main
side
curve
  1. In Memory of LAJ_FETT: Please share your remembrances and condolences HERE

Clone Wars-premiär 15 augusti

Discussion in 'Archive: Sweden' started by Obi Anne , May 12, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sith_Lord_Linkoping

    Sith_Lord_Linkoping Jedi Knight star 5

    Registered:
    Jan 19, 2001
    Fick svar idag. :)


    Jag skickade tillbaka ett mail och uppmanade henne att kolla med programavdelningen lite närmare. Fick detta svar tillbaka.


     
  2. CaptainWolff

    CaptainWolff Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Aug 28, 2005
    Bra med midnattspremiär. Då slipper jag boka om min tågresa på morgonen den 15e.
    Jag är gärna med och köar men kan bara köa från kanske eftermiddagen/kvällen den 24/7.
    Ni som har köat förut, finns det risk att man köar i en dag eller fler och sedan i alla fall inte får plats på premiärvisningen? Hur länge tror ni man behöver köa för att med stor sannolikhet få plats?
     
  3. Charlii

    Charlii Jedi Youngling star 3

    Registered:
    May 16, 2005
    Sithspawn! Jag jobbar den 24e! Jepp, en kväll under hela juli och naturligtvis är det då man borde vara i Stockholm och köa...

    Med tanke på den gigantiska frånvaron av PR-kampanj inför den här filmen så tror jag ändå inte att det blir jättesvårt att få biljetter, men det blir nog alltså från fredag morgon för min del.
     
  4. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    En midnattspremiär skulle göra min situation betydligt enklare, då behöver jag bara ta ledigt en dag istället för två. Allra helst skulle jag vilja att det var midnattspremiär på torsdagen, så jag slapp vara ledig på lördagen.
     
  5. Debran

    Debran Jedi Youngling star 1

    Registered:
    May 17, 2005
    Dammit... Jag jobbar både innan och efter biljettsläppet. så ingen kö för mig.
    Har kollat lite ang, att vara med på premiären... och just nu ser det svårt ut.
    Har inplanerat att jag måste vara i luleå den 16'e. Men skall kolla om jag kan
    få bort det, samt undersöka rese kostnader och boende.

    Skulle vara så roligt att åka ner på Rigoletto igen.
     
  6. Celebrion

    Celebrion Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Sep 27, 2005
    Hurra!
    Jag tycker vi slänger upp en kö, även om det bara blir för en kväll eller eftermiddag. :D
    Jag kommer, om inget oförutsett händer typ en anställning, vara ledig de dagarna.

    Medtag oömma kläder och sittunderlag. Nu kör vi!
     
  7. DARTHLARS

    DARTHLARS Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Mar 12, 2002
    Men, vilken tid fredagen den 25:e?

    För min egen del är jag inte intresserad av premiären, eller ens att se det överhuvudtaget. Detta nya Clone Wars har hoppat över hajen i min mening, efter vad jag har hört om det i förväg. Men jag kommer gärna förbi kön och säger hej.
     
  8. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Köande är uteslutet för min del, jag har inte råd att ta ledigt fler dagar den här sommaren.
     
  9. Jedigrandmaster

    Jedigrandmaster Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Dec 3, 2004
    Jag kanske jobbar den 25. Jag har inte riktigt planerat det än, så vi får se om jag kan köa eller inte.
     
  10. Lexi

    Lexi Jedi Master star 4

    Registered:
    Oct 9, 2002
    Jag är inte heller helt säker på hur det blir med köandet för min del. Det finns en möjlighet att jag är på semester då.
     
  11. Celebrion

    Celebrion Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Sep 27, 2005
    Sen är ju frågan om biljetterna släpps 25/6 00.00, i vilket fall vi borde köa den 24e, det är det som låter rimligast i mina öron.

    Tid? Tja, nån gång framåt eftermiddagen? Typ, 14-15 tycker jag låter bra...
     
  12. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Biljetterna har väl aldrig släppts till midnatt, ens när det varit midnattspremiär?
     
  13. Celebrion

    Celebrion Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Sep 27, 2005
    Ingen aning, jag missade alla de stora premiärerna...

    När släpptes de till de andra filmerna? Eftermiddag, förmiddag, teatime?
     
  14. Enji

    Enji Jedi Grand Master star 6

    Registered:
    May 14, 2002
    Oftast på morgonen, runt 8-9. Men då har ju biograferna haft extraöppet för biljettsläpp, har de inte det så är det väl när kassorna öppnar. Brukar väl vara på eftermiddagen.
     
  15. Celebrion

    Celebrion Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Sep 27, 2005
    Aha...

    Vad sägs om att ses inne i Stockholm nånstans och gå och äta lunch tillsammans för att sedan sitta och köa några timmar?
    Eventuellt slänga upp det som ett möte också... (Ja, jag vet att jag tjatar...)
     
  16. Charlii

    Charlii Jedi Youngling star 3

    Registered:
    May 16, 2005
    Nu hänger jag inte riktigt med här...

    Ska det köas så ska det väl köas ordentligt, dvs. åtminstone över en natt, eller? Jag jobbar som sagt dessvärre kvällen den 24e, men sen tar jag mig över vattnet så fort som möjligt vilket innebär att jag kommer till Stockholm runt fem på morgonen, då har jag ingen lust att åka hem till Uppsala!

    Sen är det naturligtvis ytterst viktigt att vi får tag i exakt info kring premiär och biljettsläpp, så vi inte sitter på fel plats vid fel tillfälle.
     
  17. CaptainWolff

    CaptainWolff Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Aug 28, 2005
    Jag håller med Charlii. Jag har inte köat förut, och tycker att om ändå är igång så kan man väll göra det på riktigt? Jag kommer åkandes från göteborg den 24e, och kan eventuellt hoppa av i stockholm och skulle då kunna vara där senast vid 16-tiden. Om jag måste åka till Uppsala och tillbaka kan jag vara där kanske 2-2,5h senare.
    Jag skulle iaf inte ha något emot att börja köa på kvällen den 24e tills när nu biljetterna släpps den 25e.
     
  18. Celebrion

    Celebrion Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Sep 27, 2005
    Jag kommer nog tyvärr bara kunna köa den 25e.
    Men om det finns folk som kan och vill köa över natten så ser jag inga hinder för dem att göra detta.

    Hur många är egentligen intresserade av att köa och när kan folk?
    Bara för att få det hela lite mer hanterbart...
     
  19. Jedigrandmaster

    Jedigrandmaster Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Dec 3, 2004
    Jag kan köa, förutsatt att det är minst ett par andra personer som köar (jag anser att Stockholms nattgator kräver uppslutning) och jag inte jobbar (vilket jag ska försöka kolla så snart som möjligt). Är det någon som har kollat med Rigoletto (jag antar att det är det vi siktar på?) om de öppnar kassan särskilt för biljettsläpp? Annars kan det ju bli så att kassorna öppnar senare än biljetterna släpps på internet, vilket ju är lite illa.
     
  20. Celebrion

    Celebrion Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Sep 27, 2005
    Inte i min vetskap.
    Kan slänga iväg ett mail imorgon till Rigoletto och fråga...
     
  21. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    På bion i Falun skyltar de med att CW har premiär den 14, vilket ju är på torsdagen. Det skulle kunna tyda på att det är en midnattspremiär, för officiellt heter det väl fortfarande att det är den 15:e.

    Ni som köar, kom ihåg att köpa en biljett åt mig också. Jag kan föra över pengar i förväg till den som gör det.
     
  22. Jade_trs

    Jade_trs Jedi Master star 2

    Registered:
    Jul 7, 2002
    Rykten säger att biljetterna släpps samtidigt på nätet och i kassorna.
     
  23. Celebrion

    Celebrion Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Sep 27, 2005
    Jag kommer tyvärr inte kunna köa över huvud taget upptäckte jag... Jag har helt enkelt inte råd att ta mig in till Stockholm just nu... :(

    Det verkar som om intresset för att köa är storartat, men viljan desto svagare...
    Är det fortfarande någon på eller ska vi helt enkelt internetboka? Jag är fortfarande på för midnattspremiären och ju fler dess roligare!
     
  24. Charlii

    Charlii Jedi Youngling star 3

    Registered:
    May 16, 2005
    Jag har bokat min resa till Stockholm redan, så jag vill verkligen köa!

    Runt klockan fem på morgonen den 25e kommer jag att sätta mig, om det inte kommer starka signaler på att detta är en dålig idé. ZWolff ansluter när han får bekräftat att kön är igång, dock tidigast kl 16 den 24e.

    Jag passar på att mailbomba sf lite mer om tider, hoppas det ger något.

    Vilken tidsplanering har ni andra?
     
  25. Jedigrandmaster

    Jedigrandmaster Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Dec 3, 2004
    Jag mailade sf om tider i går, men har inte fått något svar än. Jag håller fortfarande fast vid att jag kan börja köa i morgon eftermiddag, förutsatt att vi vet att biljetterna släpps först i kassorna och att det är minst ett par andra som också köar över natten (verkar inte som om det är någon mer än ZWolff som kan?). Om biljetterna släpps samtidigt på internet och uppslutningen kring köandet inte plötsligt ökar är det dock troligt att jag bokar via internet. Synd, dock, för det hade varit roligt att köa lite. Men eftersom jag inte sär särskilt bra på att göra saker spontant och helst vill ha allt planerat ett par månader i förväg, så känns det just nu inte så troligt att det blir någon kö för mig.

    Alternativet skulle väl i så fall vara om jag hängde på Charlii och ZWolf att köa från fredagsmorgonen, men det beror i så fall på när biljetterna släpps och tåg går och sådant.
     
Thread Status:
Not open for further replies.