Celebration IV 24-27 maj 2007 i Los Angeles (hemma igen)

Discussion in 'Sweden' started by Obi Anne, Apr 25, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Obi Anne FF admin Celebrations, Europe

Administrator
    star 7
    Jag åker hellre kusten upp och är några dagar i SF än i LA.
  2. Jedi-W Jedi Master

star 4
    En annan sak vi borde planera in är ju att gå på premiären av Pirates of the Carribean III den 23:e. Vore kul att se den på någon fet biograf i Hollywood!
  3. Obi Anne FF admin Celebrations, Europe

Administrator
    star 7
    Jag ska troligen gå och see POTC:III tillsammans med Royal Handmaiden Society på söndagen, men vi behöver ju inte göra allt tillsammans. Jag har hört att det är en hel del som planerar att lägga ihop premiären och CIV.
  4. Enji Force Ghost

star 6
    Jag är såklart på San Fran! Har som OA sa varit sjuk så jag har inte kunnat logga in förrän nu... :)

Och jag tycker nog att det skulle vara roligast att bila upp på A1, Greyhoundbussarna verkar lite... tråkiga (jag hatar att åka buss!) och den stora motorvägen är nog heller inte så jättekul. Den kan man ju ta ner igen...
    Åker man bil kan man ju dessutom stanna var man vill och kika på naturen/kulturen/bensinstationerna/whatever, och så. Min mamma tyckte att om vi ska hyra bil så vore det praktiskt att göra det på flygplatsen, så när vi ska hem kan vi åka direkt dit och droppa av bilen. Kanske en idé.

PotC verkar också skoj. :)
  5. Berg Jedi Knight

star 3
    Kul att du är op Benen nu igen Nina.

Visst hyr man bil på flygplatsen.

Fråga. finns det några i FF världen från LA/SF? som vi kan kräma ut lite bra att veta av?

Vad tusan hette flygplatsen nu igen.
  6. Obi Anne FF admin Celebrations, Europe

Administrator
    star 7
    Det finns FF i LA och SF, vet inte hur aktiva de är dock. Flygplatsen är mest känd under sin förkortning LAX, jag tror hela namnet är Los Angeles International.
  7. CaptainWolff Jedi Knight

star 1
    Jag vill också med till San Fransisco. Jag har körkort (vist gäller svenska körkort i usa?), men har aldrig kört en sådan här lång sträcka på en gång förut. Om fler har kan man kanske köra i skift. Annars är, som redan föreslagits, buss ett alternativ då man slipper problem med vem som ska köra och hyra bil mm. Vad skulle vi göra av bilen medan vi är i SF om vi hyr?
  8. Berg Jedi Knight

star 3
    parkera!

OK lite spydigt men jag tror inte det bör vara något problem i bilens hemland.

Jo Svenska körkort gäller men det brukar bara vara den som man skriver in på hyrbilen som får köra med gällande försäkring.
  9. Obi Anne FF admin Celebrations, Europe

Administrator
    star 7
    Om Jedi-W kan köra är det nog bra, om jag inte har fel är det väldigt mycket dyrare att hyra om en förare är under 25 år.
  10. Jedi-W Jedi Master

star 4
    Fråga: är vi fortfarande inbokade på Stillwell hotel?

Fick en lapp där man skall fylla i var man bor (som skall lämnas vid incheckningen eller tullen eller vad det var). Kan någon plocka fram de adressuppgifterna?
  11. Obi Anne FF admin Celebrations, Europe

Administrator
    star 7
    Ja vi är fortfarande bokade där och adressen är:
    838 South Grand Avenue Los Angeles, CA 90017
  12. Jedi-W Jedi Master

star 4
  13. Charlii Jedi Knight

star 3
    Skulle kanske vara trevligt och bra med ett litet mysigt möte inför resan?

Jag måste själv erkänna att jag har alldeles för dålig koll på vad som händer och så, har typ inte planerat någonting...

/Charlii
  14. Obi Anne FF admin Celebrations, Europe

Administrator
    star 7
    Jag har pratat med Berg ikväll och vi vill att vi tar en MSN-chatt imorgon (torsdag) kl. 21 för att prata om resan, eftersom det blir svårt att träffas fysiskt.
  15. Charlii Jedi Knight

star 3
    Är inte du på V-Dala då?

Jag och Kee är det iaf., men då är ni å andra sidan sex stycken kvar som kan chatta. Vi kan ju träffas vid ett senare tillfälle och höra vad ni kom fram till.

/Charlii
  16. Obi Anne FF admin Celebrations, Europe

Administrator
    star 7
    Jag är ju fortfarande i Falun, brukar dessutom inte Kee ha en förmåga att hamna vid datorerna på klubbis när det är fest där.
  17. Obi Anne FF admin Celebrations, Europe

Administrator
    star 7
    Min MSN är jnybelius(a)hotmail.com.
  18. Obi Anne FF admin Celebrations, Europe

Administrator
    star 7
    Jag och Berg chattade ikväll. Han kommer att hyra en bil för fyra personer, jag och han tar två av de platserna. Bilen hämtas på LAX den 29:e. Jag kommer att boka en hotellnatt i Venice Beach 29-30, så kan vi starta resan mot SF på morgonen den 30:e. Hotellet kostar ca 340 kr per person. Om det inte blir fullt innan jag hinner boka det, kommer inte att ha tid innan lördag.
  19. Charlii Jedi Knight

star 3
    Finns det intresse av att ha med en laptop? Jag vet inte hur det är med tillgång till internet och så, men man kan åtminstone använda den för att tömma kameror i. Jag tar gärna med min i så fall, måste bara fixa en adapter till rätt sorts elurtag först...

/Charlii
  20. Berg Jedi Knight

star 3
    Ta med den om du vill men jag måste ha med min pga att jag måste jobba lite. Jag måste nog koppla upp mig minst 3-4 ggr i veckan.
  21. Charlii Jedi Knight

star 3
    Hörde att GenCon tar över $1000 för internetuppkoppling under mässan...

Fast jag har en känsla av att det kan bli billigare än så utanför. :p

/Charlii
  22. Obi Anne FF admin Celebrations, Europe

Administrator
    star 7
    Nu har jag bokat hotell i Venice Beach natten den 29-30, två rum för totalt 8 personer, pris för båda rummen och inklusive skatt är 385 dollar.

Sen är det dags att anmäla sig till rebusrally som händer på måndagen. Jag och Kee är båda gärna med i ett lag, har Charlii lust att vara lagkapten och anmäla oss?
  23. Charlii Jedi Knight

star 3
    Du menar det här.

Visst, det kan jag väl göra. Det finns en plats öppen i så fall, någon som är sugen?

/Charlii
  24. CaptainWolff Jedi Knight

star 1
    Jag hänger gärna med på rebusrallyt.
    Var ligger det här Venice Beach? Enligt google earth finns ett i miami, men jag antar att det inte är rätt ort. Är det alltså tänkt att vi ska stanna där på vägen mellan LA och SF, och att det ligger någonstans i mellan?
    Vet någon vad totala rese- och boendekostnaderna kommer ligga på ungefär (för resor inom usa)?
    Har vi ett hotell för vistelsen i SF?
    Vilken nivå av kesselrun hade ni tänkt at delta i förresten?
  25. Charlii Jedi Knight

star 3
    Vi kör väl master? Och hoppas på mycket EU-frågor... :p

/Charlii
Thread Status:
Not open for further replies.