Den jätteofficiella Hockey tråden!

Discussion in 'Sweden' started by Maladour-Fei, Sep 12, 2002.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. emilsson Chosen One

star 6
    Tja, de saknar tre centrar. Lite svårt att få spelet att funka då.
  2. Sith_Lord_Linkoping Jedi Grand Master

star 5
    Jo, det är sant. ;)
    Men hur verkar det fungera annars med spelet. ??
    Det är ju som sagt lite tidigt att dra några slutsatser men verkar det finnas något riktigt stort att oroa sig över. ??
  3. emilsson Chosen One

star 6
    Det har inte kommit någon matchrapport än. Men det låter i alla fall som att spelet fungerat hyfsat trots allt.

Kul också att ungdomarna tar för sig. Leksand har flyttat upp flera juniorer och de har hittills stått för målen.
  4. Sith_Lord_Linkoping Jedi Grand Master

star 5
    Sådant är ju mycket bra, alltför få lag utnyttjar och utvecklar spelare på juniorsidan utan förlitar sig enbart på att köpa sig ett lag, det känner jag till. ;)
  5. Sith_Lord_Linkoping Jedi Grand Master

star 5
    Senaste matchen för LHC var mot Zürich.
    Den vann dom med 5-2, matchen verkar ju varit bra och inga större sensationer verkar ha inträffat.
    Idag spelar dom mot Luleå och den matchen ska bli intressant att se.
    Luleå vann sin senaste match mot Oulun Kärpät och vann med 2-1.
    Annars har dom ju förlorat två tidigare matcher.

Får väl se hur det går för ditt Leksand, idag möter dom FBK.
  6. emilsson Chosen One

star 6
    Leksand hämtade upp 0-5 till 5-5 mot FBK!! Härligt att de kunde göra en sådan vändning.

Men jag är bekymrad över skadetendensen. Och glad över alla juniorer som tar för sig.
  7. Sith_Lord_Linkoping Jedi Grand Master

star 5
    Hehehe, det var riktigt bra gjort av Leksand i matchen mot FBK. :)
    FBK borde ju veta att man ska spela hela matchen ut!
    Men men, jag lider inte med att FBK åkte på en förlust, ser hellre att Leksand vinner än att FBK gör det.
  8. emilsson Chosen One

star 6
    Tja, nu slutade matchen iofs oavgjort...

Men FBK har inlett ojämnt. De har tagit stora segrar mot allsvenska lag, men verkar ha svårt mot elitserielagen. De fick oavgjort mot Brynäs och förlorade med 1-5 mot MODO.
  9. Sith_Lord_Linkoping Jedi Grand Master

star 5
    Visst, det slutade oavgjort på pappret men i mina ögon var det en ren förlust för FBK.
  10. emilsson Chosen One

star 6
    Det håller jag med om. Leksands nästa träningsmatch blir mot Frölunda och det blir tufft.

Ikväll gör Tre Kronor sin sista match innan World Cup. Finland står för motståndet.
  11. Sith_Lord_Linkoping Jedi Grand Master

star 5
    Jo, det blir nog tufft.
    Frölunda och LHC möts den 2/9 och jag kan tänka mig att även LHC får en tuff match mot Frölunda.
    Senaste matchen för LHC var mot Hamburg och den slutade 1-1

Tre Kronor slog Finland med 2-1 efter sd
    Jag blev dock inte så övertygad av spelet, det finns lite att arbeta med innan WC drar igång.
  12. emilsson Chosen One

star 6
    Jag blev förvånad att Tre Kronor hade Salo i mål. Jag trodde de inte skulle satsa på honom längre. Spelet imponerade som sagt inte även om det blev bättring på slutet.
  13. Sith_Lord_Linkoping Jedi Grand Master

star 5
    Blir lite sur om dom ska använda sig av Salo under WC.
    Tycker han har gjort sitt och det finns dom som passar betydligt bättre till att vakta målet under WC.
  14. emilsson Chosen One

star 6
  15. Sith_Lord_Linkoping Jedi Grand Master

star 5
    All info om LHC finns här. :p ;)

Det går ju lite si och så för tre kronor i träningsmatcherna dom har innan World cup.
    Förlust senast mot Tjeckien med 5-3.

Det blev ju förlust för Leksand senast mot Frölunda med 5-1.
    Men idag spelar dom ju mot Rögle och den matchen kan jag mycket väl tänka mig att dom vinner.

Den 10/9 spelar dom ju mot SAIK och den matchen blir en bra värdemätare, det är väl just SAIK som kan utmana Leksand ordentligt i Allsvenskan Norra.
  16. emilsson Chosen One

star 6
    Leksand vann mot Rögle efter att ha spelat rätt dåligt.

Idag drar Word Cup igång. Sverige spelar dock först imorgon. Info om sändningstider finns bl a här.
  17. Sith_Lord_Linkoping Jedi Grand Master

star 5
    HAHA!! Nice one. :D ;)

Ska bli kul att följa World Cup, just mot Tyskland borde det inte bli några problem.
  18. emilsson Chosen One

star 6
    Två matcher spelade för Sveriges del och det har blivit två segrar. Men Sverige övertygar inte. De kom undan med blotta förskräckelsen igår efter att ha tappat 4-0 till 4-3.
  19. Sith_Lord_Linkoping Jedi Grand Master

star 5
    Kanada slog Slovakien med hela 5-1 och hittills så har ju Kanada övertygat i sina matcher.
    Nästa match för Kanada bli mot Ryssland och det ska bli intressant att se hur det går.
    Det som talar emot Ryssland lite är att dom har många bra spelare men har svårt att få till ett samspel mellan dessa spelare i laget.
    Tjeckien verkar också lida lite av detta.

Nästa match för Sverige blir mot Finland och det är väl då som WC börjar på riktigt för vår del.

I NHL så verkar det som att strejken kommer allt närmare, det har varit samtal mellan NHL och NHLPA under veckan och ingen ljusninge finns i sikte.

Skulle det bli en strejk så har Mora gjort två rätt intressanta värvningar i Edmontons Shawn Horcoff och Calgarys Daniel Cleary.
  20. emilsson Chosen One

star 6
    Nu har ägarna t.o.m. gått ut och sagt att om inte spelarfacket börjar bli rimliga i sina krav så kommer ägarna avveckla NHL.
  21. Sith_Lord_Linkoping Jedi Grand Master

star 5
    Ja, dom har väl tom pratat om att starta om på nytt om jag inte har helt fel.
    Eller iaf starta en ny liga, frågan är ju bara hur bra det är.
  22. emilsson Chosen One

star 6
    Det stämmer. Spelarna hotar med att bojkotta en ny liga, men vilka andra har råd att betala samma löner?
  23. Sith_Lord_Linkoping Jedi Grand Master

star 5
    Det lär nog inte vara många, det här med löner är ju ett kapitel för sig.
    Det är ju sjukt höga löner en del har i NHL, man borde verkligen se över den biten ordentligt.
  24. emilsson Chosen One

star 6
    Tillbaka till World Cup.

Igår slog Ryssland USA. Det överraskade mig lite då Ryssland haft stora problem med avhopp och skador. Men tydligen framstod de ändå som välorganiserade. USA däremot tycks ha problem.
  25. Sith_Lord_Linkoping Jedi Grand Master

star 5
    Det var verkligen oväntat att Ryssland skulle vinna över USA.
    Dom kan kanske överraska under detta Wc.
Thread Status:
Not open for further replies.