Den svenska Fanfilms-tråden

Discussion in 'Sweden' started by Zaphod Beeblebrox, Feb 7, 2002.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Zaphod Beeblebrox Jedi Padawan

star 4
    Här är en splitter ny thread för alla oss svenskar som håller på med Fanfilmer.

Jag vet att bland annat Jag, Darth Parilis och Wolverine har var sin på gång. (Maladour-Fei och jag jobbar med samma film)

Tanken med denna thread är att...
    # Vi ska kunna berätta för er vad som händer.
    # Fråga er om ni kan hjälpa till/vara med.
    # Ni ska kunna fråga och kommentera saker.
    # bla, bla,bla och så vidare...
  2. Wolverine Jedi Master

star 5
    Mitt projekt är lagt på is....för att inte säga djupfryst. Istället kommer två andra projekt att genomföras. En kortfilm kommer att innehålla mycket SW prylar men kan nog inte klassas som fan-film.
    Nästa sommar blir det fantasy-film.
    Varför vi har fryst ner fan-filmen är av tids skäl. Ingen av oss har tiden som krävs för att göra detta.
    Jag har verkligen försökt, men det gå inte. Men jag har ju genomgått hela för produktionen och sånt så jag ställer gärna upp och hjälper till om det behövs.

Sen kan jag ju slänga pp lite new om det andra jag gör om det skulle vara av intresse.
  3. Zaphod Beeblebrox Jedi Padawan

star 4
    Hur långt hade ni kommit på filmen innan den is-på-lades (mysko ord)?
  4. Wolverine Jedi Master

star 5
    Vi har gjort allt utom att börja filma. Fixat blue-screen studio och material att bygga cockpits av. Fixat en gammal festning att filma i. Massor av vapen och kläder, folk som kan ställa upp, vi fixade en studiecirkel som betalade utgifterna. Jag strechade upp mina hamstrings under sommaren för att göra ett visst stunt, men nu är det som sagt skjutet på en lång framtid.

Det vi inte klarade av var att hitta flera dagar i sträck att jobba på. Om vi skulle filma en scen måste vi först hitta en dag som alla statister kan komma på. Sen måste vi bygga två dagar innan för att filma den tredje dagen. Det funkar bara inte. Våra nuvarande projekt är mycket mer realistiska.
  5. Maladour-Fei Jedi Knight

star 5
    Synd... Nåja, du fick ju i alla fall vara med i vår film på ett hörn! :)

(Is-pålades blir ett ännu roligare ord om man tar bort det ena bindesträcket)
  6. Zaphod Beeblebrox Jedi Padawan

star 4
    Då var det dags att väcka denna threaden till liv igen!

Varför?

För att teaser-trailern till Padawan Twilight har släppts förståss!

Ladda hem den här: www.realmotion.nu
  7. nUkK Jedi Youngling

star 1
    Och för att vi såg den på Lava=)
  8. Aprentize Jedi Master

star 4
    våran ännu odöpta fanfilm är på ganska god väg i pre-produktion stadiet. Vi hoppas på att kunna spela in den i sommar / höst. Mer info senare...
  9. JediLynx Jedi Knight

star 5
    realmotion skulle inte kunna tänka sig att sponsra mig med en ny hårddisk så att jag har plats att ladda ner deras (suveräna!) trailer? :)
  10. Killkenny-Kenobi Jedi Youngling

star 3
    Måste säga att den var mycket bra faktiskt. Laddade ner den på Realmotion idag. Lite kort dock, kunde varit lite längre, men det är ju det med tid...
  11. Darth_Redicolous Jedi Youngling

star 3
    ZAPHOD!!!
    PT_TrailerA_High.avi FUNGERAR JU INTE!!! Ignorerar du mej eller? Har postat två gånger i tråden i fanfilms forumet. Du måste ha sett det ena iaf. För du har gjort ett annat inlägg precis under!!! :(

NÅ. har ni fixat till den nu då eller?

12. Darth_Redicolous Jedi Youngling

star 3
  13. Darth_Redicolous Jedi Youngling

star 3
  14. Kobbelito Jedi Youngling

Ni som pysslat med detta med fanfilm och sånt.. jag funderar på att som specialarbete göra en film, möjligtvis star wars eller nåt fantasyliknande.. men då får man inte leka med lightsabres och annat skoj..

frågan är bara hur lång film man hinner göra på en termin? :p
  15. nUkK Jedi Youngling

star 1
    pratar vi en termin, eller ett läsår?
  16. Lars_Muul Jedi Grand Master

star 6
    "star wars eller nåt fantasyliknande"

Eller?
  17. Kobbelito Jedi Youngling

Det beror på om man vill klassa SW som Sci Fi eller fantasy.. iofs ligger de tillräkligt nära varandra för att det som är Sci Fi är fantasyliknande och tvärtom ;)

Jag ändrar till "star wars eller något annat fantasyliknande".. nöjd? :p
  18. Maladour-Fei Jedi Knight

star 5
    Problemet med avi versionerna är att vår Webmaster inte fick reda på att det är DivX versioner! Tanka hem den senaste DivX codecen från www.divx.com så kommer den fungera finfint! :)
  19. flugan Jedi Youngling

star 1
    lite trög men va e en fan-film? om man gör en fan film om SW tar man då en bok och gö sin egen film?
  20. Lars_Muul Jedi Grand Master

star 6
    Tack, nu är jag nöjd :)
  21. wishnud Jedi Master

star 4
    *Svimmar efter att ha läst flugans post*
  22. flugan Jedi Youngling

star 1
    hehe det gör du rätt i :)... men den tarilern va cool.. väntar nu på hela filmen..
  23. Aprentize Jedi Master

star 4
    en fanfilm är inte en film efter en bok (fast de skulle kunna va de). En fanfilm är en starwars film helt efter eget huvud.
  24. Maladour-Fei Jedi Knight

star 5
    I all sin lobotomerade skönhet.... ehm... vänta lite nu...
  25. Lyrael Jedi Youngling

star 1
    Jag tänker också så småningen om göra en Fan Film, har redan börjat exprimentera med iden, bland annat testat en massa bluescreening och andra 3d grejjer som lightsaber rotoscoping i små test filmer m.m. Har nästan precis fått upp ögonen för fanfilmandet så det kommer ju nog att ta ett tag innan dte blir nått av det. Men det kommer nog ganska så sökert att hända. Är lite "short" på folk som kan nått också, så är det någon nere emot blekinge, lofström som känner sig sugen så är det bara höra av sig.
    Email: martin.l.eriksson@oktv.se
    msn messenger: martinericsson3@hotmail.com

Jo har också en annan fråga för er svenska fanfilmsskapare. Vad gjorde ni eran Bluscreen av du som hade en?
Thread Status:
Not open for further replies.