main
side
curve
  1. In Memory of LAJ_FETT: Please share your remembrances and condolences HERE

Det officiele danske off topic board

Discussion in 'Archive: Denmark' started by snailwalker_DK, Oct 26, 2002.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. snailwalker_DK

    snailwalker_DK Jedi Master star 4

    Registered:
    Jan 21, 2002
    Problemet med quicktime er at det fylder ca. dobbelt så meget som andre formater :(

    Men det er svært at downloade. Man bliver nødt til at hente den ned hvergang man vil se den, ligesom de gjorde med star wars trailerne :(
     
  2. snailwalker_DK

    snailwalker_DK Jedi Master star 4

    Registered:
    Jan 21, 2002
    Wauv det her topic er faktisk det med næstflest replies i på ff danmark boardet :)
     
  3. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    Ja vi er totalt gode til at snakke off-topic!

    Jeg er stor tilhænger af Quicktime og kvaliteten er altid i top. Du kan altså godt finde Quicktime filer (du har set på nettet) på din harddisk, så du ikke behøver at hente dem igen...

    Gå ind i Temporary internet files mappen. Her kan du som regel finde alt hvad du har downloadet, så er det bare at kopiere filen over i en anden mappe og voila! Så har du den så du kan se den igen og igen.
     
  4. Paranorina

    Paranorina Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Nov 14, 2001
    Jeg HADER KvikTid!!

    Sidst jeg instalerede det ****ede det mit system op totalt. Bla sørgede det snedigt for at hver gang jeg ville downloade en simpel mpg åbnede den et nyt browservindue og afspillede den der istedet for at bare at åbne min mediaplayer, så ville jeg også næmmere ku gemme filen bagefter. For helvede Apple, la mit Micro$oft-ware være i FRED! Jeg ku ikke engang få den til at afspille mpg'er fra nettet i MPlayeren mere selvom jeg prøvede mange gange. Den fejl begår jeg ikke igen.
    Desuden hader jeg at KvikTid evig og altid via et popupvindue ska infomere om en ny vesion af deres spasser-program, bedst som man lige ska til og se film. Man ka kun trykke "remind me later" jeg mangler en "Leave me the **** alone!!" knap [face_devil]

    Og hvorfor ka man ikke bare downloade trailere direkte på hardisken? Og I så fald hvorfor ska det være så besværligt? Hvorfor SKAL man se det i browseren, i streaming? Hvis ikke det var fordi Apple havde beståkket alle filmselvskaberne til at udgive deres trailere i deres rådner player ville M$ forlængst ha kvast dem som en bille. Jeg er heldigvis så tit i biffen jeg ikke gider besværre mig med at se trailere på computeren.

    Jeg ser alle mine film i MPLAYER2.EXE... Ikke så meget pjat.
     
  5. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    Roolig.. rolig nu, go to your happy place...

    Det er da ret så drastisk at fravælge Quicktime, bare fordi at det ikke gik så godt i spænd med din computer første gang. Jeg bruger det tit og det har aldrig fejlet mig.

    Jeg plejede også at hade Winamp, men nu bruger jeg det hele tiden.

    Anyways, så synes jeg du skulle lade bygone be bygones og installére den nyeste player og se min film, for jeg har ikke plads til at lægge den ud i andet format.

    EDIT: Man kan indstille hvilke formater den skal åbne. og hvis man bare sætter den til kun at åbne .mov filer så rør den ikke ved .mpg filerne
     
  6. snailwalker_DK

    snailwalker_DK Jedi Master star 4

    Registered:
    Jan 21, 2002
    ellers så åben et vindue med fx din harddisk i. Sig funktioner, mappeindstillinger, fanebladet filtyper. Der kan du ændre vilke programmer microsoft skal bruge til at åbne med. Håber det hjalp :)
     
  7. Paranorina

    Paranorina Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Nov 14, 2001
    Det var jo også det jeg gjorde FFS!


    Edit: jeg har siden formateret min HD under en større opdatering, mit system er nu helt Æble-frit.
     
  8. snailwalker_DK

    snailwalker_DK Jedi Master star 4

    Registered:
    Jan 21, 2002
    undskyld ville bare hjælpe...

    jeg har nu ikke haft nogle problemer med quicktime...

    Hvad gjorde du så med star wars trailerne??
     
  9. Paranorina

    Paranorina Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Nov 14, 2001
    Skaffede dem som ulovlige mpg'z =)
     
  10. snailwalker_DK

    snailwalker_DK Jedi Master star 4

    Registered:
    Jan 21, 2002
    hehe m2. På det tidspunkt sad jeg på en 56 forbindelse, så jeg gad squ ikke dloade trailerne hver gang...
     
  11. snailwalker_DK

    snailwalker_DK Jedi Master star 4

    Registered:
    Jan 21, 2002
    Fandt lige en god side : http://www.70mm.dk/70mm_biografer/sjaelland/koebenhavn/imperial/imperial.htm

    Lad mig citere...

    Mange professionelle lydfolk roser biografen til skyerne. En representant fra Dolby Laboratories Ltd. i London har udtalt, at biografen lydmæssigt er mellem de 5 bedste i verden. En representant fra Optical Radiation Corporation i Los Angeles, var forbløffet over den pinlige orden der herskede i operatørrummet i 1991. "It's [clean] like a hospital!" sagde han, imens han videofilmede forholdene.


    Troede squ ikke imperial var så god. De har målt lydtrykket midt i salen under en test til 110 DB!!!!
     
  12. Paranorina

    Paranorina Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Nov 14, 2001
    Det var også skrevet i 1991, det ka være de har installeret nyt lydsystem siden? Hvor er TK-254 in a Speedo når man ska bruge ham? ;)
     
  13. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    Wow, det lyder ret cool! Jeg vidste ikke at Imperial var SÅ god :) Nu mangler de bare at gå over til digital fremvisning så er den hjemme.

    He he det er ret cool det her:

    En af de første Dolby Stereo film Imperial Bio viste, var "Star Wars" 2 juledag 1977. Den var indspillet i Dolby System, som det dengang blev kaldt. Imperial Bio var på det tidspunkt ikke udstyret med en Dolby CP50 processor til optisk 4-spors stereo. Derfor blev "Star Wars" vist i en 4-spors magnetlyds kopi. Filmen var en kæmpe succes og blev vist i 3 måneder

    magnetlydskopi - gad vide hvordan det lød - og her sidder vi og brokker os over at lyden skippede i to sekunder under de to tårne :p
     
  14. snailwalker_DK

    snailwalker_DK Jedi Master star 4

    Registered:
    Jan 21, 2002
    sorry par men siden er altså sidst opdateret i år 2002...

    Jep magnetbåndskopi har squ nok lydt, anderledes :)
     
  15. TK-254

    TK-254 Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Apr 30, 2002
    Gad vide om Imperial stadig holder en så fornem plads. Det er lidt fedt at have en så lækker biograf så tæt på.

    Jeg ville sq gerne havde været der i '77 og set SW på magnetlydskopi. Det må nok havde været den fedeste oplevelse.
    Og hvis man dengang var Hi-Fi bums ville det havde været ekstra fedt at den også var i ny lydformat.
    Hvorfor er jeg ikke 20 år ældre (det tager jeg i mig igen!)
     
  16. Paranorina

    Paranorina Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Nov 14, 2001
    Jeg har altid godt ku tænke mig at ha været emd til præmieren på den allerførste SW film i 77, bare for at være med til at opleve øjeblikket fo magi bliver virkelighed :D
    Jeg tror at hvis jeg ku vælge EN historisk forestilling jeg ku rejse tilbage i tiden for at opleve ville det nok være den. Eller måske den gamle sorthvide 10 sekunders-film med et tog der kører ind på parongen. Det er en af de allerførste film overhovedet og folk blev så skræmte af at se toget komme tættere og tættere på at de flygtede ud af salen.... siger man da!

    Viste i at Samuel L Jackson var med til en af de første præmiere på ANH?
     
  17. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    Ja det vidste jeg godt, han var efter sigende på coke dengang og har sagt at filmen var virkede lidt anderledes, end når han ser den idag :p

     
  18. snailwalker_DK

    snailwalker_DK Jedi Master star 4

    Registered:
    Jan 21, 2002
    hehe det kunne squ være griner at se samuel på coke :)
     
  19. Paranorina

    Paranorina Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Nov 14, 2001
    Han lignede garenteret sin figur i Pulp Fiction! ;)
     
  20. TK-254

    TK-254 Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Apr 30, 2002
    Ja, eller den rolle han havde i "Coming to America"
     
  21. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    [face_laugh] [face_laugh] [face_laugh]

    Det gamle syrehovede... Hvor må det dog være fedt for ham at være med i de nye film.
     
  22. Lilu

    Lilu Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Mar 15, 2000
    Nu har jeg lidt problemer med at huske helt tilbage til 80'erne. Hvem spillede han i "Coming to Amerika"?

    Og stort set alle kendte er eller har været på et eller andet stof eller en religion, der har stort set samme virkning.
    Det tror jeg sgu også at jeg ville være hvis jeg læste om mig selv i Se & Hør.
     
  23. Paranorina

    Paranorina Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Nov 14, 2001
    Samuel spillede ham burgerbar-røveren i Comming To America. Det var en lilelbitte rolle, men det blev hans store gennembrud.
    En af mine venner siger han fik en Oscar for den rolle, er der nogen der ved om det ka passe?

    EDIT: hehe ret cool. Jeg er lige kommet i tanke om der er 2 SW skuespillere i CTA. James Earl Jones og Samuel L Jackson :D

    EDIT: Ok i følge oscar.com så fik Sammy ikke nogen Oscar for den rolle :(
     
  24. TK-254

    TK-254 Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Apr 30, 2002
    Det ville da også være lige voldsomt nok, hvis han havde fået en Oscar for den lille rolle.
     
  25. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    Undskyld, jeg ved godt det er MEGET plat det her, men jeg kunne ikke lade være. Jeg håber at det her amerikanske firma aldrig skal handle med et dansk firma (eller dansktalende i det hele taget)...

    klik her
     
Thread Status:
Not open for further replies.