main
side
curve
  1. In Memory of LAJ_FETT: Please share your remembrances and condolences HERE

Den jätteofficiella Hockey tråden!

Discussion in 'Archive: Sweden' started by Maladour-Fei, Sep 12, 2002.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Maladour-Fei

    Maladour-Fei Jedi Knight star 5

    Registered:
    Oct 17, 2000
    Jag gjorde en sån här tråd i detta forums begynnelse men då var vi inte så många som var här och tråden blev snart kidnappad av radikala Bandyfanatiker. ;)

    Jag gör ett nytt försök nu. Elitserien är bara några dagar från att börja och åtminstone jag är vansinnigt sugen på lite varmkorv i periodpausen.

    Vilket lag håller du på? Vilka kommer vinna serien? Hur går det i kvällens matcher? Vilket lag är bäst i NHL? Vilka trades är på gång på andra sidan atlanten? Sånna saker tänkte jag vi kunde snacka om här!
     
  2. Leto

    Leto Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Feb 19, 2002
    MIF Redhawks!! MIF Redhawks!!

    Fast dem kommer inte vinna ;)
     
  3. Vargman77

    Vargman77 Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Mar 18, 2002
    Då jag sedan några år bor i Västra Frölunda i Göteborg finns det bara ett hockeylag för mig.. (även om jag inte följer hockeyn med samma intresse som fotobllen). Följer hockeyn endast då och då... Har aldrig sett en hockeymatch exempelvis (utom på TV) ;)

    HEJA FRÖLUNDA!!!!
     
  4. J_a_w_a

    J_a_w_a Jedi Youngling star 2

    Registered:
    Mar 14, 2002
    Absolut hejar man på FRÖÖÖÖLUNDA! :) Själv har jag varit på många matcher och jag äääälskar hockey...det e tufft, det e roligt och det e svårt :D

    Extra roligt e det nu när man fått ordförandets son som klasskamrat ;)
     
  5. Vader_Darth

    Vader_Darth Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Mar 14, 2002
    Ja här måste jag säga att det är MIF Redhawks som gäller :D

    Men jag har tyckt om NHL väldigt länge och laget i mitt hjärta är Pittsburgh Penguins.

     
  6. emilsson

    emilsson Force Ghost star 6

    Registered:
    Oct 5, 1998
    Själv håller jag på Leksand och ska bl a se dem i Globen i höst. Sen planerar jag att åka ett antal gånger till "isladan" I Leksand också :).

    Jag har inget direkt favoritlag i NHL, fast hjärtat klappar lite extra för NY rangers och Pittsburgh.
     
  7. Aprentize

    Aprentize Jedi Master star 4

    Registered:
    Jan 15, 2002
    tja, ja har bott hela mitt liv i frölunda så de e dom som gäller!

    I nhl har jag alltid hållit på New Jersey Devils, men kan tillägas att jag varit på New York - Dallas i madison square garden. Höjdpunkten i hela matchen var när dom sjöng nationalsången innan, hehe taket höll på å lyfta jag har aldrig vart med om värre stämning asså. Detta va bara en månad efter elfte september så de e ju förståeligt...
     
  8. Enji

    Enji Jedi Grand Master star 6

    Registered:
    May 14, 2002
    Då hela släkten är från Gävle är jag uppväxt med att heja på Brynäs... fast jag följer det mycket slött, vet inte hur bra de är nuförtiden. :)
     
  9. Maladour-Fei

    Maladour-Fei Jedi Knight star 5

    Registered:
    Oct 17, 2000
    Själv är man ju född och uppvuxen med HV71. Har följt dom sedan tidigt 80-tal och det som på den tiden hette division 1. Höjdpunkten var självklart SM-Guldet 95 och just semifinalserien mot MIF. En sån stämmning som det var i gamla rosenlundshallen kommer vi nog aldrig få uppleva i hockeysverige igen.

    I NHL så är jag en Calgary Flames fan. Det blev jag sedan Kari Eloranta kommit över från just Flames till HV 1985 (tror jag det var).

    Igår var det försäsongsmatch HV mot LHC. Alltid kul eftersom min flickvän kommer från Linköping och är LHCare. HV vann med 6-3 och nu är det bara en match mot Frölunda kvar innan säsongen börjar på riktigt!!!
     
  10. Sith_Lord_Linkoping

    Sith_Lord_Linkoping Jedi Knight star 5

    Registered:
    Jan 19, 2001
    LHC. [face_love] [face_love] [face_love]
    Dom lär ju knappast ta SM-Guld men dom får nog vara med i slutspelet i år.
    Det ser onekligen bra ut och det är nog ingen större risk för att dom 'åker ur' elitserien iaf.
     
  11. Maladour-Fei

    Maladour-Fei Jedi Knight star 5

    Registered:
    Oct 17, 2000
    Som jag ser det så finns det två alternativ för hur det går för LHC. Antingen gör de en grym säsong och hamnar riktigt bra och går till slutspel eller så gnisslar det ihop och går käpprätt åt pipsvängen och blir kval. De kommer inte göra en medioker säsong, det kan jag sätta min heder på. Men spelar de som de gjorde i går (och det gäller HV oxo) så blir det inte slutspel för dem... Matchen var ett sömnpiller och det verkade inte riktigt som om någon spelare ville gå på mer än 75% av sin förmåga... Micke Sandberg gjorde en del ruggigt fina räddningar iofs och där har vi nog sveriges mest underskattade målvakt. Killen har en av de bästa plockar jag sett.
     
  12. Sith_Lord_Linkoping

    Sith_Lord_Linkoping Jedi Knight star 5

    Registered:
    Jan 19, 2001
    Jo Micke Sandberg är ruggigt bra.
    Det ligger ju lite i vad du säger men jag vill ju tro att dom inte gör någon medioker säsong.
    Men visst har jag haft samma tankar tidigare och det iaf. gått åt hel**te. ;)
    Spelet ser ju bra ut men ibland är det som du säger att en del inte vill satsa och gå på till 110%, det får bli till en förbättring om dom inte redan från början ska halka efter i tabellen.
    Men jag tror nog det ska gå vägen.

    Ska vi inte alla ta och slänga ihop hur vi tror att tabellen ser ut när ALLT är färdigspelat ??
    Så kan vi se hur mycket fel/rätt vi hade. ;)
     
  13. Maladour-Fei

    Maladour-Fei Jedi Knight star 5

    Registered:
    Oct 17, 2000
    Gärna... Min gissning på hur tabellen slutar:

    1. Färjestad
    2. HV71
    3. Frölunda
    4. Södertälje
    5. Modo
    6. Brynäs
    7. Linköping
    8. Djurgården
    9. Luleå
    10. Timrå
    11. Leksand
    12. Malmö

    Sdean tror jag att Frölunda kommer slå ut Färjestad i semin och HV i finalen. Frölunda tar alltså SM-guldet.
     
  14. Leto

    Leto Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Feb 19, 2002
    Varför har du Malmö sist ;)
    Tror inte mycket på deras chanser ändå.
     
  15. Zaphod Beeblebrox

    Zaphod Beeblebrox Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Aug 26, 1999
    Hockey? Bah!

    (Det här är nog ingen thread för mig så jag drar)
     
  16. Sith_Lord_Linkoping

    Sith_Lord_Linkoping Jedi Knight star 5

    Registered:
    Jan 19, 2001
    1. Frölunda
    2. Färjestad
    3. Södertälje
    4. HV71
    5. Brynäs
    6. Modo
    7. Linköping
    8. Djurgården
    9. Timrå
    10. Luleå
    11. Malmö
    12. Leksand

    Där har ni min tabell. :D
    Kanske har placerat Malmö lite långt ner och Timrå lite långt upp.
    Men det är dom lagen som jag är lite tveksam om annars tror jag utgången blir så här.
     
  17. Vargman77

    Vargman77 Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Mar 18, 2002
    Som sagt var är jag ingen hockeykunnare så ag kan inte tippa teabellen men det gläder mig att ni båda tror på Frölunda... Då går det nog bra för dem denna säsongen... ;)
     
  18. J_a_w_a

    J_a_w_a Jedi Youngling star 2

    Registered:
    Mar 14, 2002
    Jag har spelat hockey i 3, 4 år och jag ääääälskar sporten! Nu har jag slutat i det, men då jag gick i det prenemurerade jag på "Pro Hockey" en NHL tidning...och det e nåt som jag gillar mer än Elitserien, NHL!!!!

    I NHL hejar jag självklart på Colorado Avanlanche!

    1. De har mkt bra spelare (Patrick Roy, Joe Sakic) och kämpar hela vägen!

    2. De är ett ganska nytt lag (som ändå funnit länge som Quebec Nordques) och att de var bra bevisade de genom att ta hem Stanley bucklan redan sitt första år i NHL som COLORADO! :)

    3. De har ett snyggt märke och snygga tröjor...dessutom ett snyggt namn och sen arenan...Pepsi Center! Wow! :D

    4. Jag älskar laget helt enkelt ;)
     
  19. Maladour-Fei

    Maladour-Fei Jedi Knight star 5

    Registered:
    Oct 17, 2000
    Ja att älska ett lag för namnet på deras arena låter ju rimligt! ;) :p
     
  20. J_a_w_a

    J_a_w_a Jedi Youngling star 2

    Registered:
    Mar 14, 2002
    Men hallå? Det fanns ju faktiskt 2 punkter ovanför den ljushuvud! :p
     
  21. DOK

    DOK Jedi Youngling star 2

    Registered:
    May 23, 2002
    FRÖLUNDA!!
    Fast jag är inte helt nöjd med tillnamnet Indians. Jag menar, vad är det för korkad idé att ta namn efter världshistoriens största förlorare?
     
  22. JediLynx

    JediLynx Jedi Knight star 5

    Registered:
    Sep 2, 2000
    Jag antar att ni kan lista ut vilket mitt favorit-lag är genom mitt namn... ;)
    Men eftersom de kommer att ha vissa svårigheter med att vinna i år, får jag väl heja på MoDo istället. :p
     
  23. Sith_Lord_Linkoping

    Sith_Lord_Linkoping Jedi Knight star 5

    Registered:
    Jan 19, 2001
    Tror mig veta vilket lag det är men jag kan bara inte skriva det namnet här, det tar liksom emot. ;)

    Vargman
    Det har ju varit nära tidigare.
    Men Frölunda ser ut att ha ett bra lag så det kan nog gå hela vägen denna gång.
     
  24. DOK

    DOK Jedi Youngling star 2

    Registered:
    May 23, 2002
    Idag drar Elitserien äntligen igång. Härligt! :)
     
  25. DOK

    DOK Jedi Youngling star 2

    Registered:
    May 23, 2002
    ...mummelmummel... :mad:
    I sin första match spelade Frölisarna som en korsning mellan en påse nötter och ett gäng yra höns. Skärpning! :mad:
     
Thread Status:
Not open for further replies.