main
side
curve
  1. In Memory of LAJ_FETT: Please share your remembrances and condolences HERE

Count Dooku, hvorfor så skuffet?

Discussion in 'Archive: Denmark' started by Krede, Feb 15, 2003.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    Jeg så lige EPS 2 i forgårs igen og der var en ting som jeg kunne ikke lade være med at tænke på...

    Hvorfor ser han så skuffet/ked ud da han har hugget armen af Anakin? Er han ked af at skulle kæmpe mod sine gamle forbundsfæller jedierne, eller havde han ventet mere af Anakin 'the chosen one'? Angrer han pludselig, at han er gået over til the dark side?
     
  2. Lord_Coras

    Lord_Coras Jedi Knight star 5

    Registered:
    Oct 26, 2001
    Jeg synes nu mere det lignede et lettet "Gudskelov at det er slut. Den knægt er god."




    Den eneste han er skuffet over er Obi-Wan.
     
  3. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    Det er bestemt også en mulighed...

    Lad mig så spørge om en anden ting... Tror I at han mente det seriøst da han prøvede at overbevise Obi-Wan om slutte sig til ham og besejre Sith lorden? Hvorfor fortæller han overhovedet Obi om Sidious?
     
  4. Lilu

    Lilu Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Mar 15, 2000
    Hvis han nu kunne have fået Obi-Wan til at hjælpe sig, var der jo en til at gøre det hårde arbejde for ham.

    Desuden kan det jo være han spiller et dobbelt spil. Hvis han nu kan få en Jedi til at så Sedious ihjel, hvem vil så være Sith Master og fremtidig hersker over galaksen?

    Måske var det også derfor at han får det udtryk efter kampen. Det er lidt svært at køre den uskyldige linie og påstå at man bare vil hjælpe, når man lige har hugget armen af knægten.

    Man må elske når det gode gamle plot gentager sig. Så er der større chance for at vi alle kan følge med. :D
     
  5. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    Ahaa... det er en god fortolkning... jeg kan godt lide ideen om at han i virkeligheden selv vil være den øverste Sith.

    Det ville nok også have været svært for ham at agere uskyldig hvis han havde hugget Obi-wan midt over... men Anakins lyssværd kom heldigvis imellem.

    Måske vil Palpatine gerne have Jedierne til at finde ud af at at han er Sidious?... hvis Jedierne begynder at komme med sådanne beskyldninger uden at kunne bevise dem, stiller det dem i et meget dårligt lys. Så burde Palpatine ikke have nogle problemer med at fjerne dem, det ville jo ligne at de begik højforrædderi. På den måde ville Palpatine have senatet på sin side, når han beslutter at udrydde dem.
     
  6. Paranorina

    Paranorina Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Nov 14, 2001
    Jeg har heller aldrig forstået hvad Palpatine og Vader har tænkt sig at gøre med Luke.
    Ifølge TPM ka der kun være 2 sithlords. En mester og en lærling, så hvorfor forslår vader så at Luke ska joine ham om Palpy i ESB? Og hvorfor siger vader senere i filmen "Together we can destory the emperor and bring order to the galaxy"... eller hvordan det nu er, som om han har planer om at han selv vil være kejser med luke som lærling. Samtidig siger Palpy i ROTJ til Luke: "take your father's place at my side!".

    Øhm... Har de 2 overhovedet samme planer med Luke?

    Hvor mange lærlinge har Palpy tænkt sig at ha? 3.000??

    Altid sjovt at lede efter plothuller i SW, og der er masser af ta af! :p
     
  7. Mr_Mundi

    Mr_Mundi Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    May 24, 2002
    Jeg er ikke helt så sikker på, at det er plothuller du nævner. Jeg vil derimod gerne give dig ret i, at Darth Vader og Kejseren har forskellige planer med Luke ud over, at han skal over på den mørke side af kraften.

    I ESB siger Vader:
    Luke. You can destroy the Emperor. He has foreseen this. It is your destiny. Join me, and we can rule the galaxy as father and son.
    Come with me. It's the only way.

    Hvilket, som jeg ser det, klart indikeret, at Darth Vader vil have ryddet Kejseren af vejen, så han og Luke kan herske som Sith Master og Sith Apprentice.

    Mens Palpatine i ROTJ siger:
    Good! Your hate has made you powerful. Now,
    fulfill your destiny and take your father's
    place at my side!

    Så han altså vil have Luke til at slå den tydeligvis svagere Vader ihjel, så Luke kan blive Palpatines nye Apprentice.

    Det er der da ingen plothuller i. Der er bare lidt uenighed i de mørke rækker om hvem der skal slås ihjel og hvem der skal herske som Sith Master.
     
  8. Lord_Coras

    Lord_Coras Jedi Knight star 5

    Registered:
    Oct 26, 2001
    Jeg tror hullet ligger i "He will join us or die."
     
  9. Mr_Mundi

    Mr_Mundi Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    May 24, 2002
    Det kan du selvfølgelig have ret i, men da denne replik siges af Darth Vader i en samtale med Palpatine, så vil det måske ikke være så smart af Vader, at reklamere med, at han planlægger at slå Palpatine ihjel med hjælp fra Luke.

    Men på den anden side - Who am I to judge?! :p

    Vi kune jo bare spørge "Par, hvad består plothullet egentlig af?"
     
  10. Paranorina

    Paranorina Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Nov 14, 2001
    Jo fks, hvis der kun ka være 2 sith lords hvorfor aftaler vader og palpy så i ESB at de vil overvinde Luke til den mørke side? Lyder aftalen ikke netop at de vil ha en 3. sith lord?
     
  11. Mr_Mundi

    Mr_Mundi Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    May 24, 2002
    Jo, det har du sørme ret i. Mine tanker løb ikke lige i den bane.
    Kan vi ikke lige ringe til Lucas og spørge hvad meningen er?!
     
  12. TK-254

    TK-254 Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Apr 30, 2002
    Her er nummeret:

    3271138321

    (hils fra mig og spørg ham om han har fået malet den væg, ham og jeg snakkede om sidst)
     
  13. Paranorina

    Paranorina Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Nov 14, 2001
    Lol TK! Har først lige lagt mærke til din nye(?) signatur nu [face_laugh]
     
  14. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    Måske ved Vader ikke noget om den gamle Sith regel med at der kun må være to? Luke var jo heller ikke en rigtig Jedi på det tidspunkt, så det kunnne jo være at de kunne bruge ham som almindelig forbundsfælle (måske en spion), og ikke som reserve-sithlord.

    Det kan jo også være sådan at Palpatine tror at nu da han er hersker over næsten hele galaksen, kan han godt bryde et par regler eller to. Han tror måske at han har magt nok til at kunne styre to lærlinge?.

    EDIT: Cool sig. TK-254! :D , jeg blev helt inspireret til at ændre min egen.

     
  15. TK-254

    TK-254 Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Apr 30, 2002
    9!....9!....9!
    ;)

    Jeg tror godt du kan have ret i at Palpy ændrer traditionen for Sith Lords, Krede, men jeg tror det er fordi at Sith Lord ordenen har nået sit mål. For var det ikke menningen at der kun skulle være to Sith Lords for at holde dem skjult fra Jedierne? Og nu hvor Palpatine har fået hele galaksen under sine fødder, kan han godt lade Sith ordenen blomstre. For man må jo sige at de har afsløret sig selv ;)
     
  16. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    Bestemt, der er ingen grund til at luske rundt længere...

    Men jeg gad godt stadig vide om Dooku har et skjult ønske om at tage magten fra Sidious, eller om han er tilfreds med at være hans højre hånd. Han virker alt for selvstændig og nobel til bare at være en nikkedukke som Maul var.
     
  17. Lilu

    Lilu Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Mar 15, 2000
    Så vidt jeg kan se er det nærmest en del af at være Sith at være magtsyg.
    Enhver Sith adlyder kun sin Master så længe han (eller hun) mener at de kan lære noget af det. Derefter skaffer man ham af vejen og finder selv en til at slave for sig og udgyde sin uendelige viden til, så den ikke går tabt.
    The Dark Side er indbegrebet af ego og det hele handler kun om at få sig selv til toppen for enhver pris. - Det ville selv Maul have fundet ud af før eller siden, hvis han havde levet længe nok.

    Jeg mener også at det er grunden til at der kom den regel med kun 2. Interne magtkampe ville ellers tage al for megen plads og energi, som skulle bruges på andet.

    Så selvom både Vader og Palpatine kendte til reglen om kun 2 så ville de hver især bruge Luke til at slå den anden med. Luke bliver på den måde bare en brik i den magtkamp der altid vil køre mellem en Sith Master og hans lærling.

    Meeen jeg kunne jo også have misforstået det hele.....
     
  18. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    Det lyder som en fornuftig forklaring. Selve det at være en Sith lord omfatter næsten alle negative følelser, lige fra jalousi til misundelse.

    Så gad vide om det ikke er Palpatines plan at skaffe sig af med Dooku snarest muligt? Måske ved hjælp af den lidt naive Anakin ;)

    Anakin har også sin egen personlige agenda med Dooku, hvem ville ikke være knotten på én som har hugget ens arm af?

    Jeg tror vi kan se frem til nogle forrygende lyssværds dueller i episode 3.
     
  19. Paranorina

    Paranorina Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Nov 14, 2001
    Enhver Sith adlyder kun sin Master så længe han (eller hun) mener at de kan lære noget af det. Derefter skaffer man ham af vejen og finder selv en til at slave for sig og udgyde sin uendelige viden til, så den ikke går tabt.

    Hmm...

    Så hvis det er sandt så ved både lærlingen og mesteren at der vil komme en dag hvor en af dem vil backstappe den anden, men aligevel hænger de ud sammen i årevis intil de for chancen?
    Må indrømme jeg faktisk rigtig godt ka li den teori.

    Både mesteren og lærlingen lader som om de er bedste venner, men i virkeligheden venter lærlignen kun på at han ka smadre mesteren og selv ta hans plads, og gerne før mester finder en lærling der er bedre end ham selv.
    Mesteren bruger lærlignen som nikkedukke og hvis han fejler bliver han bare udskiftet.
    Det er altså et stort dobbeltspil der KUN ka ende med at mesteren på et eller andet tidspunkt bliver udskiftet med en lærlignen der er smartere end ham selv, og på den måde bliver standarten for Sith-ordenen automatisk højere og højere.

    Jeg tror det var Leonardo der sadge at det kun en dårlig lærling der ikke overgår sin mester
    :D
     
  20. Lord_Coras

    Lord_Coras Jedi Knight star 5

    Registered:
    Oct 26, 2001
    Ha. Som om han selv er bare halvt så god som Splinter. :p
     
  21. Paranorina

    Paranorina Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Nov 14, 2001
    Nej men nu har Splinter jo heller ikke et skjold at slæbe rundt på. Og hvis han er så go hvorfor udfordre han så aldrig selv Shredder, hvorfor sender han altid sine små nikkerdukker derud?
    Splinter er fandme ligesom Yoda! Han kæmper lige sejt EN gang og resten af sit liv sidder han bare og feder den, og lader som om han er en gammel krøbling der knapt nok ka bevæge sig. Kæft hvor ringe! Alderdommen nu til dags...
     
  22. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    For at vende tilbage til det oprindelige emne...

    Hvem tror I var Palpatines mester? Og gad vide hvordan han fik vippet ham af pinden? Jeg kan ikke rigtig forestille mig Palpy med et lyssværd...

    Har han overhovedet haft en mester? Det er ret vildt, at han har haft tid til både at træne sig op til at blive Sith Lord OG kæmpe sig til tops i den politiske verden.
     
  23. snailwalker_DK

    snailwalker_DK Jedi Master star 4

    Registered:
    Jan 21, 2002
    Jeg havde en interessant teori om hvem der var Sidious master, men kan bare ikke lige huske den :)

    Sith ordnen var jo lige ved at udrydde sig selv i tidernes morgen, derfor indførte de den lov...
     
Thread Status:
Not open for further replies.