main
side
curve
  1. In Memory of LAJ_FETT: Please share your remembrances and condolences HERE

Det officiele danske off topic board

Discussion in 'Archive: Denmark' started by snailwalker_DK, Oct 26, 2002.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. snailwalker_DK

    snailwalker_DK Jedi Master star 4

    Registered:
    Jan 21, 2002
    Her kan alt mellem himmel og jord diskuteres.

    Starter da med at spørge hvad i synes om den tragiske hændelse her i Moskva (tænker på gidseltagningen :( )
     
  2. TK-254

    TK-254 Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Apr 30, 2002
    Det går over min forstand, at mennesker vil, på den måde ofre deres eget og uskyldige menneskers liv, for en sag.
     
  3. Paranorina

    Paranorina Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Nov 14, 2001
    Jeg har ikke lige fuldt med de sidste par dage, hvad er den endt med?
    Så vidt je ghar forstået er deres krav at de skal slutte en eller anden krig, umildbart lyder det lidt ironisk at tage gisler for at gennemtvinge sådan et krav, men på den anden side, så er det et relativt nobelt krav at komme med. Bedre end hvis det var af religiøse oversager de gjorde det (verden skal vide at Allah er den eneste sande gud bla bla bal...). Thats *NOT* the way I wanna go...
     
  4. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    Jeg kan godt prøve at opsummére - I Lørdags besluttede terroristerne at begynde at dræbe et gidsel i timen indtil deres krav blev mødt.

    Jep, en rimelig syg logik - at dræbe uskyldige mennesker for st stoppe en krig.

    Så fandt den russiske special styrke på at pumpe nervegas ind i bygningen, da alle (inklusiv en del af gislerne) var halvdøde, stormede antiterrorkorpset ind og skød alle gidseltagerne.

    Det var måske dratisk med at pumpe nervegas ind - men jeg kan ikke rigtig se anden måde at håndtere det på, andet end at møde kravene måske, som heller ikke er en god idé.
     
  5. snailwalker_DK

    snailwalker_DK Jedi Master star 4

    Registered:
    Jan 21, 2002
    nej for hvis man først begynder at møde krav vil alle prøve med gidseltagninger... :(
     
  6. Paranorina

    Paranorina Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Nov 14, 2001
    "Jep, en rimelig syg logik - at dræbe uskyldige mennesker for st stoppe en krig. "

    På den anden side... Behandler de gidslerne værre end soldaterne behandler uskyldige civile?
     
  7. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    Good point Par, det ved jeg faktisk ikke.

    Jeg ved heller ikke om deres mål er så helligt endda, altså at stoppe krigen.

    Tjetenien ligger på en af Ruslands store olie-transport ruter, og hvis Rusland ikke kan styre Tjetenien kan de kræve skyhøje toldpriser for at Rusland kan fragte deres olie gennem landet. Så igen handler det hele om penge...
     
  8. snailwalker_DK

    snailwalker_DK Jedi Master star 4

    Registered:
    Jan 21, 2002
    Det var nok heller ikke den smarteste måde gidslerne blev befriet på. Med nervegas :(
     
  9. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    nej bestemt ikke... De burde nok have brugt sovegas istedet.
     
  10. TK-254

    TK-254 Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Apr 30, 2002
    Jeg læste, at man faktisk ikke ved hvilken gas der er blevet brugt. I pressen bliver den kaldt "mystery gas".
     
  11. snailwalker_DK

    snailwalker_DK Jedi Master star 4

    Registered:
    Jan 21, 2002
    Nej Krede det havde jeg faktisk også tænkt på. Sovegas ville havet været meget bedre...Synes også det var for tyndt at vi lod os bøje af Putin og så sender tjetjenien mødet til Bruxelles i stedet for :(
     
  12. Paranorina

    Paranorina Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Nov 14, 2001
    "mystery gas"? Typsik dem at holde det hele så hemmeligt, ku de i det mindste ikke ha fundet på et bedre navn? Jeg har hørt at mange af gidslerne døde på hospitalet fordi lægerne ikke ku få at vide hvad det var for et gas de var blevet forgiftet med og derfor ikke viste hvad de sq gøre for at behandle dem.

    Det minder mig om K-19 filmen hvis I da har set den, ellers så ta ind og se den. En ubådsfilm på højde med Das Boot ;)
     
  13. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    Ja, det er rimeligt vildt at bruge så drastiske midler, specielt når der er så mange gidsler involveret. Kunne de ikke have brugt lattergas? - og nej man kommer ikke til at grine af det... :p

    Stakkels mennesker, så I billederne af de syge gidsler der var smidt ind i en bus før de blev kørt på hospitalet?. De sad og hang på sæderne, fuldstændigt grå i ansigterne.
    Uhyggeligt.

    Nu da dette jo er en off-topic tråd vil jeg lige nævne at jeg fylder år i dag - 23 [face_plain]
    Har for en gang skyld ikke ønsket mig noget Star wars relateret.
     
  14. Paranorina

    Paranorina Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Nov 14, 2001
    Tilykke til Krede! :D
     
  15. snailwalker_DK

    snailwalker_DK Jedi Master star 4

    Registered:
    Jan 21, 2002
    Er du sikker på du ikke er syg krede ;)
     
  16. Paranorina

    Paranorina Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Nov 14, 2001
    Nej Krede er bare blevet for gammel til Star Wars ;) :p
     
  17. TK-254

    TK-254 Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Apr 30, 2002
    Tillykke, tillykke!! :)

    Min gave til dig er otte bogstaver, som du selv kan sætte sammen, som du har lyst.
    Værsgo':

    T W A S A R R S

    Håber at det er en gave du kan bruge i lang tid og få mange intellektuelle udfordringer af.

    Mvh
    TK-254
     
  18. snailwalker_DK

    snailwalker_DK Jedi Master star 4

    Registered:
    Jan 21, 2002
    Den var svær tk :D
     
  19. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    Tak tak allesammen :D

    Nej jeg tror hverken jeg er blevet for gammel eller syg ;) ,De ting jeg plejer at ønske mig, kræver en tur til Fantask og det gider de fleste ikke, men jeg fik osse nogle penge og det ville undre mig meget hvis de ikke gik til lidt Star Wars stuff.

    Til gengæld fik jeg en cool sort læderstol som ligner lidt Kejserens i ROTJ. Har drejet rundt hele dagen i den og gnækket replikker som: "You weakness is your friends" og "Strike me down with all your hatret and your jouney toward the dark side will be complete" BWAHAHAHAHA... :p

    BTW det er et cool ikon du har fået Par! Jeg elsker Monkey Island serien! LeChuck er jo en slags pirat Darth Vader.
     
  20. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    Yeah vi er på side 4!! Utroligt, og vi er 48 poster fra nr. 1000!!

    Måske skulle der være en præmie eller sådan noget til den person der skriver besked # 1000?
     
  21. Paranorina

    Paranorina Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Nov 14, 2001
  22. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    Bwahahahaha #1000 post er nået! Tillykke til alle!
     
  23. snailwalker_DK

    snailwalker_DK Jedi Master star 4

    Registered:
    Jan 21, 2002
    hæhæ vi danskere styrer :D
     
  24. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    Yeah!!!, vi har slået fx. Finland med mange posts. Sverige kan vi dog ikke helt hamle op med endnu, men når man tænker på hvor få vi er synes jeg at det er supergodt gået.
     
  25. snailwalker_DK

    snailwalker_DK Jedi Master star 4

    Registered:
    Jan 21, 2002
    ja og svenskerne har også været der længere tid, men i SETI@home slår vi svenskerne :D
     
Thread Status:
Not open for further replies.