main
side
curve
  1. In Memory of LAJ_FETT: Please share your remembrances and condolences HERE

Clone Wars-premiär 15 augusti

Discussion in 'Archive: Sweden' started by Obi Anne , May 12, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Charlii

    Charlii Jedi Youngling star 3

    Registered:
    May 16, 2005
    Ok, skönt att folk kan bestämma sig någon gång!

    Kee kommer inte heller med, så utan JGM eller Celebrion så är vi... Typ inga alls?

    Bra att folk har framförhållning så att man fick veta detta innan man bokat biljetter upp till Stockholm... eller?


    Jag har som tur är i alla fall lite andra saker att uträtta i Uppsala, annars hade det varit fullständigt bortkastade pengar.

    Edit: Nytt förslag! Vad sägs om att köa ett par timmar under fredagen i Uppsala istället? Antingen hittar vi en bio som öppnar till biljettsläppet eller så sätter vi oss med en laptop utanför en som har w-lan täckning...
     
  2. Jedigrandmaster

    Jedigrandmaster Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Dec 3, 2004
    Nu har jag i alla fall fått bekräftat av SF att det inte blir något speciellt biljettsläpp. Det verkar alltså klart att man kan köpa via internet tidigare än vad kassorna öppnar. Alltså bokar jag biljetter via internet. Jag antar att folk siktar på midnattspremiären på Rigoletto? Om folk vill sitta tillsammans på bion så kan jag jag boka biljetter åt flera, bara ni säger till.
     
  3. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Jag har bett Charlii att köpa åt mig, eftersom jag har lättast att ge honom pengar.
     
  4. Charlii

    Charlii Jedi Youngling star 3

    Registered:
    May 16, 2005
    Ok, mer spännande än så blev det alltså inte...

    Ingen midnattspremiär, åtminstone inte vad man kan boka just nu. Dock premiär dagen innan den officiella premiären i USA, mycket märkligt.

    Jag har nu bokat åtta biljetter mitt i Rigoletto den 14/8 18.45 (engelskt tal). Obi-Anne ska ha en, i övrigt är det först till kvarn på resten (Jag bokade ett gäng så att vi kan sitta tillsammans, om vi nu vill det...) Jag behöver besked senast i morgon då biljetterna måste hämtas ut.
     
  5. Jedigrandmaster

    Jedigrandmaster Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Dec 3, 2004
    Jag tar gärna en av biljetterna, Charlii. Hur vill du ha pengar?

    Hmm.. märkligt med premiär en dag innan.
     
  6. Charlii

    Charlii Jedi Youngling star 3

    Registered:
    May 16, 2005
    85kr, Nordea 3042 0056483

    Ja, datumet är verkligen konstigt, jag undrar om det kan vara så att dom först tänkte midnatt och skrev upp datumet som den 14e (som dom brukar) men sen ändrade sig om premiären fast glömde att ändra datumet i sina kalendrar... :rolleyes:
     
  7. CaptainWolff

    CaptainWolff Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Aug 28, 2005
    Jag vill gärna ha en av biljetterna.
     
  8. Celebrion

    Celebrion Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Sep 27, 2005
    Om du inte hämtat ut dem än så vill jag mycket gärna ha en. :)
     
  9. Charlii

    Charlii Jedi Youngling star 3

    Registered:
    May 16, 2005
    Då räknar jag till fem biljetter så här långt. Med andra ord ett par stycken kvar om någon mer är intresserad!
     
  10. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Så vad ska vi hitta på till premiären? Vi kan väl iallafall åka dit tidigt så vi kan göra något kul inför filmen.
     
  11. Charlii

    Charlii Jedi Youngling star 3

    Registered:
    May 16, 2005
    Det tycker jag absolut!

    Nu har jag hämtat ut dom fem biljetterna som det fanns intressenter till (Jag, OA, JGM, ZWolff och Celebrion). Så ni andra som vill följa med får skaffa biljetter själva, det verkar inte vara något grymt tryck...
     
  12. Celebrion

    Celebrion Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Sep 27, 2005
    Ja! Nåt lämpligen nördigt. :D

    Pengar kommer så fort jag får tid att överföra dem. (Imorgon eller så...)
     
  13. CaptainWolff

    CaptainWolff Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Aug 28, 2005
    Kommer någon att gå utklädd?
     
  14. Jedigrandmaster

    Jedigrandmaster Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Dec 3, 2004
    Jag hoppas verkligen att de inte har tagit fel på datum. Jag kan nämligen inte kvällen den 15. Hursomhelst så får du pengar på måndag, Charlii.

    Jag tycker defintivt att vi kan hitta på något innan filmen. Eftersom jag inte är i Stockholm så ofta tar jag gärna en tur till SF-bokhandeln. Och så kan vi väl äta middag, eller nåt.

     
  15. Lexi

    Lexi Jedi Master star 4

    Registered:
    Oct 9, 2002
    Jag funderar på att följa med :). Fast jag skulle behöva lite tider och sånt så att jag vet när jag ska boka tågbiljetter i så fall.
     
  16. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Vi borde ha en stor muffin-picknick utanför Rigoletto innan filmen. :D
     
  17. Charlii

    Charlii Jedi Youngling star 3

    Registered:
    May 16, 2005
    Både sf-bok och picknick är bra idéer. Angående datumet så är det ju flera länder som kör den 14e, så det är nog inget fel, bara konstigt.

    Ett förslag till tidsplan kanske vore Sf-bok någon gång på eftermiddagen, köp av Clone Wars-produkter ej obligatoriskt. Picknick utanför Rigoletto vid kanske 17? Då hinner vi både fåna oss inför förbipasserande, äta muffins och komma i stämning ordentligt. Sen kanske vi kan gå och äta något gemensamt efteråt?
     
  18. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Vad gäller kostymer så planerar jag ingenting i nuläget. Jag har tyg som borde passa till en Padmés klänningar i filmen, men än så länge har de bara visat den klänningen från bysten och uppåt så det är ingenting jag kan sätta igång med.
     
  19. Lexi

    Lexi Jedi Master star 4

    Registered:
    Oct 9, 2002
    Jag kan vara uppe i Stockholm till kl 13.30 så någon gång efter det kanske?

    Var nånstans i biosalongen sitter ni? Så kan jag köpa biljett på samma rad.
     
  20. Charlii

    Charlii Jedi Youngling star 3

    Registered:
    May 16, 2005
    Vi sitter på rad 11, en grupp på fem personer som är ganska lätt att se än så länge...
     
  21. DARTHLARS

    DARTHLARS Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Mar 12, 2002
    Jag tänker inte se "filmen", men hänger gärna på vid SF-bokhandeln för att fåna mig och äta muffins. :)
    Om någon vill låna min Jedi-dräkt för premiären, så går det bra. Säg bara till någon dag i förväg så att jag hinner stryka den.
     
  22. Jedigrandmaster

    Jedigrandmaster Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Dec 3, 2004
    Enligt Clone Wars-trailerna som jag såg på bio i går (Batman) så har filmen premiär den 15. Men vad vet jag...

    Muffins utanför Rigoletto låter trevligt. Jag kan vara i Stockholm från morgon/förmiddag och framåt. Däremot kan jag ha svårt att stanna och äta efter filmen. Om jag ska ta mig tillbaka till Örebro samma kväll måste jag ta tåget 22.07 eller bussen 22.30. Eller så får jag hyra in mig hos min syster över natten, om de är hemma.

    Jag kommer antagligen inte gå utklädd, utan nöja mig med en diskretare Star Wars-t-shirt.
     
  23. Charlii

    Charlii Jedi Youngling star 3

    Registered:
    May 16, 2005
    Jaja, nu ska vi inte haka upp oss på det där med dagar. Jag har fem tryckta biljetter från SF märkta "tor 14/8", så det är nog onekligen så. Minns att det var en liknande situation med PotC 3, som vi lyckades se i USA samma dag som den svenska premiären men dagen innan den officiella amerikanska?
     
  24. Sith_Lord_Linkoping

    Sith_Lord_Linkoping Jedi Knight star 5

    Registered:
    Jan 19, 2001
    Fick med mig några vänner och tänkte se smygpremiären (Engelskt tal) Torsdagen den 14/8 klockan 19:45 här i stan. Ska bli intressant att få se "filmen", verkar ju vara lite si och så måste jag säga men det är inte alla dagar man får gå och se Star Wars på bio. Slänger med ett litet klipp också om någon vill stilla sin "abstinens" lite. ;)

    First Showing - Check This Out: Extended Action Clip from Star Wars: The Clone Wars
     
  25. Lexi

    Lexi Jedi Master star 4

    Registered:
    Oct 9, 2002
    Jag måste också ta ett tåg hem på kvällen som går vid 10-tiden (22.10, närmare bestämt), så det får bli en snabb middag i så fall :).

     
Thread Status:
Not open for further replies.