main
side
curve
  1. In Memory of LAJ_FETT: Please share your remembrances and condolences HERE

De(n) næste film man kan glæde sig til... hjemmebiografen

Discussion in 'Archive: Denmark' started by Mr_Mundi, Nov 17, 2004.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Qui-Gina-Jinn

    Qui-Gina-Jinn Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Jun 2, 2003
    Det burde stå i manualen, tror jeg...
    (det gør det vist i min).

    Desuden burde du kunne se danske dvd'er - det er mere de amerikanske R1'ere der er et problem... Gætter på at hvis din dvd er kodet er det til R2, som er hvad danske dvd'er kommer som.... (*håber det var korrekt*)
     
  2. Mr_Mundi

    Mr_Mundi Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    May 24, 2002
    Som Milla siger, så er R = Region.
    Men nej, hvis du bare køber dem i en butik, så risikerer du ikke at købe en du ikke kan se, men hos Axel Music kan man via nettet bestille R1-film.
    Men du kan da ikke mene, at du ikke vil købe Collector's udgaven af de andre film, når du nu har fået Collector's udgaven af ROTK. Jeg var forbi Fona 2000 i dag og de havde massere af TTT Collector's bokse, men jeg så ingen FOTR bokse, men det er dog stadig muligt, at Axel har den. Jeg holder stadig på at du burde købe Collector's bokse med de to film du mangler.


    Region 0 -- DVD'erne er ikke regionskodede
    Region 1 -- USA, Canada
    Region 2 -- Japan, Europa, Sydafrika, Mellemøsten, Grønland
    Region 3 -- S.Korea, Taiwan, Hong Kong, Dele af Sydøstasien
    Region 4 -- Australien, New Zealand, Latin Amerika (incl. Mexico)
    Region 5 -- Østeuropa, Rusland, Indien, Afrika
    Region 6 -- Kina
    Region 7 -- Reserveret
    Region 8 -- Krydstogtskibe, Fly på internationale ruter
     
  3. Darth-Floyd

    Darth-Floyd Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Apr 5, 2003
    Så vidt jeg kan se, så har Axel begge film i begge EE udgaver, men jeg synes stadig det er mange penge at bruge på et par film som jeg har set før.

    Tak for oplysningerne i øvrigt, både Mundi og Gina :)

    Har du set/hørt alt matrialet på EE DVDerne Mundi? Her tænker jeg på de 4?? kommentar spor :D

    Damn, det var min post nr 3500 :eek:
     
  4. Mr_Mundi

    Mr_Mundi Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    May 24, 2002
    Ja, det ser sørme ud til at Axel Music har Collector's boksene. Så kan det da kun gå for langsomt med at købe dem.

    Nej, jeg har ikke fået hørt alle kommentarspor på allle film. Faktisk tror jeg kun, at jeg har hørt et eller to fra den første film og jeg har end ikke haft ROTK i maskinen endnu. Jeg venter til jeg har tid til at se alle 3 i ét stræk uden andet end en kort pause i ny og næ til at hente friske forsyninger i køkkenet eller gå på toilettet.:D

    Jeg mener egentlig heller ikke, at jeg har set ret meget af det andet ekstramateriale, men det er der jo tid til når jeg bliver gammel.:p

    Jeg har dog fået set ekstra-DVD'en med Howard Shore.

    Tillykke med din post nr. 3500:D
     
  5. Lord_Coras

    Lord_Coras Jedi Knight star 5

    Registered:
    Oct 26, 2001
    Jeg har vist ikke set så meget ekstramateriale og ikke et eneste kommentarspor.
    Jeg må få taget mig sammen...
     
  6. Darth-Floyd

    Darth-Floyd Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Apr 5, 2003
    Ja, en maraton med alle tre film kunne være fedt, jeg tror bare ikke jeg kan holde mig vågen så længe. Det er jo ikke fordi at man sidder og dirrer af spænding og forventning mere, selve handlingen er der jo ikke ændret så meget på.

    Jeg så lidt af ekstramatrialet dengang jeg lånte de to første film, men det fængede aldrig rigtigt.

    Og du kan da roligt se det nu Mundi, du er jo gammel...
     
  7. Lord_Coras

    Lord_Coras Jedi Knight star 5

    Registered:
    Oct 26, 2001
    Jeg tror ikke engang jeg vil kunne se Revenge of the King EE i én køre.
    Den er ef-uh-se-kå-ih-æn-ge lang.
     
  8. Mr_Mundi

    Mr_Mundi Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    May 24, 2002
    Jeg vil så sige, at i hvert fald TTT EE gav mig en væsentlig dybere mening med tingene, så jeg forventer da en del af ROTK EE også.

    Og nej, jeg har jo sagt, at jeg ikke er gammel endnu!![face_beatup]


    Coras - synes du at den er kedelig eller at den med 4 timer er for lang til at se af én gang?
     
  9. Lord_Coras

    Lord_Coras Jedi Knight star 5

    Registered:
    Oct 26, 2001
    Den er langt fra kedelig, men fire timer er meget længe.
     
  10. Darth-Floyd

    Darth-Floyd Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Apr 5, 2003
    Jeg synes da også at begge de første EE udgaver forbedrede oplevelsen væsentligt, og specielt De To Tårne. (Har jeg vist sagt før). Men det ændrer jo ikke på selve plottet.
     
  11. Paranorina

    Paranorina Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Nov 14, 2001
    Ingen siger vel at man behøver se alle 3 film i en køre. Man kunne vel ligeså godt spræde dem over en weekend eller noget.
     
  12. Mr_Mundi

    Mr_Mundi Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    May 24, 2002
    Coras - Ja, 4 timer ér længe, men jeg vil nu stadig satse på at se dem i ét stræk.

    Floyd - Nej, du har selvfølgelig ret i, at plottet ikke er ændret, men så vil det jo også være en helt anden film.
     
  13. Darth-Floyd

    Darth-Floyd Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Apr 5, 2003
    Min pointe var nu mere noget i retning af at første gang man ser en film, så sidder man spændt og venter på hvad der sker, men når man nu har set den en tre-firehundredegange, så kan det være svært at holde koncentrationen uanset at der er ændret/tilføjet ganske få scener.

     
  14. Mr_Mundi

    Mr_Mundi Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    May 24, 2002
    Det har du ganske ret i Floyd, men da det er ret længe siden jeg har set FOTR og TTT, så håber jeg at det går alligevel.
     
  15. Darth-Floyd

    Darth-Floyd Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Apr 5, 2003
    Jeg overvejer at købe "Kong Arthur". Kan den anbefales? Så den desværre aldrig i biografen
     
  16. Lord_Coras

    Lord_Coras Jedi Knight star 5

    Registered:
    Oct 26, 2001
    Den er en ok film. Jeg ville nu have foretrukket en "rigtig" Arthurfilm, med en Merlin der laver magi og sværd-i-sten profeti.
    Den virker som en actionfilm med gode sekvenser.
    Keira Knightly stjæler bare billedet.
     
  17. Mr_Mundi

    Mr_Mundi Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    May 24, 2002
    Jeg sad lige og fik en strøtanke - når vi nu ikke fik en samleboks med til EE-versionerne af LOTR, så kunne man jo købe sådan en metalkasse her til $35:

    [image=http://designpaulchampagne.com/images/cases/LotR_LE.jpg]
     
  18. Darth-Floyd

    Darth-Floyd Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Apr 5, 2003
    God ide :)

    Jeg fandt lige FOTR EE til 300 kroner i Videonetto.

    Jeg kom for at købe Kong Arthur, men den var udsolgt. :(
     
  19. Mr_Mundi

    Mr_Mundi Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    May 24, 2002
    HVABEHAR???:eek::eek:
    Var vi ikke enige om at du skulle købe Collector's Gift Set af de to film du manglede?[face_shame_on_you]

    Iøvrigt så ligger der både DVDCity (Vestergade 17) og en Fona (Vesterbrogade 62) i umiddelbar nærhed af VideoNetto, så du kunne jo bare have købt Kong Arthur der.;)


    Edit: Jeg har forresten lige fundet ud af at jeg har vundet en præmie i Biozonens konkurrence.
    Nærmere betegnet en sort hættetrøje med påskriften Pusher II.
    Lortepræmie. For det første går jeg aldrig i hættetrøje og for det andet kunne jeg aldrig finde på at gå med en trøje der reklamerer for en film - tilmed en dansk film - og for det ikke skal være løgn Pusher II. Så kan det dårligt blive værre.
    Det er en skam at jeg ikke skal lave lejlighed i stand eller sådan noget, så jeg kunne bruge den når jeg malede med åbne vinduer.
     
  20. Paranorina

    Paranorina Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Nov 14, 2001
    Hva så der Pusher-Mundi? [face_laugh]
     
  21. Mr_Mundi

    Mr_Mundi Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    May 24, 2002
  22. Darth-Floyd

    Darth-Floyd Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Apr 5, 2003
    :D

    Jo, men nu er der andre Videonetto´er....

    Jeg havde et ærinde på Frederikssundsvej, så det var den afdeling jeg besøgte. De var nu meget hjælpsomme, og slog op på computeren for at se hvor den var på lager henne, og det var den kun i Roskilde. De tilbød godt nok at hente et par eksemplarer, men det synes jeg nu var for meget at gøre ud af det.

    Og hvad skal jeg med Collectors boxene, nu hvor du siger vi skal opbevare filmene i en metalbox? :p
     
  23. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    De skal da ned i metalboxen... Og så køber man så en extra box som ligner Hobbiton som man kan putte den ned i, og så putter man dén box ned i en extra tyk foret box udformet som Gandalfs hat oog så....
     
  24. Mr_Mundi

    Mr_Mundi Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    May 24, 2002
    ØV, hvor er I dumme alle sammen.:(
     
  25. Darth-Floyd

    Darth-Floyd Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Apr 5, 2003
    Tudefjæs!





















    :)
     
Thread Status:
Not open for further replies.