Clone Wars-premiär 15 augusti

Discussion in 'Sweden' started by Obi Anne, May 12, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Obi Anne FF admin Celebrations, Europe

Administrator
    star 7
    Jag har inte alls bestämt mig för vilka sorts muffins jag ska göra, så det blir nog till och med en överraskning för mig själv.

För Uppsalabor så går Stockholmspendeln 12.09 så att man är framme 12.49.
  2. Lexi Host of Quick-Games

Game Host
    star 4
    Jag gör nog hallon- och chokladmuffins.

Kl: 13 passar alldeles utmärkt för mig.
  3. Obi Anne FF admin Celebrations, Europe

Administrator
    star 7
    Jag har hittat ett recept på hawaii-muffins som jag ska prova. Jag skippar dock glasyren, eftersom man ska gå runt med dem ett antal timmar.
  4. Celebrion Jedi Knight

star 3
    Celebrion är nu hemma efter en helg på Gotland utan internets betryggande närvaro.

13 vid spottkoppen funkar utmärkt för min del.
    Jag kan plocka med en termos varmt vatten och lite te för den som vill ha lite varmt i sig. :D
  5. Jedigrandmaster Jedi Master

star 3
    Nu har jag ordnat tågbiljetter och lite annat till i morgon. Dessvärre tror jag att jag håller på att bli rejält förkyld, men jag hoppas att jag inte blir så dålig att jag inte kan åka.
  6. DARTHLARS Force Ghost

star 4
    Vi ses imorgon!

Jag har inte ledigt från jobbet imorgon, så jag ska försöka jaga ifatt er först efter kl. tre.
  7. Charlii Jedi Knight

star 3
    Det regnar lite lätt här i Uppsala för tillfället, men SMHI verkar tro på uppehåll i Stockholm hela dagen...

Nu är jag jättetaggad, det ska bli otroligt kul att träffa en massa andra Star Wars-nördar igen!
  8. Lexi Host of Quick-Games

Game Host
    star 4
    Här öser regnet ner, men jag är positivt lagd, så jag tror på fint väder :).

Nu ska jag snart ge mig iväg till tåget, så vi syns om några timmar.
  9. Jedi-W Jedi Master

star 4
    Sådärja, var och såg den på Bergakungen (Göteborg) 13.00 idag tillsammans med mina barn. Det blev den med svenskt tal eftersom dom var med.

Jag tyckte det var riktigt kul! De svenska rösterna var emellanåt lysande och humorn var på bra nivå. Det enda jag retar mig på lite är de toksnabba rörelserna i alla fighter. Det känns som om det inte finns någon förflyttning mellan kroppspositionerna om ni förstår vad jag menar.

Nevermind, ett bra kapitel i SW-historien. Jag vill se mer! :)
  10. CaptainWolff Jedi Knight

star 1
    Det har varit en trevlig kväll med alla starwarsnördar. Bra film var det också. Gillar speciellt musiken från filmen som redan finns att få tag på i viken för träbenta sjöfarare.
    Var tog Charlii och gänget vägen? Ni var ju 30 meter framför oss men sedan försvann ni ju bara från centralstationen. Vi letade efter er, men tog sedan första tåget till Uppsala.
  11. Charlii Jedi Knight

star 3
    Ja, vi gick rakt in på stationen och hoppade på tåget, så vi satt säkert i en annan vagn...

Jag skulle väl kanske inte gå så långt som att kalla filmen för "bra", men den var ungefär vad jag förväntat mig så jag är nöjd.
  12. Obi Anne FF admin Celebrations, Europe

Administrator
    star 7
    Hmm, vi såg er inte alls.

Filmen var nog ungefär vad jag hade förväntat mig, och man satt ju och skrattade en del och det är ju positivt.
  13. Jedigrandmaster Jedi Master

star 3
    Hejhopp, jag gick inte vilse på tåget på väg hem. Det var roligt att träffa SW-folk igen och nörda sig lite. Filmen var okej. Den var ganska rolig på sina ställen.
  14. Sith_Lord_Linkoping Jedi Grand Master

star 5
  15. Jedi-W Jedi Master

star 4
    Någon mer än jag som undrar varför det var en variant på SW-temat som kördes i introt? Lät väldigt konstigt...

Gillade att man fick se en hyperspace-start från cockpitperspektiv! Det var längesedan!! :)
  16. Lexi Host of Quick-Games

Game Host
    star 4
    Kan det ha att göra med copyright? Eller så kanske Kevin Kiner, kompositören, vill skapa något eget för att särskilja serien från filmerna?
  17. DARTHLARS Force Ghost

star 4
    Jag hoppas att det inte är det hemska "Star Wars Medley" som spelades under invigningen i Örnsköldsvik, där typ. var fjärde not var fel.
  18. Zaphod Beeblebrox Jedi Master

star 4
    Det var kul att se lite FFFolk. Jag trodde inte jag skulle gå på premiären i stockholm, men så blev det så ändå.
    Var på 18:45-an med min fru.
    Jag gissade att det var FF som satt två rader framför mig, och fick mina misstankar bekräftade efter filmen.
    (det var jag som "hejjade" på er när ni gick ut ur biografen efteråt)
  19. Obi Anne FF admin Celebrations, Europe

Administrator
    star 7
    Så det var du. Vi undrade vem det var som hälsade på oss och trodde det var någon lurkare eller så.
  20. Zaphod Beeblebrox Jedi Master

star 4
    Det var jag.
    Jag hade tänkt prata lite med er, men ni såg så målmedvetna ut där ni tågade ut ur biografen så jag kände att det nog var bäst att låta er passera. ;)
  21. Obi Anne FF admin Celebrations, Europe

Administrator
    star 7
    här är bilderna jag tog på picknicken.
Thread Status:
Not open for further replies.