main
side
curve
  1. In Memory of LAJ_FETT: Please share your remembrances and condolences HERE

****det officielle danske musik topic****

Discussion in 'Archive: Denmark' started by snailwalker_DK, Mar 10, 2003.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. JN327

    JN327 Jedi Padawan star 4

    Registered:
    May 2, 2002
    Politik og pres fra de store pladeselskaber der tjener kassen i forvejen.

    Der er også tale om at forbyde biblioteker at købe nye CDér så snart de kommer frem. De vil indføre en tidsperiode så CDén når at blive "gammel" og uattraktiv når bibliotekerne må købe dem.

    Det er åndsvagt... men hvad kan man forvente af Anders?
     
  2. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    øv øv øv... Nåh men jeg låner alligevel aldrig det nyeste musik. Men det kommer i sidste ende bare til at betyde mere pirateri, så går folk bare til Kazaa og lignende.
     
  3. JN327

    JN327 Jedi Padawan star 4

    Registered:
    May 2, 2002
    Ja, jeg låner stortset aldrig nyt musik, men det er rigtigt. Jo mere de strammer lovene, jo flere kriminelle bliver der.
     
  4. Paranorina

    Paranorina Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Nov 14, 2001
    Hov hov... venstre er faktisk imod ting som copydan og EU's anti DVD1 regionsalg nu vi er i gang.
    Det er alle commie partierne der synes det er fedt med den slags.
     
  5. JN327

    JN327 Jedi Padawan star 4

    Registered:
    May 2, 2002
    Og? Lad os smadre dem alle sammen... :D

    Nu bliver transporttilskuddet i hovedstadsregionen snart fjernet og så stiger alle priser med ca. 27%. :mad:
     
  6. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    Ja, men gid de ville stå ved det, og kæmpe lidt mere for det....
     
  7. Paranorina

    Paranorina Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Nov 14, 2001
    Ja men det er jo alle de venstreorienterede der stemmer for de spasser regler.
     
  8. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    Ja du har ret, det værste er dog at de har sat en stopper for salget af reg.1 film... det er jo de rene gestapo tilstande, hvor der sidder folk og bestemmer hvad vi må se, og hvad vi ikke må :(
     
  9. Paranorina

    Paranorina Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Nov 14, 2001
    Danmark var faktisk også kraftigt imod den pikregl, men fordi vi er sådan et lille land har vi næsten ikek noge at sq ha sagt i EU. Jeg synes det er lidt skræmmene at tænke på vi stortset bare bliver styret af frankrig, og belgien og de andre papeurolande. Hvorfor skal de bestemme vores love? Kan de da ikke passe dem selv? Hvis ikek det var for deres synkronisering af filmene ville der slet ikke være regioner in the first place.
     
  10. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    Det er bare SÅ rigtigt. Sykronisering, som kun er for analfabeter og dovne skiderikker, er grunden til at vi her i Danmark skulle vente måneder på de nyeste film. Men den egentlige grund til at der er noget der hedder regionkoder, er pga. filmbosserne i USA som helst vil kunne styre hvornår udgivelser skal ske i de forskellige lande.

    Men hvorfor Frankrig og de andre røv-lande vil spille efter studio-bossernes pibe aner jeg ikke. De har vel fået en ordentlig sjat penge under bordet.
     
  11. Paranorina

    Paranorina Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Nov 14, 2001
    Hvis alle bare undertekstede ville alle film vel bare komme ud i biogafen på samme tid? Kan ikke se hvordan filmselvskaberne skulel ku tabe nogen penge på det.

    Region2 only loven er også for at beskytte de stakkels europeriske videodistriputøre. Det er sandsyndligvis dem der har givet penge under bordet. typsik EU logik. Vores distributører kan ikke følge med de udenlandske distributører, så vi gør det bare sværre for dem at handle i det "frie marked". Haha snydt igen...
     
  12. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    Nej, ens udgivelses-datoer i US og resten af verdenen ville ikke være et tab for studierne. Snarere tværdigmod, så ville der ikke være nogen grund til at downloade filmene på nettet, fordi man gerne vil se dem hurtigst muligt. Eller vente og så købe dem på reg.1 dvd en måned efter den danske premiere.

    Men med DVD-udgivelser kan de som sagt tabe penge på. Det er jo også et spørgsmål om marketing af dvd'en og hvor meget de skal ofre på reklamer i de forskellige lande. De 'stakkels' danske reg.2 dvd udgivere skal jo også tjene som du siger.... screw dem, det er alle de mellemmænd der gør dvd'er så dyre.
     
  13. Paranorina

    Paranorina Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Nov 14, 2001
    Nu vi taler om musik så sq I prøve at stoppe forbi Overclockedremixes. Masser af remixes af nye og gamle videospil i mp3 format.

    Nille kom lige ind af døren, fordi hun ikke selv har fået internettet op at køre endnu. Fik et megashock!! :eek:
     
  14. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    Fed side! Minder mig om at jeg snart må spille Metal Gear Solid igen. Det er stadig et af de fedeste spil nogensinde.
     
  15. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    Var der var nogen der lagde specielt mærke til musikken under 'ride og skyde scenen' i Tomb Raider 2 ligesom jeg? Jeg syntes at det var et ret fedt nummer, så jeg researched i laaang tid og fandt ud af at det var Davey Brothers 'heart go faster'........ bare en hjælpende hånd hvis I andre har prøvet at finde det.
     
  16. Lord_Coras

    Lord_Coras Jedi Knight star 5

    Registered:
    Oct 26, 2001
    Jeg er bange for mig selv. Jeg er begyndt at synes om Marilyn Mansons musik. [face_plain] :( :_|
     
  17. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    Tag en kold John Williams tyrker, jeg anbefaler ESB soundtracket og måske 'Jedi Rocks' hvis det går helt galt.
     
  18. Lord_Coras

    Lord_Coras Jedi Knight star 5

    Registered:
    Oct 26, 2001
    Jeg har hørt Lars Lilholt og Søren Kragh-Jacobsen. Det hjælper ikke. :(
     
  19. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    Det tror jeg også ville få mig til at kunne lide Marily Manson.... :eek:
     
  20. Lord_Coras

    Lord_Coras Jedi Knight star 5

    Registered:
    Oct 26, 2001
    Det er god musik.
     
  21. Paranorina

    Paranorina Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Nov 14, 2001
    Musikken er fed nok jeg hader bare hans "Jeg er åh så provokerende dog ikke provokerende nok til ikke at komme i MTV og Boogie"-image.

    Kunne også godt selv finde på at købe den CD med ham en dag.
     
  22. Lord_Coras

    Lord_Coras Jedi Knight star 5

    Registered:
    Oct 26, 2001
    Han har den der "Jeg er 13 år og mine forældre siger at jeg skal rydde op på mit værelse så nu er jeg sur" attitude.
     
  23. P-Nille

    P-Nille Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Apr 30, 2003
    coras> hør nigthwish det er meeeeeeegeeeeet bedre....
    eller blind guardian, moonsorrow eller finntroll
     
  24. Paranorina

    Paranorina Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Nov 14, 2001
    Ja gør nu som damen siger...
     
  25. TK-254

    TK-254 Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Apr 30, 2002
    Det lyder som en masse finsk musik.
     
Thread Status:
Not open for further replies.