main
side
curve
  1. In Memory of LAJ_FETT: Please share your remembrances and condolences HERE

De(n) næste film man kan glæde sig til...

Discussion in 'Archive: Denmark' started by Krede, Jan 28, 2003.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    Det glæder jeg mig til at høre om :)
     
  2. Mr_Mundi

    Mr_Mundi Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    May 24, 2002
    Jeg har været inde og se DD i dag.

    Som en der aldrig har set en DD-tegneserie, så synes jeg filmen var udemærkedet. (Den eneste grund til, at jeg ved, at Kingpin er hvid, er fordi, jeg har set nogle Spiderman-tegnefilm på TV-Danmark!!)

    I forhold til det jeg havde hørt/læst om filmen, så synes jeg dog, at den havde en underlig drejning i en negativ retning ind i mellem.

    Men alt i alt en god film, som jeg godt kunne finde på at købe når den kommer på DVD.
     
  3. snailwalker_DK

    snailwalker_DK Jedi Master star 4

    Registered:
    Jan 21, 2002
    by the way kunne jeg godt tænke mig at høre hvad I synes om Natural Born Killers...Fik den for 39 kr i directors cut på DVD i fona :)
     
  4. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    Mr Mundi - Det var da godt at høre at den nok ikke er helt frygtelig så... Politiken gave den også en pæn anmeldelse.

    Jeg tror dog også at det har meget at gøre med, om man har forudindtagede meninger. Hvis man er fan af tegneserien/bogen/spillet, bliver man tit skuffet af en filmatisering.

    Jeg syntes f.eks. at Final Fantasy var en rigtig fed film, men folk som var fans af spillene kunne mildt sagt ikke lide den.

    Det bliver interessant at høre hvad Par siger om den.
     
  5. Mr_Mundi

    Mr_Mundi Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    May 24, 2002
    Jamen dog, så er den helt oppe på 3 gode anmeldelser.

    Politiken

    MSN

    Troldspejlet

    Plus en masse negative anmeldelser...
     
  6. Paranorina

    Paranorina Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Nov 14, 2001
    Jeg ska ikke se den søndag aligevel, men måske mandag.

    Krede: Lige for at være på tværs så ku jeg godt li X-men, batman, spider-man, superman filmataseringerne bare for at nævne et par stykker ;)
     
  7. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    nåh ok, de bedste filmatiseringer plejer også at holde sig ret tæt på forlægget.

    Gode filmatiseringer:
    LOTR I & II
    X-Men
    Spiderman
    Tomb Raider (jo den er god!)
    Superman I (brød mig ikke særlig meget om resten)
    Batman
    Starship Troopers
    De fleste af Disney's

    DÃ¥rlige filmatiseringer:
    Asterix og Obelix
    Chicago (har aldrig set stykket, men det er sikkert lige så irriterende som filmen)
    æh... har I flere? Jeg har en tendens til at fortrænge dårlige film...

    Snegl - Jeg har aldrig set natural born killers, men til 39 kr. tror jeg at du har gjort en god handel.

     
  8. snailwalker_DK

    snailwalker_DK Jedi Master star 4

    Registered:
    Jan 21, 2002
    well har hørt fra mange at daredevil skulle være ret skod...

    Er starship troopers baseret på en tegneserie?
     
  9. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    Ja, Starship troopers er baseret på en halvukendt tegneserie eller bog.
     
  10. Paranorina

    Paranorina Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Nov 14, 2001
    Ligesom Men In Black.


    Nogen der har styr på om den He-Man film der blev lavet er kommet på dvd? Ku godt tænke mig at se den igen :D
     
  11. Mr_Mundi

    Mr_Mundi Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    May 24, 2002
    Jo, den er kommet på DVD.

    Master of the Universe

    Som jeg husker den, så var den dog ikke noget jeg føler trang til at stifte bekendtskab med igen.
    Men smag og behag er jo heldigvis forskellig! ;)
     
  12. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    Ja den var faktisk ret frygtelig, og et totalt Star Wars rip-off... men jeg kunne da også godt tænke mig at se den igen af nostalgiske grunde.... ;)

    Det der irriterede mig mest ved den var at de skulle ned på jorden, istedet for at lade handlingen foregå i He-man universet.

    Gad vide hvorfor næsten alle fantasy og science fiction filmforfattere synes at det er vigtigt at have jorden med? Det er virkelig de færreste der tør skabe et originalt univers og så lade være med at hive vores verden ind i det.

    Endnu en grund til at George Lucas er sådan en sej fyr! Han tør nemlig - to gange endda. Star Wars og Willow.

     
  13. Paranorina

    Paranorina Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Nov 14, 2001
    Enig! Jorden er kedelig! ;)

    Et andet problem med He-Man filmen var at der var nye skurke med... Jaja fair nok de var måske ok seje men ku det ikke ha været federe hvis de havde brugt de klassiske skurke som Beast-man, Mer-man, Trapjar og hvad de nu alle sammen hed?

    Jeg håber snart de begynder at sælge det nye He-man legetøj i Danmark! :D
     
  14. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    Helt sikkert, hvad skete der egentlig med Orko? Ham kunne de godt have haft med, selvom det nok ville have været rimeligt svært at få ham til at flyve overbevisende med de special effekter man havde i slutningen af 80'erne.

    Skeletor er dog ret sejt designet, det virker ret sygt med de menneskeøjne i sit afpillede kranium.

    Billy Barty er også okay, men den rolle han spiller som den ulækre men søde dværg minder mistænkeligt meget om den han spiller i Legend.... Det er nu ret sjovt.

    og så Dolph Lundgren.... ja men hvem ellers skulle man vælge som den store bøf?

    En anden ting der er lidt irriterende er den sidehistorie med de to teenagere (Countney Cox og en anden fyr) Altså filmen burde jo handle primært om He-man, men istedet får man en mærkelig historie om en pige som har mistet sine forældre, og en fyr som kan åbne en tidsportal med sit keyboard. He-Man er reduceret til en stor muskelbøf der kun tænker på at slippe tilbage til sin egen planet og bekæmpe Skeletor. Det syntes jeg var lidt ærgeligt.

    Det er egentlig utroligt at de slap for en retssag fra GLs side. Der er Stormtroopers (sorte godt nok) og He-mans kæreste hedder endda Teila (et anagram for Leia) og hele kampen i Skeletors tronsal er en gentagelse af slutscenen i ROTJ.


    he he jeg får helt lyst til at købe den.
     
  15. snailwalker_DK

    snailwalker_DK Jedi Master star 4

    Registered:
    Jan 21, 2002
    You WILL join the dark side krede, it is your destiny ;)
     
  16. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    Join me Snegl!, and we will rule this forum together...

    nej, sorry - det var ikke min mening at lyde negativ, jeg elsker bare at bitche over sådanne ting. Egentlig så synes jeg at det er en ok film, der er bare visse ting som jeg godt kunne ønske var anderledes.
     
  17. Paranorina

    Paranorina Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Nov 14, 2001
    Ok så så jeg DareDevil i dag og jeg blev glædelig overasket!

    Selvom jeg var stærk modstander af de nye "dragter" personerne har fået må jeg indrømme at det fungere rigtig godt, og især Bullseye har masser af karekter. En rigtig cool skurk!
    *thumbs up*

    Historien følger ikke tegneserien heeeeeeelt, men det gør det jo aldrig, og det her er rimelig tæt på aligevel. Ku dog stadig godt tænke mig den var mere mørk og skummel men aligevel.
    *thumbs up*

    CGI'en halter lidt især når den bliver brugt til at vise personerne der springer rundt i luften, meget fake... fy ha! Og jeg ku sværge at den rotte der er lige i starten også er CGI. Er det nu blevet næmmere at animere en rotte end at dresere en levene en?
    *thumbs down*

    Og til fansene så nåede jeg at se 3-4 navne i filmen der var taget efter gamle marveltegnere, fks hedder bokseren Matts far oppe imod "John Romita", der bla meget andet har tegnet en del Spider-Man og en anden bliver kaldt "Miller" fra navnet "Frank Miller", en af de store tegnere på DareDevil. Desuden er ham manden med avisen han redder fra at blive kørt over (er også med i traileren) Stan Lee, manden der grunlæggede marvel... sådan da... eller altså han skabte det som det vi kender det i dag! Stan Lee er også med i X-men og Spider-man og mon ikke han også kommer med i Hulk?
    Jeg ku sige lidt mere men det ville være at spoile såeh...
    *thumbs up*

    4 ud af 5 stjerne tror jeg jeg vil give den.
     
  18. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    Nå da da, det må jeg sige. Det kunne være at man skulle give den en chance så?

    Hvordan klarer skuespillerne sig, udover ham Bullseye?
     
  19. Paranorina

    Paranorina Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Nov 14, 2001
    Jeg har ingen klager over skuespillet heller, det virker rimelig naturligt det hele. Jeg har hvertfald ikke bemærket noget direkte elendigt skuespil.
     
  20. Darth_Malignent

    Darth_Malignent Jedi Youngling star 2

    Registered:
    Apr 2, 2003
    Hvad med Terminator 3? Hvilke forventninger har i? Jeg har set Traileren men den virker som de andre: Vild jagt, eksplosioner, Gun-fights og til sidt det store stand off. Det eneste der anderledes i 3´eren er at denne gang er det en kvindelig terminator (En rigitg bad ass bitch). Vin diesel er jo også snart på banen med en ny film. "A man apart" skulle den vist nok hedde. Jeg er ikke sikker på handlingen og kvaliteten.
     
  21. Paranorina

    Paranorina Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Nov 14, 2001
    T3 glæder jeg mig helt vildt til!
    Hvis den bare bliver halvt så fed som enten 1'eren eller 2'eren bliver det en af mine nye yndlings trillogier.

    Desuden ka en kvindelig terminator godt være ret farlig.
    "She's back, and this time its that time on the month!" :eek:
     
  22. snailwalker_DK

    snailwalker_DK Jedi Master star 4

    Registered:
    Jan 21, 2002
    nåh er der nogle skabs trekkies der skal se nemesis i morgen?? :)
     
  23. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    Nej, Star Trek har aldrig sagt mig noget... Er det ikke også en smule tyndt at historien handler om kloning? Det sagde Jakob S noget om i Troldspejlet i mandags.
     
  24. Paranorina

    Paranorina Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Nov 14, 2001
    Jeg ska ind og se ST renger jeg med, ska bare ha fundet nogen der gider gå med mig. Hva med jer? Star Wars nørder mødes til en Star Trek film, ohh the irony :D
     
  25. snailwalker_DK

    snailwalker_DK Jedi Master star 4

    Registered:
    Jan 21, 2002
    kommer den i imp. Så sætte sig foran nogle rigtig star trekkies med et lille tvscreen med star wars vendt mod dem [face_devil]
     
Thread Status:
Not open for further replies.