main
side
curve
  1. In Memory of LAJ_FETT: Please share your remembrances and condolences HERE

****det officielle danske musik topic****

Discussion in 'Archive: Denmark' started by snailwalker_DK, Mar 10, 2003.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lord_Coras

    Lord_Coras Jedi Knight star 5

    Registered:
    Oct 26, 2001
    Det må være fra The Wall. Another Brick in the Wall (Anden del)

    Hvad med "The lunatic is on the grass."
     
  2. Darth-Floyd

    Darth-Floyd Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Apr 5, 2003
    Jep du har ret, den var også nem :cool:

    Uh , det er "brain damage" fra dark side of the moon

    Hvad med den her: " we´re just two lost souls, swimming in a fish bowl"
     
  3. Lord_Coras

    Lord_Coras Jedi Knight star 5

    Registered:
    Oct 26, 2001
    Wish you were here, Wish you were here.

    Kan ikke finde på noget godt...

    The rain fell slow, down on all the roofs of uncertainty.

     
  4. Darth-Floyd

    Darth-Floyd Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Apr 5, 2003
    "The rain fell slow, down on all the roofs of uncertainty." Den var svær :eek:

    Jeg må tænke mig om, det var hurtigt at jeg blev "nakket" i mit eget spil....
     
  5. P-Nille

    P-Nille Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Apr 30, 2003
    pink floyd er udemærket... har oplevet the wall som et live teather stykke på en teather efterskole.. det var ret fedt

    kan også godt lide meget af deres musik
     
  6. Darth-Floyd

    Darth-Floyd Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Apr 5, 2003
    Hej Coras, den kan jeg godt nok ikke gætte, men tror den er fra "the division bell" albummet. Kan du ikke prøve med et andet Citat :D
     
  7. Lord_Coras

    Lord_Coras Jedi Knight star 5

    Registered:
    Oct 26, 2001
    Det var Poles Apart.


    Hvem skal have Metallicas nyeste?
     
  8. Paranorina

    Paranorina Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Nov 14, 2001
    Jeg så deres video i boogie, den hvor de står i et fængsel og synger, og jeg er ikke viderliger imponeret. Hvorfor er det lige de glade dage hvor deres sange varede mere end 5 minutter er forsvundet? Nåeh ja... De har jo MTV's reklameblok at tænke på nu!

    Men hvis du ska ha den ku det være rart emd en anmældelse.
     
  9. Lord_Coras

    Lord_Coras Jedi Knight star 5

    Registered:
    Oct 26, 2001
    Jeg køber den.
    (Den korteste sang varer over 5 minutter)
     
  10. Paranorina

    Paranorina Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Nov 14, 2001
    Nå ok, my mistake! Synes bare den FØLTES kortere! ;)

    Tror jeg vil hoppe ind på mit stam-metal forum og se om de har skrevet noget om den.

    EDIT: Fandt noget her:

    Masterful Retreat


    * * * * (4/5)

    Metallica
    St. Anger


    Metallica released the best-selling album of their career, 1991's Black Album, in the middle of an identity crisis.

    That same year Nirvana released Nevermind, a disc that immediately made the previous decade's worth of metal seem kitschy and outdated.

    Even while outselling the albums on which Metallica built their fan base in the Eighties, the Bay Area quartet spent much of the last decade trying to rediscover how to rock -- fighting Napster, losing bassist Jason Newsted, watching singer James Hetfield go into rehab and alienating plenty of loyal fans along the way.
    No wonder there's an authenticity to St. Anger's fury that none of the band's rap-metal followers can touch. Across seventy-five-plus minutes of savage but intricate structures that recall those pre-Black glory days, Metallica go back to their brutal essence.

    There's no radio-size, four-minute rock here, no pop-friendly choruses, no ballads, no solos, no wayward experimentation.

    Recorded with longtime producer Bob Rock on bass, this is loud, expansive, unrepentant Metallica.

    Although it was written and recorded in the studio, St. Anger barely resembles a studio album. The raw sounds on the throttling opening cut, "Frantic," are essentially the same raw sounds that are heard throughout the next ten tracks, as if the band members focused solely on playing off one another, not the mixing board, and were too busy to notice that the snare drum annoyingly goes ping instead of snap.

    Rock's bass is mixed way down in a blare of guitar-and-drums midrange that recalls 1988's . . . And Justice for All -- over him, the band hammers out its signature staccato stops-and-starts and multiple tempo and key changes like three angry fingers on the same fist.

    It's a rush to be pummeled by this group again.

    Despite the songwriting help from drummer Lars Ulrich and guitarist Kirk Hammett, St. Anger chronicles Hetfield coping with recovery's ugly truths. He's still ornery, still defensive and still sometimes overselling his rage. On the final track, "All Within My Hands," he sings, "Love is control/I'll die if I let go," and the album ends with him screaming, "Kill! Kill! Kill!" seemingly unable to forgive himself or others as sobriety demands, stuck in the same dark childhood place he's always struggled to escape.

    It's a closing that puts an uneasy spin on the album's return-to-basics approach and makes it seem more of a masterful retreat than a fully victorious breakthrough into new territory.

    Now that ex-Suicidal Tendencies bassist Rob Trujillo has completed the lineup for the band's upcoming tour, St. Anger already feels like a piece of Metallica's history, something they had to do in order to hold themselves together, bring back the old fans and prove their mettle to the kids.

    There's a happiness to its wrath, along with the fluency that comes with reclaiming old ground.

    If that's ****** up and facile, then so be it.


    BARRY WALTERS
    ROLLING STONE
    (RS 925, June 26, 2003)


    RF

     
  11. Paranorina

    Paranorina Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Nov 14, 2001
  12. Lord_Coras

    Lord_Coras Jedi Knight star 5

    Registered:
    Oct 26, 2001
    The Metallica Game will be a landmark, high-action vehicle combat game. Players will find themselves in the treacherous, brutal wastelands of a post-catastrophic USA, in a high-speed battle for their very survival.

    Imagine an epic story, packed with fully customized vehicles and weaponry, endless terrain, desperate and murderous opponents and TONS of action--all backed by kick-ass music, inspiration, video and other exclusive content from the band!
    Sit tight, more to come...





    Coming to game consoles 2005.






    [face_plain]
     
  13. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    Yikes!! Lyder ikke fedt! Metallica er ved at blive lidt grådige på deres gamle dage... først deres kamp mod Napster...og nu Konsolspil!?!
     
  14. Lord_Coras

    Lord_Coras Jedi Knight star 5

    Registered:
    Oct 26, 2001
    De har nu lagt mp3 filer på deres hjemmeseide. Live numre. Men kan kan kun få adgang til siden ved at købe St. Anger.
     
  15. Paranorina

    Paranorina Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Nov 14, 2001
    Hmm nu er biler der smadre hinanden heller ikke just noget jeg specielt (læs: overhovedet) forbinder med Metallica.... Er det overhovedet et spil bygget over bandet eller er det bare en Carmageddon-klon der tilfældigvis har samme navn?

    Iron Madien lavede engang en spil med deres Eddie monster hvis det siger jeg noget? Boy did that suck! :)
     
  16. Lord_Coras

    Lord_Coras Jedi Knight star 5

    Registered:
    Oct 26, 2001
    Jeg kan godt lide Alice Cooper.
    [image=http://www.natkin.net/images/metal/alice_cooper.jpg]
     
  17. JN327

    JN327 Jedi Padawan star 4

    Registered:
    May 2, 2002
    Gæt hvem der fyldte 60 år?

    [image=http://www.solist.dk/images/johnny_reimer.jpg]
     
  18. TK-254

    TK-254 Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Apr 30, 2002
    :eek:
    Hvorfor vidste jeg ikke det!!!
    Jeg skulle da have sendt ham en buket blomster.
     
  19. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    Så har jeg fået en ny CD hjem i samlingen, ikke noget der sker særligt tit, da jeg er rimeligt kræsen når det kommer til musik. Men nu har jeg købt Rob Dougan mesterværk Furious Angels.

    I kender garanteret hans single fra '99 'Clubbed to death' som var kort med i The Matrix (ja jeg har lidt af et Matrix flip for tiden :D ) i den scene hvor Morpheus og Neo er på gåtur i Construct og Neo bliver distraheret af 'The lady in red'.
    Titeltracket 'Furious Angels er også med i matrix reloaded i en instrumental version, første gang Neo slås mod agenterne.

    Det er et superfedt album, meget af musikken er ret filmisk anlagt og resten af albummet er utroligt, jeg har aldrig hørt noget lignende.
     
  20. Paranorina

    Paranorina Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Nov 14, 2001
    Yes, jeg har 'Clubbed to death' på mp3 :D.

    Jeg har endelig fået poterne i en Finntroll skive, yeah!
     
  21. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    Nice... resten af numrene på CD'en ligner ikke Clubbed to death særligt meget, men det er en fantastisk CD. Nu da du har den på MP3 - så kan jeg næsten regne ud at du kan finde nogle andre Rob Dougan Mp3'er ;)

    Nu spørger jeg lige lidt dumt men hvem i hulen er finntroll?
     
  22. Lord_Coras

    Lord_Coras Jedi Knight star 5

    Registered:
    Oct 26, 2001
    Hey! Kan vi komme tilbage til Alice?!

    kthx
     
  23. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    helst ikke.... :p
     
  24. JN327

    JN327 Jedi Padawan star 4

    Registered:
    May 2, 2002
    Niks, Alice er yt...
     
  25. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    Render han ikke rundt og spiller golf, som en anden pensionist?
     
Thread Status:
Not open for further replies.