main
side
curve
  1. In Memory of LAJ_FETT: Please share your remembrances and condolences HERE

Dags att stänga kofferten och flytta?

Discussion in 'Archive: Sweden' started by Quiet Queen, Jan 3, 2002.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Quiet Queen

    Quiet Queen Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Jul 9, 1999
    Nu när vi både har ett eget forum, och dessutom har blivit officiella, är det inte då dags att medvetet flytta vår dagliga verksamhet till detta forum?

    Några ämnen, typ "Svenskar?" kan ju förbli aktiva på det all-nordiska forumet, men huvudaktiviteten anser jag bör ske på det forum vi kämpat för, det svenska.

    Obi Anne verkar omfatta denna åsikt, men är det en allmänt hållen ståndpunkt?
    Är det inte något vi alla bör besluta oss för?
     
  2. emilsson

    emilsson Force Ghost star 6

    Registered:
    Oct 5, 1998
    Jag ser det så här:

    *allt som enbart handlar om FanForce Sweden bör diskuteras i detta forum, alltså "Sweden".

    *mer allmänna diskussioner som omfattar Norden, generella SW diskussioner ody kan gott föras i Nordic General.

    Ämnen som Svenskar, är det normalt att etc. går ju inte att flytta så de får nog fortsätta där de är. Nya innovativa struntämnen anser jag dock höra hemma här.
     
  3. Sith_Lord_Linkoping

    Sith_Lord_Linkoping Jedi Knight star 5

    Registered:
    Jan 19, 2001
    -Jo, det tycker jag oxå QQ.
     
  4. Quiet Queen

    Quiet Queen Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Jul 9, 1999
    Om emilsson med "mer allmänna diskussioner som omfattar Norden" menar ämnen som specifikt vänder sig till en större publik än bara Sverige, så håller jag med. Dessa hör hemma på Nordic.

    Mer allmänna SW-diskussioner, chat-trådar osv, som däremot främst riktar sig till övriga svenskar, hör hemma i Sweden.

    Är detta en allmän konsensus?
     
  5. emilsson

    emilsson Force Ghost star 6

    Registered:
    Oct 5, 1998
    Det var något sådant jag hade i tankarna. När det gäller diskussioner om själva filmerna så är det väl klart att de naturligast startas i detta forum.

    Fö är många borta så vi får väl vänta ett tag så alla får en chans att säga sitt.
     
  6. Wolverine

    Wolverine Jedi Master star 5

    Registered:
    Dec 17, 1999
    Jag håller med. Men de anrika trådarna tycker jag nog kan hållas vid liv där dom är. Det skulle vara synd att låta dom gå till spillo.

    Och då kan detta forum bli lite lättare att överskåda om man håller de största nonsens trådaran härifrån :D
     
  7. Quiet Queen

    Quiet Queen Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Jul 9, 1999
    Ne touches-pas ma frivolité!

    Jag vill absolut undvika till varje pris alla tendenser till att försöka göra Sweden 'seriöst', och låta Nordic, så som redan 'förstört', stå för tramset!!! :mad:

    Både seriösa diskusioner och trams har sin plats på Sweden, det man bör undvika är att blanda de båda.
     
  8. emilsson

    emilsson Force Ghost star 6

    Registered:
    Oct 5, 1998
    Naturligtvis ska det finnas plats för både trams och allvar på båda fora.

    Men jag tycker precis som Wolvie att de gamla klassikerna mycket väl kan få leva vidare. Därmed inte sagt att de ska hållas vid liv bara för sakens skull.

    Vad vi ska undvika är att i fortsättningen förstöra allvarliga diskussioner med onödigt trams. Och jag tycker faktiskt att Hurra väl duger som tramsämne.
     
  9. emilsson

    emilsson Force Ghost star 6

    Registered:
    Oct 5, 1998
    OA har just nu problem med att ta sig in på JC. Därför får jag lov att förmedla hennes åsikter.

    edit/ kom in av mig själv så jag tar bort vad e skrev.
     
  10. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Nu kan jag skriva det hela själv.

    Jodå jag håller med vad ni har skrivit, allt som rör främst oss svenskar ska hållas härinne, men jag kommer inte att stänga våra kära diskussioner i FFNC bara för det. För tillfället tycker jag att den balans vi har här inne är ganska bra mellan trams och allvarliga trådar, det vore ju trist om det här bara blev ett forum där vi bestämmer oss för att träffas och så.

    Jag kommer nog ändå att försöka vara lite tuffare här inne när jag märker att trådar börjar spåra ur, såvida de inte är förlorade fall från början.


     
  11. Quiet Queen

    Quiet Queen Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Jul 9, 1999
    Det låter jättebra, OA! [face_love]

    Ja, Hurra! räcker för allmänt trams och struntsnack, men jag tycker att vi skall hålla dörren öppen för tramstrådar med teman.

    Tex hade "Expedition: Reactorcore" blivit en lysande egen tråd, där man inte gafflar om ditt och datt, utan just spinner vidare på en kul idè.
     
  12. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Det ar val bast att vi haller oss till de regler jag satte upp i FFNC, ska man skapa en tramstrad sa ska den vara orginell, inte bara en fortsattning fran en annan trad, i ovrigt har jag ingenting emot trams.
     
  13. Quiet Queen

    Quiet Queen Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Jul 9, 1999
    //Pussar förnöjt OA...
     
Thread Status:
Not open for further replies.