main
side
curve
  1. In Memory of LAJ_FETT: Please share your remembrances and condolences HERE

Det officiele danske off topic board

Discussion in 'Archive: Denmark' started by snailwalker_DK, Oct 26, 2002.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    Glædelig J-DAG alle sammen!

    Er ikke den store øl-elsker myself men det er da en god undskyldning for at hygge sig.

    PS: hvad er SETI@home snegl?
     
  2. snailwalker_DK

    snailwalker_DK Jedi Master star 4

    Registered:
    Jan 21, 2002
    search for extraterristial intelligence @(at) home (er vidst ikke skide godt stavet :) )

    Du downloader et program her på denne her hjemmeside

    og så sidder den og analyserer radiosignaler for intelligent liv.

    Og det er seriøst nok det er et amerikansk universitet der står bag.
     
  3. Paranorina

    Paranorina Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Nov 14, 2001
    hæh. Vi har haft Seti@home på min skole, hvor den automatisk gik igang som pauseskærm. Jeg ku aldrig drømme om at bruge min dyrebare båndbredte selv på den slags... og desuden hader jeg pauseskærme. Så må jeg så bare lære at leve med jeg aldrig finder intiligent liv i rummet.

    Ligesom jeg nok heller aldrig vil vinde i lotto, da jeg aldrig spiller med.
     
  4. snailwalker_DK

    snailwalker_DK Jedi Master star 4

    Registered:
    Jan 21, 2002
    hæhæ pan, spillede også med i lørdags. Købte to rækker og fik 4 rigtige i alt (3 på den ene og en på den anden), tror I ikke den går :)
     
  5. Paranorina

    Paranorina Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Nov 14, 2001
    Lotto er en extra skat for folk der ikke ka regne! :p
     
  6. Lilu

    Lilu Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Mar 15, 2000
    Helt enig Para.

    Man bruger sgu nemt 5.000 kr. eller mere på at vinde 25 kr.
     
  7. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    Tænkte at jeg lige ville bumpe denne tråd op så eventuelle samtaler om søde kropsubstancer og speedoes kunne fortsætte her ;)
     
  8. snailwalker_DK

    snailwalker_DK Jedi Master star 4

    Registered:
    Jan 21, 2002
    hva skal jeg skrive??

    Bush har sænket skatten samtidigt med han sætter statens udgifter op. Regeringen kører i forvejen med stort underskud på deres budgetter. Han vælger at give skattelettelserne til de rige for at sætte gang i økonomien, men da jeg tror at de rige i forvejen ikke ved hvad de skal bruge deres penge til vil det ikke virke særligt effektivt...

    Boller fra Kobherg
     
  9. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    hhmm spændende spørgsmål, men jeg synes ikke jeg ved nok om det til at jeg kan begynde at kritisere....

    En anden ting... PAR, hvad sker der med tegnebordet? Jeg håber ikke at der er sket et fatalt crash igen...

    Det ville altså være en skam at skulle begynde om igen med at uploade 10.000 tegninger. Jeg var endda blevet så glad for 'bordet at jeg ville donére mit Zipdrev til den gode sag.
     
  10. Paranorina

    Paranorina Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Nov 14, 2001
    Jeg ved ikek hvad der sker med TB, det har været nede siden jeg stod op i går og webmasteren er ikke på icq'en. Argh! Jeg er ved at få abstinenser!Jeg har endag vasket op bare for at få tiden til at gå! Jeg havde planer om at uploade 2 nye billeder denne weekend så nu tror jeg bare jeg plager jer med dem istedet :p

    ok... så ska vi se om man ka poste bilelder fra subnet...

    [image=http://pederriis.subnet.dk/pix/draws/cc3.jpg]

    Hvis det ikke virker så kopi-paste det her: http://pederriis.subnet.dk/pix/draws/cc3.jpg

    Det er et billede af min famøse tegneserie figur Captain Communist.

    [image=http://pederriis.subnet.dk/pix/draws/tl1.jpg]
    http://pederriis.subnet.dk/pix/draws/tl1.jpg
    En af de kære ninja pildskader, jaja jeg ved godt at han har forkert fave bånd på, men i de originale serier havde de alle sammen rødt bånd på, og det ser fedest ud rent grafisk.

    Begge billeder er tegnet på A3.
     
  11. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    Ja jeg ved hvad du mener, man bliver helt i dårligt humør når man ikke får sit daglige TB fix.

    Men du får da selvfølgelig en kommentar her..

    Rigtig fede tegninger. Jeg kan rigtig godt lide Captain Communist - Captain Amerikas nemesis måske? Han ligner en rigtig superskurk - det er en fed ide med en superhelt/skurk som er Captain Amerikas dimentrale modstykke. Han ser måske en anelse hjulbenet ud når han står på den måde, men det gør ikke så meget. Jeg kan godt lide din farvestil men den kunne måske godt trænge til nogle lidt sorte/mørkere skygger så dine gode highlights træder mere frem.

    Turtles tegningen er også supefed, jeg ville ønske at jeg havde nogle af de gamle tegneserier hvor de var knap så glade og puttenuttede og mere hardcore. Musklerne er rigtig gode, meget senede og volumiøse. Hænderne og knoerne er også flotte, jeg kunne altid godt lide at de kun har tre fingre. Det ser dog lidt us som om at hans pandebånd sidder meget stramt, så stramt at hans hovede bliver smalt på midten. Men ellers er de ret flotte begge to.
     
  12. TK-254

    TK-254 Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Apr 30, 2002
    Flot arbejde Par!

    Bare jeg kunne tegne :_|
     
  13. snailwalker_DK

    snailwalker_DK Jedi Master star 4

    Registered:
    Jan 21, 2002
    hva fa** jeg kan ikke se billederne, der står jeg ikke har permission :(
     
  14. Paranorina

    Paranorina Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Nov 14, 2001
    Prøv med http://www.pederriis.subnet.dk/pix/draws/cc3.jpg

    og

    http://www.pederriis.subnet.dk/pix/draws/tl1.jpg

    Istedet. JEg har ikek lige helt luret hvordan man hacker subnet så man ka bruge det som image hosting endnu =/ men ellers komemr de op på TB før eller senere.

    EDIT: Foresten tak for kritikken Krede! Cap'n'Commie er en slags skurk i en tegneserie der ikek har nogen helt. Den foreløbige første historie bliver bare en slags prolog på en 5 sider eller noget hvor han finder ud af at hans søn har ædt på McD og skælder ham ud og gennemtæver ham. Der kommer nok flere personer ind hvis jeg gider fortsætte på serien. Jeg forestilelr mig noget i stil med at det bliver forskellige repræsentanter af div skod-folkestyrer der bekriger hinadnen. Fks kommer der nok en anakisk, en nazist, en kristen funtamentalisk (Korsridderen) og en muslimer (taliban-mand). Men lad os nu se ;) Det er næmmere af få ideer end gøre noget ved dem.
    PÃ¥ mit TB galleri er der flere blidder med Cap'n'commei foresten, ved ikek om du har set.

    Og til det med highlighten så var der engang en anden der sage jeg brugte for MEGET highlight i mine tegninger [face_plain] *SUK*!!!!
     
  15. snailwalker_DK

    snailwalker_DK Jedi Master star 4

    Registered:
    Jan 21, 2002
    Wauw det er fanme flot par. Great work :)

    Gid jeg var ligeså god til at tegne :(
     
  16. Paranorina

    Paranorina Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Nov 14, 2001
    Damn sløv dag på arbejdet i dag, og så er Tegnebordet endag ved at opdatere serveren så der ka jeg ikke engang hænge ud for at fordrive tiden. Suk. Jeg burde sidde derhjemme og tegne i stedet for at sidde her og stene...
     
  17. Paranorina

    Paranorina Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Nov 14, 2001
    Jeg gik foresten i gang med den første 5 siders Captain Communist-historie for et par dage siden. Forhåbenlig vil jeg ku lægge den online om nogle uger. Det tager tid med A3 sider.

    Denne reklam... post bliv præcenteret i sammenarbejde med Paranorina.
     
  18. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    Fedt! Det glæder jeg mig til at se! Min indy historie flytter sig ikke så meget for tiden. Mest pga. at det er sindssygt langsommeligt at farvelægge i Photoshop.

    Jeg skulle nok have rentegnet den først i hånden...
     
  19. Paranorina

    Paranorina Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Nov 14, 2001
    Hehe jeg gider heller ikke farvelægge min serie ;-) Ej heller rentegne. Det bliver i en rå blyantskitse streg-stil-ting.

    NÃ¥r jeg siger "min" er det faktisk lidt unfair, da det ikke er mig der har skrevet manuset. Jeg har kun opfundet figuren.
     
  20. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    Det er også cool nok, det der rentegningspis og farvelægning burde man jo have folk til :)

    Det er nok også derfor at jeg aldrig har fået lavet en tegneserie helt færdig. Men jeg satset på at lave Indy tegneserien helt færdig.

    Det plejer at være sådan at jeg kommer til et punkt, hvor historien kræver at jeg skal tegne et eller andet som jeg ikke kan. Hvis det ikke lykkes for mig på 4 forsøg så er jeg slem til at opgive det hele.

    Jeg er for nyligt kommet til et ret kritisk punkt hvor jeg skal tegne en hest - og det er bare svært! Jeg hader at tegne heste.
     
  21. Paranorina

    Paranorina Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Nov 14, 2001
    Jeg synes det er værre at tegne døde ting, som bygninger og møbler. Jeg har skrevet en del af starten på CC om da den bare handlede om en masse billeder af et landskab og CC's borg og ingen dialog til et sted på side 2. Næmt nok som manus forfatter og sidde og sige hvordan tingene ska være ;)

    Grunden til jeg ikke rentegner er at jeg synes det giver et coolere look bare at lade det være som blyant, og desuden kan man bedre lave nuancer i skyggerne istedet for at skravere. Blyant giver altså mere frihed. Grunden til jeg ikke laver farver er derimod REN dovenskab! ;) Måske laver jeg blodet rødt men nu ser vi...
     
  22. Lord_Coras

    Lord_Coras Jedi Knight star 5

    Registered:
    Oct 26, 2001
    So you draw this?

    I ink it and Iim also the colorist. The guy next to me draws it. But we both came up with the characters.

    What's that mean - you 'ink it'?

    Well. It means that Holden draws the pictures in pencil, and then he gives it to me to go over in ink.

    So you just trace?

    It's not tracing. I add depth and shading to give the image mere definition. Only then does the drawing really take shape.

    You go over what he draws with a pen? That's tracing.
     
  23. Paranorina

    Paranorina Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Nov 14, 2001
    [face_laugh]
    Hvad er det nu det er for en film den dialog er fra? Ka huske jeg har set starten af den men der var noget andet jeg sq så jeg fik ikke set den færdig.

    Rentegnere er lavere rangeret end os rigtige tegnere. Det er dem der bla henter frisk cola til os ;)
    Vi ku godt gøre deres arbejde men de ku ikke gøre vores!
     
  24. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    Var der nogen der så SuperBowl i nat?

    Det var ellers en ok kamp, kunne have været mere spændende.


    --> SPOILERS BEWARE <---








    Hvis altså Raiders ikke havde fået underkendt det touchdown i 4 quarter. Manden blev jo tacklet i luften, så han blev skubbet ud af endzonen med bolden. Hvis han ikke var blevet skubbet så var det sikkert gået anderledet. Det var en værre svinestreg, og ganske forbudt hvis man kan se at ham der griber vil lande sikkert i Endzonen. Raiders tabte fuldstændigt gejsten efter den latterlige dommerkendelse. Ærgeligt.
     
  25. Paranorina

    Paranorina Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Nov 14, 2001
    Nææ det så jeg ikke.
    Den hårde kærne af FFDK vil vide at Paranorina ikke er verdens største fodboldfan, og denne regl gælder også under Amr Fodbold, selvom hun er glad for at Krede nød kampen. Det er dræbende kedeligt og det er så lidt tid hvor spillet rent faktisk er i gang, resten af tiden bruger de på at rykke tilbage i deres possitioner eller hva faen...

    Desuden ka jeg ikke ta mukuløse mænd i stramme spandexbukser seriøst! :p
     
Thread Status:
Not open for further replies.