Diskussion om officiell hemsida för FFNC

Discussion in 'Nordic Countries Discussion' started by emilsson, Sep 25, 2001.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Quiet Queen Jedi Master

star 4
    Det kräver att vi reglerat det där med yttre/ inre krets.

Skulle du inte starta en tråd om det?

2. emilsson Chosen One

star 6
    Jag gick in i tråden om slogans med de åsikterna. Fast det blev inte fullt så långt som jag tänkte mig. Handen du vet...

kan du inte skriva ett förslag så får vi diskutera det?
  3. Wolverine Jedi Grand Master

star 5
    Jag är helt för en hemsida men.....Jag har bevisat min oduglighet som weboperatör altför väl vid det här laget.
    Jag kanske kan stå för något annat!
  4. emilsson Chosen One

star 6
    Du kan säkert skriva ihop något eller scanna bilder från framtida möten ifall det skulle behövas. Jag kan ansvara för att det faktiskt läggs upp på nätet.
  5. Wolverine Jedi Grand Master

star 5
    Skriva....ja...det kan jag ju!
  6. JediLynx Jedi Grand Master

star 5
    Snygg grafik mm = jättebra! Men snälla, inga små animerade gif-ar eller bakgrundsmusik. Sidan ska gå hyfsat snabbt att ladda och se proffsig ut... Och vad gäller bilder från möten mm så föreslår jag thumbnails som öppnas på en ny sida så stackare med modem slipper sitta i en evigeht och vänta på en sida full med bilder. På så sätt kanske vi kan behålla en ganska hög upplösning på bilderna också, utan att sidan blir för slö.
  7. emilsson Chosen One

star 6
    Jag håller med Lynx. Alla har inte snabba uppkopplingar så den lösningen med thumbnails är smart.
  8. Wolverine Jedi Grand Master

star 5
  9. JediLynx Jedi Grand Master

star 5
    Smicker kan man komma långt med. :)

Jag kan dra igång medlemslistan ganska snart. En idé är att ha en lista rätt upp och ner, fast med klickbara namn. Sen får man upp en liten info-ruta med riktigt namn, email, icq, bild, födelsedag, beskrivande text, länk... Valfritt förstås för vad var och en vill lägga ut om sig på nätet.

De som deltagit i möten kanske kan få en speciell färg eller kanske två olika listor?
  10. emilsson Chosen One

star 6
    Man kanske kan skriva något i stil med "medlemmar i rött har deltagit på möten i RL". Så slipper du göra dubbla listor.
  11. Wolverine Jedi Grand Master

star 5
    Ni är så fina människor!
  12. JediLynx Jedi Grand Master

star 5
    Ja, jag täntke mest att ha listorna på samma sida, en till vänster och en till höger, eller en upp och en nere, eller en på och en under eller-- nej, vad säger jag!!! [face_blush]

Vi kan köra på olika fäger, tror jag...

Men ska vi ha bara JC-namn på listan eller ska vi ha RL namnen inom parantes? Någon kompis kanske hittar hit, men vet inte att jag är Lynx tex...
  13. Wolverine Jedi Grand Master

star 5
    Din ide verkar bra.....
    Jag är.....PÅ!!
  14. emilsson Chosen One

star 6
    Det där med riktiga namnen tycker jag ska vara frivilligt. Vill man sätta ut sitt riktiga namn så får man säga till :).
  15. Wolverine Jedi Grand Master

star 5
    Nu blir det gospel-rep!

Hej på er mina små söta!
  16. JediLynx Jedi Grand Master

star 5
    "Goodnight sweetheart, well it's time to go..."

cs, Wolvie. ok, emilsson, jag börjar lägga upp en lista.
  17. emilsson Chosen One

star 6
    Bra. Säg till när du är färdig.
  18. Jedi_Nea Jedi Master

star 2
    måste tipsa alla om en annan fin hemsidar byggar sida, ganska amatörmässig då men jag tror man fick ha ca 50 mb (tror)..

http://www.tripod.lycos.com/build/sitebuilder/

jag kan gärna, anmäla mig till bygget
  19. JediLynx Jedi Grand Master

star 5
    Jättebra att du kan hjälpa till. Det är en hel del som ska göras nu i början. Skicka ett PM till emilsson och hör med henne vad som behövs.

EDIT: Sitter och leker med medlemslistan i PageBuilder nu...

EDIT2: Grrr.. Går inte kopiera över vanlig text. Fick skriva om medlemslistan. Och nu vägrar den låta mig spara. Nåja, jag fortsätter imorgonkväll...
  20. Wolverine Jedi Grand Master

star 5
    Kämpa på Lynx.
    Jag önskar jag kunde hjälpa, men som sagt, du vill nog inte ha min tekniska suport.
  21. emilsson Chosen One

star 6
    Det ska gå att kopiera vanlig text, men det är svårt. Jag lyckades i somras.
  22. Obi Anne FF admin Celebrations, Europe

Administrator
    star 7
    Det verkar som att byggandet anda gar bra. Eftersom jag ocksa ar en akta humanist sa tanker jag inte ens erbjuda mig att goran nagot tekniskt.

Vem ska vara ansvarig som webmaster?
  23. emilsson Chosen One

star 6
    Så länge som vi använder denna sida så är jag ytterst ansvarig för den. Den är registrerad i mitt namn. I så fall är det väl lämpligt att jag formellt står som webmaster, men att flera hjälps åt.

EDIT: Jag har under tidigare möten lagt upp länkar till sidorna med bilder från våra möten.
  24. Obi Anne FF admin Celebrations, Europe

Administrator
    star 7
    Ok, da tar jag upp dig som webmaster nar det blir aktuellt att offentliggora FF Sweden, hemsida och alltihop.
  25. emilsson Chosen One

star 6
    Det är väl enklast så. :)

Imorgon tänker jag snacka med några kompisar i skolan om hur man gör för att registrera en go.to adress. Det är också en sak som bör göras fort. Så det tänker jag snart få avklarat.
Thread Status:
Not open for further replies.