Denmark Den Danske Café

Discussion in 'Nordic Countries Discussion' started by Mr_Mundi, May 11, 2003.

1. Qui-Gina-Jinn Force Ghost

star 4
    YAY! Det lyder godt Pink :D

Den var som de messer er flest ;)
    Men det var enormt hyggeligt at rende rundt sammen med alle folkene fra NG og fra RL :D
  2. Mr_Mundi Force Ghost

star 4
    Hør Floyd, jeg synes ikke jeg så dig til den convention. Kan det virkelig være rigtigt eller var det fordi jeg glemte fjerne kameraet fra øjet en gang imellem?:(
  3. Darth-Floyd Force Ghost

star 4
    Sorry :(

Jeg havde virkelig glædet mig til det, men må også erkende at den slags arrangementer mest er på børnenes præmisser, så da knægten havde en dårlig dag blev det ikke til noget.

Det er gået ligeså med mit fiskeri, nu er det også ungerne der bestemmer tempoet der, men det er faktisk meget sjovt, for der har jeg genopdaget noget den begejstring jeg selv havde da jeg startede med at fiske og at det ikke nødvendigst handler om at fange flest eller størst fisk hver gang man er ude.

Men, hvordan var udstillingen, var den spændende? Var Prowse stadig en grumpy gammel mand?
  4. Mr_Mundi Force Ghost

star 4
    Udstillingen/messen var rigtig god og der kom ca. dobbelt så mange som arrangørerne havde håbet på, så det var helt fint.

Prowse var overhovedet ikke grumpy. Han var en flink mand som bl.a. fortalte historier og anekdoter fra hans vej i i skuespilfaget.

Hvis du vil se billeder, så kan mine ses her: Mundi's billeder. Der er lidt mange da jeg ikke vil sortere, men hellere lade folk selv se om der er nogle gode billeder af dem selv.
  5. Darth-Floyd Force Ghost

star 4

Ok. Jeg havde set frem til at møde ham dengang i Göteborg, men må indrømme jeg synes han var gnaven og indbilsk. Godt at høre at han gav et godt indtryk i Taastrup :)

Hold da op der er mange billeder, må lige have lidt mere tid til rådighed når jeg skal se dem igennem :D
  6. Mr_Mundi Force Ghost

star 4
    Hvis der stadig skulle være nogen der ser dette, så vil jeg lige på falderebet inden tråden går inaktiv, ønske Jer en glædelig jul samt et godt nytår.

- og så minde om, at der næste år er Star Wars Dag 3 d. 29. maj og Collectormania København 2010 d. 20. og 21. november.
    SÃ¥ ved I hvad I skal lave de dage.;)
  7. Qui-Gina-Jinn Force Ghost

star 4
    I lige måde, Mundi :D

Yay, SW Dag og Collectormania - og CV.... næste år kan da kun blive godt :D
  8. Darth-Floyd Force Ghost

star 4
    Tak, og god påske :D

Mundi, du har jo handlet en del på eBay, nu er jeg også blevet grebet af det, dog ikke SW relateret, men antikt fiskegrej. Hvordan er det lige med told og moms, skal man selv indberette det hvis postvæsener bare afleverer pakken?
  9. Mr_Mundi Force Ghost

star 4
    God påske Floyd.

Hvis du absolut vil, så kan du da godt indberette det, men der er ingen grund til det.
    Hvis posten bare afleverer pakken, så har de sagt "Nej tak" til told, moms og gebyr for samme - uanset om der så står på pakken, at det skulle have været opkrævet.

Jeg var selv (undskyld udtrykket) godtroende engang, hvor posten afleverede en pakke til mig med en seddel hvor der stod toldopkrævning og et beløb. Så jeg gik troeligt hen på posthuset og betalte samme og de sagde pænt tak fordi jeg gjorde det og da gik min fadæse op for mig. Det er desværre ikke sket siden, men alt hvad der lander på mit dørtrin er mit og postvæsnet får ikke en krone af mig.
    Private fragtselskaber som UPS, GLS, GHL og ligende kan godt godt aflevere en pakke og efterfølgende sende en toldopkrævning, og der er man nødt til at betale, men til postvæsnet - nej nej.

Du kan se postvæsnets toldregler her: Toldregler

Så hvis du modtager en pakke uden toldopkrævning fra postvæsnet, så bare betragt dig som heldig, måske ryger næste pakke i deres klør og så kan du få lov til at betale til dem til den tid.
    Det er min opfattelse, at hvis man får pakker jævnligt, så bliver de nærmmest opsnappet alle sammen, hvor imod hvis der kun kommer én en sjælden gang imellem så kan den godt slippe igennem. Men det kommer også an på pakkens størrelse og vægt.
  10. Darth-Floyd Force Ghost

star 4

:)

Tænkte det nok. Har fået leveret 7 pakker indtil videre uden at skulle betale ved modtagelsen, så det er spændende hvor længe den går...

Det er ret spændende og vanedannende at handle på eBay, men må nok til at passe lidt på pengene.

Tjekkede lige dit link, **** det kan blive dyrt med det der importgebyr :(
  11. Darth-Floyd Force Ghost

star 4

Hej igen, stor var min morskab da jeg lige åbnede Søndagsavisen for at tjekke min email :D
  12. Mr_Mundi Force Ghost

star 4
    Nåh ja, så lærer de da også noget ordentligt.
    Poderne skal indoktrineres rigtigt, så de får en ordentlig filmsmag.:D

Og Ebay er vanedannende ja. Jeg handler der ikke selv så meget for tiden, men det sker da med jævne mellemrum og det er jo rigtigt godt til de mere specielle ting, som man ikke kan finde i normale butikker/webshops - som nu de antikke fiskegrej du samler på.

Hvis jeg købte alt det jeg gerne vil have, så kunne Ebay ruinere mig 10 gange hver uge - mindst.
  13. Darth-Floyd Force Ghost

star 4

Ja, jeg har handlet noget brugt fiskegrej som ikke laves mere og noget hvor den kvalitet man kan få idag er meget ringere end for bare 20 år siden. Kunne godt bruge rigtig mange penge, på et tidspunkt var jeg oppe på at have 150 auktioner jeg fulgte i "my eBay".

Og så er det at min kæreste spørger hvad jeg skal bruge det til, jeg har jo så meget i forvejen...

Er der andre SW foraer i skriver på? jeg kan jo godt se at aktivetetn her ikke er så stor mere
  14. Mr_Mundi Force Ghost

star 4
    Man kan altid bruge mere til samlingen - uanset hvad samlingen består af. Sig det til hende.;)

Både Gina og jeg selv skriver på skywalker.dk under samme navne. Det vil da være fint hvis du kommer derover.
    Jeg holder dog selv et vågent øje med dette forum også - ikke mindst fordi jeg holder øje med Celebration V forummet. Vi er en del danskere der skal derover og vi er mindst 4 - Gina, 2 andre piger og jeg selv (oh no[face_worried] [face_praying] :p ) der bliver i 14 dage for at se lidt ekstra.
  15. Mr_Mundi Force Ghost

star 4
  16. Darth-Floyd Force Ghost

star 4
  17. Mr_Mundi Force Ghost

star 4
    Men selv én tråd betyder da, at vi stadig hænger i ved fingerspidserne.
    Og så længe vi hænger i og har vores danske forum, så er der jo ingen der forhindrer dig og andre i at oprette nye tråde.:D [:D]
  18. Darth-Floyd Force Ghost

star 4
    Det er rigtigt, min ven :)

Har du det godt?
  19. Mr_Mundi Force Ghost

star 4
    Jo tak, jeg har det fint.:)
    Hvad med dig og familien?[:D]

Husk nu, hvis lysten og tiden tillader det, så er der LegoWorld 17-20 februar og Star Wars Weekend 28-29 maj.

Der er nogle Star Wars udklædte til LegoWorld, som har fægtearena med børnene (jeg tror også Gina er blandt dem) og så er vi jo i hvert fald til Star Wars Weekend (hvor jeg desværre har rådighedsvagt, så jeg ved ikke om jeg er der hele weekenden:( ).
  20. Qui-Gina-Jinn Force Ghost

star 4
    *Forsøger ikke at falde død om ved chokket over, at der rent faktisk bliver postet*

:D

Yup, jeg er her også stadig, og vil være at finde til LegoWorld, ihvert fald lørdag og søndag.
    Og selvfølgelig også til SW Weekend i Taastrup ;)

Du skulle tage at komme forbi, Pink - det er ALT for længe siden!
  21. Darth-Floyd Force Ghost

star 4
    Ja, det er meget længe siden.

Tror desværre det bliver for voldsomt med de udstillinger, drengene har det lidt svært med så mange mennesker på en gang. Men havde faktisk overvejet Lego messen.

Jeg hørte radio den anden dag, P4 danmarksmester, der var et spørgsmål om Star Wars og de ukendte skuespillere der var med i 4eren. Spørgsmålet var hvilken skuespiller der blev kendt ved at spille Luke Skywalker, og vedkommende svarede Harrison Ford og gik videre med et rigtigt svar.. :(

Men derudover går det godt :)
  22. kataja Force Ghost

star 4
    Jeg er her også - en gang imellem.:) Kommer helt sikkert til Taastrup, min søn ville slå mig ihjæl hvis vi missede det.:p

[face_sick] Kikset. Det går nedad med public service...
  23. Mr_Mundi Force Ghost

star 4
    Har du været der de andre år, kataja?
    Jeg kan ikke mindes at have hilst på dig, men det håber jeg da at gøre i år så.:)

Og jeg vil da også meget gerne hilse på dig igen Floyd. Du kunne måske nøjes med at komme omkring den tid, hvor der er parade ned ad gaden (normalt ved 11-tiden). Så er det ikke så crowded, som der kan være indenfor og så kan du bare gå rundt med drengene og så på de (ganske vist ikke Star Wars-relaterede) boder og andre forlystelser der er i gaden.
    Nogle af de udklædte piger plejer også at have fægtearena udenfor på et tidspunkt i løbet af dagen.
  24. kataja Force Ghost

star 4
    Jeg er kommet forbi der de sidste to år - men jeg kender jo ingen her udenfor cyberspace så jeg har ikke vist på hvem jeg skal hilse :p Men det vil jeg da gerne!
  25. Mr_Mundi Force Ghost

star 4
    Du skal da bare hilse på alle sammen.:p

Hvis du spotter en i sorte cowboybukser og et spejlrefleks om halsen, så sig hej. Odds er rimeligt gode for at det er mig selv om der er andre med sorte cowboybukser og andre med spejlrefleks om halsen.
    Bare rolig, jeg skal nok tage mere tøj på end kun cowbukser, jeg ved bare ikke hvad endnu.:p