main
side
curve
  1. In Memory of LAJ_FETT: Please share your remembrances and condolences HERE

De(n) næste film man kan glæde sig til...

Discussion in 'Archive: Denmark' started by Krede, Jan 28, 2003.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lord_Coras

    Lord_Coras Jedi Knight star 5

    Registered:
    Oct 26, 2001
    Er jeg den eneste her i landet der tror at den film bliver meget, meget ringe.
     
  2. Paranorina

    Paranorina Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Nov 14, 2001
    Nja... Jeg kunne godt tænke mig at se den, men jeg frygter lidt at det halve af filmen vil være en ren origen-historie og jeg har aldrig været den store fan af origen-historier i superheltefilm, især ikke da jeg kender historiene til hudløshed. Det er en af grundene til jeg bedre kan lide Spider-Man 2 end Spider-Man 1, og jeg ser også mere frem til en evt. FF2 (Fantastic 42??).

    Untagelsen med origen-historier er dog Batman begins, men der er hans oprindelse også en større part af filmen, fremfor noget der bare skal overstås. Det er mere en film om Bruce Wayne end om Batman. Og her tvivler jeg på at en 2'er ville kunne have den samme form for feel end 1'eren, og helt undgå at blive Batman 1 the remake, som er overvuderet IMO.
     
  3. Mr_Mundi

    Mr_Mundi Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    May 24, 2002
    Jeg har så heller ikke de helt store forventninger til filmen ud fra det jeg har set. Men jeg vil dog gerne se den alligevel.

    I øvrigt - da jeg var inde og se Batman, så overhørte jeg én sige, at han havde været positivt overrasket over F4 efter at have set den. Men det er selvfølgrlig svært at vide, hvor meget man skal lægge i det, når man ikke ved hvad hans forventninger var til filmen.
     
  4. Darth-Floyd

    Darth-Floyd Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Apr 5, 2003
    Jeg har heller ikke de største forventninger til den, og havde egentligt heller ikke tænkt mig at se den, men lod mig alligevel friste nu da Mundi havde købt billetter. :)
     
  5. Mr_Mundi

    Mr_Mundi Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    May 24, 2002
    BioZonen præsenterer Per Flys trilogi:

    Bænken, Arven og Drabet!
    -Med introduktion af instruktøren selv!


    Vi kender alle de to første historier fra Per Fly, i hans trilogi om de danske samfundslag
    - Bænken om underklassen og Arven om overklassen.
    Nu er det tid til hans sidste film i denne omgang: Drabet
    - om den danske middelklasse.
    PÃ¥ rollelisten ser vi Pernilla August (Jerusalem), Charlotte Fich (Rejseholdet)
    og Jesper Christensen (Bænken).
    Nu har du chancen for at se alle 3 film i rap, og danne et overordnet billede af denne banebrydende trilogi!
    Der er selvfølgelig pauser mellem filmene, hvor vi byder på en lille forfriskning!

    Arrangementet finder sted i Palads
    Tirsdag d. 23. august 2005
    kl. 18.00

    Prisen er bare 120 kr.
    for alle 3 film og pause-forfriskninger
    (1. pause er der kaffe til alle
    og i 2. pause øl eller sodavand).

    Billetterne kan bestilles
    fra onsdag d. 3. august
    på 70 13 12 11
    Husk at billetterne skal være afhentet senest
    7 dage efter bestillingsdatoen!

    Vi elsker danske film!
    Med venlig hilsen

    Line, Søren og Teis
    BioZonen.dk
     
  6. JN327

    JN327 Jedi Padawan star 4

    Registered:
    May 2, 2002
    BB roxor!!!!11!!!
     
  7. Lord_Coras

    Lord_Coras Jedi Knight star 5

    Registered:
    Oct 26, 2001
    Det gør den nemlig. Glæder mig til at se ham tæve Jokeren.
     
  8. Mr_Mundi

    Mr_Mundi Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    May 24, 2002
    Jokeren er tævet - af Michael Keaton.
    De skulle hellere bruge nogle af alle de andre skurke der er i Batman-universet til de næste film der måtte komme.
     
  9. Lord_Coras

    Lord_Coras Jedi Knight star 5

    Registered:
    Oct 26, 2001
    Og nu bliver han tævet igen. ;)

    Og hvis du vil have andre Batmanskurke skulle du kigge nærmere på ham her:
    [image=http://www.darkunderground.co.uk/images/bio_zsasz3.gif]
    Victor Zsasz. seriemorder. Laver et mærke på sin krop for hvert af sine ofre. Han havde en cameo i Batman Begins.
     
  10. Paranorina

    Paranorina Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Nov 14, 2001
    Jeg har altid godt kunne tænke mig at se Killer Croc på film.
    Jokeren er overvuderet IMO.
     
  11. Lord_Coras

    Lord_Coras Jedi Knight star 5

    Registered:
    Oct 26, 2001
    Jeg håber bare de holder sig fra Harley.
     
  12. Paranorina

    Paranorina Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Nov 14, 2001
    Hehe nu ikke så krædsen.
     
  13. Lord_Coras

    Lord_Coras Jedi Knight star 5

    Registered:
    Oct 26, 2001
    Jeg har aldrig brudt mig om den lille klovn.
     
  14. Mr_Mundi

    Mr_Mundi Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    May 24, 2002
    Det er nu min overbevisning, at F4 kunne have været markant værre.

    Behold - De Fantastiske 4 anno 1994:
    [image=http://img208.imageshack.us/img208/7426/gruppen8ou.jpg]
    Filmen er ganske vist kun lavet for at selskabet bag kunne beholde rettighederne, men alligevel...
     
  15. Paranorina

    Paranorina Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Nov 14, 2001
    Selvskabet bag? Mener du Marvel? Så vidt jeg har forstået så Marvel hvor elendig filmen var, og skyndte sig at købe alle rettighederne til den, for de kunne låse den langt væk og smide nøglen væk. Filmen er derfor aldrig udgivet, men kan utvilsomt findes med et fildelingsprogram, hvis man er til den slags.

    Mindre spoilere omkring (den nye) FF -Men ikke spoilere man ikke ville aligevel ville få hvis man læser filmguiden eller ser trailere
    Jeg var inde og se den nye FF i går, og jeg blev positivt overasket, men det skyldes måske at jeg frygtede den var katastrofal ringe. Filmen omøblere et par myter i forhold til tegeserien, blandt andet af Dr Doom er med ude i rummet, og også for superkræfter, men det passer godt ind i plottet, så jeg er villig til at accebere det, og det er heller ikke med til at gøre myten dårligere. At Ben Grims blinde kæreste nu skal til at være sort, synes jeg er noget pjat. Politisk korrekthed viser sit grimme ansigt endnu engang.
    Filmen er ikke særlig overaskende, og den klimatiske slutkamp virker lidt kort og tam, men den er udemærket som popcornunderholdning. Som sagt glæder jeg mig til 2'eren, hvor de ikke behøver bruge over halvdelen af filmen på at forklare deres oprindelse.
     
  16. Darth-Floyd

    Darth-Floyd Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Apr 5, 2003
    Jeg var også positivt overrasket over Fantastic Four. Kendte ikke rigtigt nogte til dem før, så jeg ved ikke om filmen var tro mod tegneserien.

    Of Topic....

    Har været tegneserie freak i mange år, men bare ikke denne genre, mere Ljt. Blueberry, Lucky Luke, Asterix og lignende. Og selvfølgelig Splint og Co :D
     
  17. Mr_Mundi

    Mr_Mundi Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    May 24, 2002
    Par - Jeg ved ikke nøjagtigt hvilket selskab det var. 20th Century Fox - Marvel Enterprises - 1492 Pictures - Constantin Film Produktion GmbH står alle som producere på filmen. Som jeg har hørt/læst det, så var det selskab der havde filmrettighederne - formodentlig Marvel Enterprises - i fare for at miste rettighederne, hvis de ikke fik lavet en film om F4. Filmen fra 1994 blev derfor lavet udelukkende for at de kunne beholde rettighederne, men det var aldrig hensigten, at den skulle distribueres.

    Dette er som nævnt blot sådan jeg har hørt/læst det. Jeg skal da ikke kunne udelukke, at det du siger er det rigtige.
     
  18. Mr_Mundi

    Mr_Mundi Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    May 24, 2002
    BioZonen præsenterer den medrivende og hårdtslående film

    Cinderella Man

    Russel Crowe og Renée Zellweger har hovedrollerne i dette fængslende drama,
    der sætter nye standarder for boksefilms-genren.

    Arrangementet finder sted i Metropol
    Torsdag den 8. sep.
    kl. 21.30


    Billetterne koster 65 kr.
    og kan bestilles fra onsdag den 17. aug
    på tlf. 70 13 12 11
    fra kl. 9.30

    (Max 2 billetter pr. kort)

    Inden filmen byder vi på et lille glas vin, øl eller vand!

    Bokseren og familiefaderen Jim Braddock arbejder hårdt for at opnå berømmelse og titler i den ubarmhjertige bokseverden.
    Men så rammer depressionen og Braddocks success daler i takt med familiens levestandard og aktierne på børsen.

    Man skal ikke tænke på denne film som 'endnu en boksefilm' - den er fremragende instrueret, velspillet og ikke mindst rigtig godt skrevet!
    Og så tager den udgangspunkt i autentiske oplevelser fra den 'rigtige' bokser Jim Braddocks liv.
    Både Crowe og Zellweger giver den på alle tangenterne, og det ses på resultatet.

    Vi elsker boksefilm!
    Med venlig hilsen

    Line, Søren og Teis
    BioZonen.dk
     
  19. Mr_Mundi

    Mr_Mundi Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    May 24, 2002
    Snigpremiere på usædvanlig smuk, ny dansk eventyrfilm!
    Allerede inden premieren er filmen solgt til mere 25 lande

    STRINGS
    Der hvor du ender - begynder jeg


    Strings er skrevet af Naja Marie Aidt i samarbejde med filmens instruktør Anders Rønnov Klarlund.
    Genren er fantasy, og det er en dannelseshistorie om kongesønnen Hal, der rejser ud i verden for at hævne sig på dem, han er overbevist om er skyldige i faderens død.
    Han bliver klogere!
    Man skal under ingen omstændigheder lade sig afskrække af, at der er tale om en dukkefilm.
    Filmen er visuelt meget overbevisende, og historien er underholdende og medrivende i alle 90 minutter!
    Inden filmen vil producent Niels Bald introducere.

    Arrangementet finder sted
    Mandag den 22. aug. 2005 kl. 18.30 i Palads.
    Billetterne kan bestilles allerede nu på tlf. 70 13 12 11.
    (Der kan bestilles 4 pr. kort).

    Vi elsker danske film!
    Med venlig hilsen

    Line, Søren og Teis
    BioZonen.dk
     
  20. Qui-Gina-Jinn

    Qui-Gina-Jinn Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Jun 2, 2003
    Hmm - Naja Marie Aidt... Er ret sikker på at jeg har læst en bog af hende på et tidspunkt....

    /edit: ah, ja, det var novellen 'Vandmærket' jeg læste i gymnasiet... (3.g tror jeg det var...)
     
  21. Mr_Mundi

    Mr_Mundi Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    May 24, 2002
    BioZonen inviterer dig til snigpremiere på den nye danske film

    ALLEGRO

    Christoffer Boe (Reconstruction) har instrueret endnu en fremragende film.
    Denne gang har Ulrik Thomsen og supermodellen Helena Christensen hovedrollerne.
    Kort fortalt handler filmen om den berømte pianist Zetterström, der efter mange år i udlandet vender hjem til Danmark, for at give en koncert.
    Tilbage i Danmark finder han ud af, hvor meget de valg han har foretaget i sit liv, har påvirket hans nære omgivelser.
    Efter filmen vil der være mulighed for at stille spørgsmål til instruktøren!

    Arrangementet finder sted
    Mandag d. 19. september 2005
    kl. 18.45 i Metropol København.
    Billetterne koster 65 kr. og kan bestilles
    fra onsdag d. 31. august 2005 kl. 9.30
    på tlf. 70 13 12 11.
    (Max 2 billetter pr kort)

    Vi elsker danske film!
    Med venlig hilsen

    Line, Søren og Teis
    BioZonen.dk
     
  22. Mr_Mundi

    Mr_Mundi Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    May 24, 2002
    Et par dage forsinket...

    BioZonen inviterer dig til midnatsforestilling på

    NIGHT WATCH

    (eller Mørkets Vogtere, som er filmens danske titel).
    Filmen er russisk, men det skal man bestemt ikke lade sig skræmme af.
    Det er en fantasy-thriller, der foregår i nutidens Moskva.
    Under overfladen kæmpes en heftig kamp mellem de respektive kræfter,
    der henholdsvis kontrollerer dag- og nattetimerne.
    Filmen er vildt blodig, tæt klippet og vanvittig spændende.
    Inden forestillingen trækker vi lod om fede præmier
    blandt andet PS2 spillet Resident Evil Outbreak, T-shirts
    og 4 helt specielle shotsglas med Night Watch-logo.
    SÃ¥ husk at gemme din billet!

    Arrangementet finder sted fredag den 9. sep. 2005
    kl. 23.59 i Palads.
    Billetterne koster 75 kr.
    og kan bestilles allerede nu på tlf. 70 13 12 11.
    (Max 4 billetter pr. kort).

    Vi elsker gyserfilm!
    Med venlig hilsen

    Line, Søren og Teis
    BioZonen.dk





    Og i den modsatte boldgade, så var jeg til premieresurprise i lørdags, hvor de viste [link=http://www.imdb.com/title/tt0436078]The Aristocrats[/link]. En dokumentarfilm, hvor 100 komikere og skuespillere fortæller deres version af en joke, hvor kun starten og pointen er fastlagt, alt derimellem er op til den enkelte, men jo mere ulækker og vulgær den kan gøres jo bedre.

    Eks.: En mand søger job et sted, hvor de har liveoptræden på en scene. Han bliver spurgt, hvad hans nummer består af og han forklarer, at
    - [i]og her sætter censuren så ind[/i], men hvis det er rigtigt godt, så indvolverer det folk der skider og urinerer på hinanden eller i en spand, der så hældes ud over de andre på scenen eller de skal drikke indholdet. Desuden skal der helst også være diverse former for seksuelt samvær. Desuden skal det poienteres, at alle på scenen er i nær familie - forældre, børn og evt. bedsteforældre, men ikke længere ud i rækkerne end det bortset fra familiens husdyr naturligvis.
    Og joken afslutter med, at ham der søger optrædende spørger hvad jobansøgeren kalder sit show, hvortil han svarer "The Aristocrates".
    Selve handlingen i joken (og filmen) er naturligvis meget mere udpenslet i jokesene.

    Ak ja, det var en lang forklaring om en film, som jeg blot på det kraftigste vil [b]FRARÅDE[/b] at bruge penge på. Det er simpelthen spild af tid og penge. Det er ikke uden grund, at min. 90% af publikum udvandrede 40 min. inde i filmen. OK en tågenakke påstod fejlagtigt, at de var ved at give pengene tilbage, men selv om dette ikke var tilfældet, så var der kun 7 personer der gik tilbage til salen.
     
  23. Darth-Floyd

    Darth-Floyd Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Apr 5, 2003
    Så du den færdig?
     
  24. Mr_Mundi

    Mr_Mundi Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    May 24, 2002
    Nej, jeg var blandt de 90% der gik efter 40 min.

    Jeg må jo så dermed indrømme, at filmen teoretisk godt kan blive bedre i slutningen, men det blev nævnt flere gange, at dette er en dokumentar og det jeg har læst om den efterfølgende giver ingen indikationer om at handlingen skulle ændre sig. Og på det grundlag kan jeg kun sige, at selv om jeg er en ung mand i min bedste alder:D, så er der grænser for hvad jeg vil spilde min tid på. Normalt skal der ret meget til før jeg ikke vil se en film til ende (der er jo altid chancen for en overraskende slutning der redder hele filmen), men med denne film var grænsen simpelthen nået - for ikke at sige langt overskredet.

    Faktisk er det muligt, at de eneste der så filmen til ende var de personer der gik tilbage, da vi fik at vide, at vi ikke kunne få pengene retur (hvilket, konceptet taget i betragtning, så ikke kom som den store overraskelse).

    Men Nordisk film har jo tidligere taget en film af plakaten inden den kom op (den jagerpilotfilm med Jamie Foxx), så det er jo muligt, at de også tager denne af plakaten baseret på folks reaktion ved arrangementet i lørdags/søndags. I så fald kan folk jo højst belemres med den når den kommer på DVD/VHS eller i TV.
     
  25. Darth-Floyd

    Darth-Floyd Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Apr 5, 2003
    Godt jeg ikke er den store film nø.. øhh frea... hmmm fan!
     
Thread Status:
Not open for further replies.