dag för dag nu, till exempel kommer det att vara två olika exklusiva figurer som säljs, håll utkik i C4-forumet om ni vill vara uppdaterade.
     
  14. Berg

    Berg Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Nov 16, 2002
    Ja det är dags nu att boka en eller flera bilar. vilka ska med. Jag har sagt att jag tar ena bilen då räknade jag med 4st som det verkade då att vi max var. Är det en större bil vi ska ha vill jag nog ha hjälp med finanserna.

    problemet är att vi har en del packning med oss.

    Men vilka ska med? Jag tycker att vi ska boka bil nästa vecka.

    1. Berg
    2.
    3.
    4.
    5.
    6.
    7.
    8.
     
  15. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Jag ska med.

    1. Berg
    2. OA
    3.
    4.
    5.
    6.
    7.
    8.

     
  16. Jedi-W

    Jedi-W Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Mar 14, 2002
    Det verkar ju inte vara mer än en 5-6 mil dit från LA så det hänger jag med på.

    1. Berg
    2. OA
    3. Jedi-W
    4.
    5.
    6.
    7.
    8.
     
  17. Charlii

    Charlii Jedi Youngling star 3

    Registered:
    May 16, 2005
    Jag har varit inställd på att åka med hela tiden.

    1. Berg
    2. OA
    3. Jedi-W
    4. Charlii
    5.
    6.
    7.
    8.
     
  18. Queengodess

    Queengodess Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Jul 18, 2000
    Jag vill också med. Jag ska äta hummer!

    1. Berg
    2. OA
    3. Jedi-W
    4. Charlii
    5. Kee
    6.
    7.
    8.
     
  19. Jedigrandmaster

    Jedigrandmaster Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Dec 3, 2004
    Ja, om alla andra vill åka kan ju jag inte stanna i L.A ensam. :)

    1. Berg
    2. OA
    3. Jedi-W
    4. Charlii
    5. Kee
    6. Jedigrandmaster
    7.
    8.
     
  20. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Jag tror vi kan räkna med att alla vill med, Nina var rejält sjuk i fredags så det är nog därför som hon inte har loggat på på senaste tiden.

    Sen blir det ett fan-party till slut. 501 ville ju inte ha något med andra föreningar att göra men nu har RL fixat något liknande det som var i Indianapolis och bjudit in FanForce/Jedi Assembly och lite andra föreningar att vara med. Om minst 100 personer anmäler sig så är kostnaden 25$, för mat och dansgolv men inte dryck, och tiden är kl. 6 på söndag den 27.
     
  21. Berg

    Berg Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Nov 16, 2002
    ok låter kul. Var anmäler man sig till det då?

    Från det ena till det andra. Vi behöver 2 bilar vem kör den andra?

     
  22. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Det går att anmäla sig på C4-forumet här.

    Går det inte att hyra en minibuss eller liknande, då borde vi väl få plats allihopa?
     
  23. Berg

    Berg Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Nov 16, 2002
    Jag tror inte det finns för 8 pers + packning
     
  24. Jedi-W

    Jedi-W Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Mar 14, 2002
    Jag kan köra den andra bilen om vi inte hittar en fet minibuss.

    Sedan såg jag att jag räknat fel på avståndet, rejält, det är snarare 50-60 mil dit inte km...

    Vi kanske skall överväga Greyhound-buss istället?

    Vilken dag är det tänkt att vi skall göra SF-resan?
     
  25. Berg

    Berg Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Nov 16, 2002
    Jag tänkte samma sak det där med buss. Vore kul att ha åkt en sån men jag vet inte om det är det så långt. Sen var väl tanken från början att se A1 när man är där men om SF är mer prioriterat så kanske vi ska tänka om. men tiden tickar
     
Thread Status:
Not open for further replies.