De(n) næste film man kan glæde sig til... hjemmebiografen

Discussion in 'Denmark' started by Mr_Mundi, Nov 17, 2004.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. JN327 Jedi Master

star 4
  2. Mr_Mundi Force Ghost

star 4
    Nu kommer I, Robot snart på DVD, men igen må vi erkende, at Danmark er håbløst bagud hvad angår fede indpakninger til filmene.

[image=http://dvdmedia.ign.com/dvd/image/article/568/568627/irobotjap_1101261748.jpg]

Viste version er japansk og kommer dog først til næste år, men alligevel...
  3. JN327 Jedi Master

star 4
  4. Mr_Mundi Force Ghost

star 4
    En eller anden Lucky-SOB-Bruger på filmz har allerede fået ROTK EE med posten.

Er der nogen her, som har forudbestilt den et eller andet sted fra og måske allerede modtaget den?
  5. Darth-Floyd Force Ghost

star 4
    Næ, jeg tror jeg venter til jeg kan låne den af en eller anden. Jeg håber på at boxen med alle tre film bliver billigere når Ringenes Herre ikke er in mere.... :D
  6. P-Nille Jedi Master

star 4
    bliver rart at skulle se dem alle 3 igen i weekenden ^__^
    skal også lige afprøve det nye pirate spil der ^__^
  7. Mr_Mundi Force Ghost

star 4
    Floyd, hvis du køber den amerikanske eller den engelske version, så kan du få den noget billigere end den danske.
  8. Darth-Floyd Force Ghost

star 4
    Links please :)

Nu må du ikke grine, men så går jeg ud fra der ikke er danske undertekster?
  9. Mr_Mundi Force Ghost

star 4
    Der er skam ikke noget at grine af. Der vil aldrig være danske undertekster på en amerikansk version, men der kunne godt være danske undertekster på en engelsk. Problemet er så englændernes sindsyge censurpolitik. For at være sikker på at du ikke køber noget skidt, så kan det anbefales at kigge på DVD Compare (jeg har ikke selv kontrolleret om nogen versioner skulle være skamklippet).

Choice Direct £43.99

HMV £44.99

Jeg havde kun lige tid til at finde et par engelske sites. Et Pund står i ca. 10,75kr.
  10. Krede Jedi Master

star 4
    [yoda_voice]Yes yes, to Mundi you listen.[/yoda_voice]

Englænderne er berygtede for at censurklippe film, så det sikreste er at købe den danske/nordiske version eller den amerikanske. Den amerikanske fås til sølle 250kr hos AxelMusic.dk
  11. Mr_Mundi Force Ghost

star 4
  12. Krede Jedi Master

star 4
    ah, my mistake... Som nørd går jeg automatisk ud fra at folk har de to andre i forvejen. oh well.

Er der egentlig noget specielt ved at købe en box med alle 3 EE? Jeg mener får man noget extra, andet end en pæn papæske?
  13. Mr_Mundi Force Ghost

star 4
    Nope og man går glip af ekstra-DVD'erne og figurerne.
  14. Darth-Floyd Force Ghost

star 4
    Tak for links og info :) figurerne kan jeg godt leve uden. Ekstramatrialet?! Hvis det havde været Stjernekrigen så havde jeg nok valgt Nørdudgaven, men når det kun er Ringenes Herre så kan jeg nok leve uden.

Men jeg tror nu nok jeg vil have den med danske undertekster, så jeg må nok bare til lommerne.... :(
  15. Mr_Mundi Force Ghost

star 4
    Du kunne bare have forudbestilt den og fået den til 1000 kr. hos enten Axel Music eller Videonetto, men det er for sent nu, hvor den er udgivet.
  16. Darth-Floyd Force Ghost

star 4
    Så vidt jeg kan læse mig til, så består boxen med de tre film af 12 DVDer? Så noget ekstra matriale må der da være?

Anyway, jeg blev "begavet" med collector boxen i går, men jeg tror nu jeg vil få den byttet til ovennævnte. Jeg synes at det er for mange penge for et stykke plastic....(eller hvad Minas Tirith er lavet af)
  17. Mr_Mundi Force Ghost

star 4
    Ja, ok. Der er selvfølgelig det samme ekstramateriale med, som der også er med dem har kunnet købe enkeltvis, men der er ikke noget nyt med eller de DVD'er der følger med Collectors boksene.

Figuren er lavet af polystone.

Hvis du beslutter dig for at beholde Collectorsboksen, så kan du stadig købe collectors boksene af de to første. Jeg mener at både Axel Music og Fona 2000 har dem.

Følgende er hvad der følger med de forskellige Collectors bokse. Det der er skrevet med blåt er kun i Colectorsboksen, det med sort er også i 12 disk-boksen.

Disc 1: Filmen del 1 / Disc 2: Filmen del 2

Fire kommentarspor:
    ? Peter Jackson (Instruktør), Fran Walsh (manuskript-forfatter) og Philippa Boyens (manuskript-forfatter)
    ? Richard Taylor (Kostume Designer) og Andrew Lesnie (fotograf)
    ? Howard Shore (Komponist), Jim Rygiel (Visual Effect Supervisor) og Randy Cook (Visual Effect Supervisor)
    ? Elijah Wood (Frodo), Ian McKellen (Gandalf), Liv Tylor (Arwen), Sean Astin (Sam), John Rhys-Davis (Gimli), Billy Boyd (Pippin), Dominic Monaghan (Merry), Orlando Bloom (Legolas), Christopher Lee (Saruman) og Sean Bean (Boromir)

Disc 3: Appendix del 1 - Fra Bog til Idé

? Seks dokumentarer med udgangspunkt i J.R.R. Tolkien, konverteringsprocessen fra bog til manuskript og planlægningen af filmen, design og byggeriet af Midgård, såvel som et besøg hos Weta Workshop med et nærmere kig på kostumer, våben, brynjer og miniaturer m.v.
    ? Interaktivt kort over Midgård
    ? Dias galleri med kommentarer af designerne
    ? Storyboard og tidlige prøver med mulighed for sammenligning med de færdige scener

Disc 4: Appendix del 2 - Fra Idé til Film

? 11 originale dokumentarer om skuespillerne og fotograferingen, livet som Hobbit, visuelle effekter, efterbehandling, klipning, musik og lyd, samt lancering af filmen
    ? Galleri med billeder fra produktionen

Ekstramaterielet har valgfri danske undertekster

2 eksklusive polystone argonath bogstøtter. Udformet af filmens Visual Effects kunstnere og produceret af Sideshow Weta

Fire kommentarspor:
    ? Peter Jackson (Instruktør), Fran Walsh (manuskript-forfatter), Philippa Boyens (manuskript-forfatter)
    og Barrie M. Osborne (producer)
    ? Richard Taylor (Kostume Designer) og Andrew Lesnie (fotograf)
    ? Howard Shore (Komponist), Jim Rygiel (Visual Effect Supervisor) og Joe Letteri (Visual Effect Supervisor)
    ? Elijah Wood (Frodo), Sean Astin (Sam), John Rhys-Davis (Gimli/Voice of Treebeard), Billy Boyd (Pippin), Dominic Monaghan (Merry), Orlando Bloom (Legolas), Christopher Lee (Saruman) og Sean Bean (Boromir), Miranda Otto (Éowyn), Brad Dourif (Wormtongue), Andy Serkis (Gollum/Sméagol), Bernard Hill (Théoden) og mange flere.

Disc 3: Appendix del 3 - Rejsen fortsætter...

? Fem originale dokumentarindlæg, som beskriver hvordan bøgerne blev omsat til film, hvordan Midgård blev til, hvordan Midgård blev skabt på lærred, et besøg i Wetas værksteder og en beskrivelse af, hvordan Gollum blev skabt.
    ? To interaktive kort: Atlas over Midgård og Newzealand som Midgård
    ? Billedarkiv med lydkommentarer (indeholder mere end 1.500 billeder)

Disc 4: Appendix del 4 - Slaget om Midgård begynder

? Otte dokumentarindslag, som beretter om indspilningen af De to Tårne, trickfilmsekvenserne, klipningen, musik og lyd, stuntfolk og kamptræning og et besøg hos Weta Digital
    ? Interaktiv lyddemonstration af Slaget ved Helms Kløft
    ? Billedarkiv med lydkommentarer (indeholder omtrent 300 billeder)

Ekstramaterielet har valgfri danske undertekster

Exciting Bonus DVD:
    Unveiling The Creation Of The Lord Of The Rings Collectibles

Creating Gollum
    A Bonus 44-Page Companion Book Illustrating The Evolution Of The Gollum Character

Exclusive Gollum As "Sméagol" Collectible
    Created Especially For The Lord Of The Rings: The Two Towers Collector's DVD Gift Set

Fire kommentarspor:
    ? Peter Jackson (Instruktør), Fran Walsh (manuskript-fo/>/>/>
  18. Darth-Floyd Force Ghost

star 4
    :eek:

Er du ikke på arbejde?

DEt må jeg nok sige, nu prikker du til min mørke (geeky) side... Gad vide om jeg bare skulle beholde boxen og købe det to andre? :p

Nej nu må jeg tage mig sammen og stå ved min beslutning.... jeg vil ikke være en nørd mere, så jeg må hellere se at komme afsted for at få den byttet.
  19. Paranorina Jedi Master

star 4
    Mundi er skam på arbejde. Hans frivillige tjans som info-pusher for FFDK :p
  20. Mr_Mundi Force Ghost

star 4
    A-r-b-e-j-d-e ???:confused: Hvad er det?:p

Nej, selvfølgelig skal du da beholde Collector's boksen når du nu har den. Alt andet vil være helt utilgiveligt!!![face_shame_on_you]
  21. Darth-Floyd Force Ghost

star 4
    Nu har jeg tænkt længe (pas på med det venner, det kan være farligt) og taget min endelige beslutning. I´ll give in to my dark side and I´ll join you. Jeg beholder boxen, det har jo trods alt været en gave :D Så må jeg bare få fuldendt min samling ved at købe de tidligere film.
  22. Mr_Mundi Force Ghost

star 4
    Nice, så skal du bare have købt de andre to Collector's bokse. Når man har én, så skal man selvfølgelig have dem alle.

Jeg glemte lige at skrive, at indholdet i boksene, som beskrevet ovenfor, naturligvis var for henholdsvis Fellowship of the Ring, Two Towers og Return of the King.

Hvis man køber R1 af Fellowship of the Ring-boksen, så får man også en ekstra DVD fra National Geographic med om filmen, men den kan også købes seperat i R2-udgave.
  23. Darth-Floyd Force Ghost

star 4
    Ja, jeg havde gættet at det var indholdet af de nævnte film du mente ;)

Jeg tror nu bare jeg køber de to første film i almindelig forlænget udgave. Men det kan nok vente lidt, jeg har jo set dem før.

Hvad betyder det der R1 og R2?
  24. Qui-Gina-Jinn Force Ghost

star 4
    Region 1 og Region 2, vil jeg gætte på...

Fik lige omkodet min ellers kodede dvd i går :D
    = kan også se R1 dvd'er nu! :D
  25. Darth-Floyd Force Ghost

star 4
    Vil det sige jeg risikerer at købe en DVD jeg ikke kan se? Hvordan kan jeg vide om min DVDafspiller er kodet?

**Damn, jeg føler mig koblet af for tiden :(**
Thread Status:
Not open for further replies.