main
side
curve
  1. In Memory of LAJ_FETT: Please share your remembrances and condolences HERE

Denmark Den Danske Café

Discussion in 'Nordic Countries Discussion' started by Mr_Mundi, May 11, 2003.

  1. Qui-Gina-Jinn

    Qui-Gina-Jinn Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Jun 2, 2003
    Hej Pink og Mundi :)

    Jeg har hørt rygter om at selveste tv2 vil vise Clone Wars, vist nok fra engang i november....


    Ja, jeg er også bange for at vi snart ryger på inactive, desværre :(
    Det er trist at miste det her sted.
    Men jeg tvivler på at vi nogensinde får det op at køre igen, medmindre vi kan overtale alle de 'gamle' til at komme tilbage...
     
  2. Darth-Floyd

    Darth-Floyd Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Apr 5, 2003
    Det ku være fedt hvis de blev sendt på TV2 :)
     
  3. Darth Mulacki

    Darth Mulacki Jedi Grand Master star 5

    Registered:
    Dec 4, 1999
    Tror jeg ikke du skal regen med, det bliver nok på en af de andre tegnefilmskanaler, hvis den overhovedet kommer til Danmark
     
  4. Mr_Mundi

    Mr_Mundi Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    May 24, 2002
    Clone Wars bliver vist på TV2. Nærmere bestemt begynder de d. 23. november kl. 9.15 med første afsnit.

    TV2 viser jo også de 6 Star Wars film som optakt til Clone Wars.;)
     
  5. Darth Mulacki

    Darth Mulacki Jedi Grand Master star 5

    Registered:
    Dec 4, 1999
    NÃ¥, der er vist en der er lidt mere up to date med information.

    Jeg føjer mig så hurtigt jeg kan.
     
  6. Qui-Gina-Jinn

    Qui-Gina-Jinn Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Jun 2, 2003
    Eneste triste ting ved det, er at det bliver på dansk...

     
  7. Darth-Floyd

    Darth-Floyd Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Apr 5, 2003
    Jeg har en tilståelse....

    I går så jeg Star Trek, episode fire, og det var ikke engang den første i serien :eek: og den var faktisk ret god :eek:
     
  8. Mr_Mundi

    Mr_Mundi Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    May 24, 2002
    Når du blot skriver "Star Trek" mener du så den originale serie (TOS) fra 60'erne eller en af de nyere?

    Hvis vi er ved den slags tilståelse, så vil jeg da også komme med en og sige, at jeg havde en rabatkode til CDON, som skulle bruges inden d. 21. dennes, så jeg købte Star Trek - The Animated Series (TAS), så dermed har jeg nu alle filmene og alle serierne med Star Trek og selvom det ikke er alle filmene og alle afsnittene af serierne, som er lige gode, så finder jeg også Star Trek-universet ganske underholdende.
    Men det er dog kun Star Wars-merchandise og bøger m.m. jeg vil bruge penge på.


    Og i øvrigt "Glædelig Jul og Godt Nytår" til Floyd og alle andre, som måtte kigge forbi.[:D]
     
  9. Darth-Floyd

    Darth-Floyd Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Apr 5, 2003
    Nej, det var filmen fra 86 (The Voyage Home) med William Slatner som Kirk og med Loenard Nimoy (?) som Spock. Den handlede om at de tog tilbage i tiden og fangede et par pukkelhvaler som de beamede op i rumskibet og tog dem til deres egen tid...

    Vi har faktisk haft den stående på reolen i lang tid, men det var først i går jeg fik taget mig sammen til at se den. Går faktisk med planer om at anskaffe mig de andre film. Men tror ikke jeg magter serierne...

    God jul og godt nytår selvfølgelig [face_blush]
     
  10. Mr_Mundi

    Mr_Mundi Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    May 24, 2002
    Nåh, det var den snak om "episode" 4 der fik mig til at tænke i serier.:p
    Jeg kan godt se, at filmene selvfølgelig er noget nemmere at kapere.
    Serierne kan helt klart godt være noget træge at komme gennem. Da jeg så dem kunne jeg dog sommetider nuppe en hel sæson i løbet af en uges tid.
    Jeg mangler dog stadig at få set den nyeste serie (Enterprise), men det kommer vel på et tidspunkt. Den står i hvert fald på hylden til når interessen er over mig.
     
  11. Darth-Floyd

    Darth-Floyd Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Apr 5, 2003
    Jeg tjekkede lige IMDB, der kommer en ny film til næste år, den 11. i rækken, vist nok en genindspilning af den første film fra 79. Nimoy skal spille "gamle Spock"...
     
  12. Mr_Mundi

    Mr_Mundi Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    May 24, 2002
    I know. Jeg har også set en teaser trailer på et tidspunkt, men den viste ikke ret meget - ved ikke om der er kommet en reel trailer endnu.
    Ud fra det jeg har hørt om den indtil videre, har jeg ikke de store forventninger, men den skal da ses alligevel.
     
  13. Darth-Floyd

    Darth-Floyd Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Apr 5, 2003
    Tror ikke jeg ser den før den kommer på DVD.

    Hørte også et der ikke kommer en fortsættelse til hverken "det gyldne kompas" eller en Narnia 3
     
  14. Mr_Mundi

    Mr_Mundi Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    May 24, 2002
    Jeg regner selv med at se Star Trek XI i bio. Jeg skal jo opretholde kvoten af biografbesøg.:p

    Jeg har også læst det med Det Gyldne Kompas og Narnia-serien - ret surt når det nu har været meningen at fortsætte serierne og de hidtidige film jo faktisk har været lavet med denne forudsætning.:(

    Surt at filmbranchen er sådan er en tryghedsnarkoman/pengemaskine.
    De vil hellere lave sequels til blockbusters der var tænkt som enkeltstående film og hvor plottet i de næste film hurtigt bliver så tyndt, at det nærmest er kvalmende, frem for at give film der oprindeligt var tænkt som serier en chance for at få plottet i gang/rundet af, hvorved serien måske samlet vil få et løft, som det er set tidligere.
     
  15. Qui-Gina-Jinn

    Qui-Gina-Jinn Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Jun 2, 2003
    Hvad?!!
    Ingen Narnia 3?!

    Sikke da noget sjusk. Giver dig helt ret, Mundi, det er trist når det går sådan.
     
  16. Mr_Mundi

    Mr_Mundi Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    May 24, 2002
    Jeg kan ikke lige huske hvor jeg læste det, men det er noget med, at de to første Narnia-film kun har indspillet halvt så meget som Disney forventede. Disney påtænkte så i første omgang at lave en 3'er på et væsentligt mere skrabet budget, men nu har de altså helt droppet serien, så med mindre andre filmselskaber træder ind, så får vi altså ikke mere fra det univers.

    Angående Det Gyldne Kompas, så er det meget længe siden, at jeg læste det, men det var vist også noget med dårlig omsætning/kritik.
     
  17. Qui-Gina-Jinn

    Qui-Gina-Jinn Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Jun 2, 2003
    Nu har jeg ikke fået set Det Gyldne Kompas endnu, så den rører mig pt. ikke så meget

    Mht. Narnia, så kan jeg da på en måde godt forstå Disney. Er heller ikke sikker på jeg ville synes om hvis de lavede en 'skrabet' udgave, der så ikke ville kunne leve op til de to andre. Så er det muligvis bedre helt at lade være med at lave den, istedet for at ende op med noget der kunne blive noget makværk.
     
  18. Mr_Mundi

    Mr_Mundi Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    May 24, 2002
    Det ser ud til at den 3. Narnia-film, Narnia: Morgenvandrerens rejse, måske alligevel bliver til noget.
    20th Century Fox, Warner Bros. og Sony skulle angiveligt være interesseret i at tage over hvor Disney slap.

    Læs eventuelt mere på Filmz.dk eller direkte på Los Angeles Times, hvor Filmz har nyheden fra.

    Jeg håber at de laver filmen. Jeg havde fra begyndelsen set frem til at alle 7 bøger vil blive filmatiseret i en kvalitet de har fortjent og ikke blot som TV-film til BBC.
     
  19. Qui-Gina-Jinn

    Qui-Gina-Jinn Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Jun 2, 2003
    Det ville være fedt hvis Narnia blev til noget.

    Og ja, du har ret - de fortjener at blive lavet ordentligt.
     
  20. Mr_Mundi

    Mr_Mundi Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    May 24, 2002
    Nu skulle det være ganske vist.
    Jeg læste i dag i gratisavisen Urban, at FOX kører videre med Narnia-projektet alene (de var jo også med til at lave de første 2 film med Disney). Narnia 3 forventes at have premiere d. 3. november 2010.
     
  21. Darth-Floyd

    Darth-Floyd Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Apr 5, 2003
    Jeg har ikke noget specielt på hjertet, ville bare lige kigge forbi :)

    Er der noget nyt om hvilke skuespillere der kommer til Taastrup?
     
  22. Mr_Mundi

    Mr_Mundi Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    May 24, 2002
    Dave Prowse kommer fredag aften kl. 19-21, hvor han først har en Q&A og efterfølgende skriver autografer.
    Billetter til fredag aften koster 75 kr./stk incl 1 øl, vand eller 1 kop kaffe med kage.
    Der er stærkt begrænsede billetter til fredag aften, så de skal bestilles snarest. Der er kontaktinfo til arrangørerne i linket i den PM jeg sendte til dig tidligere.

    Lørdag er der ingen skuespiller og billetter koster 25 kr. i døren.

    HÃ¥ber at se dig der. :)
     
  23. Qui-Gina-Jinn

    Qui-Gina-Jinn Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Jun 2, 2003
    Slutter mig til Mundi og siger at jeg også synes at Pink skulle komme til Taastrup!! :D


    Jeg har lige været i Malmö hele weekenden - i mit nye kostume :D

    [image=http://i329.photobucket.com/albums/l380/NordicRebels/Malmo%202009/IMG_0478.jpg]

    Flere billeder her og her
     
  24. Darth-Floyd

    Darth-Floyd Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Apr 5, 2003
    Jeg regner stærkt med at komme forbi :)

    var det en god udstilling i Malmö?
     
  25. Mr_Mundi

    Mr_Mundi Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    May 24, 2002
    Det lyder rigtigt godt Floyd.
    Som sagt, så bør du snarest bestille billetter, hvis du/I kommer fredag. Sidste info i torsdags sagde 29 billetter tilbage til fredag aften og det tal kan jo selvsagt hurtigt ændre sig.

    Lørdag er der som sagt ingen begrænsning på, men heller ingen skuespiller.